Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 13:31

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 252 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 01.03.2015 18:51 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Jep kõik on stock.
Isegi rõngad jätsin vahetamata :D Ja käib väga ilusti, ei suitse ega midagi, nagu siin ennustati, et võib juhtuda.
Surveid pole veel mõõta viitsinud, sellega saab lõpliku selguse sellele rõngaste asjale.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 17.03.2015 1:07 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Vahepeal midagi erilist juhtunud pole... mingipäev juhtus nii, et jahutusradikas lendas pilbasteks. Õnneks mootor terve ja nüüd küljes suurem ning mitteoriginaalne radikas.

Turbo on ka jälle suitsema hakanud.. eks seda oligi oodata kuna võll ikkagi kulunud :| Ongi põhjust uus ja suurem otsida.

Igatahes mõned viisakamad pildid vahelduseks.

PS! Tagaots on piltidel meelega kõrgemaks tõstetud, et koopasse ei käiks. Momendil sain veidi kitsamad rehvid alla ja nüüd uuesti tagaots madal.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Vahepeal kaalusin auto ära kah vanaraua kaalu peal.. täpselt 1200kg. Eks proovib veidi mingit varjatud kergenduskuuri teha uste, luukide tühjendamise näol ja mingi mürasummutuse äraviskamisega :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 17.03.2015 18:23 
Eemal

Liitunud: 07.09.2011 11:59
Postitusi: 154
Poolteist baari on tõesti julge. Peaks nüüd ka vastavalt liikuma vähemalt :bb


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 17.03.2015 20:12 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
1.5 bar tähendab vast mingi 400hp.....peab vist jälgima hakkama, kes fooritaga kõrval seisab :)

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 17.03.2015 21:16 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
No päris 400hp siit nüüd ei tule kuna pihustid saavad seal kusagil 280 juures otsa :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 10.05.2015 17:25 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Aeg siis väike kokkuvõte teha ka vahepeal toimunust :D

Vahepeal juhtus nii, et kuna jahutusvedelikku hakkas kaduma ning hommikuti oli üks silinder koguaeg vett täis, siis sai plokikaas maha võetud.
Algul arvasin, et plokikaanetihendi ära löönud kusagilt, aga hoopis kaanes endas oli mõra ja sealt see vedelik ka lekkis.

Läks peale uus plokikaas ja asi jälle korras.

Peale plokikaane vahetust hakkas sidur näitama väsimuse märke.. libisenud oli ta juba ennegi, kuid asi läks järjest hullemaks. Kui kätte hakkas jõudma 18. aprill, ehk SR season opening ehk hooaja avalaks, oli selge, et enne seda üritust on tarvis ka uut sidurit.
Eelneval päeval veel vahetasin siduri ära, kuid võta näpust - ei pidanud ka see jõudu kinni.
Niisiis sai sõidetud libiseva siduriga ja kahest tehtud sõidust parem tuli 14.9 kiirusega 156km/h.

Aga loomulikult tuli osaleda ka Burnout kingil.. kuigi viimane oli pigem viga. Eks osalt oli veidi närv sees ja ka ülekanne oli jube kehvakene seal kaheksate tegemiseks, siis eriti hästi miski välja ei tulnud. Lõpu burnoudi ajal otsustas aga turbo siit ilmast lahkuda.. siiski on BMW mind hästi teeninud ja sõitis haapsalust ilusti tartusse tagasi.

Kui masin oli ilusti jälle kodus, siis jõudis aeg selleni, et tuli mootor maha võtta. Nimelt oli üks härra vahepeal mootori ära ostnud..

Uus mootor oli aga juba nädal varem garaasi ära toodud ning nüüd oligi käes selle vahele sättimise aeg. Nimelt uueks jõuallikaks sai valitud bmw enda valikust M60B30 ehk 3-liitrine V8, mis omab 160kw ning 290nm.

Loomulikult ärge arvake, et see mootor seal vabalthingavaks jääb.. mingi aja pärast tuleb sinna kõrvale mahutada ka kaks viisaka suurusega turbot, aga sellest juba siis kui aeg õige on.

Lühidalt uue mootori vahelepanekust: ümber sai tehtud karter; käigukastiks sai m30b30 pealt pärit getrag 260, millele külge keevitatud m60 atm kasti koda. Hooratas originaal kahemassiline praeguseks ning sidur uus originaal. Mootorikäpad on isetehtud, nii mootori kui kerepoolsed; padjad on raud, ehk siis mootor jäigalt vahel. Kardaan on kahest kokku pandud. Lisaks palju pisemaid modifikatsioone.

