Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 22:29

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 87 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 30.07.2018 10:53 
Eemal

Liitunud: 27.10.2009 16:57
Postitusi: 130
Asukoht: L-Virumaa
Nädalavahetusel touimunud Eesti kiirenduse karikasarja neljandalt etapilt õnnestus koju tulla street B teise kohaga. Seekord oli tähtede seis minu jaoks soodne. Esimeses elliminaatori voorus sain soolo sõidu kuna vastane läks katki, poolfinaalis läksin kokku GTR-iga, kes enda aja napilt lõhki sõitis ja olingi finaalis. Finaalis läksin kokku Skyline-iga, magasin ise stardi veidi maha ja kaotasin napilt sõidu. Rada ise oli veidi libe ja stardist head pidamist ei leidnud, parimaks ajaks jäi finaalides sõidetud 12.0

Poolfinaal
https://www.youtube.com/watch?v=O_1V7-eYMEA
Finaal
https://www.youtube.com/watch?v=ZUPp-JwPYkk

_________________
Veermikuproff OÜ


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 21.09.2018 21:27 
Eemal

Liitunud: 13.04.2015 22:05
Postitusi: 16
JLKK kirjutas:
...TIP läheb kole kõrgeks ja koos sellega ka EGT. ..


Mida see esimene lühend tähendab?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.09.2018 17:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
TIP - turbine inlet pressure. Eesti keeles siis rõhk väljalaske kollektoris enne turbot.

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.09.2018 18:40 
Eemal

Liitunud: 13.04.2015 22:05
Postitusi: 16
murjam kirjutas:
TIP - turbine inlet pressure. Eesti keeles siis rõhk väljalaske kollektoris enne turbot.


Oh, jälle targem. :)
Millega seda üldse mõõdetakse? Tavaline OEM backpressure sensor vist sulab ära. Või viiakse väikese toruga andur kollest eemale?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.11.2018 15:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.04.2007 21:24
Postitusi: 729
Asukoht: Tallinn
1488 kirjutas:
murjam kirjutas:
TIP - turbine inlet pressure. Eesti keeles siis rõhk väljalaske kollektoris enne turbot.


Oh, jälle targem. :)
Millega seda üldse mõõdetakse? Tavaline OEM backpressure sensor vist sulab ära. Või viiakse väikese toruga andur kollest eemale?


Exhaust pressure sensor ja toruga viiakse eemale, just.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.06.2019 21:01 
Eemal

Liitunud: 27.10.2009 16:57
Postitusi: 130
Asukoht: L-Virumaa
Uuendan ka veidi teemat. Alustan sellest, et olen viimastel aastatel endale seoses autoga mingi eesmärgi seadnud, eelmine aasta võtsin plaaniks sõita võimalikult lähedale 11,9 le ja selle tarvis sai veidi mootorit uuendatud. Hooaja lõpuks suutsingi juba päris indeksi lähedasi sõite teha ja korra õnnestus isegi 11,5 ära sõita. Kui hooaeg oli lõppenud hakkasin plaane tegema mida järgmiseks hooajaks muuta. Soov oli saada auto stabiilsemaks ja pool sekundit kiiremaks, nii, et number hakkaks kümnega (omas klassis ma seda küll teha ei tohi aga ehk leian mingi võimaluse ära proovida). Kuna mootor töötas hästi ja jõudu STB klassi jaoks piisavalt siis otsustasin keskenduda mootorist tahapoole jäävale. Esimese asjana vahetasin välja tagumise peaülekande (188 vahetasin 210 vastu ja 3,46 ülekanne vahetus 2,25 vastu), seda eelkõige töökindluse huvides. Järgmise asjana vahetusid välja terve hooaja ilusasti kestnud kuid juba purunemise märke näitavad keevitatud veovõllid, asemele läksid Kahur Speed Shop poolt valmistatud võllid. Kuid kõige suuremad muudatused tulid käigukasti osas. Otsustasin minimaliseerida inimliku faktori (aeglased käiguvahetused ja erinevad möödapanekud käiguvahetusel) seega osutus valituks uuemate M3-de alt leitav DCT käigukast (GS7D36SG) väga meeldis, et käike on 7. samas viimane käik on 1/1 nagu mul endisel kastil. Minu M20 ei hinga just väga laias vahemikus seega tihedamate käikudega saan olla kogu aeg maksimaalselt efektiivses alas. Sammuti ei saa enam käiku mööda panna ja käiguvahetus kiires reziimis ainult kuskil 50ms. Teoreetiliselt toimuvad 6 käiguvahetust kiiremini kui üks laisk käiguvahetus tavamanuaaliga. Õnneks oli vähemalt üks selline ehitus juba Eestis tehtud ja seetõttu saigi Ivariga ühendust võetud ja nõu küsitud. Peale seda hakkasid asjad vaikselt edenema. Kasti tellisin Inglismaalt ja pärineb V8 mootoriga M3 alt. Lisaks tuli valmistada vaheplaat käigukasti ja mootori vahele, lisaks veel vahetükk hooratta ja kasti sisendvõlli vahele, sammuti tuli leida gardaanile sobiv ja tugev lahendus. Kasti juhtimine pärineg Rootsist DKGEcu lt.
Manus:
IMG_20181226_143403v.jpg
IMG_20181226_143403v.jpg [ 198.65 KB | Vaadatud 13920 korda ]

