Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 10:39

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 252 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 07.12.2014 22:42 
Eemal

Liitunud: 24.10.2014 12:42
Postitusi: 7
Asukoht: Tartu
jeff01 kirjutas:
RaigoL kirjutas:
E36-e ori. kütuse pump saab ilusti hakkama 500hj-ga turbokal, omal nahal järgi proovitud ;) . Asi jääb sul praegu pihustite taha eeldades, et pump korras on.


Rida neljadel poole pisem pump stockis. Kuna sa crankis töötad ja ka kaagiga läbi käid siis küsi talt kuidas pumbaga kindlapeale minna ja 5min pärast on asi mõõdetud :)
Suuremate sisemiste muutusteta on asi suht selge palju sealt jõudu tuleb ~80kw stockis = 160kw 1bariga ja nii seisab ta ka koos kui seade on õige. Selle turboga ma enamat niikuinii ei loodaks ja jälgiks kriitiliselt sisselaske tempi.

E36-e puhul pole vahet kas tegu on 318i-ga või kasvõi m3-ega, kütusepump mõlemal tehasepoolt sama.
http://bmwfans.info/parts-catalog/16141182842/

_________________
BMW Powered Nissan


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 07.12.2014 23:35 
Eemal

Liitunud: 23.02.2006 17:50
Postitusi: 190
Asukoht: Tartu
3.2 evo pump siiski suurem, aga 1.6-3.0m3 on pump sama, et reaalselt saab see 1.6 pump hakkama vähemalt 350hp :)

_________________
e36 compact 2jz


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 08.12.2014 10:57 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Pump on praeguseks hetkeks juba kontrollitud igatpidi ja selles probleem pole. Hoopis see hiina fpr ei toimind nii nagu tarvis, ehk siis vaakumiga tiris kütterõhu küll alla aga boostiga üles ei läind. Momendil orig regulaatori peal tagasi ja sõidan rahulikult kuniks aju peale saab.

Ajuga sain lõpuks kontakti ka loodud ja nüüd vaid kättevõtmise asi... vaja pistikus juhtmete asetus üle vaadata ja õhulugeja asendada MAP sensoriga :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 09.12.2014 16:40 
Eemal

Liitunud: 15.12.2007 13:24
Postitusi: 80
Asukoht: Tallinn, viimsi
Olen alati soovitanud kõik vaakumvoolikud, ühendused ja andurid, samuti ka täiskompottis ühendatuna vaakumvoolikud mis iganes ka ühendatud ei ole Vaakumpüstoliga ära kontrollida nii vaakum kui ka rõhk, et kõik toimiks ning üllatusi poleks. ei ole just tore kui vaakumvoolikud maha libisevad või mõni andur/seadeldis ei toimi....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 10.12.2014 1:20 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
No huvitav oli see, et nt rehvi pumpamiseks mõeldud manomeetriga FPR'i puhudes toimis asi ilusti ehk siis nt 0,5 bari puhul tõusis kütterõhk 0,5 bari võrra.. aga kui turbo puhus sama rõhku siis kütterõhk ei teinud teist nägu ka.. healjuhul tuli vaakumist välja.
Praegu orig regulaatori peal tagasi ja kell vahel.. rõhk tõuseb ilusti nii nagu peab.

Muus osas aga niipalju, et kuna eile õnnestus fooritaga ühele järsule pidurdajale tagant sisse põrutada, siis see aeglustab veidike ehitamist kuna vaja visuaalne pool kah korda teha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 11.12.2014 1:56 
Eemal

