Terv.turbohundid
Tegemist küll autofoorumiga,kuid kuna tsiklimeestel hooaeg läbi ja muffigi teha pole,siis mõtlesin,et teeks oma tsiklist siia teema,äkki lööb kellelgi veel lambi põlema või lihtsalt huvitav jälgida
Endal ka kunagi hea võibolla midagi meelde tuletada siit ja ise siit Torboclubi loomisest alates inffi saand
Rattaks on siis Suzuki Hayabusa, 2003 aasta, I generatsiooni mudel. Ostetud sai sisuliselt täpselt aasta tagasi täiesti originaalina sisuliselt poolvägisi ,otse lumehangest ja läbisõiduks oli siis 47000 km kantti . Kuid kuna tegemist 1300 cc. mootoriga siis see alle selline korralik sissesõit
. (Kui mitte arvestada eluotlikuks "remonditud" sidurikorvi,kus originaal terasneedid olid asendatud mingil teadmatul põhjusel alumiiniumneetidega )
Sõiduproovi aastatagune ilm mäletamistmööda ei võimaldanud ja nii ta laiali sai tõmmatud,kuna ostetud sai ta just turbotamise jaoks
Algselt pidin küll juppe koguma ennem aga töö juurest kodanik Sulev elas ideedega seljas ja sai kohe ehitama hakatud ,ühtteist oli juba olemas kahh . Vabalthingavana polegi Busaga kunagi sõitnud
Mootori ülemine ots tuli laiali ja sees oli kõik ilus-kena.Vahetada tuli ainult kergelt mõranenud ketitallad ja uuesti tuunida-remonttida sidurikorv . Surveastme madaldamiseks läks silindribloki alla 2 mm. paksune al.tihend ja uue plokikaanetihendiga ta kokku läkski
Sidur sai ka tugevamad vedrud .
Turboks on mingi TBO nimeline variant Subaru Imprezalt ,väljalaskekolle sellele föönile tellisin Soomest ja ülejäänu tuli teha ise . USA-st tellisin ka "rising rate" kütuserõhuregulaatori ja piggy-backina toimiva PowerCommanderi.
Kevadeks oli kola peal ja sai dünos käidud - kõik nagu toimis aga kuidagi mingid jamad olid eelnevalt kasutatuna ostetud PowerCommanderiga . Nimelt piirajasse lastes süttis FI tuli ja sama asi ka peale piiraja kandis käiguvahetuste järel
Ka kohe peale käiguvahetust põhja keerates jättis räigelt vahele vms.
Eesti "DYNOJET" dünos tuli 223.38 RWHP (10000 rpm.juures )ja 182.06 nm. (6600-8200 rpm.vahemikus) @ 0.6 bar. (Tänud Risto Klausenile,kes teeb alati väga head seaded dünos !!! )
Kohe muidugi hakkas sidur libisema ikkagi tuli vedrudele veel seibid alla panna !!!
Lisatud ja moditud sai pilli jõudumööda ja lisandusid näidikud,kiige pikendused+pikk kett,vee-metanoli pritse ,igast juppe mustaks värvitud ja moditud jne.
Paar kuud peale kevadel sõittude alustamist otsustas ca. 50000 km sõittnud käigukast alla anda ja tuli jälle kone välja tõsta ja alt laiali võtta. Vahetusse läksid käigukahvlid ja käigukahvlite võllid !!! Samuti sai lastud pingis uueks I,II ja III käigu sees hoidmise nukid,millede kulumine on Busa tüüpviga
Ometigi tänavakasutuses oli pill igati äge ja sõittis ülihästi (kui harjusin dragracingu stiilis käiguvahetusi välttima)
Augusti kuu kandis tekkis mingi jama paisupaagis,ehk siis tosooli tase kõikkus rämedalt
Asi päädis muidugi peale ühte kiiremat Pärnusse kulgemist pilli keema minemisega . Sai asja vähe seeditud ja uuritud,ning kaanetihendi lahkumine liiga nõrkkade originaal kaanepolttide tõttu oli tõsiasi e.siis täisboosti all "tõstis kaant"
Kuna hooaja lõpuni oli niikuinii ainult paar kuud,siis ei viitsinud rohkem laiali tõmmata ja otsustasin rahulikult võtta selle aja kuna kui 4-5 käikku järjest põhjakat ei hoidnud siis jahutusvedelik püsis sees ja sai pilli ilusti igapäevaselt kasutada .
Vahepeal oli hea inffi koguda ja juppe tellida USA-st .(Tänud Eikkile/Rivole) Samuti sai eemaldatud arvatavalt tuksis olev PowerCommander
Kui ilmad jamaks läksid siis sai jälle kone kolmandat korda aasta jooksul välja tõstetud ja ülevalt kolvid ilmavalguse kätte lastud vahelduseks . Ometigi oli peale ca. 7000 turbotatud kilomeetri läbimist kõik sees väga OK ja tuju jälle ülilux.Kaanetihend oli silmnähtavalt lekkinud IV sil. väljalaskeklappide juurest otse jahutussärkki .
Kaas ja silindriblokk sai tasalihvitud Detjonosevi juures ja asi läks kokku "Cometicu"tihendi ja "APE" tikkpolttide/muttritega . (Uskumatu vahe pingutusmomendis võrreldes originaal kaanepolttidega )
Samuti sai korralikult puhastatud/soveldatud klapid.
Peale remontti läks pill bussi ja käisin Helsingis originaalaju flashimas/seadistamas ,kuna siin-mail kedagi pädevat selles asjas veel pole
Seal muidugi selgus kohe kõikkide hädade alge e. siis tuli välja,et ajusse käikkude signaal ei jõua - ilmsalt siis andur polnud kes-teab mis ajast korralikult toimind .
Vahetusse läks kohapeal ka veel kütusepump Walbro 255 vastu ja edasi toimis kõik ideaalselt.
Ajus sai täielikult üle käidud kütusekaardid,lõppkiiruspiiraja eemaldatud,kasutusele läks ainult "hard cut" pööretepiiraja,aktiveeritud on ka quickshifter. Süüte keeramine samuti originaalajuga võimalik,kuid nii madall boostil pointless .
Tulemuseks siis (nagu seadistaja Sami Vittaniemi ise ikka ütles: "JÕUD SELLES DÜNOS"
) 205.1 RWHP(9500 rpm.juures) / 176.7 nm.(6500-7800 rpm.vahemikus) @ 0.6 bar. boost
Kahjuks pole sõitta veel saanud peale dünos käikku ja kui veel lumi ka maha peaks tulema,siis tuleb sellest küll mul elu pikim talv
Siis tuleb lihtsalt järgmine aasta rohkem
teha
Eks püüan veel teemat täiendada pildivärkki tuleb ka
Kindlasti tahaks tänada kõikki,kes on selle tsikli valmimisele kaasa aidanud nii juppide,nõu,motivatsiooni ja jõuga