TurboClub http://foorum.turboclub.ee/ |
|
Ford Escort MK4 XR3i- Jaan http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=12565 |
1. leht 2-st |
Autor: | Jaan [ 20.01.2014 23:50 ] |
Teema pealkiri: | Ford Escort MK4 XR3i- Jaan |
Panen oma auto ka siia. Muidu kaob üldse igasugune info, sest mujalt olen pilli maha tõmmanud. Nagu pealkirjas mainitud on tegemist Escort MK4 XR3i 1990a. Algselt sai kunagi ostetud paar Escort RS Turbot ja sellest sai pisiku sisse. Ütleme nii, et tegelikult on ka see masin põhimõtteliselt RS-i juppidest, aga ametlikult dokumentide järgi on see kere XR3-na sündinud. Iseenesest erakordselt haruldane toorik, sest enne leiab iga kell mingi RS-i kuskilt kui viimase tootmisaasta 79kw EFI konega XR3i MK 4 kere peal. Selles plaanis on muidugi idiootsus konkreetne isend laiali lammutada, aga see selleks. RS Turbo kui selline veeres tehasest 1 nukalise 1,6 CVH turbomootoriga ja 97kw varustatuna algselt MK3 kehas välja aastal äkki 1983, mida siis tõsteti edasi MK4 kerele alates 86 aastast. Algselt oli K-Jetronic ja hilisemalt paigaldati KE-Jetronic. Oma aja kohta oli tegemist suhteliselt ulme pilliga. Suunitlus selgelt noored ja ma ei tea kui mingi 1,1 mootoriga, samas keres, isendi 0-100 võis ilmselt kalendriga mõõta siis RS astus 83a võtmes 8,2 sekundit sajani mis ei ole isegi tänases mõistes mingi piinlik tulemus 1,6 mootori kohta. Lisaks sellele käigukastis LSD differ stockis. Peagi avastasid boyreisserid, et tehas on veel meeletu jõuvaru mootorisse jätnud. Mitte mingi probleem pole osta käredam nukakomplekt ja tõsta rõhk algselt 0,63barilt 1,5bar peale. Investeering ala 450€ ja voilaa stock 134hp asemel 190hp-d. Tööd selle juures õppinud venna jaoks 2h max. Peale seda veel chipid ja möllud ja stock juppidega kannatas ilusasti miskisuguse 230hp juurde ronida. Kõige selle info põhjal hakkaski ennast see mudel huvitama ja sai ka need sammud ette võetud. Stage 2 tuuning oli selline variant, et hakati kasutama originaal kaant, millele paigaldati alla 1.8/2.0 Zeteci plokk. Jällegi suhteliselt mõistliku vaeva ja rahaga sai juurde kubatuuri, jõudu, väänet, street creditit jne. Eks jällegi oli minulgi vaja see järele proovida, algselt jätsin KE-Jetronic pritse ja hiljem sai ringi ehitatud MS-1 V2.2 peale. Muus osas sai jällegi Fordi enda sisselaskekollesid jne EFI jubinaid kasutada. Minu Stage-2 sai ehitatud 2008a. 1,8 Mondeo baasil olev ZVH. ZVH e Z(etec) + (C)VH hübriidi nimetus inglaste poolt. Lisan siia üldise listi kraamist mis külge said autole. Mõned Samco voolikud coolerile, mingi noname BOV, Piperi rängemate tõusude ja klapivedrudega special RS Turbo nukakomplekt. Magnex 2,5“ rv süsteem, Flo-flex & Vibratechnicsi puksid Walbro 255 pump, Pro Alloy intercooler, õlicooleri kit OZ veljed ja ATE Powerdisc kettad, taastatud stock turbo MS-1 V2,2 koos Innovate LC-1 DB kitiga, Saab 9000 350cc/min@3bar pihustid, FSE (Malpassi) regulaator. RS-i taastatud tagapidurid, 4x Koni kollased amordid, käigukasti remont kit. Detjonni juures portida lastud XR3i EFI kaas: Ja paar pilti selleaegsest töökultuurist Kõige selle tulemusena 170kw kanti. http://www.youtube.com/watch?v=jLWX-FCJ ... cNAN97jLXA Mootori poolest oleks saanud ilusasti veel juurde keerata, aga stock sidur ei pidanud sellelegi koormusele vastu ja libises läbi. Kuna plaanid olid juba tuleviku jaoks vähe muutunud siis ma ei kippunud kohe hurraaga mingit uut sidurikomplekti ka sinna ostma. Lõpuks sain tutika Sachs Sport korvi mis siis oli ilmselt SRE liini eelkäija ja mingi laojäägi otsa pealt jäi Ebayst näppu ning sinna kõrvale Clutchnetis USA 80a alguse Fiesta 4-ja labaga ketta. Korv hoidis mõõtmise järgi 2x rohkem kui originaal, kuigi diameeter