Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 13:25

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 24 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Ford Escort MK4 XR3i- Jaan
PostitusPostitatud: 20.01.2014 23:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 644
Asukoht: tallinn
Panen oma auto ka siia. Muidu kaob üldse igasugune info, sest mujalt olen pilli maha tõmmanud.
Nagu pealkirjas mainitud on tegemist Escort MK4 XR3i 1990a.

Algselt sai kunagi ostetud paar Escort RS Turbot ja sellest sai pisiku sisse.
Ütleme nii, et tegelikult on ka see masin põhimõtteliselt RS-i juppidest, aga ametlikult dokumentide järgi on see kere XR3-na sündinud. Iseenesest erakordselt haruldane toorik, sest enne leiab iga kell mingi RS-i kuskilt kui viimase tootmisaasta 79kw EFI konega XR3i MK 4 kere peal. Selles plaanis on muidugi idiootsus konkreetne isend laiali lammutada, aga see selleks.
Pilt Pilt
RS Turbo kui selline veeres tehasest 1 nukalise 1,6 CVH turbomootoriga ja 97kw varustatuna algselt MK3 kehas välja aastal äkki 1983, mida siis tõsteti edasi MK4 kerele alates 86 aastast. Algselt oli K-Jetronic ja hilisemalt paigaldati KE-Jetronic. Oma aja kohta oli tegemist suhteliselt ulme pilliga. Suunitlus selgelt noored ja ma ei tea kui mingi 1,1 mootoriga, samas keres, isendi 0-100 võis ilmselt kalendriga mõõta siis RS astus 83a võtmes 8,2 sekundit sajani mis ei ole isegi tänases mõistes mingi piinlik tulemus 1,6 mootori kohta. Lisaks sellele käigukastis LSD differ stockis. Peagi avastasid boyreisserid, et tehas on veel meeletu jõuvaru mootorisse jätnud. Mitte mingi probleem pole osta käredam nukakomplekt ja tõsta rõhk algselt 0,63barilt 1,5bar peale. Investeering ala 450€ ja voilaa stock 134hp asemel 190hp-d. Tööd selle juures õppinud venna jaoks 2h max. Peale seda veel chipid ja möllud ja stock juppidega kannatas ilusasti miskisuguse 230hp juurde ronida. Kõige selle info põhjal hakkaski ennast see mudel huvitama ja sai ka need sammud ette võetud.

Stage 2 tuuning oli selline variant, et hakati kasutama originaal kaant, millele paigaldati alla 1.8/2.0 Zeteci plokk. Jällegi suhteliselt mõistliku vaeva ja rahaga sai juurde kubatuuri, jõudu, väänet, street creditit jne. Eks jällegi oli minulgi vaja see järele proovida, algselt jätsin KE-Jetronic pritse ja hiljem sai ringi ehitatud MS-1 V2.2 peale. Muus osas sai jällegi Fordi enda sisselaskekollesid jne EFI jubinaid kasutada.

Minu Stage-2 sai ehitatud 2008a. 1,8 Mondeo baasil olev ZVH. ZVH e Z(etec) + (C)VH hübriidi nimetus inglaste poolt.
Lisan siia üldise listi kraamist mis külge said autole.
Mõned Samco voolikud coolerile, mingi noname BOV, Piperi rängemate tõusude ja klapivedrudega special RS Turbo nukakomplekt.
Pilt Pilt Pilt
Magnex 2,5“ rv süsteem, Flo-flex & Vibratechnicsi puksid
Pilt
Pilt Pilt
Walbro 255 pump, Pro Alloy intercooler, õlicooleri kit
Pilt Pilt Pilt
OZ veljed ja ATE Powerdisc kettad, taastatud stock turbo
Pilt Pilt
MS-1 V2,2 koos Innovate LC-1 DB kitiga, Saab 9000 350cc/min@3bar pihustid, FSE (Malpassi) regulaator.
Pilt Pilt Pilt
RS-i taastatud tagapidurid, 4x Koni kollased amordid, käigukasti remont kit.
Pilt Pilt Pilt
Detjonni juures portida lastud XR3i EFI kaas:
Pilt Pilt Pilt
Ja paar pilti selleaegsest töökultuurist :cry:
Pilt Pilt

Kõige selle tulemusena 170kw kanti.
http://www.youtube.com/watch?v=jLWX-FCJ ... cNAN97jLXA

