TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Mõned projektid - krss
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=1116
1. leht 2-st

Autor:  krss [ 19.04.2006 1:36 ]
Teema pealkiri:  Mõned projektid - krss

Kuna autosid olnud pidevalt palju erinevate otstarvete jaoks ja projektikatest kah enamus pidevalt vahetunud, siis koondasin kõik ühe teema alla. Selle alla kannatab paraku ka teema loogiline jälgitavus tagantjärele, aga "pohhyolo" või kuidas see nüüd käiski.

Hetkel on vilega masinatest vaid üks telliskivi kujuline Volvo ja Jeep Grand Cherokee, mõlemad paraku tahmahaamrid, mitte kihutamiseks mõeldud mänguasjad.

Varasemalt on siit teemast käinud läbi Audi 80 CC TD (B2 kerega), pika kerega Patrol ja Pajero, Passat TDi ja TDI ja vbl veel midagi, mis hetkel meelde ei tule. Kiiresti sõitmise autod olen valinud teadlikult ilma turbota - ei tunne vajadust käia neljandikmiilil kellelegi midagi tõestamas ja enda lõbuks on ühtlasema väändekõveraga autod kuidagi sümpaatsemad. Hiljuti müüsin maha manuaalkastiga 2001a Ford Mustang GT 4.6 V8 (sellesama, mida mõnda aega Bjuutis müüdi ja Bjuuti ise reklaamiautona kasutas). Pikemat aega on olnud veel üks uunikum sportauto, millel iga hobujõud peab liigutama ainult 4.7kg jagu massi, no minu jaoks see dünaamika igal juhul piisav!

Lihtsalt kogemuse mõttes jätan siia veel ühe osa vanast tekstist, ehk on kellelgi huvitav lugeda, kes harjunud meie kasutatud autode lauskerimise eripäradega:
Naisele autot otsides leidsin sellise 85a Audi 80, mis on olnud uuest peast pensionäride käes ja hooldatud piinlikult hästi (õlivahetused 5000 km tagant jms, tehas näeb muide ette 6tkm tagant 8) ). Kuigi läbisõitu on kogunenud praeguseks üle 600tkm, on nii mootor kui ka turbo veel originaalid ja parima tervise juures (õlikulu puudub, karteris survet pole, turbo ei leemenda). Õnneks on ka kere veel suht kabe, kuid paljude iluvigadega. Lisadena on põhjamaade varustus: 6-astmeline istmesoojendus, väga kiire ja võimas tagaklaasisoojendus, mootori ja salongi lisasoojenduselemendid jms nipetnäpet. Lihtsalt reklaamin, et ka tegeliku väikese läbisõiduga (600tkm on u 30tkm/aastas) diisel võib olla korralik ja originaal, erinevalt neist 150tkm odokanäiduga platsil müüdavatest masinatest. Hetkel kasutan seda ise igapäevasõidukina peamiselt tänu heale dünaamikale ning väga eeskujulikule kütusekulule (linnas 6L/100km, maanteel 4, Soome kütusega legaalsetel kiirustel isegi vähem, maanteepaagitäied ca 3.7 ja 3.8l/100km), kerge auto eelised. Ühel hetkel sai auto müüdud ja seda mootorit on kasutatud juba hulgim aastaid näppu külge panemata ühe Audi 100 kapoti all

Aga kuna tegu ikkagi turboklubiga, siis muu kollektsioon jäägu hetkel kõrvale, räägin vaid fööniga masuudipressidest:

Volvot veab edasi VAGi mootor, leidsin kunagi väga ammu Rootsist hea ja vähesõitnud (ca 400tkm) masina, mis totaalselt hooldamata. Seiklused algasid Tallinna ARKi ees, kus hammasrihm pooleks läks :lol: . No ja siis veel peaaegu teine auto raha kõigi pisiasjade ülekäimiseks ja oligi korras, sellest alates sõidab üsna muretult, hetkel läheb meil ühiselt juba viies aasta. Ootusi ökonoomsuse osas see auto täita ei suutnud, tehase lubatud 4.4 maanteekulu asemel tuleb ikka midagi sinna 5 lähedale. Rekordpaagitäis oli Soomes Soome kütusega ja Soome maanteekiiruse (80km/h) juures. Teine suur jama autoga on see, et suvel ja maanteel on mugav püsikiirushoidjaga töristada, aga nii kui külmaks läheb, kulub sel mootori ikka jube kaua enne, kui soojaks läheb. St talvel näeb sõitmine välja nii, et lasen vähemalt pool tundi tuksuda või siis sõidan jäiste akendega paarkümmend kilomeetrit, mõlemal juhul tuleb kütusekulu nii mõttetult suur, et talvel saab seda masinat vaid põhimõtte pärast tuulutatud pikematel otstel, igapäevasõite selle mootoriga teha ei taha.