Liitunud: 15.12.2007 13:24
Postitusi: 80
Asukoht: Tallinn, viimsi
eks need hiinakad ole nagu nad ole.
Ta toimib ju pmst sedasi, et kütus lastakse sisse, kuul reguleerimisvedruga hoiab kuuli vastu kütuse tagasivoolu ava. kui vedrule survet avaldada rõhuga siis kuul peab tugevamini end vastu ava suruma.
Kui aga see vedru on seal halb(ilmselt liiga pehme ja halvast/valest materjalist) siis kui kütus voolab läbi ava ning pealt turborõu survega püüda vedrut kokkusuruda et rõhk tõuseks siis vedru lakkab(surub lihtsalt kokku) oma õiget tööd tegemast ning kütus voolab lihtsalt läbi. Erinevus on ka selles kui kiiresti see rõhk sinna vaakum/rõhu avasse siseneb ehk kui kiiresti püütakse vedrut kokku suruda.
Kui see surutakse kiirest siis ta võib õigesti tõusma hakata või siis ei tõuse ning kui aeglaselt siis sama lugu et võib ja ei või olenevalt siis asjaoludest. sinu puhul on siis ilmselt sedasi, et kui kiiresti(kompressoriga) suruda siis ta tõuseb kuna avaldatakse momentjõudu vedrule ja kuulile kui aga rõhuga siis see aeg on palju pikem ning selle ajaga surutakse lihtsalt vedru kokku ning midagi ei muutu.
Loodan et sõnastasin enamvähem õigesti ning on tekst arusaadav.
Aga no eks need hiinakad ole rohkem ilu asjad kui töötegijad.
Samuti ka Boost controllerid. Endal kogemus kus hiina MBC ühtäkki rõhu all ära lagunes ning lajatas veidi rohkem rõhku ning kaanetihendist sain jagu.
Kasuta ikka kvaliteetseid tooteid, muidu võid väga kiiresti mootorit lammutama hakkta ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 11.12.2014 2:55 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Siiani ma olin lugenud jah, et hiina vidinad ei kõlba mootorite külge aga noh nüüd on vähemalt endal ära proovitud ja õnneks ilma tagajärgedeta. Kuigi kuna tegu on siiski m40 mootoriga, siis neid jagatakse 10 euriga ära ja endalgi eelmisest bemmist üks alles jäänud kuurialla.

Aga tänud selle teooria eest.. kõlab üsna loogilisena.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 12.12.2014 22:16 
Eemal

Liitunud: 07.04.2010 12:32
Postitusi: 23
Asukoht: Tallinn/Soome
Joel kirjutas:
jeff01 kirjutas:
~80kw stockis = 160kw 1bariga

Kas sellel 1bar = 2x stock võimsus valemil on mingi teaduslik loogika ka? Et kui stock on 160kW, siis 1 bariga on 320?


Üldjuhul saab originaal kw järgi isegi mingi umbkaudse arvutuse teha palju 1bar-iga tuleb jne. Kuid asi oleneb kaane voolavusest suht palju, nt. m3 originaal kaan voolab mingi 330hp ringis vabalthingavana, seega 1bar peale ja võib loota 660hp-d, seda sel juhul kui nukad orig. asendis ja piiraja orig. pööretel. Täiesti ulme tundub mulle siiamaani kuidas Eesti poisid on võtnud m3-e mootorist 1100hp-d 1.3 või 1.4 bar-iga :bb
Ise ühe m40b16 mootori turbotanud ja 0.5-0.7 bar-i kannatas ilusti orig. surveastmega. 1bar-iga lahkus originaal sidur. Hetkel uue mootori ehitus käsil ja varsti tuleb teema ka vb.

_________________
MTW-Garage
Plokikaante portimine, sportnukad, kaanetööd, hoorataste kergendamine ja lihv, silindrite hoonimine/puurimine jne. R-Koneistus OY Kerava Soome. Tel.+358449880091


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 12.12.2014 23:04 
Eemal

Liitunud: 24.10.2014 12:42
Postitusi: 7
Asukoht: Tartu
Arvesse tuleb võtta ka turbo suurust, nukkade asetust süütetabeli/seade agresiivsust jne. selles kalkulatsioonis ;) . Eesti poiste 1100hj m3-e mootorist rääkides, sai ju sinna ka oluliselt suuremat boosti näidatud, kuid mis sa sellest õhust ikka kütad kui turbol tootlikus otsas. Laeks jäi seal selle turboga 1168hj@1,4bar ja turboks Precision 7678 Billet.
Kui asjadesse pealiskaudselt süveneda siis jäävadki paljud asjad arusaamatuks ;)

_________________
BMW Powered Nissan


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 14.12.2014 14:55 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Nüüd siis lugu selline, et ostsin blowoffi ja ühtlasi sain sünnipäeva kingituseks turbo jaoks rem komplekti :bb Saab ehk lõpuks sellest lekkimisest ja suitsemisest lahti :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 15.12.2014 21:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Tihti tuleb ka 5-10% kaoga leppida uku valemis kui turbotatakse mõnd kaasaegset kõrge staatilise surveastmega mootorit, millel seda alandatud on. Kuid kui nukka muutes powerbandi kõrgamale ei nihuta siis mul on see powwa x boost suht täpseid tulemusi andnud küll. Éhk ka siis kui NA on omanud korralikku 4-1 või 4-2-1 väljalaset.

