Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 16:16

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 48 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 07.12.2015 10:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Saalelõtku vahemik mis ringi sõidavad on nii lai, et sellega ei tohiks sul mingit probleemi tulla.
Kui on liiga väike siis on sul kaasaegne riisipill 0w30 või kui on suur siis on 10w60 racingpill :-D
Ise olen mõõtnud plastigaugega sest see on odavam ja kättesaadavam kui erinevad mõõteseadmed.
Kepsu polt piguta ikka vaid selle kepsu järgi mida teed....pole mingit vahet mis saale sees....Ilmselt oled ju kepsusilmad ja nende korrasoleku mõõtnud ning neid mõõte M20 kepsudega võrrelnud?
See saalede sisekiht tegelikult vist mootoris ära kuluda ei tohikski kui kõik on nii kui peab.
EDU!

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Viimati muutis jeff01, 10.12.2015 23:15, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 07.12.2015 19:58 
Eemal

Liitunud: 03.12.2009 19:22
Postitusi: 496
arxman kirjutas:
Ohhoo... kui asjalik kommentaar!! Ma ikka mõtlesin selleks rellakat kasutada :kill
Ma ei oska nüüd öelda, kaua sa seda lausejuppi välja mõtlesid, aga äkki oleks võinud natuke rohkem vaeva näha ja ka midagi asjalikku kirjutada?
Oled sa mõne saale lõtku kunagi mõõtnud?
Kirjelda siis palun, kuidas!
Selle sügavamõttelise kommentaari põhjal võiks pigem arvata, et sa pole selle kohta isegi kuskilt lugenud.


arx


Näita seda saalet, milline see "kaitsekiht" välja näeb. M6tled seda pakendikilet, milles nad pappkarbiga tulevad w?
Mitmes mootor see sul yldse on, mida sa teed-ehitad-remondid?
See ongi see suur foorumi probleem, k6ik loevad kuskilt kellegi sauna Katja juttu, kuidas kuskil midagi teha tuleb ja mis on parim. Kuid reaalselt kui detailide paigaldamiseks läheb, siis on ollakse relakaga saalesid koorimas.

Jeff01:
Kas uuema tyybi Bmw M-seeria mootorid, mis n6uavad tehasest 10W-60 6lisid, kas siis neil on juba tehasest suuremad l6tkud?
Kuskile tuleb teema teha, mis tähendavad 6lide erinevad numbrid ja tähed- kaob see rumal saalekoorijate ja l6tkude jura ära.
Ma saan aru sinu tegevust, kui sa m66dad plastigauge-ga saale ja kaela vahe, saad teada kas uue saale ja lihvitamata s6itnud kaela vahele jaav vahe on tehase parameetrites v6i mitte ( tehase poolt ettenähud 6li jaoks). Aga mis moodi sa m66dad ja arvutad välja, kas see m66te tulem on nyyd 0w-30 v6i hoopis 15w-40 jaoks sobilik? Näita yks 6liga kaasa tulev datasheet, kus on kirjas saale-kaela vahelise l6tku parameetrid. Kas nyyd see 6li on sobilik selle v6i tolle l6tku jaoks. ????????????

Kuidas te m66date ja arvestate nukkv6lli ja plokikaane nukapakkude vahelisi "l6tke" ? Mis 6li sinna läheb? Kombineerid 0W-30 ja 10w-60st midagi kokku?
Uus turbo on ka väiksema l6tkuga? Paned dry-sumpist eraldi peale jooksma???


Päris idiootseks ei tasu ka minna. Saate ise ka aru mis debiilne lahmimine siin käib............

Lisa infoks:
AIX29 ja mina teeme-remondime/ehitame- IGA PÄEV mootoreid. R4, R6, V8, V12 jne. Ning siiani pole ykski mootor tagasi tulnud.

Kysimus:
KAS KEPSUS6RM KOLVI SEES ON TSENTRIS V6I MITTE?

_________________
Daily stock 400hp/620Nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 07.12.2015 20:02 
Eemal

Liitunud: 26.07.2012 22:39
Postitusi: 9
SITAST SAIA EI SAA,TULEB SITA MAITSEGA SAI :badgrin:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 08.12.2015 16:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Ma kahjuks ei soovi mitsu_manicule vastata ja püüan teda ka edaspidi ignoreerida sest ma arvasin, et kui inimene teemat ei tunne siis on ta lihtsal vait ja loeb aga siikohal pole see kahjuks nii. Mulle pole vaja seletada mida õli viskoossus näitajad tähendavad sest ma suudan luua ka seoseid kuuma viskkoossuse ja õlikile paksuse ning tugevuse vahel ilma, et seda enam raamatust üle peaks lugema sest mu ettevõte OILSHOP OÜ on piisavalt kaua tegutsenud, et teatud asjad endale selgeks teha ja neist aru saada. Sa pritsiksid poole vähem kui sa vähemalt plastigauge pakendi oleks läbi lugenud rääkimata mõne võistlusmootori soovitusliku tolerantside speci kus on ka konkreetsed viited õlile muuseas. Ja sul oleks veel 4 korda vähem öelda kui sa suhtleksid sel teemal näiteks mõne väntvõllilihvijaga kellel on asja vastu huvi olnud ja kes on teadlik mis õlisid meil praegu kaubandusvõrk pakub....(Kõigil pole, mõni käib silmaklapid peas tööl ringi ja tema jaoks on ühed vändad ja mootorid kõik)