Mootori poolest oleks saanud ilusasti veel juurde keerata, aga stock sidur ei pidanud sellelegi koormusele vastu ja libises läbi. Kuna plaanid olid juba tuleviku jaoks vähe muutunud siis ma ei kippunud kohe hurraaga mingit uut sidurikomplekti ka sinna ostma. Lõpuks sain tutika Sachs Sport korvi mis siis oli ilmselt SRE liini eelkäija ja mingi laojäägi otsa pealt jäi Ebayst näppu ning sinna kõrvale Clutchnetis USA 80a alguse Fiesta 4-ja labaga ketta. Korv hoidis mõõtmise järgi 2x rohkem kui originaal, kuigi diameeter oli 20mm väiksem. Sai lastud teha custom hooratas, vist Ringo kaudu ja kõik oli nagu lill, aga siis osteti kogu kontseptsioon mul käest ära ja diil oli selline, et pidin niisama kõik kunde auto peale laduma. Ise sõitsin enne veel mõned korrad, tuunitud sidur töötas ideaalselt ja enam ei libisenud. Minu pill jäi seisma ja nende uute plaanide teostamist ootama.

Uued plaanid ehk Stage-3 oli ehitada turbo Zetec sepis sisu jne õige reissing kraamiga.
Spec list:
Windorfis sai lastud teha kaas Supertech +1mm IN & EX klappidega + BMW pronksist juhtpuksidega. Kaas läheb peale ARP tikkudega.
Plokk ja vänt Detjonni juures mõõtu.
9,0:1 JE kolvid, Pro Seal rõngad + Eagle kepsud. Mahle/Kolbensmith saaled + ARP .
Work in progress pildid:
Pilt Pilt
Jubinad:
Pilt Pilt

Algatuseks puhastamine:
Pilt Pilt

Mõõtmised:
Pilt Pilt Pilt

Õlipihustid kolbidele, vändasaaled Liqui Moly special määrdega:
Pilt

Vänt paika ja poldid pingutatud:
Pilt

Kolvirõngaste vahed said ilusasti mõõdetud ja õigeks lihvitud :
Pilt Pilt

Võttis kokku 12h tööd. Enamus Mihkli mõõtetööd check ja double check.

Järgmisel nädalavahetusel sai jätkatud:
Pilt

Kolvid ja kepsud koostatud ja rõngad installitud:
Pilt Pilt

Kolvid plokis:
Pilt Pilt

ja kepsud kinni pingutatud:
Pilt Pilt

Mihkel ja mr. Wilson tööhoos:
Pilt.
Ja viuhti järgmised 4h läinud.

Taustal ootavad sellised jupid:
830cc Siemens Deka pihustid
Megasquirt 2 V3. (meibi teen upgrade MS-3-le)
Tial 44 wastegate.
Garrett GTX3582R
Lisakelladeks sai ostetud Innovate digiseeria MTX-L ja MTX-U boost/shiftlight

Customeerimise otsa pealt tuleb teha kerele söödavaks Escort RS2000/Mondeo
MTX-75 käigukast, kuhu tahaks veel paigaldada mingi difri laadse toote. Hinna/kvaliteedi suhtelt olen visanud pilgu peale MFactory difrile. Tööpõhimõttelt ja kvaliteedilt umbes nagu Quaife, aga soodsam. Lisaks sellele on vaja ehitada nii sisse kui väljalaske kolled. Need proovin ehk alguses ise valmis teha ja kui siis palju raha ja aega olen ära raisinud siis saan ehk P.Kukega jutule.
Masina missioon on lihtsalt mingi kiirem 300hp-ne lõbusõiduk trahvide korjamiseks ja tahaks Saugal ka käia kui valmis lõpuks saab.


Viimati muutis Jaan, 22.05.2014 9:32, muudetud 3 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort MK4 XR3i
PostitusPostitatud: 21.01.2014 8:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.09.2007 22:14
Postitusi: 181
Asukoht: Tallinn-Mustamäe
Teema on väga informatiivne!
Respect !
Kas GTX35 ei jää suureks 300hp saavutamiseks (turbo lag) ? Oleks võinud ju valida midagi väiksemat ja odavamat (nt. gt2871r)
Teine asi on muidugi see ,et harjud lõpuks 300hp-ga ära ja tahad juurde keerata ,et siis gtx35-ga on kuhu keerata. :)
Edu eesmärgi saavutamiseks!
Jälgin huviga protsessi ! :car

_________________
Nissan Pulsar GTI-R
AWD SR20DET BW EFR 7163@ 1.8 bar , Bosch Motorsport injectors 1700cc .
1/4 Mile 11,6 @ 201km/h