Manus:
IMG_20190330_162145v.jpg
IMG_20190330_162145v.jpg [ 173.15 KB | Vaadatud 13920 korda ]


Praegu on autoga ka esimene võistlus seljataga ja võib täitsa rahule jääda. Tehnika töötas hästi ja kuuest tehtud sõidust jäin ainult viimases vastasele alla. Enda eelmise aasta aega parandasin pea 0,5 sekundiga ja seda ainult 1bar rõhuga. Väga hea meel oli, et suutsin linnatänaval tagaveoga neliveolistega sama aega sõita.
Manus:
IMG_20190602_093248v.jpg
IMG_20190602_093248v.jpg [ 158.92 KB | Vaadatud 13920 korda ]

_________________
Veermikuproff OÜ


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.07.2019 12:59 
Eemal

Liitunud: 27.10.2009 16:57
Postitusi: 130
Asukoht: L-Virumaa
Nii, vahepeal on toimunud kaks kiirendusvõistlust esimene neist Rutjal ja teine Haapsalus.
Alustan Rutja võistlusega ja võtan selle lühidalt kokku.
Pean kohe ütlema, et olguki Rutja rada kehva pidamisega siis minu autole on see alati sobinud. Kohe esimese ajasõiduga õnnestus ilusti indeksi lähedale sõita (12,1), teise ajasõiduga kordasin sama tulemust. Kolmandas ajasõidus tõstsin veidi võimsust ja sõitsin (11,93), mis oli ka tolle päeva kõige täpsem tulemus. Elliminaatoris sain esimese soolosõidu, teises voorus läksin kokku Gerto Ford Mustangiga, tegin väga hea stardi ja tõmbasin kohe eest ära ja nii me liikusime peaaegu lõpuni, kuni hakkasin kõhklema, et sõidan äkki enda indeksi lõhki ja otsustasin veidi enne lõppu gaasi lahti lasta, sellest aga piisas, et Gerto sõitis minust finisi joonel mööda ja võitis 0,02 sekundiga. Kokkuvõttes 5. koht aga ise väga rahul, sest tehnika toimis ideaalselt.

