OV, SilverBeast3.0, Erik

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

OV, SilverBeast3.0, Erik

Postitus Postitas erik »

Teen siia foorumisse ka oma masina teema, et spetsiifilistele Turbomootorit puudutavatele teemadele vastuseid saada ja asja arutada.

Kui uut kolli ehitama hakkasin, siis tegin eraldi teema, kus käsitlesin Fordi Ecoboost mootori EMS`i ja üldse mootorite kaalusid:
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=1&t=15920" onclick="window.open(this.href);return false;

Foorum, kus mudakollide mehed koos käivad, pean ka oma väikest plogi kuidas, see auto valmis ja kuidas edasi areneb.
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=59&t=71412" onclick="window.open(this.href);return false;

Selles mõttes on see auto eriline, et kasutab custom sõltumatut esivedrustust, võimendusega custom roolilatti ja üldse on paljud komponendid billetist välja freesitud, et auto kaal võimalikult madal hoida.

Tänaseks on esimene võistlus seljataga. Saime peaaegu lõpuni. Läbisime väga konkurentsisvõimeliselt üle 200 võstluskilomeetri ja u. 40 jäi lõpust puudu.
https://www.facebook.com/13332985381837 ... UyNDQ3Nzg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pilt

Pilt

Auto iseenesest kukkus väga OK välja, välja arvatud mõningad asjad, mis tahavad parandust ja täiendamist.

Aga nüüd siis selle foorumi teemast, autol sai otsa turbo, mis iseeneset ei tohiks olla nõrk koht nendel Fordi mootoritel. Otsa sai ta nii, et õli hakkas väljalaskes põlema ja mets oli paksult sinist suitsu täis. Või äkki loksub karteris õli nii hullult, et mingi hetk tagasivool ei toimi enam? Ja sellest ajab summutisse õli?
Mootor sai ka korralikult kuuma, kuna koormus sulalumes on meeletu ja "pedaal-metallis" hoidsime ikka kilomeetreid. Mille käigus mootori temp kerkis mingi 117 kraadini. Keema ei lasknud, aga äkki need gaasimullid turbo jahutussüsteemis ei teinud tihenditele head... Õli jahutus peaks ju säilima, kuna õlirõhk oli tipp-topp.
Turbo rõhk säilis ja sellel polnud nagu häda midagi. Nüüd siis paluks Teie arvamust, mis värk sellega olla võis? Kas viin kohe BR turbosse, ostan uue? Või kuidas ma üldse tean, et turbo tihendid läbi on, või on tagasivooluga mingi jama? Kõik on mootori juures Stock. Võistulus oli pikk ja alguses mingit jama suitsemisega polnud. See tekkis ikka viimastel katsekilomeetritel.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: OV, SilverBeast3.0, Erik

Postitus Postitas jeff01 »

Õli jahutuse osa turbo jahutamisel on minimaalne (kui turbo on sündinud vesijahutusega)
Pikalt laba andes (Eriti nii väikse turboga, eriti nii kuuma jahutusvedelikuga) läheb turbo enda temperatuur nii üles et see pmt hõõgub ja pmt tabasite turboda tavalise surmapõhjuse lihtsalt kordi kiiremini kordi raskemates oludes. Õli lihtsalt põleb võllil kinni kui see võll on kuumem kui õli leektäpp ning see tagikiht mis sinna põleb kiirendab sealsete osade edasist kulumist ja kuna määrimine on tugevalt häiritud on ka lõpp lähedal. Midagi müstilist ma ei näe. Arvan, et siin midagi edasi lahata polegi ja edasine tuleb hoopis asja täiustamisega täita sest jahutada saab nii turbole minevat vett kui hädapärast ka õli. Loomulikult on selliseks tarbeks tarvis kasutada ka parimat saadaolevat õli sest täpselt samamoodi saab peksa ka mootoriplokk kui veesärk on kuumem kui peaks olema. Kui sinule tundub see ehk tühised lisa 25 kraadi siis teiselpool veesärki ja silindriseina võib temperatuurivahe olla sadu kraade ja kui õli töötab sellistes tingimustes niigi oma võimete piiril siis igasugune kulumine suureneb kohe kordades.

EDIT: Lisaks veel selle nüansi, et rolli mängib ka sisse puhutava õhu jahutamine sest kui selle temperatuur on laes püüab aju mootorit päästa süütenurka vähendades mis omakorda kuumutab turbot.

