Eile otsustas väljalase jälle mõraneda.. seekord kolmanda silindri toru kohe flantsi juurest, aga nagu ka eelnevate mõrade puhul, siis suvalisest kohast, mitte keevitusest.
See pani nüüd lõpuks mõtlema ja uurima natuke selle roostevaba kohta. Netis ringi surfides jääb silma, et tehakse neid koldeid ikka igasugu erinevatest roostevabadest ja üldine arusaam on, et kui mõra tekib siis järelikult vibratsiooni/pingete tagajärjel. Erinevate RV segude puhul ka jääb silma rohkem materjali lõplik välimus ja selle kestvus(millised võivad suure kuuma tagajärjel roostetama hakata ja millised mitte?), mitte tehniliste omaduste probleemid.
Üks viga, mida ma enda setupil juba algusest peale teadsin, on see, et turbo koos ülejäänud väljalaskega sisuliselt ripub väljalaske kolde küljes.
Kui see viga parandada, kas võiks eeldada, et mõradega lõpp, või on ette nähtud mingitsorti järeltöötlus kolletele peale keevitamist? (a'la mingit karastamise laadset vms)
Lähitulevikus teen ühele teisele autole nii sisse- kui väljalasked ja nii enda ning autoomaniku närvide säästmiseks tahaks, et ei peaks iga 1000km tagant mingeid mõrasid lappima.
Ühtlasi kes siin rohkem tegelevad nende kollektoritega, kust otsast alustate kollektori tegemist(mõtlen just lõplikku kinnikeevitamist) ja kas on ka mingit vahet mida kõigepealt kokku keevitada? Viimase küsimuse tagamõte siis just keevitamise tagajärjel tekkivate pingete minimaliseerimine.
Ja kui juba sellel teemal olla, siis sama küsimus ka alumiinist sisselasete kohta, kas on reaalset vahet mis alumiini segu kasutada ja kas tehakse mingit järeltöötlust valmistootele?
Minu rauast sisselase tundub, et on praegu pidama jäänud igatahes