Võimalikud probleemid, võimalikud lahendused ja foorumlaste arvamused..
Nimelt on mu "kompotis" hetkel üks võimalik probleem, mida saaks lahendada erinevat moodi.
Sportlikust huvist tahaks mootori ehitada erinevatest originaal osadest ja võimalusel üritaks sellest põhimõttest ka kinni hoida.
Kuna hetke plaan on 86mm kolb, M30 jämedamad kaane poldid ja originaal M20 papp plokikaanetihend, siis probleemikohaks on tihendi augu mõõt, mis kataloogi järgi on 85mm. Uut tihendit mõõtes kõigub see veel ühele ja teisele poole, aga arvatavasti peale poltide pingutamist läheb see mõõte veel väiksemaks.
Plokk veel puurimatta, seega ei saa ka reaalselt kolbi plokki veel proovida, aga arvutuste järgi peaks see allapoole ploki tasapinda jääma ja iseenesest kolb vastu tihendit käima ei tohiks hakata.
86mm kolb ja originaal tihend iseenesest vabalthingava puhul töötab, niipalju, kui olen foorumitest infot leidnud, aga turbo puhul?
Hetkel siis võimalikud lahendused:
1) 86mm kolb, m30 originaal poldid (ploki sisse uued keermed ja kaanele suuremad avad), originaal tihend ja "lets see what happens?" Originaal tihendi pluss on hetkel see, et kuna õppeprojekt ikkagi, siis võib seda ka sisse kavandatud "safety device'iks" lugeda. Kui aga tihend alla annab ja peab tellima näiteks erimõõduga Cometicu, siis kas jälle klapivad M12 poldid läbi selle? Pärast vaja hakata 300 EUR tihendi auke kodus suuremaks viilima..
2) 86mm kolb, M20 m10 keermega ARP kaane tikud ja originaal tihend - kui tihend alla annab, saab muretult custom tihendit kasutada
3) 86mm kolb, M30 poldid ja "Athena cooper ring gasket 85,50mm" - viimase tihendi kohta küll vähe infot netis ja leiab ka mingeid teemasid probleemidest, aga selle tihendi poldi auke saab kergemini suuremaks teha, kuna tihend ikkagi papilaadne materjal.
4) 86mm kolb, ARP kaane tikud ja custom 86mm Cometic tihend - kõige pommikindlam, aga nõrgim lüli sel juhul hoopis vist kolb. Probleemiks ka selle 86mm custom tihendi saamine, sest see siis vist aind USA tellimus.
Lisaks veel küsimus, et kui uute saaledega mõõta sise mikromeetriga (krt äkki vale tööriista nimetus) lõtke, siis kas uuel saalel olev "kaitsekiht" tuleks ennem eemaldada? Pole küll hetkel proovinud, aga see vist äkki tuli sealt suht lihtsalt maha. Aga võibolla panen ka pisut segast, sest pole neid käepärast
Kui küsimus liiga segane, siis mõtlen sellist mõõtmist:
http://www.bracketracer.com/engine/mains/mains.htm Kui kasutada erinevate mootorite kolbe ja kepse, siis kas näiteks kepsu pingutusmomendid peaks võtma selle mootori omad, millest kepsud pärit või selle omad, kuhu nad lähevad?
Ideed, mõtted ja arvamused teretulnud.
arx