TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

BMW E36 5 silindrit + HX50, [MÜÜDUD]
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=13584
11. leht 17-st

Autor:  Corrado [ 19.06.2016 15:43 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Väljalase RV jah, seal alguses tuli paar mõra aga need nüüd peale keevitamist kestma jäänud. Probleem pigem sisselaskega kus rv ja musta segamini kasutatud.
Aga näis...praegu pole veel ükski mõra tagasi tulnud :)

Autor:  hents99 [ 19.06.2016 16:51 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Maik kirjutas:
Mul oli ka RV kolle , v8 peal. Ei tekkinud mingeid mõrasid.


Kui suur turbo siis ka küljes oli? Vabalthingaval pole probleemi.

Roostevaba, millest tehakse (turbo)kollektoreid on kaubamärgi nimega Inconel (625 nt).

Autor:  Corrado [ 27.06.2016 2:03 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Eile otsustas väljalase jälle mõraneda.. seekord kolmanda silindri toru kohe flantsi juurest, aga nagu ka eelnevate mõrade puhul, siis suvalisest kohast, mitte keevitusest.

See pani nüüd lõpuks mõtlema ja uurima natuke selle roostevaba kohta. Netis ringi surfides jääb silma, et tehakse neid koldeid ikka igasugu erinevatest roostevabadest ja üldine arusaam on, et kui mõra tekib siis järelikult vibratsiooni/pingete tagajärjel. Erinevate RV segude puhul ka jääb silma rohkem materjali lõplik välimus ja selle kestvus(millised võivad suure kuuma tagajärjel roostetama hakata ja millised mitte?), mitte tehniliste omaduste probleemid.
Üks viga, mida ma enda setupil juba algusest peale teadsin, on see, et turbo koos ülejäänud väljalaskega sisuliselt ripub väljalaske kolde küljes.
Kui see viga parandada, kas võiks eeldada, et mõradega lõpp, või on ette nähtud mingitsorti järeltöötlus kolletele peale keevitamist? (a'la mingit karastamise laadset vms)

Lähitulevikus teen ühele teisele autole nii sisse- kui väljalasked ja nii enda ning autoomaniku närvide säästmiseks tahaks, et ei peaks iga 1000km tagant mingeid mõrasid lappima.
Ühtlasi kes siin rohkem tegelevad nende kollektoritega, kust otsast alustate kollektori tegemist(mõtlen just lõplikku kinnikeevitamist) ja kas on ka mingit vahet mida kõigepealt kokku keevitada? Viimase küsimuse tagamõte siis just keevitamise tagajärjel tekkivate pingete minimaliseerimine.



Ja kui juba sellel teemal olla, siis sama küsimus ka alumiinist sisselasete kohta, kas on reaalset vahet mis alumiini segu kasutada ja kas tehakse mingit järeltöötlust valmistootele?

Minu rauast sisselase tundub, et on praegu pidama jäänud igatahes :p

Autor:  jeff01 [ 27.06.2016 9:04 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Küsimusi niipalju, et kõiki ilmselt ei suuda vastata...kas ei oska või ei jaksa aga proovin.
Jah, turbo riputamine aitab KINDLASTI aga tekitab ka ringi mis paisub eri suundades, ehk et riputamisel kasuta loogikat ja vaata mis suunas su kollet keerama võiks hakata kui torud pikenevad.
Millest ta siis katki läheb...jah suuresti stressab teda ka turbo kaal kui see pole riputatud kuid ilmselt on veel suurem osa roostevaba materjali paisumisomadustel kuna selle soojuspaisumine on kordades suurem kui mustal metallil. Miks veel mõraneda võib on see, et temperatuurid pole võrdsed....tempi võtavad maha pikkus ja läbimõõt kuid lisavad põlved ja see mitme silindri gaasid selles torus on ja kui eri runnerid erinevalt "pikenevad" siis hakkavad tekkima pinged.....eeldusel, et disain on üldse selline millel on üritatud pikenemist samas suunas juhtida.
Keevitamise järjekorrast niipalju, et mina olen vältinud kõikide runnerite kokku punktimist. Alustan reegina miskite tükkide flantsi külga + kuuse keevitamisest. siis saab veel flansti pressi all korrigeerida. siis teed flansti ja kuuse vahele esimese toru täiesti valmis ja keevitad lauapeal kokku ära....täisringidega....ja siis sätid vahele ja keevitad 2 viimast kohta.....muidu kui on punktitud ja hakkad kõiki ringi järjest laskma veab ikka tublisti kõveraks ja pingeid sisse.
Teen koldeid vaid mustast, järeltöötluseks gaasiga kuumutanud pole kuid see oleks soovitatav ja pole seni mitte ükski mõranenud.....log style kollet muidugi väldin seetõttu ja ühe pärast on hirm iseeneesest olemas. Unusta RV, kui tahad ilusat siis lihtsalt lase keraamikaga katta.