Auto sai valmis neljapäeva öösel vastu reedet ja reede hommikul sai kohe ette võetud väike sõit võrru. Sealt tagasi olles juba õhtupoole tuli sõit haapsallu, kus siis toimus EDRA Nationals 2015 esimene etapp.

Lühidalt kokku võttes läks võistlus enamvähem ootuspäraselt. Turbokana sõidetud aega küll ei ületanud, aga tehnika pidas vastu ning sõidud olid stabiilsed ning seda lausa naeruväärselt - kõik kolm tehtud sõitu olid ajaga 15.0. Erinesid üksteisest vaid sajandike võrra ning lõppkiirused muutusid järjest paremaks.

Eks oma osa sel kehval ajal kindlasti ülekandes, sest M30 kast + 2.65 differ ei ole kindlasti parim kooslus alla 250kw mootorile :mrgreen:

Sõidetud sain siis kaks ajasõitu ning ühe eliminaatori.. kust paraku ka esimese korraga välja kukkusin. Sellega oli võistlus minu jaoks lõppenud ning sain juba pealtvaataja rollis olla.

Ka haapsalust tõi auto probleemivabalt koju, niiet selle kiirkorras tehtud mootorivahetuse võib lugeda edukaks.

Siinkohal suurimad tänud headele ning väga headele sõpradele, kes auto ehitamisel abiks olid nõu, jõu ning ka lihtsalt moti üleval hoidmisega.

Panen mõned pildid ka :)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 13.05.2015 12:12 
Eemal

Liitunud: 19.01.2013 15:29
Postitusi: 26
Asukoht: Jõgevamaa
Nüüd kisub juba huvitavaks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 24.06.2015 13:47 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Laupäeval oli siis järjekordne EDRA etapp, kus loomulikult ka sõitmas sai käidud.

Eks see saaga sai juba nädala varem algust, kui järsku avastasin, et niipalju on teha vaja ja niivähe on aega :D Enamus jäigi tegemata, aga õnneks sõitmist need asjad ei seganud. Kuna oma drag-legal lukkdiffrit ka valmis ei saanud, siis läks praegu alla lahtine typ168 3.45 ülekandega.

Tükimat aega kummitas ka probleem, et mootor hästi piirajasse ei taha minna vaid enne seda jõud kadus ja paukuma hakkas. Peale kõikvõimaliku mõõtmist ja vahetamist osutus katkiseks vändaandur ja peale selle vahetust asi korras.

Kuna eelmine etapp sõitsin 3x järjest 15.0 sekundit, siis seekord oli ootuseks seatud vähemalt 14,5 ära sõita :D Läks oodatust paremini ja viiest sõidust parim tuli 14,412.
Eliminaatori esimeses sõiduks oleksin saanud sõita kauni subaruprintsessiga, kuid kahjuks viimase ajasõidu ajal otsustas turvavöö vastus enam vööd mitte kinni hoida ja ei õnnestunud seda ka kuidagi ära parandada. :bs Õnneks ühe ajasõidu sai temaga koos sõidetud ja ei hakanud enam rajale ronima. Kuna tal polnud varem soolosõitu ette tulnud, siis lasin tal rahus selle saada :D

Pilt
Pilt


Lisaks suured tänud TAHO OÜ meestele, kes mulle hommikul kell 8 varuratast laenasid pooleks päevaks :D


Muus osas võib ka öelda vist seda, et turbotamise plaani see aasta bemariga ei ole.. üleüldse jääbki pill praeguseks nii nagu on. Parimal juhul ehk otsin sinna 4.0 sisselaske, kuid võtan uuesti ette oma volvo, millele läheb siis uus mootor peale, et veel viimased 2 etappi sellega sõita saaks :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 04.10.2015 11:58 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Vahepeal pole muud tarka midagi teind kui otsisin omale 4 liitrise sisselaske, asendasin summutitoru 3 tollisega endise 2,5 asemel ja käisin dünos.

