Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 20:06

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 252 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 23.11.2014 11:39 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Tere jälle.

Kaks kuud tagasi siis sõber pakkus e36te hea hinnaga ja kuna talv oli tulekul, sai ligi võetud.
Omab vana "head" m40b18 mootorit mis tiksus kui vanakurat.

Välja näeb selline
Pilt
Pilt
Pilt

Sai kohe asi käsile võetud ja kuna võtsin eesmärgiks just m40 ära tuunida, siis rändas sinna peale m43 nukk koos nookuritega. Vajas veits treimist ja aretamist, aga peale ta sai ja pill käib paremini kui varem. Siiski peaks ette võtma ja hüdrokad ka ära vahetama kuna aegajalt kipub väike klõbin ikka sisse tulema.
Pilt

Mõned jubinad sai veel välja vahetatud, ehk siis jagajakaas, rootor ja küünlad.
Pilt
Tagapidurid sai korda tehtud, aga peab töösilindri ka ühel pool ära vahetama kuna avastasin ükspäev, et lekib vähehaaval.
Pilt

Kuna tundus, et tagaamordid on veidi hõredavõitu(burnides kippus väristama jubedalt), sai needki välja vahetatud koos patjadega ja ka tagasilla suured puksid läksid uued.
Pilt

Siis käisin äärekivis ca 70ga :D
Pilt
Kahjudeks velg, parempoolse veovõlli otsad mõlemad puru ning see pikk peenike õõts täielik baranka.
Velg läks remonti, veovõll sai välja vahetatud ja ka pulk läks uus.
Pilt

Natuke sai tuuningut kah tehtud juba alustuseks :D
Ehk siis 3" trossel läks külge.. niisama lihtsalt see muidugi ei juhtunud vaid pidin kollektorile väikse jupi vahele keevitama, et trossel kütuselati peale ei jääks istuma :ohshit
Pole just kõige ilusam lahendus, aga kuna mul üks kollektor vedeleb veel, siis võimalik, et mingiaeg teen selle asja uuesti.
Pilt
Pilt

Eile võtsin ennast ka kokku ja tegin turbo jaoks kollektori ära
Pilt
Pilt
Pilt

Ise olen üsna rahul, aga kuna pole varem ühtegi kollektorit teinud, siis peangi olema :lol:

Ja kui rääkida natuke tuuningjubinatest, siis peal on praeguseks rising rate FPR, peale lähevad 440cc pihustid, mersu 2.7cdi turbo mis eelnevalt mu volvo peal oli :-D Lisaks ka mingi vana progeaju.
Vaja veel osta üks paras cooler ja siis võib juba asja kokku hakata laduma :)

Pikk jutt ja ehk ka ülemäära pilte, aga paarilauselist teemat pole ka ju huvitav lugeda :bb


Viimati muutis Corrado, 13.10.2019 8:29, muudetud 8 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 23.11.2014 19:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
3" intake piping - overkill
Beru küünlad - sobivad augutäiteks, et praht mootorisse ei pääseks kui ehitad.

Muidu ok.....kolde alguse kohta oleks isegi HEA öelnud.....lõpu kohta : Töötab :)
Kuna sa vist crankis töötad ja kaaki tunned siis ajuks miski DTA? :)

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 23.11.2014 20:45 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
See kolle on ikka keskmisest ilusam/parem 8)


Tervitades


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 23.11.2014 20:55 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
jeff01 kirjutas:
3" intake piping - overkill
Beru küünlad - sobivad augutäiteks, et praht mootorisse ei pääseks kui ehitad.

Muidu ok.....kolde alguse kohta oleks isegi HEA öelnud.....lõpu kohta : Töötab :)
Kuna sa vist crankis töötad ja kaaki tunned siis ajuks miski DTA? :)

3" on kindlasti overkill, aga samas miks mitte :-D Kuna rõhku tahaks mingiks momendiks rohkem kui tavaliselt kombeks on, siis võib ta seal samahästi olla ka.
Küünlad sai lihtsalt võetud kõige odavamad mis kätte jäid, kuna vanad olid ikka päris koledad juba. Välja tuleb nad muidugi vahetada korralike vastu :)

Kolle sai nagu ta sai.. ideaalis võiks muidugi kõik torud ühineda flantsi küljes, aga siiamaani kasutatud variantidest on see mul siiani kõige viisakam saanud(eelnevalt olen lihtsalt orig kollest edasi pikendanud turboni). Küll jõuab neid kollesid ehitada ja erinevaid variante proovida :bb

Aju koha pealt Sul õigus jap. Näis kas on asja ka sellest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 25.11.2014 1:57 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Täna siis sai kolle lõpuni viimistletud ja ära ka teibitud.
Pilt
Pilt

Sellessuhtes, et kui kellelgi on mingeid häid nippe kolle tegemisel/teipimisel, siis võib loomulikult neid ka jagada. Nagu öeldud, siis esimene kolle mille üldse teinud olen ja seda vaid netist vahitud kollede baasil :-D

Tegin ka turbo õlituse tagasivoolu karterisse ära, homme saab vast fööni niipalju külge ära, et saaks jälle sõita.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 26.11.2014 7:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Corrado kirjutas:
jeff01 kirjutas:
3" intake piping - overkill
Beru küünlad - sobivad augutäiteks, et praht mootorisse ei pääseks kui ehitad.

