Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 15:33

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 305 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 12.08.2017 10:03 
Eemal

Liitunud: 12.09.2006 17:51
Postitusi: 41
Asukoht: Tallinn
Kuidas siis antud biturbo kompoti ülesehitus on, kui küsida tohib?

Väike turbo puhub kompressori poolelt suurele ette ja kui väike turbo oma soovitud rõhu saavutab siis WG avaneb ja kõik gaasid suunatakse suurele turbole?
Kolm WG on siis vajalikud Suure turbo rõhu reguleerimiseks, väikese turbo rõhu reguleerimiseks ning väikese ja suure turbo "ülemineku" reguleerimiseks? :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 13.08.2017 12:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.01.2014 23:13
Postitusi: 209
Asukoht: Lääne-Virumaa
Siller kirjutas:
Kuidas siis antud biturbo kompoti ülesehitus on, kui küsida tohib?

Väike turbo puhub kompressori poolelt suurele ette ja kui väike turbo oma soovitud rõhu saavutab siis WG avaneb ja kõik gaasid suunatakse suurele turbole?
Kolm WG on siis vajalikud Suure turbo rõhu reguleerimiseks, väikese turbo rõhu reguleerimiseks ning väikese ja suure turbo "ülemineku" reguleerimiseks? :)

Väike turbo imeb kompressori poolelt läbi suure turbo ja kui suur turbo saab rõhu üles, siis hakkab ühesuunaklapi kaudu väikse turbo kompressori poolest mööda puhuma. WG-d on kõik turbiini poolel. Väike turbo on geomeetriaga, kuni väikse turbo max boostini stabiliseerib geomeetria boosti ja vasturõhku, kui väike turbo on oma lae saavutanud ja geomeetria täiesti lahti, siis edasi hakkavad kaks dubleeritud wg-d avanema ja lasevad heitgaasid väikse turbo turbiinist mööda suure turbo turbiini. Ehk siis gaas põhjas max boosti ajal jooksevad gaasid läbi avatud väikse turbo turbiini ja paralleelselt veel läbi kahe 60mm wg. Kolmas wg on suure turbo all, reguleerib lõpprõhku, see pisikese turbo tsüklit ei mõjuta.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 31.08.2017 0:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.01.2014 23:13
Postitusi: 209
Asukoht: Lääne-Virumaa
Selle aasta tulemused siis Speedestil läbi paksu tossu 12.8 199.7 kmh ja vahelaksul 12.6 197.9 kmh, napilt jäi 200 kmh piir ületamata. :-| Eelmise aasta parim single HX52-ga oli 12.9 191kmh ja üle-eelmisel HX40-ga 12.7 192kmh. Huvitav on see, et aeg on enamvähem samasse auku, aga kahe turboga on hoopis lõppkiirust juurde tulnud mis on minu jaoks natuke üllatav. Ise arvasin, et peaks tulema parandus ajas ja lõppkiirus jääb samaks või ehk isegi väheneb kuna kollektor ei voola lõpus enam nii hästi, aga reaalselt on hoopis vastupidi. Teiseks on sel aastal jälle 7.5mm elemendid kuna eelmise aasta 8mm pumba lagin oli ebareaalne.

Vahelaks oli lahe üritus kuna autosid oli maruvähe ja isiklikult sain sõita 11 korda, pea pooled korrad suri mootor poole maa peal välja kuna mingi softi viga oli, aga lõpuks sai ilusti jooksma ja max boost oli 4.01 bar. :-D Proovisin keerata siit ja sealt, aga natuke jäi ikka 200-st puudu, üle 3.5 bari enam jõulisa ei tulnud. Positiivne oli see, et tehnika kestis ja lõpus sõitsin 5x praktiliselt järjest otse starti tagasi ja ei kuumenenud üle ega polnud muid probleeme. Auto kaalub miljon ja ei taha plekini puhtaks ka rookida kuna auto igakord rahvast täis, seega aega eriti ei punni, aga 200kmh võiks küll ära tulla. WG-de juhtimine tuleb natuke paremaks teha ja kergelt veel sättida ning lõpulaksul plaanis uuesti peal olla.

