Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 9:24

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 02.10.2012 8:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.01.2012 19:16
Postitusi: 8
Asukoht: Keset-Eestit
Panen siis ka oma tiguprojekti(sest edeneb aeglasel moel) siia üles, kuna sõbrapoiss enam lihtsalt ei jõua mu lollidele küsimustele vastata:)

Autost siis ka natuke:)
Mark, mudel: Audi 80 GTE
Veoskeem: Nelivedu/quattro
Käigukast: Manuaal
Mootor: 1.8 81kw-> 1.8 110kw
Aasta 1985
Tüüp: typ 85 sedaan

Masin enne mind kunagi oli selline: http://ivar73.planet.ee/GTE/audi%252080_6238.jpg
Kui ma masina ostsin oli teine väga kehvas seisus:
http://ivar73.planet.ee/GTE/IMG_7445.JPG
http://ivar73.planet.ee/GTE/IMG_7446.JPG

Nüüd keretööd peaaegu tehtud ja järg mootori käes.
Pilt
Kuna tegemist on turbo mootoriga, siis oleks mul siinsete targemate härrade nõu vaja.
Originaal mootor oli siis 1.8 81kw N/A aga uus moto on pärit 98a. vw passati pealt täpsemalt siis 1.8T AEB mootor.

Pilt

Kuna siin foorumis see keretööde ja muu ehitamine väga pinget vast ei paku, siis läheks kohe oma mootori murede juurde:)

1.8T mootori originaal turbo on meie turul üsna defitsiit ja seega otsustasin peale panna K24 Audi s4/s6 pealt.
Aga kuna K24 otse mootori külge ei istu, sai tehtud minu esimene kollektor:

Pilt

Juba audiklubis mainiti, et olen valesti teinud, et avad liiga suureks tegin. Noh... esimene võib ju ikka aiataha minna ja alati saab uue teha.
Ütlen kohe ära, et hetkel ei ole minu eesmärk performance, vaid tahaks stocki laadselt liikuma saada. Edaspidi mõtleb siis kui aeg sinnamaani jõuab.

Pilt
Pilt

Aga siis mõningad küsimused, millele vastust otsin:

Kui jäme peaks olema downpipe ja mis toru paksus peaks olema?
Kuna 1.8T orig turbod pidavat P'sse minema õlitoru ummistuse tõttu, kas oleks mõistlik paigaldada K24le jämedam õlitoru? (K24'l endal on muidu natukene jämedam toru küll)
Kuidas jookseb K24 vee kanal? Minule arusaamatul põhjusel on turbo üleval pool jämedam vee kanal ja all kus peaks olema äravool, on peenem ava. Kas sellel on mingi põhjendus ka?
Kuidas peaks sättima Wastegate vedru, kui N75 klapp hakkab juhtima rõhku?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.10.2012 16:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.12.2006 18:54
Postitusi: 272
Asukoht: Kuressaare
DP toorikuks võid kasutada S4/6 originaali, sealt saad flantsi ja ehk miskit veel, jämedusest piisab kindlasti selle mootori kolmekordsele võimsusele.
Õli pealevool ei pea jäme(dam) olema, 1.8T puhul on probleem selles, et toru "küpseb" täis, kuna on lähedal kuumale kollektorile.
Äravool nii suur kui võimalik 1/2" toru näiteks, toorikuks samuti S4/6 originaal äravoolutoru.
Alumine veetoru on sisenev külm vesi ja ülevalt väljub kuum vesi, ehk siis loogiline seletus oleks, et kuumem vesi vajab sama voolavuse jaoks suuremat toru?
Kollektor on küll pehmelt öeldes jube ja sa oled hakkaja poiss, teed veel enne käivitamist uue, viid kohe turbo kaugemale, saad paremad kurvid (mitte nii järsud) ja arvestad toru paisumisega, et erinevate silindrite torude paisumisest tekkivad jõud ei suundu teineteisele vastu vaid samasuunaliselt.
Muus osas igati kena projekt tulemas, pane kohe hiinakepsud ja 2.2T kolvid vähemalt sisse.