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 08.12.2015 20:48 
Eemal

Liitunud: 26.07.2012 22:39
Postitusi: 9
Sinna 6likile paksuse ja tugevuse juurde j6udmine olekski tore.

10w-60 6li ja 10w-60 ei ole ka samad.
Kui yhel on viskoossus indeks 24 ja teisel näiteks 25.5, siis teine on k6rgema temperatuuri juures paksem. Ning selle t6ttu ka tugevam (paksem), 6li ei "peksta" nii lihtsalt saale ja kaela vahelt ära.

Jeff01:
Tsiteerin: See saalede sisekiht tegelikult vist mootoris ära kuluda ei tohikski kui kõik on nii kui peab.
Mis m6ttes "vist"? Mootor töötab ikkagi 6likile peal, ning kui sul saale ära syyakse, siis on sitt 6li v6i 6litus.

Teistele:
Reaalselt on ikkagi nii: kui saale on kulunud, siis paned uued. Mitte ei pane paksemat 6li.
Ja kui ei oska m66ta v6i arvutada v6i veel parem, ei taha asja ajada m6ttetult keeruliseks, siis tee nii nagu tehas on kunagi teinud, pane mootor puhtalt ja korrektselt kokku. Sest kui tehase mootor s6idab pool millionit, siis peab sinu poolt STD detailidega komplekteeritud (kolvide puhul rem m66t) mootor s6itma samamoodi.

Paljud teist 6lipumpa m66tnud olete? Reaalselt l6tku ja kulumist? 6lir6hu kukkumist 6likanalite l6pus v6i pumba tootlikkust?
Palju on Eestis s6itvaid racing mootoreid? Enamus kakutakse pärast s6ite lahti ning pole pikemas perspektiivis kestvad.

Milline töökoda nitriidib väntv6lli pärast lihvimist? K6ik on k6vad tehase kihti maha lihvima, kuid uuesti tugevndada.....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 08.12.2015 21:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
aix29 kirjutas:
10w-60 6li ja 10w-60 ei ole ka samad.
Kui yhel on viskoossus indeks 24 ja teisel näiteks 25.5, siis teine on k6rgema temperatuuri juures paksem. Ning selle t6ttu ka tugevam (paksem), 6li ei "peksta" nii lihtsalt saale ja kaela vahelt ära.

Mida kuradit sa seda pressid kui on ettenähtud määrad mille järgi jagunevadki märgistuse järgi klassidesse (Euroopas ühed USAs teised) Ja mina rääkisin erinevate klasside õlidest, sina hakkad aga gulfi 24,5 ja castroli 24 vahele kiilu lööma??? Saad sa aru, et minu võrdluses on kuumviskoossuse vahe pmt KOLMEKORDNE ja leektäpi temperatuurivahe 100 kraadi ja sinu näite puhul ei saa vahe olla üle viie ühiku (Kui võtta aluseks vaid viskkoossust)

aix29 kirjutas:
Jeff01:
Tsiteerin: See saalede sisekiht tegelikult vist mootoris ära kuluda ei tohikski kui kõik on nii kui peab.
Mis m6ttes "vist"? Mootor töötab ikkagi 6likile peal, ning kui sul saale ära syyakse, siis on sitt 6li v6i 6litus.


See on aga juba sellest kuradi valdkonnast tähenärimine, et peaksin su pikalt saatma ja ütlema, et mootor töötab bensiini PEALT ja mootoripatjade PEAL mitte õlikile peal.
Ja kui rääkida sellest mis kiht see seal peal on siis see pealmine kiht ongi selleks, et kuluda sissetöötamisperioodi jooksul ja ka peale seda (Sest tema pehmuse tõttu kulub see õlivoolu ja õlisurve ning õlikilele mõjuva koormuse tõttu mitte kokkupuutest väntvõlliga).... selle all on reeglina nikkelkate mis katab omakorda vaske ja need 2 pole enam kulumiseks ettenähtud kihid kuid kuna justnimelt külmkäivitusel ei ole õli piisavalt vedel ja ei suuda hetkelise käivitumisega tekitada täies mahus kaitsekihti siis kuluvad ka need kihid ja see ei tähenda veel sitta õlitust. Kas peaks siis ehk tehaseinsenerid pumpasid 2 korda üledimensioneerima, et seda muret lahendada? Saad sa ikka aru mis probleeme see soojalt kaasa tooks? Ilmselt mitte....Alles viimane kiht on "raud" mis teise omasugusega mähib.