Vahelaksust üks video ka:

https://youtu.be/TSZp9sUD_TM


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 31.08.2017 8:04 
Eemal

Liitunud: 27.10.2009 16:57
Postitusi: 130
Asukoht: L-Virumaa
erxx kirjutas:
Selle aasta tulemused siis Speedestil läbi paksu tossu 12.8 199.7 kmh ja vahelaksul 12.6 197.9 kmh, napilt jäi 200 kmh piir ületamata. :-| Eelmise aasta parim single HX52-ga oli 12.9 191kmh ja üle-eelmisel HX40-ga 12.7 192kmh. Huvitav on see, et aeg on enamvähem samasse auku, aga kahe turboga on hoopis lõppkiirust juurde tulnud mis on minu jaoks natuke üllatav. Ise arvasin, et peaks tulema parandus ajas ja lõppkiirus jääb samaks või ehk isegi väheneb kuna kollektor ei voola lõpus enam nii hästi, aga reaalselt on hoopis vastupidi. Teiseks on sel aastal jälle 7.5mm elemendid kuna eelmise aasta 8mm pumba lagin oli ebareaalne.

Vahelaks oli lahe üritus kuna autosid oli maruvähe ja isiklikult sain sõita 11 korda, pea pooled korrad suri mootor poole maa peal välja kuna mingi softi viga oli, aga lõpuks sai ilusti jooksma ja max boost oli 4.01 bar. :-D Proovisin keerata siit ja sealt, aga natuke jäi ikka 200-st puudu, üle 3.5 bari enam jõulisa ei tulnud. Positiivne oli see, et tehnika kestis ja lõpus sõitsin 5x praktiliselt järjest otse starti tagasi ja ei kuumenenud üle ega polnud muid probleeme. Auto kaalub miljon ja ei taha plekini puhtaks ka rookida kuna auto igakord rahvast täis, seega aega eriti ei punni, aga 200kmh võiks küll ära tulla. WG-de juhtimine tuleb natuke paremaks teha ja kergelt veel sättida ning lõpulaksul plaanis uuesti peal olla.

Vahelaksust üks video ka:

https://youtu.be/TSZp9sUD_TM


Viimasel sõidul oli suitsu tõesti kõvasti vähem. Lõpukiiruse kohapealt ütleb minu loogika, et kas jõudu suurendada jõi kaalu vähendada. Esimest natuke keerulisem teostada.

_________________
Veermikuproff OÜ


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 31.08.2017 11:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.01.2014 23:13
Postitusi: 209
Asukoht: Lääne-Virumaa
JLKK kirjutas:
erxx kirjutas:
Selle aasta tulemused siis Speedestil läbi paksu tossu 12.8 199.7 kmh ja vahelaksul 12.6 197.9 kmh, napilt jäi 200 kmh piir ületamata. :-| Eelmise aasta parim single HX52-ga oli 12.9 191kmh ja üle-eelmisel HX40-ga 12.7 192kmh. Huvitav on see, et aeg on enamvähem samasse auku, aga kahe turboga on hoopis lõppkiirust juurde tulnud mis on minu jaoks natuke üllatav. Ise arvasin, et peaks tulema parandus ajas ja lõppkiirus jääb samaks või ehk isegi väheneb kuna kollektor ei voola lõpus enam nii hästi, aga reaalselt on hoopis vastupidi. Teiseks on sel aastal jälle 7.5mm elemendid kuna eelmise aasta 8mm pumba lagin oli ebareaalne.

Vahelaks oli lahe üritus kuna autosid oli maruvähe ja isiklikult sain sõita 11 korda, pea pooled korrad suri mootor poole maa peal välja kuna mingi softi viga oli, aga lõpuks sai ilusti jooksma ja max boost oli 4.01 bar. :-D Proovisin keerata siit ja sealt, aga natuke jäi ikka 200-st puudu, üle 3.5 bari enam jõulisa ei tulnud. Positiivne oli see, et tehnika kestis ja lõpus sõitsin 5x praktiliselt järjest otse starti tagasi ja ei kuumenenud üle ega polnud muid probleeme. Auto kaalub miljon ja ei taha plekini puhtaks ka rookida kuna auto igakord rahvast täis, seega aega eriti ei punni, aga 200kmh võiks küll ära tulla. WG-de juhtimine tuleb natuke paremaks teha ja kergelt veel sättida ning lõpulaksul plaanis uuesti peal olla.

Vahelaksust üks video ka:

https://youtu.be/TSZp9sUD_TM


Viimasel sõidul oli suitsu tõesti kõvasti vähem. Lõpukiiruse kohapealt ütleb minu loogika, et kas jõudu suurendada jõi kaalu vähendada. Esimest natuke keerulisem teostada.