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort MK4 XR3i
PostitusPostitatud: 21.01.2014 11:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 644
Asukoht: tallinn
GTX-i sain Ebayst sellise hinnaga, et mõtlesin, et kui jääbki suureks siis saan ta iga kell maha müüa suht muretult. Tegemist ikkagi kvaliteet jupiga.
Pilt
Samas 2l mootor, 900kg auto ja 9.0:1 surveaste liigutab selle masina ilma turbotagi paigalt minema. Netist dynograafikuid vaadates on neid fööne 2l küll pandud ja midagi dramaatilist ei tundu olevat. Eks see 300hp number on asi mis on välja üteldud praegu ja tundub mõistlik, kõik edasi kisub juba hullu panemise poole :-D . Esivedu ikkagi. Sellise sisuga kannatab näiteks uhke dyno tulemuse huvides muidugi kuni pihustite duty lõpuni välja tõmmata. Eks kollektorid ja sisselaske ehitus määrab ka. Ma pole veel otsustanud, palju ma mängida viitsin. Ma olen lihtsalt laisk ja viimased 3 aastat pole viitsinud peale juppide ostmise midagi teha. Tegelikult võiks ju teha ITB sisselaske bike juppidega. Valmis said ostetud ka trompetid, aga neid saab ka niisama kasutada sisselaske ehitusel.
Pilt
Kõige suurem töö saabki olema käigukasti kinnituste ja uute veovõllide produtseerimine.
Siduriks peaks algselt tulema custom hooratas S4-ja korviga. Hooratta tegid kunagi Mart jälle koos Ringoga vist.
Pilt
Kauba peale sain mingi ok konditsioonis korvi ka, aga tundub, et selle olen koristamise käigus emexisse saatnud. Silma pole igatahes ammu jäänud :)
Kaste on mul 4tk toorikuteks. 2tk 2L Mondeote omad, üks RS2000 Escorti oma ja üks 6k diisel Mondeo oma. Ehk siis 3 erinevat sisu 4-ja komplekti peale. Tahaks midagi huvitavat kokku klopsida ja võiks ju olla 6 käiguline kokkuvõttes.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort MK4 XR3i
PostitusPostitatud: 21.01.2014 14:34 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
300 tehakse prügimäelt korjatud juppidega.
Selleks ei pea väikest varandust mootorisse toppima.
Ehita neliveoliseks, siis saad 500 maha panna - või pigem 4 rehvi suitsuks lasta.

Cool retropill muidu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort MK4 XR3i
PostitusPostitatud: 21.01.2014 19:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 644
Asukoht: tallinn
Siin ongi asja võlu. Mootori võin müüa rahulikult Inglismaale, kus on sama palju rahaga fordipedesid kui Eestis inimesi või tõsta näiteks Sierra peale. Kõik ülejäänud jupid on universaalsed. Kokkuvõttes lõikan palja kere seibideks, vahetan emexis 40€ vastu ja kui olen uue auto ostnud, saan hakata vilet lüües järgmine hetk sellele Innovate kellasid, aju juhtmestikku ja Tiali wastegatet külge keerama. Alguses ikkagi proovin masina sõitma saada ja siis kui kõik väga halb ikkagi sai, alles siis vaatan edasi mis saama hakkab. Ilmselt 4 veduseks või kasvõi tagaveduseks pole mõtet ehitada, parem juba mõni järgmine projekt hankida. Eks sellegi pärast on masin seisnud suht palju, et kõrvalt on igasuguseid muid pille läbi aastate tehtud paralleelselt. Hetkelgi lisaks Escortile tahavad 4 pilli sättimist, aga ma istun siin arvutis :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort MK4 XR3i
PostitusPostitatud: 21.01.2014 20:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 24.09.2009 18:01
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn ja Rakvere
nii super info,Päris korralikult ette võetud.
Respect !
Jätan endast märgi maha

_________________
Golf 3 GT TDI 66KW Crazy RaT= http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=50&t=95606 , Nissan S13 Project + tuning soon coming


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort MK4 XR3i
PostitusPostitatud: 21.01.2014 22:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.10.2012 1:22
Postitusi: 130
Vot see on üks korralik teema.

Kas see escu mitte ei olnud kapotikulmu ja viiekodaraliste velgedega mõned aastad tagasi? Näitustel käis.