Varem ma ägestusin selliste vendade peale, enam mitte, teil on omal ju siiski kõige raskem.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 09.12.2015 10:01 
Eemal

Liitunud: 29.03.2015 19:39
Postitusi: 33
Asukoht: Tartu
mitsu_manic kirjutas:
KAS KEPSUS6RM KOLVI SEES ON TSENTRIS V6I MITTE?

Kepsusõrm ei ole ja ei tohigi tsentris olla :)

_________________
VCDS; KTS; OP-Com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 09.12.2015 10:04 
Eemal

Liitunud: 29.03.2015 19:39
Postitusi: 33
Asukoht: Tartu
Õlidel on kliendi jaoks kolm põhiparameetrit:

1. Tüüp, ehk baasi koostis: mineraalne ja sünteetiline. Mineraalne, ehk naftaõli on toodetud naftast. Sünteetilist õli segatakse kokku laborites. Sünteetilist õli hakati leiutama ja keetma siis kui tekkis vajadus sellise määrdeaine järgi, mis töötaks lennukimootorites ka polaarjoone taga. Enne seda mineraalõliga käisid kõik mootorid ja paremat polnudki vajadust tahta. Mineraalsel on õlikile nõrgem ja see õli hakkab ka madalamatel temperatuuridel jäädavalt lagunema. Sünteetiline õli on tugevam ja kestab kauem. See on põhiline mis meid huvitab. Kui kokku segatakse 10...30% sünteetilist ja vastavalt 70...90% mineraalset baasi siis tulemusena saadakse poolsünteetilist õli. See peaks vastama ka küsimusele, kas võib segada mineraalset ja sünteetilist õli, või mitte. :)
Olemas on veel ka hydrocrack-õli. Seda toodetakse ka naftast, kuid algmaterjale töödeldakse keemiliselt detakse nii, et naftaga jääb väga vähe ühist. Kvaliteedilt on see õli oluliselt parem, kui mineraalõli, kuid sünteetiliseni ei ulata päris. Sisuliselt on poolsünteetilisega sarnane, paremad võib olla ulatuvad veidi sellest üle sündi poole. Äärmiselt harva purgi peal kirjutatakse otseselt, et sees on hüdrokrakitud õli. Reeglina on kirjas "synthetic technology" vms.
Mida parem on õli, seda suuremat koormust ja temperatuuri see kannatab. Suurimat koormust saab õli saaletes, ehk vänt- ja nukkvõlli liuglaagrites, kus peenikene õlikiht kannab tegelikult üle kogu toodetava energia ja keps ei tohi seda õlikihti läbi suruda, kuna siis koheselt tekib metall metalli vastu hõõrdumine ja mootor on varsti kotis. Teine kriitiline koht on turbo, mis tänapäeval igati popp ja noortepärane. Seal on probleemiks temperatuur. Kui õli üle kuumeneb, hakkab see lagunema ja lagunenud, ehk sisuliselt läbi põlenud õli on abrasiiv - liivataoline tumepruun ollus, mis toimibki teie mootoris liivapaberina.
Õli kvaliteet on tähtis teile just äärmistes temperatuurirežiimides: mida parem õli, seda vedelam on ta külmkäivitusel (koormus starterile ja aeg, mis möödub, kuni õli jõuab mootoris igale poole - vale õliga suure külmaga kuni 3 minutit) ja palavaga ja suurel koormusel (ummikud suure palavaga, kinni jäänud auto väljasaamine jms.) Seal kus kehvem õli enam palavaga ei tööta, parem õli veel töötab.
On olemas veel üks moment: parem õli peseb paremini, mis võib mängida autoomanikuga halba nalja. Kui auto on eluaeg käinud mineraaliga või poolsündiga ja 300000 (miinus mahakeritud 180000 km ;) ) km peal valada talle sisse täissünt, siis kõik ladestused, mis aastatega tekkinud ja mis toimivad tihendite ja puhveritena on agressiivse õliga välja pestud, siis mootor võib hakata töötama jäigemalt, tekivad kolinad ja klõbinad, halval juhul võib ka päris kehva kolina sisse lüüa. Seega on sellised õlivahetused omaniku või autotehniku vastutusel kui pole teada, mis autol sees on.
Üldiselt, õli kvaliteet on otseselt seotud järgmise parameetriga. Teie jaoks pole õli klassi silmas pidades sisuliselt vahet, kas õli on täis-, poolsünt, või hüdrokrak.

