TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=13155
17. leht 21-st

Autor:  Siller [ 12.08.2017 10:03 ]
Teema pealkiri:  Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Kuidas siis antud biturbo kompoti ülesehitus on, kui küsida tohib?

Väike turbo puhub kompressori poolelt suurele ette ja kui väike turbo oma soovitud rõhu saavutab siis WG avaneb ja kõik gaasid suunatakse suurele turbole?
Kolm WG on siis vajalikud Suure turbo rõhu reguleerimiseks, väikese turbo rõhu reguleerimiseks ning väikese ja suure turbo "ülemineku" reguleerimiseks? :)

Autor:  erxx [ 13.08.2017 12:16 ]
Teema pealkiri:  Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Siller kirjutas:
Kuidas siis antud biturbo kompoti ülesehitus on, kui küsida tohib?

Väike turbo puhub kompressori poolelt suurele ette ja kui väike turbo oma soovitud rõhu saavutab siis WG avaneb ja kõik gaasid suunatakse suurele turbole?
Kolm WG on siis vajalikud Suure turbo rõhu reguleerimiseks, väikese turbo rõhu reguleerimiseks ning väikese ja suure turbo "ülemineku" reguleerimiseks? :)

Väike turbo imeb kompressori poolelt läbi suure turbo ja kui suur turbo saab rõhu üles, siis hakkab ühesuunaklapi kaudu väikse turbo kompressori poolest mööda puhuma. WG-d on kõik turbiini poolel. Väike turbo on geomeetriaga, kuni väikse turbo max boostini stabiliseerib geomeetria boosti ja vasturõhku, kui väike turbo on oma lae saavutanud ja geomeetria täiesti lahti, siis edasi hakkavad kaks dubleeritud wg-d avanema ja lasevad heitgaasid väikse turbo turbiinist mööda suure turbo turbiini. Ehk siis gaas põhjas max boosti ajal jooksevad gaasid läbi avatud väikse turbo turbiini ja paralleelselt veel läbi kahe 60mm wg. Kolmas wg on suure turbo all, reguleerib lõpprõhku, see pisikese turbo tsüklit ei mõjuta.

Autor:  erxx [ 31.08.2017 0:05 ]
Teema pealkiri:  Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Selle aasta tulemused siis Speedestil läbi paksu tossu 12.8 199.7 kmh ja vahelaksul 12.6 197.9 kmh, napilt jäi 200 kmh piir ületamata. :-| Eelmise aasta parim single HX52-ga oli 12.9 191kmh ja üle-eelmisel HX40-ga 12.7 192kmh. Huvitav on see, et aeg on enamvähem samasse auku, aga kahe turboga on hoopis lõppkiirust juurde tulnud mis on minu jaoks natuke üllatav. Ise arvasin, et peaks tulema parandus ajas ja lõppkiirus jääb samaks või ehk isegi väheneb kuna kollektor ei voola lõpus enam nii hästi, aga reaalselt on hoopis vastupidi. Teiseks on sel aastal jälle 7.5mm elemendid kuna eelmise aasta 8mm pumba lagin oli ebareaalne.

Vahelaks oli lahe üritus kuna autosid oli maruvähe ja isiklikult sain sõita 11 korda, pea pooled korrad suri mootor poole maa peal välja kuna mingi softi viga oli, aga lõpuks sai ilusti jooksma ja max boost oli 4.01 bar. :-D Proovisin keerata siit ja sealt, aga natuke jäi ikka 200-st puudu, üle 3.5 bari enam jõulisa ei tulnud. Positiivne oli see, et tehnika kestis ja lõpus sõitsin 5x praktiliselt järjest otse starti tagasi ja ei kuumenenud üle ega polnud muid probleeme. Auto kaalub miljon ja ei taha plekini puhtaks ka rookida kuna auto igakord rahvast täis, seega aega eriti ei punni, aga 200kmh võiks küll ära tulla. WG-de juhtimine tuleb natuke paremaks teha ja kergelt veel sättida ning lõpulaksul plaanis uuesti peal olla.

