Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 1:13

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 16 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 01.02.2005 0:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.01.2005 10:24
Postitusi: 21
Asukoht: Tartu
toodud 2004.a kevadel Rootsist, tegemist Saab 900 10.a juubeliks valmistatud erimudeliga: 8-klapilise turbomootoriga varustatud masinale pandi tehases peale Aero välimus (Aero esi- ja tagaspoila, Aero küljeplastid, Whaletail tiib).

- mootor -
2,0 L, R4, 8V
turbo Garret TB0358
stock intercooler
APC moditud (max turborõhu reguleerimine salongis asuva potentsiokaga, praegu seatud ~0,9 bar peale)
segu rikastamise lüliti (eraldi lüliti salongis ja gaasipedaali põhja vajutamisel lülitatakse sisse külmkäivituspihusti)
2,5" Simons väljalase algusest lõpuni
tehaseandmed:
110kW (150hj) @ 5000 rpm
240 Nm @ 3000 rpm

all 15" Cosworth veljed, vedrustus on madaldatud ja jäigendatud. salongis punane nahksisu, Luisi puitrool, Equus turborõhu lisamanokas, el.aknad, el.peeglid, istmesoojendus. 2004.a kevadel teostatud keretööd, lähiajal plaanis modratööd koos ennetava turbo- ja intercooleri remondiga, et kõik kenasti jooksma saada. pikemas perspektiivis ehk võimasama Garret "trim 60" turbo peale sobitamine ja suurema intercooleri paigaldamine.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt[/img]


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01.02.2005 1:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.01.2005 20:02
Postitusi: 566
Asukoht: tln - kristiine
kle, täista lahe auto. Mida rohkem neid pilte vaatan, seda rohkem hakkab meeldima.. mingid spoilaringi ideed tärkasid kah kogemata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01.02.2005 2:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2004 18:41
Postitusi: 1533
Asukoht: Tallinn
Need Cossie veljed on nagu rusikas silmaauku ! :) Võibolla aprillis ka ülejäänud rahvaga dünosse ? Palju sellel isendil tehase poolt turbo rõhku puhub ? Mis surveaste on ?

_________________
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01.02.2005 9:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:31
Postitusi: 655
Asukoht: Tln
selline oli esimene turbomasin millega sõita sain ning mis koheselt ülelaade inspiratsiooni andis :p Tõsi too Saab900 oli pea 200hj ja väga jäik, mis headel Soome teedel oli sõitmiseks täielik nauding. Väga isikupärane auto.

_________________
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01.02.2005 10:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.01.2005 10:24
Postitusi: 21
Asukoht: Tartu
tehase poolt peaks max.rõhk jääma 8-klapilise modraga isendil 0,7 bar`i kanti, surveaste aga peaks olema vist 8,5 (pean kodunt haynes`i piiblist järgi vaatama). dynosse tahaks tulla küll ja mõtlesin isegi end seal threadis regada, aga jätsin tegemata, kuna tahan enne dünosse minekut ennetava turboremondi ära teha. ja hetkel ma veel ei tea, millal ma seda teha saan.

mõnusalt jäik on ka see isend, aga erilist mõnu tunneb sellega ikka praegu talvel lumistel radadel :evil: Miq, mis spoilaideed sul tulid? mitte, et ma spoilasi vahetama kavatsen hakata (tegemist orig. Aero spoiladega, mida praegu aftermarketil mööda maailma tikutulega otsitakse ja selle eest hingehinda ollakse nõus pakkuma), aga ikkagi...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01.02.2005 17:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.01.2005 20:02
Postitusi: 566
Asukoht: tln - kristiine
noh, mingid välgatused käisid korra pest läbi. Ei usu eriti, et mingit pilti sulle näidata oskan.. :p
Kuna ma esimese laksuga vaatasin avatari järgi, et Prsche, siis midagi vanema porche stiilis oleks ilus.
Kui aega saan, ehk siis otsin mingeid võrreldavad pilte.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01.02.2005 21:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.01.2005 20:02
Postitusi: 566
Asukoht: tln - kristiine
mai tea miks ma vanemat porschet mainisin, aga kuna ma juba mainisin siis ma ka selle järgi midagi otsisin. suht sarnane minu visioonile oli see:
Pilt
kuid mitte päis õige. kritseldasin ise midagi: :oops:
Pilt
kumbgi pole päris see, mis mul vaimuvääratuses vilksatas, kuid mingi idee saab. Teine on siiski lähedasem.
saab900 kirjutas:
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.02.2005 0:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.01.2005 10:24
Postitusi: 21
Asukoht: Tartu
Miq, väga hästi "kritseldad" igatahes :shock: sinu visioon sarnaneb päris lähedasti Saabi tehase kunagi erimudeli Airflow spoilapaketiga, mis imo on üks tuusamaid Saabe ever (sellist orig.spoilapaketti on tänapäeval ka väga kõva raha eest praktiliselt võimatu leida):
Pilt