2. Õli klass. On kaks organisatsiooni, mis seda määravad: API ja ACEA. Esimesel on õlid klassifitseeritud kui S(ja veel üks täht) bensiinimootoritele ja C(ja samuti üks täht) - diiselmootoritele. ACEA klassifikatsioon on numbritega A1, A3, A5 - bensiini- ja B1, B3, B4, B5 - diiselmootoritele. Sisuliselt on siin 4 klassi: A1/B1-04, A3/B3-04, A3/B4-04, A5/B5-04 Vastav märgistus tähendab seda, et kui õlil on klass märgitud, siis see vastab tervele hunnikule parameetreid. Ja kui auto tootja nõuab teie autole näiteks API SJ või ACEA A3 õli, siis see tähendab, et sama märgistusega õli vastab kõikidele nõuetele. Madalama tähe või numbriga õli enam aga ei vasta. Parem õli kindlasti vastab ja on paremgi kui see, mis minimaalselt nõutud. Ehk siis alfabeedis algusest kaugema tähistusega, või suurema numbriga õli võib valada, väiksema numbriga aga mitte. Alfabeedi ja numbrite teadmine on igaühe enda kohustus kui meil põhiharidus juba kohustuslik on.
DPF ja Euro-4! Nende õnnetute jaoks on aastast 2004 eraldi kategooria: С1-04, С2-04, С3-04, C4! DPF-iga auto nõuab just seda õli! Erinevuseks on nende õlide madal tahmatase, ehk põlemisel tekitavad nad palju vähem tahma. DPF-ile on see kriitiline. C4 on lisaks ka madala väävli ja fosfori sisaldusega. API klassifikatsiooni järgi DPF-ga mootor sööb CJ õli. Isegi CI+ veel ei käi. CJ tekkis aastal vist 2007.
On olemas veel E-klassi õlid, kuid meid see ei puuduta, kuna need on raskemasinatele mõeldud.
Sisuliselt: kui ostetav õli vastab teie auto tootja nõuetele, siis pole vahet, mis ta tüübi poolest on.

Lisaks: mõned autotootjad on nii ülbed, et kehtestavad oma klasse ja nõudeid. Enamasti need on MB LL-01, VW 502, 501, Porsche, Fiat ja mõned teised. Siis vaesed (ja-jah!) õlitootjad peavad maksma autotootjatele raha, et viimased testiksid neid õlisid ja siis õlipurgile tekib ka vastava autotootja lahke luba seda õli kasutada vastavates mootorites.

3. Viskoossus. Vaatamata klassile, võib õlidel olla veel erinev viskoossus. Ehk teie autole sobivat õli A3/B4 võib sada näiteks märgistusega SAE 0W-30, 5W-30, 10W-40 ja 15W-50. Kõik teavad, mis see on, kuid kõik päris ei kujuta ette, mida sellega teha.
Esimene number on õli voolavus madalatel temperatuuridel, ehk külmaga ja külmkäivitusel. Autoomanike seas liigub jutt, et kui esimesest numbrist lahutada 35, siis tulemuseks saab selle õli madalaima kasutustemperatuuri. Eks ta suurusjärgus nii on.

Kui esimene number läheb madalamaks, siis:
+ starteril on kergem vedada mootorit - diiselmootorile võib see olla kriitiline, kuna selle käivitamiseks on vaja teatud pöördeid. kui mootoris on õli asemel kisell (kõik on söönud lapsepõlves, ehk ;) ), siis kõige parem starter parima akuga ei vea seda kohe välja ja piinate looma nii kaua, kuni õli juba starteri abil jõuab igale poole, mootor saab määritud ja pöörleb kergemini.
+ akut piinatakse vähem, kuna mootorit on jällegi kergem ringi vedada.

Kui esimene number läheb suuremaks:
- starter ja aku saavad raskelt vatti.
- külm õli ei lähe läbi filtri piisavas koguses ja kui filter on möödavooluklapiga, ehk kaitseklapiga, siis seda määrib puhastamata õli, kui filter on üliodav ja klappi kas pole üldse, või see avaneb vale surve peale, siis määrimine on puudulik.
- paks õli jõuab mootor kaugeimasse nurka suure viivitusega. Külmaga võivad klapid, kui kõige kaugeim punkt magistralis, töötada ilma õlita esimesed 1,5...3 minutit.

Teine number näitab õli voolavust töötemperatuuril. Seda on vaja jälgida hoolikalt, kuna juhul kui mootor on mõeldud töötama 5W-40 õliga, siis 5W-30 on talle kuumaga liiga vedel. Liiga vedel õli ei määri piisavalt, õlikiht saalte vahel on liiga õhuke ja annab järgi. Mootor kulub väga kiiresti ja võib ka kinni joosta ülekuumenemisel kuna hõõrdumine toimub metall-metall paaris, mitte metall-õli-metall. Kui teine number aga suuremaks läheb, siis suurt midagi ei juhtu. Mis juhtub, on see, et paksemat õli on raskem ringi ajada ja seetõttu kütusekulu on veidi suurem. :) Sellepärast autotootjad ka lähevad üle aina vedelamatele õlidele selleks, et säästa teie kütust ja mahutada oma uusi autosid saastenormidesse. Mina oma vanematele autodele jätan alati teises numbris kümnekese varuks, kuna mootor on kulunud ja kõik vahed on suuremad - lõtkud seetõttu ka suuremad ja las ta olla juba paksem veidi. 0,1l/100km ilma ei tee. Esimese numbri valin aga võimalikult madalama. Reeglina on see 5W, kuna seda on igal pool soodsalt saada. Põhjas valatakse sisse 0W. Soojal maal käib hästi ka 10W, kuid alla -20 on see juba ka kisell. Seega meie jaoks on see suveõli.
Õlidel sooja viskoossusega 30 tihti võib leida tähistust "EC" - energy conserving.