Vahelaksust üks video ka:

https://youtu.be/TSZp9sUD_TM

Autor:  JLKK [ 31.08.2017 8:04 ]
Teema pealkiri:  Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

erxx kirjutas:
Selle aasta tulemused siis Speedestil läbi paksu tossu 12.8 199.7 kmh ja vahelaksul 12.6 197.9 kmh, napilt jäi 200 kmh piir ületamata. :-| Eelmise aasta parim single HX52-ga oli 12.9 191kmh ja üle-eelmisel HX40-ga 12.7 192kmh. Huvitav on see, et aeg on enamvähem samasse auku, aga kahe turboga on hoopis lõppkiirust juurde tulnud mis on minu jaoks natuke üllatav. Ise arvasin, et peaks tulema parandus ajas ja lõppkiirus jääb samaks või ehk isegi väheneb kuna kollektor ei voola lõpus enam nii hästi, aga reaalselt on hoopis vastupidi. Teiseks on sel aastal jälle 7.5mm elemendid kuna eelmise aasta 8mm pumba lagin oli ebareaalne.

Vahelaks oli lahe üritus kuna autosid oli maruvähe ja isiklikult sain sõita 11 korda, pea pooled korrad suri mootor poole maa peal välja kuna mingi softi viga oli, aga lõpuks sai ilusti jooksma ja max boost oli 4.01 bar. :-D Proovisin keerata siit ja sealt, aga natuke jäi ikka 200-st puudu, üle 3.5 bari enam jõulisa ei tulnud. Positiivne oli see, et tehnika kestis ja lõpus sõitsin 5x praktiliselt järjest otse starti tagasi ja ei kuumenenud üle ega polnud muid probleeme. Auto kaalub miljon ja ei taha plekini puhtaks ka rookida kuna auto igakord rahvast täis, seega aega eriti ei punni, aga 200kmh võiks küll ära tulla. WG-de juhtimine tuleb natuke paremaks teha ja kergelt veel sättida ning lõpulaksul plaanis uuesti peal olla.

Vahelaksust üks video ka:

https://youtu.be/TSZp9sUD_TM


Viimasel sõidul oli suitsu tõesti kõvasti vähem. Lõpukiiruse kohapealt ütleb minu loogika, et kas jõudu suurendada jõi kaalu vähendada. Esimest natuke keerulisem teostada.

Autor:  erxx [ 31.08.2017 11:59 ]
Teema pealkiri:  Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

JLKK kirjutas:
erxx kirjutas:
Selle aasta tulemused siis Speedestil läbi paksu tossu 12.8 199.7 kmh ja vahelaksul 12.6 197.9 kmh, napilt jäi 200 kmh piir ületamata. :-| Eelmise aasta parim single HX52-ga oli 12.9 191kmh ja üle-eelmisel HX40-ga 12.7 192kmh. Huvitav on see, et aeg on enamvähem samasse auku, aga kahe turboga on hoopis lõppkiirust juurde tulnud mis on minu jaoks natuke üllatav. Ise arvasin, et peaks tulema parandus ajas ja lõppkiirus jääb samaks või ehk isegi väheneb kuna kollektor ei voola lõpus enam nii hästi, aga reaalselt on hoopis vastupidi. Teiseks on sel aastal jälle 7.5mm elemendid kuna eelmise aasta 8mm pumba lagin oli ebareaalne.

Vahelaks oli lahe üritus kuna autosid oli maruvähe ja isiklikult sain sõita 11 korda, pea pooled korrad suri mootor poole maa peal välja kuna mingi softi viga oli, aga lõpuks sai ilusti jooksma ja max boost oli 4.01 bar. :-D Proovisin keerata siit ja sealt, aga natuke jäi ikka 200-st puudu, üle 3.5 bari enam jõulisa ei tulnud. Positiivne oli see, et tehnika kestis ja lõpus sõitsin 5x praktiliselt järjest otse starti tagasi ja ei kuumenenud üle ega polnud muid probleeme. Auto kaalub miljon ja ei taha plekini puhtaks ka rookida kuna auto igakord rahvast täis, seega aega eriti ei punni, aga 200kmh võiks küll ära tulla. WG-de juhtimine tuleb natuke paremaks teha ja kergelt veel sättida ning lõpulaksul plaanis uuesti peal olla.

Vahelaksust üks video ka:

https://youtu.be/TSZp9sUD_TM


Viimasel sõidul oli suitsu tõesti kõvasti vähem. Lõpukiiruse kohapealt ütleb minu loogika, et kas jõudu suurendada jõi kaalu vähendada. Esimest natuke keerulisem teostada.