Sellise auto puhul tahaks ma vist vägagi sisselaske tempi ja sellest tehtavaid muudatusi süütenurgas ning knocki lähedust ning kõige olulisemana ka õli temperatuuri jälgida. Seadistada sellist turbokat mis tund aega järjest pähe saab ei taha ilmselt keegi :-D

Edu!
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
cb4_335
Postitusi: 647
Liitunud: 20.04.2012 23:39
Asukoht: Keila

Re: OV, SilverBeast3.0, Erik

Postitus Postitas cb4_335 »

Mis seal ikka. Gramm suurem turbo, võimekam/lisa jahutus ja parim õli jne. :)



Auto ise väga vinge! :bb
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.
flm
Postitusi: 63
Liitunud: 11.09.2009 19:34
Asukoht: Eesti

Re: OV, SilverBeast3.0, Erik

Postitus Postitas flm »

Mis turbo sellel ecoboostil peal on? Kui midagi ülemäära ei lõtku, siis ma pigem kahtlustaksin ikkagi probleeme õli ära voolamisega mingil hetkel. Kui jahutusotsad olid küljes ja ei keenud, siis ma sellele vesijahutuse teooriale väga ei panustaks. Turbost jookseb pidevalt piisavalt õli läbi, et kui see juba mootori töötamise ajal võlli peale kinni põlema hakkab, siis enne turbo riknemist vahetad saaled jms. Sellisel juhul ei saaks ilma vesijahutuseta turbod üldse toimida, sest kuuma pool hõõguma panna pole eriline saavutus.
Ecoboost on suhteliselt viimase aja leiutis ja see, et pole infot turboprobleemide kohta, ei tähenda seda, et konkreetne turbo ei oleks otsas. Jahutust võiks aga sellegipoolest parendada, sest kui pikemalt peksa saades kuumaks läheb, siis varem või hiljem saab rohkem peksa ja saab mootorit remontida.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: OV, SilverBeast3.0, Erik

Postitus Postitas jeff01 »

flm kirjutas:Mis turbo sellel ecoboostil peal on? Kui midagi ülemäära ei lõtku, siis ma pigem kahtlustaksin ikkagi probleeme õli ära voolamisega mingil hetkel. Kui jahutusotsad olid küljes ja ei keenud, siis ma sellele vesijahutuse teooriale väga ei panustaks. Turbost jookseb pidevalt piisavalt õli läbi, et kui see juba mootori töötamise ajal võlli peale kinni põlema hakkab, siis enne turbo riknemist vahetad saaled jms. Sellisel juhul ei saaks ilma vesijahutuseta turbod üldse toimida, sest kuuma pool hõõguma panna pole eriline saavutus.
Ecoboost on suhteliselt viimase aja leiutis ja see, et pole infot turboprobleemide kohta, ei tähenda seda, et konkreetne turbo ei oleks otsas. Jahutust võiks aga sellegipoolest parendada, sest kui pikemalt peksa saades kuumaks läheb, siis varem või hiljem saab rohkem peksa ja saab mootorit remontida.
Ilmselt on probleem lahenenud ja viga polnudki turbos vaid mootoris oli surve mis takistas äravoolu.
Tempteratuuriprobleemideks turbo juures piisab ka sellest, et sellel on pisike originaalturbo kuid ajul on peal välismaal tehtud universaalne safe seade. ala 10kraadi süütenurka ajab kõik turpsid punaseks kui neil järjest 10-15 min täiskoormust rakendatakse :)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Re: OV, SilverBeast3.0, Erik

Postitus Postitas erik »

Tundub küll, et süüdi oli oma aretatud kuulklapp, mis oleks pidanud karterituulutuse sulgema, kui juhtub katus tulema. Kuna aga sõit oli nii intensiivne ja raputav, siis ilmselt oskas see kravitatsiooni toimel töötav klapp kinni jääda, kuna ventilatsiooni ots oli viidud õhuvõttu, mis omakorda on ju vaakumis ja takistas kuulil alla vajumast, kui FOT reziimi peal elada. Keeruline, aga tagant järgi üsna loogiline asi. Järgimine võistlus on juba laupäeval, vaatame kuidas läheb. Selle klapi viskasin tuulutusest minema, jahutusõhku suunasin oluliselt rohkem radiaatorisse, aktiviseerisime ka metha sissepritse, no. krt vaatame, mis siis saab. See pehmes lumes andmine on ikka hull koormus mootorile ja ülekandele.
Vasta