Nüüd aga Haapsalu võistlus, mis seekord oli minu jaoks kolme päevane.
Enne Haapsalut sai autole tehtud ka automaatne käiguvahetuse võimalus ja seda ma ka seal kasutasin.
Läksime kohale juba reedel sest õhtul oli võimalus teha testsõite ja kuna ma oma uue käigukastiga ei olnud veel prepitud rajal sõitnud siis otsustasin seda võimalust kasutada.
Esimene start reedel ja tulemus selline, mida tegelikult ei oodanud, purustatud said kõik isiklikud rekordid ja ka sellele hooajale seatud 10-se sõitmise soov. Ajaks tuli (10,7) ja (204,2km/h), (60ft 1,6), (200m 6,89) ja (163,98km/h). Oli korralik pingelangus kuna auto oli oodatust palju kiirem. Nüüd tuli hakata võimsust langetama, et ka oma võstlusklassi indeksisse mahtuda. Saigi boosti sam-sammult alandatud aga alla 1bari ei tahtnud see kuidagi minnna ja ajaks jäi ikka 11,0. Polnudki muud valikut kui tuli hakata õiget pidurdushetke harjutama.
Ajasõite sai teha terve laupäeva ja lõpuks sai juba mingi tunde kätte ning enda klassi teine tulemus (11,98).
Pühapäev oli finaalide päev.
Esimeses sõidus läksin kokku Mitsu Evo10 ga ja selle sõidu ka võitsin turvalise eduga ja ajaga (12,2). Teine sõit oli soolo ja sealt ilusti edasi. Kolmas sõit läksin kokku soomlase Marko Tuomelaga, kes on väga stabiilne ja kogenud sõitja. Õnnestus teha väga hea start ja olime Markoga ilusti kõrvuti, Marko poole autoga ees, nii see oli kuni lõpuni, aga juba veidi enne lõppu tundsin kergendust sest sain aru, et Marko on liiga kiire ja sõidab ilmselt lõhki. Nii se ka läks minu sõit ilusti indeksisse (11,98) ja Marko (11,73) ja olingi juba poolfinaalis. Poolfinaalis läksin kokku Kenne Audi 90-ga. Kenne teegi väga hea stardi ja sõitis (12,23) minu aeg küll ilusti indeksis (11,96) aga puhtalt reaktsiooniga võidab Kenne mind 0,19 sekundiga ja minu tulemuseks jääb seekord 3. koht.
Üritusega jäin väga rahule, sõita sai palju (kokku kuskil15 sõitu), ilm oli super ilus, rada pidas retsilt ja tehnika toimis laitmatult. Kogu ürituse olid mind toetamas minu pere ja sõbrad, ilma teieta oleks olnud palju raskem. Aitähh kõigile kes kaasa elasid.
Järgmine sõit juba kolme nädala pärast Saaremaal.

_________________
Veermikuproff OÜ


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 23.07.2019 16:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Usun et kipitab kõvasti see "saaks vaid täiega anda" teema, et näha mis sealt tuleb :)
Edra finalsil ja lõpulaksul on vist see võimalus olemas :)

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.07.2019 14:57 
Eemal

Liitunud: 27.10.2009 16:57
Postitusi: 130
Asukoht: L-Virumaa
jeff01 kirjutas:
Usun et kipitab kõvasti see "saaks vaid täiega anda" teema, et näha mis sealt tuleb :)
Edra finalsil ja lõpulaksul on vist see võimalus olemas :)


Tegelt väga isegi kipitama ei jäänud kuna selle aasta plaani täitsin ja isegi ületasin. Usun, et selle jõuga mis tal praegu on väga enamat ei suuda. 10.7 tuli 1,4 bariga ja dünos tegi see kuskil 350kw rattast. Kuna sõidan siiani originaal papist tihendiga siis rõhuga väga kõrgemale ei julge minna.
Järgmiseks hooajaks plaan polditav turvakaar sisse, väike mootori värskendus (riiulis ootavad ATHENA kaanetihend ja Schrick 288 nukvõll). Siis võtaks mootorist 600-650hp mis on ka praeguse turbo ja pihustite viimane piir ja sõidaks superstreet klassi. Kogemata prooviks ka üheksasse sõita, see oleks selle kerega ka viimane piir ja edasi minemiseks tuleb teine auto täis turvapuuriga valmis ehitada.

_________________
Veermikuproff OÜ


Viimati muutis JLKK, 24.07.2019 17:54, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.07.2019 15:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Plaan on aus, mulle meeldib su kannatlikkus ja kaine mõistus - kõigil seda pole ja minnakse kohe peale keerama :-D

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 30.09.2020 17:59 
Eemal

Liitunud: 27.10.2009 16:57
Postitusi: 130
Asukoht: L-Virumaa
Vaatan, et viimasest postist juba veidi üle aasta möödas ja kuna kaasvõitlejad on ka oma teemasid uuendanud kirjutan ka mis vahepeal toimunud.
Nii nagu viimases postis kirjutasin, siis tegelesin talvel veidi mootori värskendamisega.
-Kõigepealt vahetasin välja turbo. 200 seerja BorgWarner asemele läks 300 seeria.
-Siemens Deka 630cc pihustid asendasin 840cc-ga + kaks lisa 630cc sisselaskes.
-Kogu kütusesüsteem sai uus teflon torude ja AN otstega lisaks 2xBosch 044 pumpa, kütusepaak 10l ja kütuseks etanol.
-Plokikaan sai värskendatud ja originaalnukkvõlli vahetas välja Schrick 288, (klapid, vedrud, nookurid kõik originaalid).
-Mootori alumine pool jäi nii nagu oli (2.8 vänt 130mm sepiskeps ja originaalkolb)
Kõik need mootori uuendused kokku tegid dünos 1,5bar boostiga 430kw ja 736Nm tagarattast.
Lisaks mootorile sai veidi auto kaalu jälgida ja nii loobusin roolivõimendist, pidurivõimendist, esistangest, kojameeste süsteemist, salongisoojendusest, lisaks said külge kergemaks lõigatud uksed. Kokku sain maha ligi 80kg.