Kui muuta teist numbrit madalamaks:
+ mootor kulutab vähem energiat õli "läbinärimisele"
- kuumaga võib tulla puudu määrdeomadustest kui õli liiga vedelaks jääb

Kui suurendada teist numbrit:
+ kaitseb paremini rasketes oludes
- kulutab rohkem jõudu õli ringiajamisele
+ kulunud ja õlinäljas mootor sööb paksemat õli aeglasemat.

Seega õli valikul lähtuge teie autole sobivast minimaalsest API või ACEA klassist. Muud omadused tulevad sellega ise kaasa. Kui on valikut ja teie autos on täissünt, siis kasutage pigem parimat võimalikku õlitüüpi.
Valige viskoossust vastavalt meie kliimale ja oma auto eripärale.

Teie jaoks õlid jagunevad sisuliselt kaheks: need, mis sobivad teie mootorile, ja need, mis ei sobi. ;)

Näited:
minu Carina E - 5W-40, kuna kliima poolest sobib 5W küll (kui just alla -35*C ei lähe) ja minimaalne tehasenõue kuuma õli viskoossusele on 30. 30+10 tekitab väikese varu kuuma ilmaga vana väikese mootori jaoks, mis on suurt autot vedanud juba 370000 km (+ mis iganes sai Saksas maha keritud ;) )
uued Lexused: tehaseõli 0W-20 - kerge käivitamine tähendab väiksemat (loe: odavamat ja kergemat) akut. 20 tähendab madalat energiakulu õli pumpamisele. Kui see mootor on ehitatud õlile viskoossusega 20, siis see on talle just paras. Kui tehas nõuaks 0W-30, siis 0W-20 oleks suur risk.
vanad diiselmootorid: 20W-50. Seda valatakse vaeste Mersude mootoritesse sellepärast, et muidu kuumaga kaob õlisurve ära. Paksem õli hoiab seda veel kuidagigi üleval. Kujutage ette, kuidas piinleb käivitussüsteem -30-ga... :swoon:
ühe tuttava vana GolfIII 1,9 TDi - 0W-40. Auto käivitub iga ilmaga poolest pöördest. Kuumaga on viskoossus paras. Miinuseks on sellise õli hind, kuigi odav mark (Agip, vist) toob hinna alla kallima 5W-40 tasemele.
tänavavõistlsautod: 5W-50. 5W seetõttu, et aastaringne universaalõli tänavaautole, 50 aga selleks, et pidevalt punases toimetav mootor ei kuumutaks õli veeks. Olemas ka 10W-60 õli, see sobib vanadele racing-BMW ämbritele suveks. ;)
Vormel-1: 0W-10. Tavamootorile on see õli kuumana sama hea kui vesi. :)

Edu teile katsetamises ja
Ärge näkku lööge!
Moded võivad selle ümber tõsta eraldi teema alla :)

_________________
VCDS; KTS; OP-Com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 09.12.2015 11:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 02.06.2014 20:33
Postitusi: 166
Tänapäeva foorumid.....

Reeglina kui inimene, kes asjast midagi jagab, näeb lootusetult lolli olukorda, hoiab ta lihtsalt suu kinni. Või kui tahab tõesti tarkust välja näidata, kirjutab normaalse inimese kombel, viisakalt.

Pole see m20 mootori kokku ladumine ju mingi tuumafüüsika. Läeb laiali siis läeb laiali, paned uuesti kokku ja asi korras.
Pole teile mootorispetsialistidele keegi mootoreid tagasi toonud?? Tore teada, äkki töötavad, äkki jooksid kokku ja ükski loll ei vii samasse kohta tagasi.

See, et siin teise venna auto teema all paugute ei näita küll mingeid teadmisi ja kohe kindlasti ei kutsu mind mootoreid TEILE, elukutselistele vendadele remonti tooma.

Jätke see teema nüüd rahule...

_________________
E30 2.8L turbo. 480 rwhp. Drifti auto
E30 2.8L turbo. 430 rwhp. Tänava/ kiirendus auto.
2013 Audi S4 440 whp.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 10.12.2015 21:36 
Eemal

Liitunud: 03.12.2009 19:22
Postitusi: 496
V6ib-olla t6esti polnud esimene reaktsioon k6ige m6istvama kirja maneeriga, kuid jätkuvalt on probleem 6hus mootori ehituse seisukohalt.