_________________
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.10.2012 16:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.10.2005 20:12
Postitusi: 289
Asukoht: Tartu
turbo too jah kaugemale siis lihtsam kollet meisterdada. Onninen-st põlved ja lõikuma sättima.
Kui mootor korralik siis ei ole vaja sisu kallale minna, kannatab pea kolmekordset võimsust.

_________________
WWW.FASTIME.EE
Kõik vajalik kiireks sõiduks


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.10.2012 17:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.01.2012 19:16
Postitusi: 8
Asukoht: Keset-Eestit
Flantsid on mul kõik juba tehtud, lihtsalt downpipe valmistamiseks ei oska kuidagi materjali valida.
Netiavarustes kolades leidsin, et 1mm seina paksust on küll, aga talupoja mõistus ütleks, et natuke vähe...
Koldega on see teema, et uurisin siin erinevaid teooriaid ja lahendusi ning üritasin teha nö "log style" kollektori.
Ja põhjuseks oli just see, et b2 vahel on lihtsalt nii vähe ruumi ja ruumi on selle "pisikese" kollektoriga juba hulga kaduma läinud.
Ma arvan, et ma teen siiski esimese käivituse sellega ära ja vaatan, kas lööb praod sisse või ei.
Turbo jahutusega sain juba targemaks jah. Tegelikult asi puhas füüsika, mille peale kohe ei tulnud.
Soe tõuseb ju üles ja nii ta peab ka läbi selle turbo minema:)

Turbo õlituse jaoks on mul varutud s4/s6 torud, mille siis sobitan hydroscandis parajad voolikupikendused külge.

Nagu ma oma esimeses postis mainisin, siis eesmärk on saada asi vähemalt (passati) stocki laadsena liikuma ja edasiarendused tulevad hiljem. Moto on parempoolse rooliga masina pealt, seega eestis pole see piitsa saanud.

Põhjus, miks ma kohe võimsust taga ei aja seisneb selles, et kere on siiski vabalthingava 1.8 jaoks ehitatud ja tobe oleks alusvanker kohe pilbasteks lasta. Plus veel see, et passat kaalub palju palju rohkem, kui b2 audi 80.

Tekkis veel üks küsimus karteri tuulutuse kohta, et kui kasutaksin õhufiltrina mingit kuivkoonust, siis kuhu ma karteri tuule peaksin suunama? Mingi väike breather otsa ja käib küll?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.10.2012 8:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.10.2006 15:56
Postitusi: 85
-ivar- kirjutas:
Tekkis veel üks küsimus karteri tuulutuse kohta, et kui kasutaksin õhufiltrina mingit kuivkoonust, siis kuhu ma karteri tuule peaksin suunama? Mingi väike breather otsa ja käib küll?

Karteri tuulutus on tavaliselt Audidel suunatud turbo külmaosa ette ja peale õhulugejat, sinna soovitaks selle praegu ka suunata kui vähegi võimalik. Ehk siis filter -> õhulugeja -> karterituulutus ja n75 -> turbo

_________________
quattro was here


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.10.2012 22:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.01.2012 19:16
Postitusi: 8
Asukoht: Keset-Eestit
Väike teema uuendus:
Täna sain kätte pea aasta aega tagasi tellitud tagumised sharniirid:D
Tegelikult miks asi nii pikale venis oli tingitud läbi tutvuste soodustuse saamise eesmärgil.
Käisin autoeksperdis siis seal pakuti GTE variandile 80euri tk.
Hetkel jäi vist hind kusagile 10-15 euri tk.