Olgem ausad, 600hj diisli mõistes on see viimane video nagu euro6, stardis saaks musta veel vähemaks, aga siis kaob nagu asja ilu päris ära. :-D Suvaline chipitud tds tahmab rohkem.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 31.08.2017 20:47 
Eemal

Liitunud: 03.12.2010 10:57
Postitusi: 13
Asukoht: Tallinn, Põlvamaa
Mis seguga sa max boosti alas sõidad?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 31.08.2017 21:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.01.2014 23:13
Postitusi: 209
Asukoht: Lääne-Virumaa
ivohi kirjutas:
Mis seguga sa max boosti alas sõidad?

Mingeid numbreid ma küll öelda ei oska, vanakooli tehnika puhul pole see oluline.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 31.08.2017 23:52 
Eemal

Liitunud: 03.12.2010 10:57
Postitusi: 13
Asukoht: Tallinn, Põlvamaa
Lihtsalt huvipärast jah, et kui lahja see segu juba võib olla kui 0,5bari praktiliselt võitu ei andnud.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.09.2017 23:56 
Eemal

Liitunud: 20.07.2012 13:30
Postitusi: 33
erxx kirjutas:
.. ja kui suur turbo saab rõhu üles, siis hakkab ühesuunaklapi kaudu väikse turbo kompressori poolest mööda puhuma.


Millisest materjalist ühesuunaklapp on valmistatud? Oma tds-il valmistasin selle hokilittrist. Viimane sai treitud koonusesse ning tööpinnaks jäi alumiiniumtorust pressitud trompet. :-D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.09.2017 0:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.12.2005 17:08
Postitusi: 366
Asukoht: Vantaa
Siin on yhe isetehtud möödavooluklapi pildid
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 9&start=30


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.09.2017 0:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.01.2014 23:13
Postitusi: 209
Asukoht: Lääne-Virumaa
Moss kirjutas:
Siin on yhe isetehtud möödavooluklapi pildid
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 9&start=30


Kuna tulenevalt turbode asetusest pidi mul klapp avanema allapoole, siis gravitatsiooniga sulguvad variandid jäid ära, lasin treialil teha umbkaudsete mõõtude järgi säärega klapi. Üsna suur jurakas sai ja avanenud klapi ning pesa vahelise pilu ristlõikepindala on arvutuslikult suurem kui toru enda ristlõikepindala, pluss osa õhku käib nagunii pisikesest turbost ka vabavoolamisega läbi ja tundub et toimib. Korpuse osa oleks võinud muidugi sujuvama ja ümarama teha, aga hetkel sai selline.

Minu klapp: http://youtu.be/kgkHHqNOuWw

Ei saa aru, kuidas ma saan panna youtube video nii, et ta siinsamas avaneks? See [youtube][/youtube] ei toimi.


Viimati muutis erxx, 02.09.2017 9:51, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.09.2017 7:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2006 9:45
Postitusi: 769
Asukoht: Tallinn
Proovi http, mitte https panna.

_________________
0,5 MW


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.09.2017 15:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2005 23:06
Postitusi: 536
Asukoht: Põlva
ivohi kirjutas:
Lihtsalt huvipärast jah, et kui lahja see segu juba võib olla kui 0,5bari praktiliselt võitu ei andnud.


Diislil tehakse jõudu küttega, õhku on vaja selleks, et saaks kütet rohkem anda. Mitte küll sõna-sõnalt aga idee.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.10.2017 0:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.01.2014 23:13
Postitusi: 209
Asukoht: Lääne-Virumaa
Lõpulaksul parim aeg 12.4 198kmh, 200m 8.4 ja kiirus 154kmh. Oleks tahtnud ikka 200+kmh saada, aga jäi napilt puudu. Enne lõpulaksu kohendasin natuke wastegatesid ja nende juhtimist, nüüd spoolib nagu common rail, aga sellega seoses tekkis uus probleem - stardist ikka minema ei saa kuna kerib kohe tühja ja peab gaasi järgi laskma. :-D

Üks kehva kvaliteediga video ka, kõrval tüüp lasi punasesse.

https://www.youtube.com/watch?v=QQz7hm2 ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=lN_1wlMy0Jg


Pilt


Viimati muutis erxx, 07.11.2017 23:54, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.10.2017 8:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2006 9:45
Postitusi: 769
Asukoht: Tallinn
erxx kirjutas:
...aga sellega seoses tekkis uus probleem - stardist ikka minema ei saa kuna kerib kohe tühja ja peab gaasi järgi laskma. :-D

ET Streedid on tänavalegaalsed ja jäigema küljeseinaga kui dragi slikid ning auto nendega ei uju. Tagaveolistele soovitan soojalt :)
Pildil tundub punnitavat, aga tegelikult mahub ilusti koopasse ära.
Pilt

_________________
0,5 MW


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 305 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11