Keskmise suvalise tänavas6idu auto mootori väntv6lli kaela ja saale vahelise 6likile tolerants on 0.015-0.040mm ( mitte l6tk ! ), lubatud maksimumid jäävad 0.100mm juurde.
Siinkohal ei ole vahet kas tehas annab neile 0W-30, 10w-40 v6i 10w-60 6li. M6elge p6hjamaade ja ja l6unamaade mootorite erinevusele (kas tehas toodaks Norra ja Itaaliasse erineva saale tolerantsiga mootoreid??) 6li soovitused on ju erinevad....!

Need kes sisep6lemismootori tööd ja ehitust ei HOOMA, neile tundub t6esti vb: 6li on 6li, v6i on tava6li ja on racing 6li. Eeltoodud artikkel on ylim näide, mis moodi liigituvad 6lid tavakasutajatele ning mis moodi saab 6lisid osta m6ne mehe toidu6lipoest. Hetkel ei hakka enam viskoossuse teemal pikemalt seletama.

Mootori saale tolerantsi kohapealt ei ole 6li mudelil vahet. Vahe tuleb sisse AINULT tootja poolsetes heitgaasi normides ja kytusekulus. 0W-30 6li puhul on t6esti rohelised tee ääres leilis- ylim öko auto, kuid 10W-60 6liga s6itva auto puhul pole osoonikiht nimekirja tipus, vaid hoopis mootori kestvus. Paksem 6li on kauem ja tugevam saale liugpinna peal (iga liugpinna peal). Ning mootori eluiga on pikem (6livälbast ei räägi siinkohal).

Kui nyyd mootorit ehitama hakata, siis väntv6lli m66tmise ainuke eesmärk on teada saamine, kas väntv6ll on kasutusk6lblik v6i mitte (mitte vastava 6li välja arvutamiseks). Saale m66tmine on foorumi märjaks ajamine. Miks?- kuna mitte kuskilt ei saa osta saalesid, mis on erineva STD- v6i remontm66duga (ntx +0.25mm v6i hoopis +0.26mm). Idee järgi oleks ju tore, KUI väntv6ll on X yhiku v6rra kulunud, siis lähen toon vastava X m66du v6rra suurema saale. Päris elus see nii ei käi !
Alternatiiv on väntv6ll lihvida, kuid mina pole veel lugenud tehase manualidest, kus väntv6lli lihvimine on tolereeritud (lubatud). P6hiline argument ongi just see, et 99.99% t6enäosusega ei NITRIIDI ykski töökoda uuesti väntv6lli kaelu yle. Manual kyll annab rem-m66du, kuid on eraldi ka kirjas, et väntv6lli ei lihvita.
Nitriitimine on väntv6lli saalekaela pindkarastamine (väntv6ll oma olemuselt on suht pehme, ning ilma nitriiditud kihita kuluks kael väga kiiresti).


Loll on see kes maksab 2 korda yhe asja eest, mitte see kes läheb garantiid n6udma.
Kuna meie p6hiline töötamine on nyyd Soomes, siis siin asjadel TAKU (garantii) ning mitte keegi ei loobu garantiist enne, kui pole kindel kas asi on garantiiline v6i mitte. Eestis ollakse foorumis pahased töökodade jne peale. Oma 6igusi ei julgeta n6udma minna...


Plusspunktid lähevad 6ige vastuse eest kasutajale ROM :)


Teema omanikule: Edu mootori ehitusel. Mootori A ja O on 6litus, kindlasti soovitaks eelarvesse mahutada uus 6lipump.