kusjuures sa ei olegi esimene, kellele see Saab mingi külje alt vanat Porschet on meenutanud - ja kui ma vaatama hakkasin, siis täheldasin ka mõningaid disainisarnasusi 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.02.2005 0:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.01.2005 20:02
Postitusi: 566
Asukoht: tln - kristiine
ausalt öeldes, mulle see "õhuvool" ei meeldi, ennem siis juba see Aero, mis sul juba peal on. Kuigi sellest "õhuvoolust" saaks suht kergesti teha selle minu kritseldatud varjandi. Tuleks ainult paarikümneks tükiks lõigata ja parajalt kokku sobitada :D Sel ajal (80'datel) oli tänavaautodel pisut teine disaini suund, kui teemaks olid plastik spoilerid. Suurem osa neid olid koledad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.02.2005 1:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.12.2004 1:09
Postitusi: 236
Kas mitte ei olnud Saab rallynduses kunagi ja 1970-ndatel mingi mudeliga millele oli nii 500hj? Kuskilt kunagi meelde jäänd... Või oli see mingi rekordautoks ehitatud asi...

Hiljutisest ajast tuleb meelde Saab 9-3 Viggen mis võitis Pikes Peak maailmakuulsa ja ühe karmima mäkketõusu....R4 2.0 turbo @ 3 bar 750hj

Väga huvitavaid autosid niisiis ehitatud saabidest, millel üldiselt on aeglase auto imago

9-3 Viggen Pikes Peak
http://motoring.iafrica.com/offroad/991568.htm
http://www.fastlane.com.au/Motor%20Spor ... ak_9-3.htm
http://www.europeancarweb.com/features/ ... 760hpsaab/
http://www.supercars.net/cars/2000@$Saa ... Peakx.html

Pildid
http://www.supercars.net/garages/EBoNix3000/3v2.html
http://saabnet.com/tsn/photo/0008.html
http://www.totalcar.hu/tsport/saabviggen
8-12 pilt http://svartis.punkcookies.com/gallery/ ... kes_pak_01
Saabi motospordist
http://web.inter.nl.net/users/turbo-tea ... rsport.htm

Sorry kui natuke palju sai aga Pikes Peak masinad on mulle eriti huvipakkuvad alati olnud...

samuti kas inimesed teavad sellista asja nagu Saab Sonett? Õnnestus näha ükskorda lähenesin siis pidasin TVR-iks või Ferrariks üllatus oli suur kui Saabi embleemi nägin :-D http://web.telia.com/~u45410973/02_vete ... naskog.jpg


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.02.2005 10:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.01.2005 10:24
Postitusi: 21
Asukoht: Tartu
Saab oli 60ndatel rallinduses tõepoolest väga kõva tegija: tol ajal uudse esiveolise Saab 96-ga pani rootslane Erik Carlsson Monte Carlo `62 ja `63 rallis esikohad kinni. sellest ajast saadik on Saab saanud endale just väga dünaamiliste mootorite ja heade sõiduomadustega auto imidzi. sestap jääb mulle pisut arusaamatuks, miks Saab aeglase auto imagoga on (äkki seletad?) :? seda enam, et Saab oli `77 aastal esimene, kes tõi turule piisava töökindlusega turboga varustatud auto igapäevaseks kasutamiseks (mudeliks 99). ka 80ndatel kuni tänapäevani välja on Saab põhirõhku pööranud turboga varustatud autode valmistamisele - kuni selleni välja, et mudelit 9-5 ei pakutagi vabalthingava mootoriga, kõik LPT või FPT-ga varustatud.

Saab Sonett on väga sheff masin, oma nime sai ta kuuldavasti kunagiselt Saabi disainerilt, kui too ütles auto valmis saades selle kohta rootsi keeles: so nätt (vms ehk siis nii ilus :lol:). Eestis Sonette ei leidu (ehkki turul mutid räägivad, et üks Saabifänn peab loodetavasti plaane ühte sellist USAst siia tuua), tegemist on väga rariteetse mudeliga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.02.2005 13:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.12.2004 1:09
Postitusi: 236
Eestis on saab vähe levinud auto, enamus inimesi pole taga isiklikult kokku puutunud. ma ei näe päevade kaupa ühtki saabi mõnikord ja uued muutuvad omavahel järjest sarnasemaks ka välimuselt. Vanad nagu 96 ongi saabile imago teinud eestis nii 90-ndate alguses. Koomiline lennukikeri ilma tiibadeta, ja kiirusega see auto ka silma ei paista....sealt siis siukse kahtlase väärtusega naljaka auto imago. Ma oletan praegu mida tava-inimene arvab see pole minu isiklik arvamus.

Uutel saabidel on pigem hea talvesõiduki imago kui sportauto oma( mis ta ka pole)

Seda et saabil on motospordi ajalugu ja mingeid 700 heppasid isendeid tehtud teavad aind autofännid ja selle tõttu ka imago vist pigem rahulik põhjamaade kliimasse sobiv pereauto kui midagi muud...