Pilt

Teiseks on siis 99a Jeep Grand Cherokee selle kurikuulsa 2.5 turbodiisliga, mis kõigile halle karvu vaid põhjustab. Auto sai ostetud siis, kui läbisõit oli 120tkm ringis, tänaseks on midagi üle 150tkm ja nagu ka esimene omanik, pole ka endal olnud vajadust sellele kätt eriti külge panna. Vahekastiks on see quadradrivega lollus, kerel väike tõste, aastaringselt saab sõidetud InsaTurbodega, selline tore ja muretu pill praeguses vanuses. Offroad mind ei huvita, maastiku näeb masin maal paratamatult ja kui maapind vedelaks muutub, siis on peres ka kergem spetsiaalse maastikuettevalmistuse saanud maastur olemas (7-kohaline Issand Terrano bensumootoriga). Kütusekulu silmas pidades on sellel diiselmootoril siiski point olemas, igapäevase sõitudega saab hakkama 10 ringis ja pikkadel maanteeotstel on kulu alla 8, nt suvel Lapimaal käies paagitäite keskmine 7.1L/100km kohta - on ju ökonoomsemaid, aga kõrge mölakaga püsikiirushoidjaga, kliima sisselülitatuna ja sellest osa teed ka kerge käru sabas, ega pole vast palju masinaid, mis nii väikest kulu pakkuda suudaks. Talveks jätan selle tõenäoliselt siiski seisma, kuna libedal on mu ootused dünaamika osas veidi kõrgemad ja selleks sai hiljuti ostetud üks vabalthingav arbuus. Jeep sobib sõidustiililt pigem penskarile, vääne on olemas juba madalatel pööretel (loe: turbo viliseb kogu aeg) ja manuaalkasti ülekanded sobivad sellise veoautoliku mootori väändekõveratega fantastiliselt hästi, kui ootused veoauto dünaamikast just suuremad pole...

Pilt

Autor:  aibast [ 19.04.2006 7:57 ]
Teema pealkiri: 

lahe kui õnnestunud saada korralikult hoitud auto. Hea näide sellest, et hea hooldusega pole läbisõidul suurt vahet :)

Autor:  krss [ 22.08.2006 14:46 ]
Teema pealkiri: 

Ei hakanud Pajero jaoks eraldi teemat tegema - kui kõlbab Audide vahel seista, kõlbab ka Audiga samasse teemasse :-D .

Pajero kohta leiab mõne pildi SIIT (hetkel auto juba Eesti numbritega, eks kunagi ka värskemad pildid).
Pilt
Pilt
Pilt[/url]

Autor:  Raivo [ 22.08.2006 15:08 ]
Teema pealkiri: 

Too Pajero on tegija. Endal maal kah säärane kasutada, soomest ostetud, läbisõit 520K täis hooldusajalooga :) Mootor käivitub poolest pöördest.
Talvel ja kehvades oludes annab ikka paremat autot leida. Ise pole suutnud auto piire lõplikult proovile panna, kuna kinni jäämine antud aparaadiga on üsna keeruline, eriti, kui rehvid on korralikud 8)

Edu!

Ahjaa, ei näe, et sul kusagil vahejahuti "muhk" kapotil oleks. Kas polegi turboga või on jahutus teistmoodi lahendatud?

Autor:  krss [ 22.08.2006 15:47 ]
Teema pealkiri: 

Raivo kirjutas:
Endal maal kah säärane kasutada, soomest ostetud, läbisõit 520K täis hooldusajalooga.
Ahjaa, ei näe, et sul kusagil vahejahuti "muhk" kapotil oleks. Kas polegi turboga või on jahutus teistmoodi lahendatud?


Soome vahe on jah selles, et vähegi korralikumad autod müüakse koos täieliku hooldusajalooga. See Audi 80TD on remontimata ja absoluutselt ilma õlikuluta ning käivitub laksust - möödunudaastase -36 kraadi juures siiski esimesest pöördest (tubli sekund käivitamist), mitte poolest :lol: . Eks paistab, kuidas Mitsule talv meeldib. Uued naelutatud roomikud on kah talveks juba olemas.

Mitsu on ikka turbokas, ainult ilma coolerita TD. Turbo jahutuse kohta ei oska öelda kummagi kohta, arvatavasti ainult õlijahutus. Eelmisel Pasteedil oli jällegi lisaks ka vesijahutus.