Autor:  Corrado [ 24.07.2016 22:43 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Kuna see supra turbo otsustas labadega koda sügada ja ühtlasi ka üks kolb läks rõngaste vahelt katki, siis mootor praegu pukis :-D
Homme saan mootori kokku panna, ühtlasi läheb ka uus turbo koos uue kollektoriga.
Turboks tuleb seekord siis volvo fm9 pealt pärit K29 :badgrin:

Autor:  redline [ 25.07.2016 23:56 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Kolb läks rõngaste vahelt katki deto tõttu, bmw puhul pole selleks turbot vajagi :-D

Autor:  Corrado [ 26.07.2016 18:52 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Deto jah, kolbide peal olid ka mõnusad deto jäljed :-D
Uued(kasutatud) kolvid, uued rõngad ja igaks petteks ka uued kepsusaaled sees, mootor koos ja peal.

Uus turbo ka omale kohale kinnitatud :bb
Pilt

Autor:  Corrado [ 30.07.2016 11:27 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Kollektor ka peaaegu valmis :D
Pilt
Pilt

Autor:  Corrado [ 06.08.2016 1:36 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Nüüd siis asi nii kaugel, et pill sõidab ja mingi esmane seade ka tehtud, aga sellest kaugemale ei jõudnudki, sest pihustid otsas aga korralikku minekut ikka pole :(
1,1bar rõhuga, pihustid 4x476cc@3,5bar ja näitas pihusti dutyt juba 110% :lol:
1bari peal on 100%

See tähendaks 300hj aga no sellest on asi kaugel :-D Tuleb proovida orig. sisselaset, ise kahtlustan, et see liiga lühikeste runneritega ja ilma trompetiteta plenum tekitab pigem kehvema hingamise kui originaal. Ja lisaks on nüüd ka vajadus ajuga juhitud boosti järgi.

Autor:  jeff01 [ 06.08.2016 22:48 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Oled kindel, et segu oli õige? ehk oli VE tabelis nii suured väärtused, et duty oli üle saja kuid reaalsel oli segu rikas...Mingist momendist võid sinna ka 2x suuremad numbrid panna ja öelda et duty on juba 200% kuid pihustid on piisavad et miski 10 segu hoida tegelikult ja 100% duty on ka veel liiga rikas......Keeruline seletada kuid ehk saad aru mis mõtlen....kui see nii ei olnud siis oli sul 300hp jah.....300hp võrdlus peaks sul tatriku bemmist veel ehk meeles olema kuid pigem arvan, et see 1.8 selle turbo ja selle rõhuga ei tee 300......võin muidugi eksida.

Autor:  Corrado [ 07.08.2016 2:28 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Segu õige jah. Kaagi pandud seade ja kella näen oma silmaga ka :D

Autor:  Corrado [ 04.09.2016 12:17 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Vahepeal siis asja natuke viimistlenud kapotialt. Õhufilter ka lõppudelõpuks küljes siis.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Autor:  m6nge [ 14.09.2016 10:57 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Turbo asetus ja kolle on väga bueno 8)

Autor:  Cofy [ 13.10.2016 18:55 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

tuttav masin @ 0:38s ja video lõpus ka paar korda.

https://www.youtube.com/watch?v=KTeXDOC_fRg

Autor:  Corrado [ 16.10.2016 0:51 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Lõpulaksul siis käidud.

Parim aeg 13.62@162kmh 2.0/60ft

Ülerõhk 1bar ja üsna poolik seade :) Ise olen sigarahul. Viimase sõidu burni ajal lendas üks veovõll, mistõttu 13.5 ka püüdmata jäi :)

11. leht 17-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/