TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=10825
1. leht 6-st

Autor:  JLKK [ 16.08.2012 20:07 ]
Teema pealkiri:  BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"

Minu BMW projekt sai alguse umbes aasta tagasi, kui saatuse tahtel sai minust E30-ne omanik. Auto pärineb aastast 1985 ja oli algselt 2.0 liitrine. Minu kätte jõudes oli autole paigaldatud 1.8is mootor kuna autot kasutati enamasti jäärajasõiduks.
Kohe oli selge, et nii se asi ei jää ja sai hakatud ehitama uut mootorit M20B25 baasil.


Tehnika poolest sai asi selline:

Motori plokk - M20B25
Plokikaan - M20B25 (885) Kanalid said kergelt üle käidud ja klapipesad lõigatud.
Väntvõll - M52B28 juurde sai treitud simmeri alune puks
Kepsud - M20B20 Kepsudele sai väntvõlli külgkontaktpinna sisse viilitud väikesed õli kanalid kolvi paremaks jahutamiseks.
Kolvid - Originaalid, pealt veidi madalamaks treitud
Hooratas - M20B20 Kergemaks treitud ja tööpind vastavalt sidurikettale üle treitud
Siduriketas - 525 tds (240mm) pidurimeistri katetega
Sidurikorv - Audi AAN
Käigukast - Getrag 260
Turbo- CT26 Kuna sisene WG oli pragusid täis sai se kinni keevitatud ja kasutusele võetud väline WG.
WG - Audi AAN
Intercooler - Mingist IVECO veoauto omast tehtud

Mootori juhtimine:

MS2-v3 juhtaju. Lisad (taho väljund, tühikäigu juhtimine, boost control, launc control, lisaväljund ventika juhtimiseks)
Segu ja heitgaaside tempi jälgimiseks Vemsi kell
Süütepoolid - Audi V6 mootorilt
Pihustid - 340cc ja on uuemad pliiats tüüpi vist mingilt volvo mudelilt
Bensiinirõhu regulaator - Ford Sierra 2.0 Doch (reguleeritav)
Bensiini pump - Bosch 044 koopia

Mõned pildid erinevatest ehitusfaasidest:

Minu kätte jõudis auto selliselt

Pilt

Pilt

Pilt

Mootori ehitusest

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Mõned mootori kuluosad

Pilt

Suurem radikas

Pilt

Intercooler oli algselt selline

Pilt

ja pärast väikest modimist

Pilt

Hooratas ja sidur

Pilt

Pilt

Pilt


Mootori aju


Pilt

Pilt


Vemsi WB+EGT


Pilt

Ja mõned pildid auto hetkeseisust

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Hetkel auto käivitub ja kohapeal käies enam vähem seades, vaja oleks pidurid üle käia siis saaks juba natuke tõsisemalt seadistama hakata.

Autor:  Molotov51 [ 16.08.2012 21:57 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Asi isenesest täitsa viisakalt ehitatud ja mulle meeldib just see, et on kombineeritud, mitte lihtsalt kalleid tükke ostetud.

Siduriketas (240mm) on pärit e38/e39 TDS pealt? Getrag 260 on 2.4td oma? Küsimus seisneb selles, et kas nuut istus 1:1 kokku?

Autor:  JLKK [ 16.08.2012 22:13 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Kuna rahapanustamise võimalused on piiratud, siis on enamus töid enda tehtud ja palju olen kombineerinud erinevate autode kasutatud osadest.

Siduriketas pärineb E39 tds-ilt ja nuut sobib täpselt Getrag 260 kastiga, mis on võetud 525i aastast -88

Autor:  Raceboy [ 17.08.2012 13:03 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Väga lahe projekt! Selle mootori ja turbo kombinatsioon peaks väga madalalt juba töötama ning linnasõit ja aeglasemad rajad on puhas sõidurõõm.

Mulle meeldib leidlikkus, kus paljudest originaaljuppidest on masin tehtud (ivari E36 tuleb samuti meelde kohe).

Edu!

Autor:  AnvarV [ 18.10.2012 10:44 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Mis süsteemiga on õliradikas ühendatud? Mis, ja kust kuhu midagi läheb?
Vaja natuke asjakohast infot.

Autor:  jeff01 [ 18.10.2012 12:24 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Projekt meeldib, kui enda auto ehitus veidi edeneb küsin veidi konkreetsemat nõu :)
Mõõtmas pole veel käinud ilmselt? seade on poolik? Kui palju rõhku?
Kui palju eelist sa 2,8sase vändal ja 2 liitrise kepsudel näed kui võrrelda 2,7 vända ja kepsudega m20 mooorist? seepärast küsin, et omal on 2,5ne mootor ja 2,7se vänt ja kepsud olemas.....oleks vist bolt on ja ei peaks isegi simmeri kaela treima.

Autor:  JLKK [ 18.10.2012 21:31 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

AnvarV kirjutas:
Mis süsteemiga on õliradikas ühendatud? Mis, ja kust kuhu midagi läheb?
Vaja natuke asjakohast infot.

Kogu õliradika süsteem on täiesti originaal, ehk siis õlifiltri ja mootoriploki vahele käib vastav adapter, kust siis väljavõtted radikale.

Autor:  JLKK [ 18.10.2012 21:58 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

jeff01 kirjutas:
Projekt meeldib, kui enda auto ehitus veidi edeneb küsin veidi konkreetsemat nõu :)
Mõõtmas pole veel käinud ilmselt? seade on poolik? Kui palju rõhku?
Kui palju eelist sa 2,8sase vändal ja 2 liitrise kepsudel näed kui võrrelda 2,7 vända ja kepsudega m20 mooorist? seepärast küsin, et omal on 2,5ne mootor ja 2,7se vänt ja kepsud olemas.....oleks vist bolt on ja ei peaks isegi simmeri kaela treima.