Autor:  Raivo [ 22.08.2006 16:15 ]
Teema pealkiri: 

Soo. Ega isegi selle vahejahutiga eriti ergas pill too ei ole.
Ja muide see, et mootoril tuleb lasta mõned minutit peale "agressiivset või rasket maastikku läbides" seista on kirjas süüteluku juures :) Täitsa üllatav.

Autor:  Marko [ 22.08.2006 17:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Audi 80 CC TD ja Pajero TD - krss

krss kirjutas:
Naisele autot otsides leidsin aga sellise Audi 80, mis on olnud uuest peast pensionäride käes ja hooldatud piinlikult hästi (õlivahetused 5000tkm tagant jms, tehas näeb muide ette 6tkm tagant 8) ). Kuigi läbisõitu on kogunenud praeguseks üle 600tkm, on nii mootor kui ka turbo veel originaalid ja parima tervise juures (õlikulu puudub, karteris survet pole, mis ka vabalthingava diisli puhul päris harv nähtus).


vaata oma tekst üle... õlivahetused 5000tkm tagant jms, kas 5miljoni km tagant õlivahetus on ikka norm :lol: :lol: :lol:

Autor:  krss [ 22.08.2006 19:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Audi 80 CC TD ja Pajero TD - krss

Marko kirjutas:
vaata oma tekst üle... õlivahetused 5000tkm tagant jms, kas 5miljoni km tagant õlivahetus on ikka norm :lol: :lol: :lol:

IRW, viga parandatud :)
Raivole: no selle auto erksuse üle ma mitte ei kurdaks, tõesti hämmastava liikumisvõimega diiselmaastur, mis lausa ahvatleb linnaliikluses lollusi (sööstkiirendusi) tegema, rehvisuitsutamist vilina saatel üritan siiski vältida. Diislite puhul sõltub see minek eelkõige häälestatusest (näiteks lihtne teha tehase normidest 10x täpsem häälestus) ja "tihedusest", mitte lõppvõimsusest (kw arvust tehnilises passis) ning kui seejärel hästi häälde seatud mootoril veel turbo rõhku tõsta... heh, nagu keegi seda enne mind poleks teinud :-D

Autor:  krss [ 01.11.2006 2:26 ]
Teema pealkiri: 

Pajero leidis täna omale uue omaniku ("Pajero" kustutatud pealkirjast), väike nobe Audi rõõmustab meie peret endiselt :) . Kuigi ausalt öeldes peale tänast Ida-Virumaal käimist ei kibele mitte Quattro roolist sinna poolikuveolisesse ronima... :lol:

Autor:  krss [ 21.11.2006 11:47 ]
Teema pealkiri: 

Nüüd on ka väike Audi TD uue omaniku käes

Autor:  krss [ 11.05.2007 3:01 ]
Teema pealkiri: 

Juba pool aastakest sõidan pika kerega 9-kohalise Patroliga. Loomulikult ei saanud jätta jällegi mootorit torkimata. Peale väikest pihustiterõhu tõstmist, peenhäälestusi (klapid, pihustid, süütenurgaga poole päeva jagu mängimist jne), pumbast segu lahjaks keeramist, Xadot jms ei muutunud auto mitte pööraselt kiireks, vaid hoopis haigelt ökonoomseks. Nimelt on seda autot mittesihtotstarbeliselt (loe: kõva kattega teedel) kasutades keskmine kulu grammikese alla 7L/100km (maanteel rekord 6.7L sajale, linn+maantee+maastik aeglustiga 7-8 vahel)

Piltidest: taga on töötuled, mida saab kasutada edukalt ka taga sõitjatele pimedas märku andmiseks, kui kaugtulesid lähituledele ümber ei viitsita vahetada :-D . Auto on praegu loomulikult Eesti numbritega.
Pilt
Pilt

Autor:  raunts92 [ 23.07.2007 12:08 ]
Teema pealkiri: 

krss kirjutas:
Juba pool aastakest sõidan pika kerega 9-kohalise Patroliga. Loomulikult ei saanud jätta jällegi mootorit torkimata. Peale peenhäälestusi (klapid, pihustid jne), pumbast segu lahjaks keeramist, Xadot jms ei muutunud auto mitte pööraselt kiireks, vaid hoopis haigelt ökonoomseks. Nimelt on seda autot mittesihtotstarbeliselt (loe: kõva kattega teedel) kasutades keskmine kulu grammikese alla 7L/100km. Kuna eesmärgiks oli ökotamine, on masin üksjagu uimane ka, kuid tänu turbole sujuvad kõrgematel pööretel möödasõidud vilina saatel päris kenasti ega jää jalgu linnaski.
Piltidest: taga on töötuled, mida saab kasutada edukalt ka taga sõitjatele pimedas märku andmiseks, kui kaugtulesid lähituledele ümber ei viitsita vahetada :-D . Auto on praegu loomulikult Eesti numbritega.
Pilt
Pilt


meil oli ka kunagi pika kerega patrol

Autor:  krss [ 31.07.2007 0:58 ]
Teema pealkiri: 