Nüüd siis kiirendushooaja juurde. Sõitsin sellel aastal SST klassis kus ajaindeks 10,9. Esimene võistlus oli Haapsalus ja kuna muudatusi oli palju siis lihtne just ei olnud. Vaheldumisi päikese ja vihmaga sain teha mõned sõidud, kus auto kippus liiga kiire olema, iga sõiduga liikusin aga vaikselt indelsile lähemale. Lisaks kimbutas käigukasti controlleri restartimise mure, mis jättis ka finaalsõidul poole maa peal auto ilma veota. Kokkuvõttes võistluselt 2 koht.
https://www.youtube.com/watch?v=OQXmCMZgxyE

Järgmine võistlus oli Tartus Ülenurme lennuväljal. Kuna teada oli, et asfaldil mul pidamine kehva siis läksime veidi suurema jõuga kui Haapsalus. Kohe esimene start tegin enda klassi täpseima sõidu ja nii läks kuni lõpuni. Kokkuvõttes võitsin võistluse ja noppisin maksimumpunktid.
https://www.youtube.com/watch?v=vji0v13DNxw&t=5s

Ja oligi käes viimane võistlus mis toimus jälle Haapsalus. Enne võistlust nikerdasin autole rohkem küll usakatel kasutatava transbrake laadse süsteemi, mida ka võistlusel edukalt kasutasin. See lisa võimaldas stardis varem pööret koguda ja nupuga startida. Tänu nupuga stardile tegin paremad reaktsioonid, lisaks sõitsin stabiilselt üsna indeksi lähedale ja nii jõudsin finaalini. Finaalis alahindasin vastast ja läksin kuidagi liiga lõdvalt seda sõitu võtma, tulemuseks teine koht.
https://www.youtube.com/watch?v=MzQbkTrOR-E

Hooaja kokkuvõttes SST klassi võit käes aga miski jäi kripeldama ja ei lasknud kuidagi rahul olla. Üheksa jäi ju püüdmata.

Õnneks tekkis selleks võimalus Wheelsup racing testipäeval Haapsalus. Kaotada polnud enam midagi ja nii saigi iga sõiduga vaikselt üles poole ronitud. Parimaks jäi 1,4 bar boostiga ja veidi liiga rikka seguga sõidetud 9,98 lõpukiirusega 224km/h. selle sõidu 60ft oli 1,57 ja 660ft 6,45 ja 179,8km/h. Tegime ka enda parima 60ft aja mis on nüüd 1,51.
Tegelikult kimbutas terve viimane testipäev käiguvahetusel siduri libisemine eriti hullult 2-3 vahetusel ja ükski start polnud väga hea.
Kokkuvõttes oli väga edukas hooaeg, kõik seatud eesmärgid said täidetud. Järgmiseks aastaks suuri muudatusi ei tule, proovin auto stabiilselt 9,9 sõitma saada ja sõidan SG klassis.

https://www.youtube.com/watch?v=r7QwUPCVeTM

_________________
Veermikuproff OÜ


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.10.2020 15:47 
Eemal

Liitunud: 27.10.2009 16:57
Postitusi: 130
Asukoht: L-Virumaa
Olen nüüd veidi jõudnud viimast testipäeva analüüsida, vaadanud sõidu logisid ja kasti seadistusi. Tundub, et käiguvahetuse libisemisel võib olla kaks põhjust. Esimene, et käiguvahetusel on sidurid veidi liiga pehme seadistusega aga kõige rohkem tundub olevat variant, et kasti õlivõttur jääb peale stardipauku lihtsalt hetkeks kuivale kuna õli paiskub taha otsa(õlivõttur kasti ees osas). Kõrgemate käikudega kus g-jõud väiksem ei ole enam libisemist.
Sõidus kus 9,98 tuli oli peale teiselt kolmandale vahetuset pool sekundit kus kiirus ei tõusnud vaid langes veidi. Lihtsaim viis ilmselt veidi üle normi õli lisada ja uuesti proovida.

_________________
Veermikuproff OÜ


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 87 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11