Olgem ausad, 600hj diisli mõistes on see viimane video nagu euro6, stardis saaks musta veel vähemaks, aga siis kaob nagu asja ilu päris ära. :-D Suvaline chipitud tds tahmab rohkem.

Autor:  ivohi [ 31.08.2017 20:47 ]
Teema pealkiri:  Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Mis seguga sa max boosti alas sõidad?

Autor:  erxx [ 31.08.2017 21:06 ]
Teema pealkiri:  Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

ivohi kirjutas:
Mis seguga sa max boosti alas sõidad?

Mingeid numbreid ma küll öelda ei oska, vanakooli tehnika puhul pole see oluline.

Autor:  ivohi [ 31.08.2017 23:52 ]
Teema pealkiri:  Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Lihtsalt huvipärast jah, et kui lahja see segu juba võib olla kui 0,5bari praktiliselt võitu ei andnud.

Autor:  RaimoHal9 [ 01.09.2017 23:56 ]
Teema pealkiri:  Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

erxx kirjutas:
.. ja kui suur turbo saab rõhu üles, siis hakkab ühesuunaklapi kaudu väikse turbo kompressori poolest mööda puhuma.


Millisest materjalist ühesuunaklapp on valmistatud? Oma tds-il valmistasin selle hokilittrist. Viimane sai treitud koonusesse ning tööpinnaks jäi alumiiniumtorust pressitud trompet. :-D

Autor:  Moss [ 02.09.2017 0:01 ]
Teema pealkiri:  Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Siin on yhe isetehtud möödavooluklapi pildid
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 9&start=30

Autor:  erxx [ 02.09.2017 0:15 ]
Teema pealkiri:  Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Moss kirjutas:
Siin on yhe isetehtud möödavooluklapi pildid
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 9&start=30


Kuna tulenevalt turbode asetusest pidi mul klapp avanema allapoole, siis gravitatsiooniga sulguvad variandid jäid ära, lasin treialil teha umbkaudsete mõõtude järgi säärega klapi. Üsna suur jurakas sai ja avanenud klapi ning pesa vahelise pilu ristlõikepindala on arvutuslikult suurem kui toru enda ristlõikepindala, pluss osa õhku käib nagunii pisikesest turbost ka vabavoolamisega läbi ja tundub et toimib. Korpuse osa oleks võinud muidugi sujuvama ja ümarama teha, aga hetkel sai selline.

Minu klapp: http://youtu.be/kgkHHqNOuWw

Ei saa aru, kuidas ma saan panna youtube video nii, et ta siinsamas avaneks? See [youtube][/youtube] ei toimi.

Autor:  RFL [ 02.09.2017 7:43 ]
Teema pealkiri:  Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Proovi http, mitte https panna.

Autor:  juss [ 02.09.2017 15:50 ]
Teema pealkiri:  Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

ivohi kirjutas:
Lihtsalt huvipärast jah, et kui lahja see segu juba võib olla kui 0,5bari praktiliselt võitu ei andnud.


Diislil tehakse jõudu küttega, õhku on vaja selleks, et saaks kütet rohkem anda. Mitte küll sõna-sõnalt aga idee.

Autor:  erxx [ 04.10.2017 0:58 ]
Teema pealkiri:  Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Lõpulaksul parim aeg 12.4 198kmh, 200m 8.4 ja kiirus 154kmh. Oleks tahtnud ikka 200+kmh saada, aga jäi napilt puudu. Enne lõpulaksu kohendasin natuke wastegatesid ja nende juhtimist, nüüd spoolib nagu common rail, aga sellega seoses tekkis uus probleem - stardist ikka minema ei saa kuna kerib kohe tühja ja peab gaasi järgi laskma. :-D

Üks kehva kvaliteediga video ka, kõrval tüüp lasi punasesse.

https://www.youtube.com/watch?v=QQz7hm2 ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=lN_1wlMy0Jg


Pilt

Autor:  RFL [ 04.10.2017 8:48 ]
Teema pealkiri:  Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

erxx kirjutas:
...aga sellega seoses tekkis uus probleem - stardist ikka minema ei saa kuna kerib kohe tühja ja peab gaasi järgi laskma. :-D

ET Streedid on tänavalegaalsed ja jäigema küljeseinaga kui dragi slikid ning auto nendega ei uju. Tagaveolistele soovitan soojalt :)
Pildil tundub punnitavat, aga tegelikult mahub ilusti koopasse ära.
Pilt

17. leht 21-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/