_________________
M50 stroker


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort MK4 XR3i
PostitusPostitatud: 21.01.2014 22:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 644
Asukoht: tallinn
Jah see vist oli 2004 Melasi Fordtrefi aasta Ford vms.
Sellest ajast olen mina nö 3. käsi ja ostsin ta enam-vähem kere seisukorra pärast vihmavarjuks.
Pilt
http://www.carrating.org/car.php?598
Eks need tuuning liigutused olid muidugi suhteliselt läti spoila tasemel tehtud. Evo scoop kogus vett sisse, lukkude kaotamine läraka pahtliga, kulmudeks lihtsalt plekitükid robustselt peale keevitatud, alt viimistlemata ja roostes, kipsikruvidega kõlarite installid, rinkal kurvis "uhke" Sparco paagi korgi vahelt lendab kütust ämbriga välja jne, jne. Ütleme, et tehti, löödi kingaviksiga korraks särama ja reaalsuses aasta hiljem nagu vana peldik.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort MK4 XR3i
PostitusPostitatud: 24.01.2014 18:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.03.2011 11:52
Postitusi: 47
Kuradi kena auto , jõudu ja jaksu!

_________________
Subaru Impreza GT 98


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort MK4 XR3i
PostitusPostitatud: 24.01.2014 18:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.05.2013 21:54
Postitusi: 142
Asukoht: jõgevamaa
xr3 liigub stockis juba päris mehiselt:)
edu ja raudseid närve:)

_________________
Black smoke....also the tires


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort MK4 XR3i
PostitusPostitatud: 25.01.2014 19:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 24.09.2010 11:14
Postitusi: 99
Jõudu Jaan!
Korralik projekt sul lausa kadedaks teeb 8)

_________________
Vett ei joo ja jala ei käi!
BMW 730i E32/1.8 Turbo Impreza/4.2AudiD2


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort MK4 XR3i
PostitusPostitatud: 25.01.2014 20:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Mingi hetk jõuame ehk sinna maani, et viskaks õlle kõrvale ploki põrandalt pukki ja tõmbaks kaane peale.
Siis saab muid huvitavaid asju ümber mootori ehitama hakata.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort MK4 XR3i
PostitusPostitatud: 26.01.2014 10:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 644
Asukoht: tallinn
Mul on ostetud spetsiaalselt üks komplektne mootor maketiks ja vahele aretamise proovimiseks. Sellega saab kõik trikid ära teha, et siis reissing kone puhtalt vahele tõsta, ilma edasiste aretamiste ja lõhkumisteta. Tahaks ka lõpuks nii tegema hakata nagu ideaalis peaks asjad käima.
Vaja veel täpne surveaste välja arvutada ja selleks põlemiskamber ja ploki pool ära mõõta. Hetkel on seinal olemas Reinzi kaanetihend, aga Mihkel räägib, et see on no-no. See kannataks küll 1,5bari all day long, aga peab enne veenduma,kas paksus ka üldse sobib. Enne ei saanud mõõta kui kaas valmis polnud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort MK4 XR3i
PostitusPostitatud: 26.01.2014 10:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.05.2013 21:54
Postitusi: 142
Asukoht: jõgevamaa
Jaan kirjutas:
Mul on ostetud spetsiaalselt üks komplektne mootor maketiks ja vahele aretamise proovimiseks. Sellega saab kõik trikid ära teha, et siis reissing kone puhtalt vahele tõsta, ilma edasiste aretamiste ja lõhkumisteta. Tahaks ka lõpuks nii tegema hakata nagu ideaalis peaks asjad käima.
Vaja veel täpne surveaste välja arvutada ja selleks põlemiskamber ja ploki pool ära mõõta. Hetkel on seinal olemas Reinzi kaanetihend, aga Mihkel räägib, et see on no-no. See kannataks küll 1,5bari all day long, aga peab enne veenduma,kas paksus ka üldse sobib. Enne ei saanud mõõta kui kaas valmis polnud.


kiiduväärt ettevõtmine ja hea lugeda kui kõik on pilttide näol üles loetletud...
mis victor reinzi tihendil häda on?? enda masinaga ca 2tkm juba sõidetud paksema tihendiga -1.7bari juures ja tundub et kõik püsib veel koos:)

_________________
Black smoke....also the tires


Viimati muutis bmwre39, 26.01.2014 10:56, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort MK4 XR3i
PostitusPostitatud: 26.01.2014 10:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 644
Asukoht: tallinn
Tavaliselt heidetakse ette, et liiga odav on, seega pole õige tuuningjupp :lol:
Hea kui saaks kasutada Reinzi 0,6mm Focus RS-i MLS tihendit 61-34440-00
Või sama asja Focus ST repertuaarist 1,3mm MLS 61-34340-00


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 24 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot], Kristo_K ja 59 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11