oli 20mm väiksem. Sai lastud teha custom hooratas, vist Ringo kaudu ja kõik oli nagu lill, aga siis osteti kogu kontseptsioon mul käest ära ja diil oli selline, et pidin niisama kõik kunde auto peale laduma. Ise sõitsin enne veel mõned korrad, tuunitud sidur töötas ideaalselt ja enam ei libisenud. Minu pill jäi seisma ja nende uute plaanide teostamist ootama. Uued plaanid ehk Stage-3 oli ehitada turbo Zetec sepis sisu jne õige reissing kraamiga. Spec list: Windorfis sai lastud teha kaas Supertech +1mm IN & EX klappidega + BMW pronksist juhtpuksidega. Kaas läheb peale ARP tikkudega. Plokk ja vänt Detjonni juures mõõtu. 9,0:1 JE kolvid, Pro Seal rõngad + Eagle kepsud. Mahle/Kolbensmith saaled + ARP . Work in progress pildid: Jubinad: Algatuseks puhastamine: Mõõtmised: Õlipihustid kolbidele, vändasaaled Liqui Moly special määrdega: Vänt paika ja poldid pingutatud: Kolvirõngaste vahed said ilusasti mõõdetud ja õigeks lihvitud : Võttis kokku 12h tööd. Enamus Mihkli mõõtetööd check ja double check. Järgmisel nädalavahetusel sai jätkatud: Kolvid ja kepsud koostatud ja rõngad installitud: Kolvid plokis: ja kepsud kinni pingutatud: Mihkel ja mr. Wilson tööhoos: . Ja viuhti järgmised 4h läinud. Taustal ootavad sellised jupid: 830cc Siemens Deka pihustid Megasquirt 2 V3. (meibi teen upgrade MS-3-le) Tial 44 wastegate. Garrett GTX3582R Lisakelladeks sai ostetud Innovate digiseeria MTX-L ja MTX-U boost/shiftlight Customeerimise otsa pealt tuleb teha kerele söödavaks Escort RS2000/Mondeo MTX-75 käigukast, kuhu tahaks veel paigaldada mingi difri laadse toote. Hinna/kvaliteedi suhtelt olen visanud pilgu peale MFactory difrile. Tööpõhimõttelt ja kvaliteedilt umbes nagu Quaife, aga soodsam. Lisaks sellele on vaja ehitada nii sisse kui väljalaske kolled. Need proovin ehk alguses ise valmis teha ja kui siis palju raha ja aega olen ära raisinud siis saan ehk P.Kukega jutule. Masina missioon on lihtsalt mingi kiirem 300hp-ne lõbusõiduk trahvide korjamiseks ja tahaks Saugal ka käia kui valmis lõpuks saab. |
Autor: | DioX [ 21.01.2014 8:54 ] |
Teema pealkiri: | Re: Ford Escort MK4 XR3i |
Teema on väga informatiivne! Respect ! Kas GTX35 ei jää suureks 300hp saavutamiseks (turbo lag) ? Oleks võinud ju valida midagi väiksemat ja odavamat (nt. gt2871r) Teine asi on muidugi see ,et harjud lõpuks 300hp-ga ära ja tahad juurde keerata ,et siis gtx35-ga on kuhu keerata. Edu eesmärgi saavutamiseks! Jälgin huviga protsessi ! |
Autor: | KaroK [ 21.01.2014 14:34 ] |
Teema pealkiri: | Re: Ford Escort MK4 XR3i |
300 tehakse prügimäelt korjatud juppidega. Selleks ei pea väikest varandust mootorisse toppima. Ehita neliveoliseks, siis saad 500 maha panna - või pigem 4 rehvi suitsuks lasta. Cool retropill muidu. |
Autor: | Jaan [ 21.01.2014 19:17 ] |
Teema pealkiri: | Re: Ford Escort MK4 XR3i |
Siin ongi asja võlu. Mootori võin müüa rahulikult Inglismaale, kus on sama palju rahaga fordipedesid kui Eestis inimesi või tõsta näiteks Sierra peale. Kõik ülejäänud jupid on universaalsed. Kokkuvõttes lõikan palja kere seibideks, vahetan emexis 40€ vastu ja kui olen uue auto ostnud, saan hakata vilet lüües järgmine hetk sellele Innovate kellasid, aju juhtmestikku ja Tiali wastegatet külge keerama. Alguses ikkagi proovin masina sõitma saada ja siis kui kõik väga halb ikkagi sai, alles siis vaatan edasi mis saama hakkab. Ilmselt 4 veduseks või kasvõi tagaveduseks pole mõtet ehitada, parem juba mõni järgmine projekt hankida. Eks sellegi pärast on masin seisnud suht palju, et kõrvalt on igasuguseid muid pille läbi aastate tehtud paralleelselt. Hetkelgi lisaks Escortile tahavad 4 pilli sättimist, aga ma istun siin arvutis |
Autor: | MXS-PoWeR [ 21.01.2014 20:20 ] |
