Panen oma auto ka siia. Muidu kaob üldse igasugune info, sest mujalt olen pilli maha tõmmanud.
Nagu pealkirjas mainitud on tegemist Escort MK4 XR3i 1990a.
Algselt sai kunagi ostetud paar Escort RS Turbot ja sellest sai pisiku sisse.
Ütleme nii, et tegelikult on ka see masin põhimõtteliselt RS-i juppidest, aga ametlikult dokumentide järgi on see kere XR3-na sündinud. Iseenesest erakordselt haruldane toorik, sest enne leiab iga kell mingi RS-i kuskilt kui viimase tootmisaasta 79kw EFI konega XR3i MK 4 kere peal. Selles plaanis on muidugi idiootsus konkreetne isend laiali lammutada, aga see selleks.
RS Turbo kui selline veeres tehasest 1 nukalise 1,6 CVH turbomootoriga ja 97kw varustatuna algselt MK3 kehas välja aastal äkki 1983, mida siis tõsteti edasi MK4 kerele alates 86 aastast. Algselt oli K-Jetronic ja hilisemalt paigaldati KE-Jetronic. Oma aja kohta oli tegemist suhteliselt ulme pilliga. Suunitlus selgelt noored ja ma ei tea kui mingi 1,1 mootoriga, samas keres, isendi 0-100 võis ilmselt kalendriga mõõta siis RS astus 83a võtmes 8,2 sekundit sajani mis ei ole isegi tänases mõistes mingi piinlik tulemus 1,6 mootori kohta. Lisaks sellele käigukastis LSD differ stockis. Peagi avastasid boyreisserid, et tehas on veel meeletu jõuvaru mootorisse jätnud. Mitte mingi probleem pole osta käredam nukakomplekt ja tõsta rõhk algselt 0,63barilt 1,5bar peale. Investeering ala 450€ ja voilaa stock 134hp asemel 190hp-d. Tööd selle juures õppinud venna jaoks 2h max. Peale seda veel chipid ja möllud ja stock juppidega kannatas ilusasti miskisuguse 230hp juurde ronida. Kõige selle info põhjal hakkaski ennast see mudel huvitama ja sai ka need sammud ette võetud.
Stage 2 tuuning oli selline variant, et hakati kasutama originaal kaant, millele paigaldati alla 1.8/2.0 Zeteci plokk. Jällegi suhteliselt mõistliku vaeva ja rahaga sai juurde kubatuuri, jõudu, väänet, street creditit jne. Eks jällegi oli minulgi vaja see järele proovida, algselt jätsin KE-Jetronic pritse ja hiljem sai ringi ehitatud MS-1 V2.2 peale. Muus osas sai jällegi Fordi enda sisselaskekollesid jne EFI jubinaid kasutada.
Minu Stage-2 sai ehitatud 2008a. 1,8 Mondeo baasil olev ZVH. ZVH e Z(etec) + (C)VH hübriidi nimetus inglaste poolt.
Lisan siia üldise listi kraamist mis külge said autole.
Mõned Samco voolikud coolerile, mingi noname BOV, Piperi rängemate tõusude ja klapivedrudega special RS Turbo nukakomplekt.
Magnex 2,5“ rv süsteem, Flo-flex & Vibratechnicsi puksid
Walbro 255 pump, Pro Alloy intercooler, õlicooleri kit
OZ veljed ja ATE Powerdisc kettad, taastatud stock turbo
MS-1 V2,2 koos Innovate LC-1 DB kitiga, Saab 9000 350cc/min@3bar pihustid, FSE (Malpassi) regulaator.
RS-i taastatud tagapidurid, 4x Koni kollased amordid, käigukasti remont kit.
Detjonni juures portida lastud XR3i EFI kaas:
Ja paar pilti selleaegsest töökultuurist
Kõige selle tulemusena 170kw kanti.
http://www.youtube.com/watch?v=jLWX-FCJ ... cNAN97jLXAMootori poolest oleks saanud ilusasti veel juurde keerata, aga stock sidur ei pidanud sellelegi koormusele vastu ja libises läbi. Kuna plaanid olid juba tuleviku jaoks vähe muutunud siis ma ei kippunud kohe hurraaga mingit uut sidurikomplekti ka sinna ostma. Lõpuks sain tutika Sachs Sport korvi mis siis oli ilmselt SRE liini eelkäija ja mingi laojäägi otsa pealt jäi Ebayst näppu ning sinna kõrvale Clutchnetis USA 80a alguse Fiesta 4-ja labaga ketta. Korv hoidis mõõtmise järgi 2x rohkem kui originaal, kuigi diameeter oli 20mm väiksem. Sai lastud teha custom hooratas, vist Ringo kaudu ja kõik oli nagu lill, aga siis osteti kogu kontseptsioon mul käest ära ja diil oli selline, et pidin niisama kõik kunde auto peale laduma. Ise sõitsin enne veel mõned korrad, tuunitud sidur töötas ideaalselt ja enam ei libisenud. Minu pill jäi seisma ja nende uute plaanide teostamist ootama.
Uued plaanid ehk Stage-3 oli ehitada turbo Zetec sepis sisu jne õige reissing kraamiga.
Spec list:
Windorfis sai lastud teha kaas Supertech +1mm IN & EX klappidega + BMW pronksist juhtpuksidega. Kaas läheb peale ARP tikkudega.
Plokk ja vänt Detjonni juures mõõtu.
9,0:1 JE kolvid, Pro Seal rõngad + Eagle kepsud. Mahle/Kolbensmith saaled + ARP .
Work in progress pildid:
Jubinad:
Algatuseks puhastamine:
Mõõtmised:
Õlipihustid kolbidele, vändasaaled Liqui Moly special määrdega:
Vänt paika ja poldid pingutatud:
Kolvirõngaste vahed said ilusasti mõõdetud ja õigeks lihvitud :
Võttis kokku 12h tööd. Enamus Mihkli mõõtetööd check ja double check.
Järgmisel nädalavahetusel sai jätkatud:
Kolvid ja kepsud koostatud ja rõngad installitud:
Kolvid plokis:
ja kepsud kinni pingutatud:
Mihkel ja mr. Wilson tööhoos:
.
Ja viuhti järgmised 4h läinud.
Taustal ootavad sellised jupid:
830cc Siemens Deka pihustid
Megasquirt 2 V3. (meibi teen upgrade MS-3-le)
Tial 44 wastegate.
Garrett GTX3582R
Lisakelladeks sai ostetud Innovate digiseeria MTX-L ja MTX-U boost/shiftlight
Customeerimise otsa pealt tuleb teha kerele söödavaks Escort RS2000/Mondeo
MTX-75 käigukast, kuhu tahaks veel paigaldada mingi difri laadse toote. Hinna/kvaliteedi suhtelt olen visanud pilgu peale MFactory difrile. Tööpõhimõttelt ja kvaliteedilt umbes nagu Quaife, aga soodsam. Lisaks sellele on vaja ehitada nii sisse kui väljalaske kolled. Need proovin ehk alguses ise valmis teha ja kui siis palju raha ja aega olen ära raisinud siis saan ehk P.Kukega jutule.
Masina missioon on lihtsalt mingi kiirem 300hp-ne lõbusõiduk trahvide korjamiseks ja tahaks Saugal ka käia kui valmis lõpuks saab.