_________________
Daily stock 400hp/620Nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 10.12.2015 22:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Kuulge soome kalevipojad tehke veel mõned aastad tööd ja saate ka midagi uut teada...võite alustada selle foorumi enamlevinud ca18 det mootorist näiteks. 0,005 saale tuleb teile ilmselt üllatusena. Veidi hiljem võite ehk ette võtta 0w20 õlile mõeldud lukkudeta saalega toyota mootorid millel sealmaal on remont ettenähtud kus bemmimootor on sissekulumise järel oma normaalse õliga. Iga netist loetud tarkust pole mõtet tulla foormis niiviisi lahmides teisemehe teemasse pritsima. Lugege ka karastamismeetodite kohta veidi....siis pole vaja seda seni kuuldud nitraatimist ette ja taha toppida ja saab ka muudest viisidest rääkida. Siis jõuame ka selleni mis vahe on lihvides BMW vs subaru vänta näiteks....siit edasi jõuame tööriistani millega pinnatugevust on võimalik mõõta. ja siis räägime sellest miks vändapind peab üldse tugev olema kui ise olete selleni jõudnud, et vänt käib vaid õli peal.
See on lihtsalt kuradi hale, kui ainus viis teiega rääkida on teile miskeid datasheete pilduda. Saan aru, et olete mõne materjali otsa komistanud ja lugemisvõime avastanud kuid rahunege nüüd maha ja saage aru, et päris elu ja päris mootorid on kah olemas. Mootorid, mille ehitaja teab täpselt mis mõõdus ta väntvõll peab olema , et tea teaks mis mõõdus on see peale poleeri, et tea teaks mis mõõdus on see 100 kraadi juures, et tea teaks mis tolerantsiks jääb kui tema alukepsud on 140 kraadi juures...ja kas sa arvad, et tal pole ettekujutustki mis õli seal vahel on ja mis vahe selleks soovib jätta? :-D Et võiks ka 0w20nega kolistada? :D Ilmselt siis tuleb ka see üllatusena, et rusikareeglid nagu sa viitasid on päris mootorite ehituses ka kui jalaga läbi ukse löödud "täpne auk" sest vändakaelad on eri mootoritel a-la 20-30% erineva läbimõõduga ja tihemini arvestatakse tolerantsiks protsent läbimõõdust kui miski "fooliumi paksus" Eks ma siis tean, et kui miski teilt tellitud mootoriga fail peaks olema siis omanik nõuaks teilt garantiinõudes pinnatugevuse mõõtmistulemust vändakaelte kohta ja sitt lugu kui läbimõõtmistulemustes ei kajastu ruumitemperatuuri.
Teie jutust tõlgendub vaid see, et mootorid on kõik samad ja õlid on erinevad igasugu normide tõttu. St et võib suva värskess tojooota junni 10w60ne sisse suruda küll sest mootorid on seest ühesugused. Või paneks te M3mele hea paljulevinud ökoõli 5w30ne sisse?

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 11.12.2015 2:41 
Eemal

Liitunud: 16.10.2012 19:38
Postitusi: 64
Päris korralikuks andmiseks on läinud saalede ja õlide teemal.Kusjuures vene autodele pakuti standart ja 1rem saalede vahepeale paar 0.0? mõõtu saalesid.Ei mäleta neid mõõte täpselt.Oli olemas isegi mootoreid kus sai kepsu paku alt vähemaks võtta peiliplekke, mis sinna juba tehases olid paigaldatud.Neil mootoritel ei olnud vahetatavaid saalesid ka.Valasid uue babiidi kihi kepsu silma sisse ja lihvisid ning regullisid "lõtku" paika.Ega nendel mootoritel ei olnud pöördeid ka palju üle tühikäigu 3000 oli maksimum. Ja nende pööretega pikemalt sõitmine sai juba saaledele saatuslikuks. Mootoriõlisid mis lihtsurelikele saada oli ainult käputäis. Militaarsektorist sai häid õlisid mis 80 aastat hiljem testimisel osutusid isegi kehvemaks kui praegused kõige odavamad mineraalõlid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 11.12.2015 8:59 
Eemal

Liitunud: 03.12.2009 19:22
Postitusi: 496
Kle jefferson racing. Kalevipojad on ehitajatest joodikud ja laaberdajad. Kuid on ka normaalseid pereinimesi olemas. Jama kyll, et siin ollakse sama asja eest n6us maksma 3-5x rohkem, kui Eestis. :)
Tee omale faktid selgeks v6i googelda rohkem.

Pm meie ei oska mootoreid remontida ning sina tead nendest veel vähem.
V6i siis tead lausa nii palju, et sa ei suuda normaalseid soovitusi tuua. Häbi ka, kui 6limees nyyd hätta jääb. Kui sa nii tark oled, siis sa ei tule rääkima saalel6tkust ja selle l6tku suurusele sobiva 6li valimisest. Koperdasid oma esimese postitusega ning nyyd proovid ennast päästa. Punkt.

Teeme siis nii, et me ei remondi mootoreid ja sa ei myy 6li, senikaua kui kumbki pole omale asju selgeks teinud ;)

_________________
Daily stock 400hp/620Nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 11.12.2015 9:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Tule maapeale. Sinu jaoks ei hakka ma midagi googeldama. Kas ma küsisin su rahakoti sisu kohta? :-D Püüa nüüd olla rikaspoiss, mind absoluutselt ei huvita.
Võtame siis õigekeelsussõnaraamatu appi:
Tsiteeri:
l`õtk <22e: lõtku, l`õtku> liikumiseks tarvilik vaheruum; tehn võlli ja sellest suurema augu läbimõõdu vahe. laagri+lõtk. Vrd p`ing