Teema pealkiri: | Re: Ford Escort MK4 XR3i |
nii super info,Päris korralikult ette võetud. Respect ! Jätan endast märgi maha |
Autor: | Cofy [ 21.01.2014 22:26 ] |
Teema pealkiri: | Re: Ford Escort MK4 XR3i |
Vot see on üks korralik teema. Kas see escu mitte ei olnud kapotikulmu ja viiekodaraliste velgedega mõned aastad tagasi? Näitustel käis. |
Autor: | Jaan [ 21.01.2014 22:38 ] |
Teema pealkiri: | Re: Ford Escort MK4 XR3i |
Jah see vist oli 2004 Melasi Fordtrefi aasta Ford vms. Sellest ajast olen mina nö 3. käsi ja ostsin ta enam-vähem kere seisukorra pärast vihmavarjuks. http://www.carrating.org/car.php?598 Eks need tuuning liigutused olid muidugi suhteliselt läti spoila tasemel tehtud. Evo scoop kogus vett sisse, lukkude kaotamine läraka pahtliga, kulmudeks lihtsalt plekitükid robustselt peale keevitatud, alt viimistlemata ja roostes, kipsikruvidega kõlarite installid, rinkal kurvis "uhke" Sparco paagi korgi vahelt lendab kütust ämbriga välja jne, jne. Ütleme, et tehti, löödi kingaviksiga korraks särama ja reaalsuses aasta hiljem nagu vana peldik. |
Autor: | Sponge [ 24.01.2014 18:04 ] |
Teema pealkiri: | Re: Ford Escort MK4 XR3i |
Kuradi kena auto , jõudu ja jaksu! |
Autor: | bmwre39 [ 24.01.2014 18:35 ] |
Teema pealkiri: | Re: Ford Escort MK4 XR3i |
xr3 liigub stockis juba päris mehiselt:) edu ja raudseid närve:) |
Autor: | heicom52 [ 25.01.2014 19:19 ] |
Teema pealkiri: | Re: Ford Escort MK4 XR3i |
Jõudu Jaan! Korralik projekt sul lausa kadedaks teeb |
Autor: | Mihkel [ 25.01.2014 20:51 ] |
Teema pealkiri: | Re: Ford Escort MK4 XR3i |
Mingi hetk jõuame ehk sinna maani, et viskaks õlle kõrvale ploki põrandalt pukki ja tõmbaks kaane peale. Siis saab muid huvitavaid asju ümber mootori ehitama hakata. |
Autor: | Jaan [ 26.01.2014 10:21 ] |
Teema pealkiri: | Re: Ford Escort MK4 XR3i |
Mul on ostetud spetsiaalselt üks komplektne mootor maketiks ja vahele aretamise proovimiseks. Sellega saab kõik trikid ära teha, et siis reissing kone puhtalt vahele tõsta, ilma edasiste aretamiste ja lõhkumisteta. Tahaks ka lõpuks nii tegema hakata nagu ideaalis peaks asjad käima. Vaja veel täpne surveaste välja arvutada ja selleks põlemiskamber ja ploki pool ära mõõta. Hetkel on seinal olemas Reinzi kaanetihend, aga Mihkel räägib, et see on no-no. See kannataks küll 1,5bari all day long, aga peab enne veenduma,kas paksus ka üldse sobib. Enne ei saanud mõõta kui kaas valmis polnud. |
Autor: | bmwre39 [ 26.01.2014 10:52 ] |
Teema pealkiri: | Re: Ford Escort MK4 XR3i |
Jaan kirjutas: Mul on ostetud spetsiaalselt üks komplektne mootor maketiks ja vahele aretamise proovimiseks. Sellega saab kõik trikid ära teha, et siis reissing kone puhtalt vahele tõsta, ilma edasiste aretamiste ja lõhkumisteta. Tahaks ka lõpuks nii tegema hakata nagu ideaalis peaks asjad käima. Vaja veel täpne surveaste välja arvutada ja selleks põlemiskamber ja ploki pool ära mõõta. Hetkel on seinal olemas Reinzi kaanetihend, aga Mihkel räägib, et see on no-no. See kannataks küll 1,5bari all day long, aga peab enne veenduma,kas paksus ka üldse sobib. Enne ei saanud mõõta kui kaas valmis polnud. kiiduväärt ettevõtmine ja hea lugeda kui kõik on pilttide näol üles loetletud... mis victor reinzi tihendil häda on?? enda masinaga ca 2tkm juba sõidetud paksema tihendiga -1.7bari juures ja tundub et kõik püsib veel koos:) |
Autor: | Jaan [ 26.01.2014 10:55 ] |
Teema pealkiri: | Re: Ford Escort MK4 XR3i |
Tavaliselt heidetakse ette, et liiga odav on, seega pole õige tuuningjupp Hea kui saaks kasutada Reinzi 0,6mm Focus RS-i MLS tihendit 61-34440-00 Või sama asja Focus ST repertuaarist 1,3mm MLS 61-34340-00 |
1. leht 2-st | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |