TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=10965
1. leht 2-st

Autor:  Er!k [ 29.09.2012 10:34 ]
Teema pealkiri:  Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Niisiis sai siinselt kasutajalt diiliga võetud endale selline huvitav auto nagu seda on Daihatsu Charade, millel on 1 Liitrine turbomootor.
Sai siis eila õhtul garaaži ära veetud.
Täna siis tuleb minna väheke puhastada ja vaadata üle üldine seisukord aga kuna on ta enamus oma ajast kuskil varjuall seisnud siis on kere väga hästi säilinud 87 aasta japsi kohta.
Auto on esivedune, lisadeks on katuseluuk, allaklapitavad tagumised istmetoed :) , sportlikum sisu, sportrool, 13" ja 15" valuveljed.
Lisan siis mõned pildid ka ja mingiaeg siis proovin täpsema ülevaate anda kui see on endalgi selge.

Manus:
Picture 007.jpg [340.45 KB]
Pole veel alla laetud


Manus:
Picture 006.jpg [507.38 KB]
Pole veel alla laetud


Manus:
Picture 005.jpg [455 KB]
Pole veel alla laetud

Autor:  Er!k [ 30.09.2012 16:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Niisiis,sai lauppäeval natuke uuritud ja puuritud. Kahjuks tõstukile ei saanud kuna tõstuk katki momendil.
Järgmise nädala jooksul tahaks auto tööle saada, ehk siis tuleks auto Speedsteri osavate mehaanikute kätte anda, loodan et saavad jonksu asja.
Esmaspäeval lähen kohe rääkima sinna.
Ise algaja turbo karburaator mootorite alal aga selleks saigi see masin võetud et praktikat saaks.
Ja siia sai teema tehtud kuna siit saab alati abi kui vaja.

Aga paneks mõned pildid siis autost siia juurde ja ka kapotialusest.

Pilt

Pilt

Pilt

Originaal 13" valuveljed. Need jäävad arvatavasti talveks.
Pilt

Varuratta koht, heas korras.
Pilt

15" exip kärg valuveljed,mis jäävad siis suveks.Peale rehvihooaega peaks velgede remondi ja uuenduskuuri ette võtma.
Pilt

Originaal sportrool, teise kere peal on samasugune veel.
Pilt

Istmed on ka vähe sportlikumad ja teisel autol on samasugune sisu ja samat värvi ka veel.
Pilt

Pilt

Pilt

tagumiste istmete seljatoed allalastud
Pilt

Mõned pildid kapotialusest mudrust.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Nii, loodan et pilte liiga palju siia ei saanud.
Plaanidest siis esialgu auto mootor käima saada korralikult, siis saab alles edasi vaadata mis teha kannatab.
Muutmist vajavad ma usun nii mõnedki asjad, väljalaske süsteem näiteks jne..

Autor:  Er!k [ 02.10.2012 19:40 ]
Teema pealkiri:  Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Niisiis niisiis, täna sai proovitud autot käima saada,lõpuks hakkas isegi tööle aga jama on nüüd see et väljalaskekollektori flantsi ja turbo flantsi vahelt tuleb õli. Turbo õhtal? pikkilõtku ma käega nagu ei tundnud ja ristilõtk oli tunda.
Ega vist muud pole teha kui turbo maha võtta ja vaadata mis toimub?
Sisselaskes nagu õli polnud.
Milles võib probleem olla? või mis tuleks kindlasti üle vaadata?

Autor:  mitsu_manic [ 02.10.2012 22:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Võta väljalaske kolle maha. Võib tuleb kaanest või siis klapisäärest. Turbost ülespoole õli kindlasti ei liigu.

Autor:  silvia [ 02.10.2012 22:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Loogiliselt võttes peaks see õli tulema kusagilt mootorist sest nagu sa ütlesid väljalaskekolde ja turbo vahelt tuleb õli siis äkki pika seismisega kolvi rõngad kinni. Kontrolli kas mootori õlil on bensiini lõhna ja mõõda surved silindrites. Pikalt seisnud autoga võiks ennem saada sõita, kui mootorit hakkad lahkama ja kui nii rõngaid lahti ei saa siis võid proovida petrooljumi kolbide peale kallata ja nii leotada paar päeva. Muidu vinge auto, mulle meeldivad väikesed punnid.

Autor:  Er!k [ 03.10.2012 20:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Nii, mootor töötab ainult kahe silindriga, endal pole kahjuks surve mõõtmiseks vajalikku tööriista.Kas on kellelgi laenata sümboolse tasu eest võib privas märku anda.Kui kellelgi pole võimalust laenata pean ootama millal speedsteris Hannesel aega on ja mina ka seal kandis olen.
Paneks siia kaks pilti küünaldest ka,ehk on abi ja keegi oskab ka mingit võimalust pakkuda küünalde järgi.

Pilt

Pilt

Autor:  mitsu_manic [ 03.10.2012 21:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Alguses ei jaganud biiti, kuid ongi 3 silindriga mootor :D

Jagaja kaane all on kõik hea??

Autor:  Er!k [ 03.10.2012 21:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

kolmega jah :D
Jagaja kaan peaks olema vahetatud,sest vana on ka veel alles ja autos tagaistmel.
Aga eks igaksjuhuks võib korra lahti võtta ja vaadata.

Autor:  mitsu_manic [ 03.10.2012 21:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Pildi pealt ei saa nii väga aru, kui kas see keskmine küünal üldse on mingit tööd teinud? teistega võrreldes nagu ei ole. Või stõesti kompressioon olematu.
Jahutussärki ei löö või on karteris survet???

Autor:  silvia [ 04.10.2012 8:33 ]
Teema pealkiri:  Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Üks nipp on veel selline, et saada seda ühte silindrit töötama, kui kolvirõngad kinni. Tegutse järgnevalt... kuivata küünlad korralikult ära, tee nii et bensiini mootorisse ei voolaks ja lase mootor ilma küünaldeta tühjaks käiata siis kalla tilgake õli sellese silindrisse kus pauku ei toiminud, sellel käivitus hetkel aitab õli kompresiooni tekitada ja peaks ka küünal segu süütama ja sealt edasi on õnne küsimus kas tulevad kolvi rõngad lahti või ei. Seda nippi kasutas Jeff enda venna BMW mootori käima saamisel ja toimis edukalt, ei mäleta mis mootor oli aga mootor oli 1a vist seisnud ja rõngad olid kinni. Nuusuta ka mootori õli üle, ja kui on bena lõhna siis kindlalt rõngad kinni.

Autor:  Er!k [ 04.10.2012 9:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Tänud teile kaasa mõtlemise eest,
proovin need nipid ära,eks paistab siis mis saab :)
Tänud veelkord.

Autor:  jeff01 [ 04.10.2012 15:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Seisnud M50 mootor oli see, kus 1 bar survet seda silindrit käima ei pannud.....2 korda vist panin õli silindritesse ja kohe peale teist käivitamist olid ka kõik pütid järel ja peale mõne ajalist töötamist surved 6 bari....hiljem taastus 9ni kuid mitte 11neni nagu teistes silindrites.

Autor:  Er!k [ 05.10.2012 11:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Ma usun et tasub proovimist,eks näis mis saab. Võtan siis täna ennast käsile ja teen pikema seansi daihatsuga.

Tegelt mul oleks paar küsimust ka mõne asja kohta.
Esiteks on selline küsimus kas autogauge silver seerias näidikud on ka kasutuskõlblikud? Hinnnad neil suht odavad aga kas nad ka selle summa eest näitavad vajalikuse piires ka õigeid asju või täiesti aia teibaid?

Teine küsimus käib väljalaske süsteemi kohta, kas 2.5" läbimööduga väljalase oleks liiga suur selle mootori jaoks?

Kolmas küsimus käiks siis vahejahuti kohta, et selle mootori jaoks midagi ulmesuurt pole ju vaja? Et piisaks ka mõne auto originaal vahejahutist?

Prioriteet on mul muidugi mootor tööle saada normaalselt aga ega ei tee halba ka tulevikule mõelda ja uurida nende asjade kohta. Eeltöö on ka tähtis ju :)
Soovitusi,vastuseid ja küsimusi ootama jäädes.

Autor:  KaroK [ 05.10.2012 14:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Sumpsi läbimõõt vali selle järgi, mis paremini ära mahub ja mis materjali saada on.
Turboka sumps ei saa kunagi liiga jäme olla, aga 2 tolline võiks juba piisav olla.
Vahejahuti sobib mõne teise masina pealt vabalt.
Näiteks 2,2 Audil on 169kW - selle järgi võid hinnata sumpsi mõõtu ja cooleri suurust.

Autor:  jeff01 [ 05.10.2012 18:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Eks need kellad näitavad ikka midagi....säästuprojektile käravad küll.
mul vist selline audi alu vannidega cooler isegi üle aga sel pole torud just kõige paremini mu meelest.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/