jeff01 kirjutas:
Mind väga huvitab kuidas stock TD käituks kui nende kohutavad küünlajad asendada eraldatud runneritega almoust equal lenght koldega muid asju muutmata. Kas Lag pikeneks ja HP/NM tõuseks? Mille kuradi pärast need stock turbodiislite kolded nii kuradikohutavad tehakse ma lihtsalt ei mõista
Suure läbimõõduga, võrdse pikkusega torudest kollektor oleks kahtlemata parema voolavusega ja annaks lõpks ka suuremaid võimsusnumbreid. Seevastu... jämedalt öeldes on nii, et kui väljalaskekollektori siseruumala suurendada 5x, väheneb turbolaaduri turbiinile rakenduv energia 2x. Just see energia sunnib turbiini ringi käima ja sisselaskesse ülerõhku tootma. Muidugi, kui boost juba üleval on, siis pole see energia enam oluline, õigemini tuleb seda läbi wastegate juba välja lasta. Diiselmootoriga tänavasõidukilt ootame üldiselt ikka kohest spoolimist ja tugevat pöördemomenti juba madalatel pööretel. Seetõttu ongi neil valdavalt minimaalse pikkuse ja siseruumalaga malmkollektorid. Selliseid on ka odav toota, mis on samuti autotootjale meelepärane
Vähe detailsemalt saab lugeda siit, "principles of pulse turbocharging" peatükist:
https://books.google.ee/books?id=oLhKBg ... gy&f=false