Seade on hetkel väga toores ja seadistama jõuab ilmselt alles järgmine suvi. Paar prooviringi olen siiski teinud ja spool algab tõesti väga madalalt, juba alates 2000 pöördest tuleb vaakumist välja. Kuna boost control-i veel külge ühendada pole jõudnud töötab süsteem wastegate baasrõhul, ehk üle 0.5 bar-i proovisõidul ei tekkinud. Boosti plaanin tulevikus kuskile 1 bar kanti.
Ega seal suurt vahet vast ei ole kas kasutad 2.7 või 2.8se väntvõlli, kuna mul 2.0 mootor oli olemas, kust kepsud võtsin, siis tundus lihtsalt huvitavam. Sellel hetkel oli just üks M52B28 osadeks müüa ja nii see asi läks :) Tegelikult täiesti bolt on lahendus, surveaste oleks ilma kolbe treimata jäänud 9.3/1

Autor:  junsu [ 19.10.2012 11:04 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Mis valemiga sa need Goetze rõngad peale panid? Said õigete paksustega? Mul viimased 2x kui neid ostsin, oli ülemine rõngas paksem. Ise loll ka muidugi, ei süvenenud kohe (pärast selgus, et õiget mõõtu polegi saada.

Viimane mootor mida tegin, oli ka idee se goetse-pask panna, et ikkagi uued asjad. Muidugi esiteks oli ülemine rõngas jälle paksem, teiseks kui uue ja vana rõnga silindrisse panin, oli vana rõnga vahe 0,3mm väiksem, kui uuel rõngal :-D

Siis oli meil veel juhus tööl siin. Scanial tehti mootoriremonti ja usin klient tassis ise pooled jupid kohale. Kuna tegu oli säästuremondiga, siis läksid vahetusse ainult rõngad, mis jälle goetzed olid. Tulemus oli see, et pill venitati käima kül, aga suitses kui kurat. Hilisemal lahkamisel selgus, et need rüngad ei olnud üldse ümmargused. Kohati ei käinud rõngas üldse vastu hülssi. Mahle rõngad peale ja käis nagu ema süda.

Autor:  JLKK [ 19.10.2012 19:13 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

junsu kirjutas:
Mis valemiga sa need Goetze rõngad peale panid? Said õigete paksustega? Mul viimased 2x kui neid ostsin, oli ülemine rõngas paksem. Ise loll ka muidugi, ei süvenenud kohe (pärast selgus, et õiget mõõtu polegi saada.

Viimane mootor mida tegin, oli ka idee se goetse-pask panna, et ikkagi uued asjad. Muidugi esiteks oli ülemine rõngas jälle paksem, teiseks kui uue ja vana rõnga silindrisse panin, oli vana rõnga vahe 0,3mm väiksem, kui uuel rõngal :-D

Siis oli meil veel juhus tööl siin. Scanial tehti mootoriremonti ja usin klient tassis ise pooled jupid kohale. Kuna tegu oli säästuremondiga, siis läksid vahetusse ainult rõngad, mis jälle goetzed olid. Tulemus oli see, et pill venitati käima kül, aga suitses kui kurat. Hilisemal lahkamisel selgus, et need rüngad ei olnud üldse ümmargused. Kohati ei käinud rõngas üldse vastu hülssi. Mahle rõngad peale ja käis nagu ema süda.


Rõngad sobisid ilusti, ei olnud paksemad ja lukupilud olid kah normis :o , aga eks ole kindlasti kvalittetsemaid tootjaid :)

Autor:  Mihkel [ 22.10.2012 7:59 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Goetze peaks ka mõndasid BMW originaalosasid tootma IMO.

Võimalik, et mingite kataloogide ristkoodide kasutusel on sattunud valed rõngad.
On autosid, millel ongi samas mootoris erinevad kolvid kasutusel ja mis sul seal sees on, seda ei teagi enne lahkamist ja mõõtmist.
Näiteks seisab mul terve komplekt Kolbenschmidt rõngaid Sierra mootorile juba aastaid riiulis, kuna mul olid mootoris teised kolvid ning
seda, et neid erinevaid on avastasin loomulikult hiljem, kuna üks kataloog ei näidanud mitut varianti.

Autor:  JLKK [ 18.11.2012 21:08 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Vahepeal niipalju auto juures toimetanud, et sai alla pandud teised veljed ja vedrud asendatud 3cm lühematega

Manused:
Faili kommentaar: Üle tüki aja sai auto õue aetud ja puhtaks pestud
PB120099v.jpg
PB120099v.jpg [ 168.37 KB | Vaadatud 20864 korda ]

Autor:  JLKK [ 18.11.2012 21:17 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Sai alustatud summuti ehitusega, mis tuleb 3" ja roostevaba. Kuna originaalkütusepaagist oli nagunii plaan loobuda, siis otsustasin tekkinud vaba ruumi ära ksutada summuti püti jaoks.

Manused:
PB180007v.jpg
PB180007v.jpg [ 186.17 KB | Vaadatud 20850 korda ]
PB180002v.jpg
PB180002v.jpg [ 201.41 KB | Vaadatud 20850 korda ]
PB180001v.jpg
PB180001v.jpg [ 200.86 KB | Vaadatud 20850 korda ]

Autor:  jeff01 [ 19.11.2012 6:50 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Täpselt sama idee mis minul kuid jõudsid teostusega veidi ette :D
....jääb ära see silla alt vedamine mis 3" toru ja madala autoga on üsna jube.

Autor:  Mardo [ 20.11.2012 17:10 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

On veel üks variant, nimelt silla pealt vedada aga see tähendab relaka kasutamist kere peal

1. leht 6-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/