Pilt

Ükspäev sai meisterdatud tagumised kokkujooksu vardad või mai tea kuidas neid õige oleks nimetada:
Originaal sharniiri eest tahetakse 70 euri, aga kusagil sees pole, seega on hind umbkaudne.
Sai sinna külge meisterdatud 2.5tdi c4 a6 rooliotsad. Kuna lihtsalt vedeles üks rooliots siis sai seda proovitud ja koonus istus.
Mõeldud tehtud:
Pilt

PS: vabandan piltide pärast, telefon pole fotoaparaat...

Täna sai eemaldatud esisild, et saaks sinna kaks kronsteini külge keevitada ja õlitorusid hakkasin ka meisterdama:)

Einari käest sai soetatud S4/S6 downpipe, mis juhuslikult täna kohale jõudis kui ma paide kandis olin:)
Seega homme saab seda minna proovima.

Tänan tähelepanu eest:)
Ivar.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.10.2012 18:01 
Eemal

Liitunud: 17.10.2012 17:58
Postitusi: 1
Väga eht...jõudu ja jaksu sulle tegemistes. Hea jälgida nüüd kuna endal ka sama ehitus plaanis. ;)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.10.2012 19:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.01.2012 19:16
Postitusi: 8
Asukoht: Keset-Eestit
joonas89 kirjutas:
Väga eht...jõudu ja jaksu sulle tegemistes. Hea jälgida nüüd kuna endal ka sama ehitus plaanis. ;)


Jõust ja jaksust polegi niiväga puudust, kui ajast:D Aga tänud:)


Aga kerge update ka.

Kuna Herr Mulk ajas mulle hirmu nahka kollektori osas siis sai pöördutud kõrgelt haritud inimeste poole ja viidud läbi väike eksperiment.
Nimelt saatsin oma kolde karastusahju, kus see kuumutati 700 kraadini ja siis 24h lasti jahtuda. Mõte oli siis keevitamise ja painutamisega tekkinud pingeid vähendada. Hetkel kolle käes ja mõrasid jms pole näha.

Pilt
Pilt
Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.10.2012 12:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Eksperiment on igal juhul kiiduväärt! Aga tahaks samas seda hirmu endiselt kõrgel hoida :P - reaalses elus ei ole kollektor ju ühtalselt kuumutatud, vaid ainult seestpoolt. Seetõttu võivad pinged hoopis teistmoodi tekkida.

Jaksu!

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.10.2012 16:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.01.2012 19:16
Postitusi: 8
Asukoht: Keset-Eestit
murjam kirjutas:
Eksperiment on igal juhul kiiduväärt! Aga tahaks samas seda hirmu endiselt kõrgel hoida :P - reaalses elus ei ole kollektor ju ühtalselt kuumutatud, vaid ainult seestpoolt. Seetõttu võivad pinged hoopis teistmoodi tekkida.

Jaksu!


Jah olen teadlik sellest. Ma seda, et ta seest poolt soojeneb väga ei pelgagi, kui seda, et külm õhk mis sõites peale tuleb teeb osalist "karastust" vms.
Aga kes ei riski, see ei saagi teada:)
Sellega meenub see, et kunagi ehitasin ühte suurt volgat, siis isa koguaeg ütles, et nii ei saa ja see pole võimalik jne.
Selline vastutegevus tekitas tahtmise proovida kõik omal nahal järgi ja saingi valmis:
http://www.carrating.org/car.php?12792


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.10.2012 16:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.12.2006 18:54
Postitusi: 272
Asukoht: Kuressaare
Kuidas see vanasõna oligi ...
"Tark õpib teiste vigadest, loll ei õpi omadest ka"

_________________
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.10.2012 19:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.01.2012 19:16
Postitusi: 8
Asukoht: Keset-Eestit
mulk kirjutas:
Kuidas see vanasõna oligi ...
"Tark õpib teiste vigadest, loll ei õpi omadest ka"



Ma valin selle kuldse kesktee, et targaks end ei pea ja oma vigadest õpin:D


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 51 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11