Muidu ok.....kolde alguse kohta oleks isegi HEA öelnud.....lõpu kohta : Töötab :)
Kuna sa vist crankis töötad ja kaaki tunned siis ajuks miski DTA? :)

3" on kindlasti overkill, aga samas miks mitte :-D .

Boilerist kraanini ei viitsi ju kilomeetrist toru panna, et päev otsa sooja vett oodata vms :D

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 26.11.2014 12:20 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Kuna mingiaeg on nagunii plaanis üle minna twinturbole(suur ja väike kombinatsioonis siis), siis võib see sisselase väikse varuga ju olla :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 01.12.2014 20:46 
Eemal

Liitunud: 19.01.2013 15:29
Postitusi: 26
Asukoht: Jõgevamaa
huvitav oleks teada, palju m40 rõhku kannatab igepäevaloomana. pole neid väga turbo-rubriikides silmanud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 01.12.2014 22:12 
Eemal

Liitunud: 31.08.2014 23:36
Postitusi: 29
1.8is on turbotatud küll aga palju jõudu sealt välja tuleb tahaks juba näha


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 01.12.2014 23:09 
Eemal

Liitunud: 13.03.2011 11:13
Postitusi: 66
Saksa masin võiks vast ca 100hp ära kesta silindri kohta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 02.12.2014 3:16 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Is on jah pigem see turbotamise baas olnud ja eks mõistetaval põhjusel ka - pole ju jumet nõrgema mootori boostimisel kui saab alustada ka võimsamast :D
Eelmine nädal jõudis siis asi nii kaugele, et turbo on peal, downpipe tuli 3" ja edasi 2,5" toru kus lõpus siis sama pütt mis sinna peale ostmist pandud sai.
Õlitus ja asjad olemas, IC on ees, torustik veetud ja sisuliselt on täitsa turbokas praegu. IC koos torustikuga on hetkel küll 2" ja ajutine, aga võimalik, et uus tuleb alles koos uute turbodega. Näis kuidas asjade kulg on, ise ei kiirusta kuhugi.

Kuna pihustid on veel originaalid ja kütuserõhk on praegu 4,5bari peale keeratud, siis rõhu all see segu veits lahjaks ka tõmbab, pump ei jõua toota niipalju kui vaja, suure tõenäosusega.
Supra pihusteid ei saa enne peale panna kui aju läheb, ehk siis momendil peab rahulikult võtma. Praegu hoiab segu vaid siis kui vajutada pedaali a'la 20% jagu ja siis hoiab ka ülerõhu ca 0,5 bari peal ning liigub juba oluliselt paremini kui vabalthingavana. Nagu ikka siis ka praegu lasen liugu puhta õnnega selle segu osas :-D See nädal proovin tegelda aju peale saamisega :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 02.12.2014 9:31 
Eemal

Liitunud: 24.10.2014 12:42
Postitusi: 7
Asukoht: Tartu
E36-e ori. kütuse pump saab ilusti hakkama 500hj-ga turbokal, omal nahal järgi proovitud ;) . Asi jääb sul praegu pihustite taha eeldades, et pump korras on.

_________________
BMW Powered Nissan


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 06.12.2014 16:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
RaigoL kirjutas:
E36-e ori. kütuse pump saab ilusti hakkama 500hj-ga turbokal, omal nahal järgi proovitud ;) . Asi jääb sul praegu pihustite taha eeldades, et pump korras on.


Rida neljadel poole pisem pump stockis. Kuna sa crankis töötad ja ka kaagiga läbi käid siis küsi talt kuidas pumbaga kindlapeale minna ja 5min pärast on asi mõõdetud :)
Suuremate sisemiste muutusteta on asi suht selge palju sealt jõudu tuleb ~80kw stockis = 160kw 1bariga ja nii seisab ta ka koos kui seade on õige. Selle turboga ma enamat niikuinii ei loodaks ja jälgiks kriitiliselt sisselaske tempi.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 07.12.2014 16:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 18:45
Postitusi: 109
Asukoht: Tallinn
jeff01 kirjutas:
~80kw stockis = 160kw 1bariga

Kas sellel 1bar = 2x stock võimsus valemil on mingi teaduslik loogika ka? Et kui stock on 160kW, siis 1 bariga on 320?

_________________
Liikurid


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 318 e36
PostitusPostitatud: 07.12.2014 17:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Täiesti paikapidav loogika, mul oli 924-l originaalis 125 hj, 1 bari juures 250 hj ja pealegi.

Mõne hea kaanega masina puhul saab ka rohkem, kui 2x originaaljõudu.

Aga loogika on see, et originaaljõud saavutatakse ju tegelikult 1 bari juures (absoluutrõhk) ja sama voolavuse juures on 1 bar boosti lihtsalt 100% suurem rõhk -> 100% suurem õhukogus.
See on mõistagi ülimalt lihtsustatud loogika, aga käib nö rusikareeglite alla.

Lisaks, rõhuga silindrisse surutud segu põleb mõne kehvema kambriga mootoris veidi efektiivsemalt tänu paremale segunemisele.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 252 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11