Samas BMW seostub paljudel inimestel kihutamise ja kiirusega kuigi enamus bemme on ju jube aeglased tegelt

Seda lahedam ja inimestele üllatavam oleks teha S A A B kiireks!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.02.2005 15:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.01.2005 10:24
Postitusi: 21
Asukoht: Tartu
ma ei taha sulle üldse vastu vaielda, vaid lihtsalt mõningad asju täpsustada :) olengi oma ristiretkeks võtnud selle, et vähegi kummutada ka Saabidega mitte kokkupuutunud inimeste arusaami sellest kummalisest lennukitehase taustaga masinast ;) tõsi ta on, et Saab kui "teistsuguse" välimusega auto Eestis suht vähe levinud on. ja mida rohkem lõuna poole tulla, seda harvemaks nad jäävad. eks omamoodi ole selles süüdi ka asjaolu, et Saabi tehnikat ei tunta ja Lõuna-Eesti piirkonnas saadavad enamus remondimehi sind oma Saabiga ukse pealt kohe tagasi, ehkki selleks mingit reaalset põhjust tegelikult pole :x

Saab 96-te võib pidada ehk kõige ehedama disainiga Saabiks, aga kiiruse jutu koha pealt ma ei saa küll sinuga nõustuda. loomulikult pole tegu tänapäevase turbomodraga masinaga, aga oma aja (70ndatel hakati neile peale panema V4 modrasid) ja kaalu kohta on 96-l ikka väga ergas mootor. oled sa kunagi proovinud korras V4 modraga 96-ga sõita - sa ei kujuta ette, see on nagu sportsapakas või kabiiniga tsikkel. 1 tuttav mul on mitmel korral tln-trt trassil bemaritest, jeepidest jms põrinal 110-120-ga mööda pannud. need ju ei usu silmi ja ei saa asja niimoodi jätta, siis ongi tihtipeale see trass üheks parajaks võidusõiduks kujunenud. ükskord juhtus nii, et pani 2-st jeebist mööda ja need jälle temast. kuni lõpuks vihastasid jeebijuhid end seaks ja võtsid ta kahekesi endi vahele, tõprad igavased :p

mis puutub uute Saabide talvesõidu omadustesse, siis tegelikult on lood nii, et kõige paremateks peetakse jäistel radadel ikkagi vanu - 96, 99 ja klassik 900. seda kinnitavad ka mitmed uute Saabide omanikud.

nõustun, et sportauto imagot Saabil tavarahva hulgas pole. samas teavad paadunud fännid, et juba 80ndatel hakkas Saab väljastama mudelitele orig. tuuningosasid ja rõhus oma turbomudelitega aina rohkem sportlikkusele. kui auto24.ee lahti võtta, siis võib näha, et ka praegu enamuste pakutavate Saabi mudelite võimsus jääb 100-150 kW vahemikku... eks lähe veel aega, kui Eesti rahva arvamus Saabist muutub, kuid samas - kas ta üldse peakski muutuma? Saabifännid ongi enamjaolt selline eraklik rahvas, kes naudib eelkõige oma masinate teistest erinevat välimust ja alles seejärel pöörab tähelepanu masina võimsusele (ehkki ka sellel pole midagi häda).

Saabide kiireks ehitamisest ka - tegelt sellega ikka tegeletakse ka Eestis, kuid nagu ikka ei ole sellest laiadele massidele teada antud. 1 tegelane käis eelmine ndl just dünos, 2,3 L turboga 9000 tulemuseks oli 179 kW / 389 Nm @ 4200 rpm / 1,3 bar. siis olen veel kuulnud ühest tüübist, kel pooleli 9000 Aerole 500 hj peale aretamine, samuti Saabi-Anti klassiku (nagu minu oma) T16 projektist (hj teadmata, aga palju). eks salamisi pean ka ise plaani oma lennukile kW-sid ja Nm-sid juurde ehitada :roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.02.2005 15:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 20:12
Postitusi: 664
Olen omanud selliseid Saabe: 96, 99 ja 900 Turbo. Head autod on nad kõik olnud. Saab 96-el oli veel mingi omapärane automaatsiduri süsteem, et sidurit oli vaja kasutada vaid kohalt liikuma minnes ja autot seisma jättes, muud käiguvahetused sai ilma sidurit näppimata tehtud.

Isa sõidab nüüd uue Saab 9-3 Vector-iga ja kah ainult kiidab seda masinat. Isegi võiks sellisega liigelda, kui 4wd kinnisideeks poleks muutunud... :)

_________________
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.02.2005 16:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:31
Postitusi: 655
Asukoht: Tln
kui Saabi ülistamiseks juba läks... Saabi saavutuste hulka kuulub veel muutuva surveastmega mootori eksperiment.
mõned lingid: http://www.4wdonline.com/A/Engines.html
http://www.sae.org/automag/techbriefs_05-00/03.htm

_________________
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 16 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 53 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11