Tere turboclub !Kaks aastat tagasi sai ostetud omapärane Mazda 6 MPS, mida kohtab suhteliselt vähe Eesti teedel (minu hinnangul kuni 20 6 MPS-i).
Ostu idee tekkis siis, kui üritasin 2008.a. Mazda 6-ga järjest 20km Tallinn-Tartu maanteel mööduda ees põristajatest, kuid tulutult. Tallinna jõudes sai auto24.ee lahti löödud ja otsitud midagi natuke äkilisemat. Kuna minule sobilik isend oli Eestis parasjagu müügis, siis saigi soetatud uus auto 2008.a. suve lõpus.
Tsiteerin 2005.a. äripäeva Mazda 6 MPS artiklist:
"Mazda MPS on alternatiiv Imprezale ja EVOle igal juhul. Sest kõik lihtsalt ei ole rallimehed. On ju ka palju selliseid peresid, kes tahavad niisama kiiresti sõita ja kogeda aeg-ajalt seda tunnet kõhus, mida pakuvad kapoti all peituvad 260 hj. Ja siis taas rahulikult töö-kodu-lasteaia vahet sõita ilma, et maanteeaugud suus hambaid lahti logistaks ja et kindlustusfirma poolesaja tuhande kroonini küündivat aastast kindlustusmakset küsiks."
Taustinfo"Mazda 6 MPS" on toodetud nelja erineva versioonina : Euroopa 260 hp, Austraalia 260 hp, Jaapani 272 hp (Mazdaspeed Atenza) ja USA 274 hp (Mazdaspeed 6).
Mazda 6 MPS vs Mazdaspeed 6
1. Mazda 6 MPS-l on juhiistmel kolm mälunuppu, Mazdaspeedidel vastav funktsioon puudub.
2. Mazda 6 MPS-l on pardakompuuter, Mazdaspeed 6-l mitte.
3. MPS mootor on "downtuned", et vastaks rangematele keskkonna nõuetele. Kuna hobujõude mõõdetakse erinevalt (SAE, BHP, jne.), siis ei saa jõunumbreid 1:1 kõrvutada (260 vs 274). MPS kiirendab ametlikult 0-60 miili 6.6 sekundiga, Mazdaspeed 6 6.1-ga.
4. MPS-l on väiksem värvivalik.
5. MPS esi-ja lähituledel on CE sertifikaadi markeering, Mazdaspeedidel puudub vastav markeering.
6. MPS spidomeeter on kilomeetrites, Mazdaspeedidel miilides
Mootor ja käigukast:
Jõuallikas on vana tuttav 2,3-liitrine, mis turbolaaduri (Hitachi-Warner K04-22X, 15,6 psi stock boosti) ja põlemisõhu vahejahutiga varustatult annab välja 260 hj ja 380 Nm. Vahejahuti asub otse mootori peal ja seetõttu tuligi tavalise kapoti asemele uus “küürakas”. Impreza stiilis väljaulatuvast õhukogujast aga loobuti – jahutusõhk jõuab autoninast vahejahutini kanalite kaudu mootorikatte alumisel küljel.
Käigukastis on kuus käiku, nelikvedu sarnaneb 2,3-liitrisel universaalil kasutatavaga. Nelikveo südameks on tagasilla ees asuv arvutijuhtimisega keskdiferentsiaal. Heades teeoludes suunab see kogu veojõu esiratastele, teiseks äärmuseks on 50:50 jaotus. Kolme tööstrateegia (normaal, sport, lumi) valikul võetakse arvesse rooli asendit, lengerdusnurka (auto pöördumist ümber vertikaaltelje), külgkiirendust ja mootori töörežiimi. Tagadiferentsiaal on parema haardumise huvides piiratud libisemisega.
EU versiooni specid:
Mootor ... 2,3 MZR DISI Turbo
Võimsus ... 260 hj
Pöördemoment ... 380/3000 Nm/rpm
Kiirendusvõime ... 0-100 km/h 6,6 s (ilma DCS-ta kiirendus alla 6 s)
Tippkiirus ... 240 km/h
Käigukast ... 6 MT
Kütusekulu ... 100 km kohta
Linnas ... 14,1 l (16 l)
Maanteel ... 8,0 l
Keskmine ... 10,2 l (11,5 l)
Tühimass ... 1665 kg
Pikkus ... 4765 mm
Laius ... 1780 mm
Kõrgus ... 1420 mm
Telgede vahe ... 2675 mm
Kütusepaagi maht ... 60 l
Baashind ... 521 600 kr
MODSHETKEL:*PG K04 Reworked turbo
*ACT Racing Clutch 6 Puck Sprung + Prolite flywheel (...630nm)
*Versatuner ECU Remap
http://www.versatuner.com /
http://www.versatune.net*Custom 3 "downpipe
*Custom 3" exhaust with 3" redback race cat
*PG Tubular Turbo Manifold V3
*Fujita cold air intake (customized)
*Boost cut killer module
*Greddy-RS BOV
*Dash mounted gauge pod
*DFI 52mm oil pressure & turbo pressure gauge
*Innovate LC-1 WB
*Denso Iridium ITV22 plugs
*Turbine Tech Rear Differential Front Mount
*AWR Transmission Mount
*AWR Right Engine Mount
*CP-E Wishbone Engine Mount
*Weitec lowering springs 30/30
TULEMAS:*Custom FMIC (CXRacing Intercooler, overall size: 23"X11"X3", core size: 19,5"X6"X3", inlet & outlet 2,5")
*Fuel Pump upgraded prototype internals
*Tenzo R Type-M Black/Red lip 18"
Ajapikku kirjutan Teile ka siia perioodi 09/2008-09/2010 peavaludest, mis sellise autoga kaasnevad
Kindlasti saab täiendatud ka pildimaterjali.
PG K04 reworked turbo (..330whp)
PG tubular turbo manifold v3
ACT Racing Clutch + Prolite Flywheel (..630nm)
Kahe 6 MPS jagu cooleri torustikke
CP-E engine mount
AWR transmission mount
AWR right engine mount
Turbine Tech rear differential mount
Zoom-Zoom