Peale maasturi muutmist ökoliikuriks sai tehtud hiljuti selle Patrol 3.3TD-ga veel üks nali. Nimelt panin selle jooma rapsiõli. Tehniliselt ei ole seal midagi keerulist, lihtsalt tuleb mingil moel õli kuumaks saada, filtreerida, kuumana mootorini transportida ning veel ka kraanid vahele (nii suunaga mootorisse kui tagasivoolule), sest käivitused ja mootori seiskamine peavad endiselt toimuma diiselkütuse pealt, mitte rapsiõliga. Piltidel paistvad õlipudelid on loomulikult kallimad diiselkütusest, andes efektina vaid sõltumatuse tanklatest. Kasutatud toiduõli on samas tasuta või väga odavalt käes ja vaadiga toiduõli hulgi ostes pole ka kallim diiselkütusest. Piltidelt paistavad õli soojendamise spiraal (ise tehtud, vasktorust), üks kraanidest, pumba eelne jämefilter (peenfilter peab õli jaoks olema elektrisoojendusega, nagu Mersudel, Peugeotidel ja veel mõnedel teistel) ning soojusisoleeritud voolikud. Piltidelt on puudu 20L paadipaak, mida ise õli jaoks kasutan. Õli kuumutamise tegin mootoriõli pealt, mitte jahutusvedeliku pealt, kuna sel autol oli see lihtsamini teostatav (mootoriõli saavutab oma püsiva kuuma temperatuuri aeglasemalt, kuid püsib hiljem ühtlasema temperatuuriga). Kui teha sama asi sõiduauto jaoks, siis tasuks kasutada pigem elektriliselt juhitavaid kraane, mis on ühendatud näiteks jahutusvedeliku temperatuuri anduriga või siis salongist seest ümber lülitatavad. Minul on seal tavalised kuulkraanid, kuna maasturit kasutan ka natuke teisiti kui kasutaks sõiduautot: linnas mõne km otste jaoks ei jõua mootor nagunii üles soojeneda, kuid päev läbi metsas või põllul tuksudes ei ole ka raske korra kraani keerata. Ja kuna diiselmootoril on tühikäigupööretel kütusekulu pea olematu, siis sellest 20L paagist jagub päris pikaks ajaks. Näiteks testides tunni ajaga õli pudelist voolikuga kütust imedes langes õli tase vaid mõne mm (sh ka aeglustiga maastikusõitu veidi). Sõites on jõudu enamvähem sama palju kui diiselkütusegagi (tahaks öelda et rohkemgi, ka tühikäigupöörded tõusid veidi, ei saa mõõta jõu kasvu või vähenemist kuidagi), madalas otsas on vahe vast kõige paremini tuntav, kõrgetel pööretel mootorit pikemalt kräunutades tuli natuke imekerget helehalli suitsu, millel suitsu lõhnaga samas mingit pistmist pole. Heitgaasid ongi see suurim erinevus, nimelt on tunne, nagu sõidaks ringi pontsikutehasega, terve õuepealne oli lõpuks head toidulõhna täis, sõbrad andsidki autole juba toreda hellitusnime "pannkoogimürgistus" :P . Enne talve tulekut on plaanis võtta süsteemi selle auto pealt maha ja kasutan siis pärast ühe oma teise diiselauto peal.

Kui tekib küsimus, et miks ma sellise lollusega üldse tegelen, siis aus vastus oleks, et uudishimust. Teine moment on muidugi ka sõltumatus tanklatest ja looduslikult taastoodetav kütus (toidu valamine paaki on muidugi eetiliselt vaieldav). Ja usun, et ka veidike kallima toiduõliga sõites on nüüd nende ümberehituste järel odavam sõita selle ca 7L/100km kuluga suure maasturiga siiski veel odavam, kui teistel sama suurte maasturite omanikel diiselkütusega või ka keskmise bensiinimootoriga pereautode puhul.

Pilt

Autor:  rookierice [ 12.08.2007 23:46 ]
Teema pealkiri: 

Kas see soojendamine on

a) vajalik ainult talvel
b) vajalik ainult kasutamata rapsiõli puhul?

Meenub teistest allikatest, et pannakse mingit lahustit hulka kasutatud õlile ja muud ei tehta midagi (soojendamist), lahustit siis väike kogus (ei mäleta kas oli äkki 2% kanti). :roll:

Autor:  Raigo [ 13.08.2007 0:19 ]
Teema pealkiri: 

http://www.oiltrip.eu/

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/