On see nüüd selge? Saad sa nüüd aru, et sama vale on seal kasutada sinu väljendit "õlikile paksus" sest mootori olemasolu tähendab juba erineva tolerantsiga kokkumonteeritud detaile kuid mitte seda, et nende detailide vahel kohe ka õli on.
Ja selle õli valimise teema. Tahad sa tõesti väita, et kui mootor on rohkem kohvi ja pindade vahelised tolerantsid on suuremad kui peaksid olema siis on OK sisse valada tehasest ettenähtud (reeglina üsna madala viskkoossusega õli???? (Vana mootoriga SEE LIHTSALT ON NII, et mootoris ei saa ettenähtud õliga hoida ettenähtud õlisurvet sest ei ole võimalusi, et nuka / vändaraami / abivõllide jne pakkusid maha lihvida ja võllide liine uuesti mõõtu hoonida. Pean ma seletama miks on korrektne õlisurve oluline? Pean ma seletama kuidas selle alusel toimub mõndades mootorites näiteks õli laskmine jahutusringi? (Õlisurve alusel) Pean ma seletama, et on mootoreid millel on analoogsed klapid turbo või kaane ees, et alumist otsa säästa? Pean ma veel midagi lisama selle kohta?
Ja nüüd viimane küsimus....kas mul on võimalik õigesti valitud õliga võimalik võimalikke probleeme vältida? (Ja loomulikult ei topiks ma esimese asjana pakseimat õli sisse mida tean) Kusjuures eestis sõidab 1 vw phaeton minu soovitusel juba mitmes aasta 20w50 mineraalõliga ringi sest 5w30nega pole see enam võimalik sest saaled on tegelikult laiali...ja sellele mootorile pole alumise otsa remonti ette nähtud. Ja ei sõida 10k aastas. ehk aasta veel ja peaks 5 kohaline nr ette tulema muuseas.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 11.12.2015 19:26 
Eemal

Liitunud: 03.12.2009 19:22
Postitusi: 496
jeff01 kirjutas:
Tule maapeale. Sinu jaoks ei hakka ma midagi googeldama. Kas ma küsisin su rahakoti sisu kohta? :-D Püüa nüüd olla rikaspoiss, mind absoluutselt ei huvita.
Võtame siis õigekeelsussõnaraamatu appi:
Tsiteeri:
l`õtk <22e: lõtku, l`õtku> liikumiseks tarvilik vaheruum; tehn võlli ja sellest suurema augu läbimõõdu vahe. laagri+lõtk. Vrd p`ing

On see nüüd selge? Saad sa nüüd aru, et sama vale on seal kasutada sinu väljendit "õlikile paksus" sest mootori olemasolu tähendab juba erineva tolerantsiga kokkumonteeritud detaile kuid mitte seda, et nende detailide vahel kohe ka õli on.
Ja selle õli valimise teema. Tahad sa tõesti väita, et kui mootor on rohkem kohvi ja pindade vahelised tolerantsid on suuremad kui peaksid olema siis on OK sisse valada tehasest ettenähtud (reeglina üsna madala viskkoossusega õli???? (Vana mootoriga SEE LIHTSALT ON NII, et mootoris ei saa ettenähtud õliga hoida ettenähtud õlisurvet sest ei ole võimalusi, et nuka / vändaraami / abivõllide jne pakkusid maha lihvida ja võllide liine uuesti mõõtu hoonida. Pean ma seletama miks on korrektne õlisurve oluline? Pean ma seletama kuidas selle alusel toimub mõndades mootorites näiteks õli laskmine jahutusringi? (Õlisurve alusel) Pean ma seletama, et on mootoreid millel on analoogsed klapid turbo või kaane ees, et alumist otsa säästa? Pean ma veel midagi lisama selle kohta?
Ja nüüd viimane küsimus....kas mul on võimalik õigesti valitud õliga võimalik võimalikke probleeme vältida? (Ja loomulikult ei topiks ma esimese asjana pakseimat õli sisse mida tean) Kusjuures eestis sõidab 1 vw phaeton minu soovitusel juba mitmes aasta 20w50 mineraalõliga ringi sest 5w30nega pole see enam võimalik sest saaled on tegelikult laiali...ja sellele mootorile pole alumise otsa remonti ette nähtud. Ja ei sõida 10k aastas. ehk aasta veel ja peaks 5 kohaline nr ette tulema muuseas.



1. Soome hinna tase oli selleks, et m6ista gaantii n6ude p6him6tet. Summa on päris suur, et garantiist mitte taganeda.
2. Kui mootor on rohkem kohvi, siis tuleb mootor remontida. Mina remondin uute varuosadega, sina 6lidega. Edu.
3. Metsik 5-kohaline number- ehk siis lausa 10 000 km hakkab täis saama. Ulme saavutus.
4. Ei ole remontm66tu saada ? ON- uued STD m66dus vänt ja saaled. V6i siis ei hakka autoomanikul hammas peale. Lihtsam ja odavam on päris laiali jooksmist tulevikku lykata.

L6putu vaidlus: ma remondin nii nagu PEAB, sina myy 6li. Edu.
Rohkem ei syvene siia teemasse.

_________________
Daily stock 400hp/620Nm


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 48 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11