Turbo suurust tuleb niipalju arvesse võtta, et see on töötaks oma effektiivses alas kus õhk püsib jahedaim ja takistus väljalaskele on optimaalne. Sellist vahet aga pole, et muidu suuruselt sobiv holset teeb sama rõhu juures nüüd mitusada jõudu vähem. Rõhk on mootorile rõhk ja jõud tehakse õhukogusest mis sisse pressitakse SAMA RÕHU KORRAL ON SEE SAMA kuigi paljud sellest aru ei saa....vahe tuleb vaid väljalaske voolavusest mis peab olema piisav, et gaasivahetus oleks täielik....või noh nii täielik kui see turboka TIPiga üldse olla saab.

Süütetabeli agressiivsus turbokal on ju pmt see, et kui kui vähe sa pead boosti all sellele mootorile sobivat süütenurka vähendama....sitema kütte, mitte pidevalt kontrollitava seade ja väikse turbo korral loomulikult rohkem.

1168 1,4 bariga = siiski 500hp NA
Tavabensuga ei saa lihtsalt ulme nukkvõlle kasutada kuna suurem duration nõuab suuremat CR ja ilma selleta pole alumine ots kuidagi sõidetav (Sain proovida 280 kraadi nukkvõlli 7.5 surveastmega ja 2,3 bariga.....selline duration tahab juba tegelikult 9-10CR kuid bensuga pole see reaalne kui plaanis suurt rõhku kasutada.

Arvan et selle konkreetse HP/boosti taga mille ümber jutt ei paista vaibuvat on 2-3 asja ja need on piisavalt olulised tegurid siin küsimuses kus vahe on ehk sajas NA hobujõus

-dünode vahe
-erinevalt juurde lisatav veermikukadu
-Ehk mõni muu küte...sinisest vaadist näiteks.

Usun, et keegi ei lisanud midagi juurde et "lahedam" olla kuid tulemus on selline mis ühe jaoks on reaalsus ja teine kes käib tartus dünos ja laseb sealsel operaatoril 5-10% veermikukaoks lisada, ei usu kohe mitte mitte. Rohelise kaardiga on bussisõit tasuta, ma ei saa üldse aru miks tallinnas autosid dünoda :-D

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 15.12.2014 23:21 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
No ideaalne näide selle kalkulatsiooni jaoks oleks ka mu enda 400ne volvo. Vabalthingavana 106kw 206nm ja dünos.. vaevu piikis 0,5 bari momendiks ära mingi 5k pöörde peal(lõdvik läks puru täpselt stendimise ajal) ja oli 155kw ning 340nm mootorist.
Huvitav on muidugi see, et volvo T5 mis ise on 166kw, omab vaid 300nm ja seda 0,7 bari pealt ja omab 10 klappi rohkem. Aga eks seal ole kõik faktorid mängus, surveaste, nukkade erinevus, natuke väiksem kubatuur jne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 30.12.2014 1:23 
Eemal

Liitunud: 22.03.2011 2:29
Postitusi: 5
T5 mootoritele pannakse vabalthingava nukkasid millega tuleb rohkem väänet, eks ka seal oma osa mängus.

_________________
B204R


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 30.12.2014 14:00 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
mihkel-m kirjutas:
T5 mootoritele pannakse vabalthingava nukkasid millega tuleb rohkem väänet, eks ka seal oma osa mängus.

Mul oli jällegi 10 klapine mootor..ehk siis võrrelda ikkagi ei kannata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 03.01.2015 21:12 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Täna siis suurest igavusest sai turbole rem komplekt sisse ära lükatud. Auto nüüd smoke-free ja lõtkud ka turbol suht nii nagu peab. Võll oli küll veits kulunud, aga uute pukside peal käib küll veel :D


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 252 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Po18 ja 74 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11