Graafik siis rattast
Pilt

Lõpulaksul sai ka siis käidud.. kui välja arvata, et viljandis pidin uue kütsipumba kähku välja sebima, muid viperusi polnud :-D

Erilist ajaparandust ei tulnud.. jõudu on küll tuntavalt rohkem aga täpselt niipalju, et kolmas käik jõuab täpselt enne lõppu piirajasse :x Enne seda neljandale vahetamine toob lõppu vaid 1km jagu juurde ja parimaks ajaks sõitsin 14,341 kiirusega 154,64km/h.

Pidamist ka muidugi pole kuskilt otsast.. aga vana lamelliga seda olekski palju tahetud :-D

Pilt
Pilt
Pilt

Nagu näha siis laiad esitiivad on ka lõpuks valmis saanud :)
Pilt


Nüüd talve jooksul ehk loodan föönitamise ka ette võtta.. aitab küll sellest imemisest :burn


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 04.10.2015 16:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 02.06.2014 20:33
Postitusi: 166
Tulnud küsinud meie / või teiste drifti poiste käest paremaid rehve. Mingi 3mm mustriga 235 lai peab ju igast otsast paremini kui see vana lamell :car

_________________
E30 2.8L turbo. 480 rwhp. Drifti auto
E30 2.8L turbo. 430 rwhp. Tänava/ kiirendus auto.
2013 Audi S4 440 whp.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 04.10.2015 16:44 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Järgmine kord tean :-D

Aga mis seal ikka.. aeglane on ta niiehknaa :ohshit


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 04.10.2015 22:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Föön on ikka väga vajalik :) , isegi vabalthingav M50B25 annab nipet-näpet tehes rohkem hobuseid.
Kas aju on originaal? 4500rpm peal olev lohk tundub pigem seade kui raua viga.
Lahe masin! Jaksu!

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 04.10.2015 23:31 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Seda m50 juttu võiksid täpsustada.. kuidas nipetnäpet tegemisega rohkem kui 30kw juurde saab? :burn M54B30 ehk kõvasti uuem kolmeliitrinegi ju vaid 170kw.

Mul 153kw ju rattasse.. seega ca 175kw mootorist, mis suht klõbisevate kettidega 3 liitrisest veel päris hea :-D

Igatahes jah aju veel originaal. Esimese asjana lähebki sinna MS peale ja hakkan kapotialt vaikselt asju ära kaotama, et turbodele ruumi teha :p


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 05.10.2015 9:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Elu on näidanud, et M50 teeb rattast rohkem kui su praegune v8 mootorist aga need pole just väiksed modifikatsioonid vaid see on hästi ehitatud 2,8ne või harju keskmine 3ne aga see ei aita ju kedagi edasi praegu :-D

Igasugustest ehitamistest odavam on autole veidi pidamist tekitada ja nautida, et 0,1s 60 jala ajast = 0,2s lõpu ajast ja nii pole üldse keeruline vähemalt pool sekundit kiiremini sõita.

Mind ahvatleks palju enam kui selle bemmi kapotist turritaks läbi 8 ITB-d ja ta sõidaks 12s ilma ülelaadimiseta....see pole tõesti miskit keerulist aga noh...turbotamine on selline teema, et seda teeb juba pmt iga mees ja tundub nii kuradi lihtne.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 05.10.2015 11:39 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Justnimelt kui m50 hakata strõukima ja muudmoodi näppima saab sealt jõudu juurde, aga sama saaks ma ka oma v8ga teha :-D Mul on ta ju endiselt vaid 3 liitrine ja pole seal muud teind kui sisselaske vahetanud ning kütuserõhku natuke näppind.

Seda itb jms asjade plaani ma olen isegi mõelnud vahepeal.. oleks kindlasti päris huvitav masin millega sõita. Samas kahe turboga v8 e36 pole ka just kõige tavalisem nähtus.

Eks lõppude lõpuks on ka asi nii, et ega see ju ainuke auto siin ilmas pole. Jõuab neid vabalthingavaid ka ehitada ja kui ennast kohe surnuks ei sõida siis no suurem osa elust võiks ka ju veel ees olla alles nende ehitamiseks :bb
Sisuliselt on selle auto tulevik üsna lahtine, kuna reaalselt dragi tahan ma ikkagi volvoga sõita, siis antud auto on ja jääb ikkagi igapäevasõidukiks ja ma leian, et turbokana on ta ka veidi ökom kui võimsaks aetud vabalthingavana ;)

Praegu on veel see aeg kus ma ikka veel kahetsen selle 1.8 turboka ära müümist siit vahelt.. aga eks tuleb kompenseerida :badgrin:


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 252 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 57 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11