Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 15.11.2018 7:27

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 25 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Toyota Supra mk3 T6
PostitusPostitatud: 05.02.2017 2:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 212
Asukoht: Tartu
Mõtlesin küll, et veel tibake ootan siia teema tegemisega, aga kuna see varem või hiljem nagunii juhtub ja und ka parajasti pole, siis siin ta on :-D
Kuna ma paras romaanikirjanik olen, siis päris paari sõnaga ma vähemalt algust kokku võtma ei hakka :-D

Suprat olen omale üks julge 10 aastat küll juba ihaldanud. Ühel sõbral kunagi ammustel aegadel oli ja sellest ajast saadik jäi kripeldama.. nüüd on ta siis olemas.

Auto ise nagu auto ikka, kere on väga korralik ja ühtegi mäda kohta ei ole, mis on japsi puhul lausa vaatamisväärsus omaette :lol: Kõik on stock ehk siis ega palju midagi rääkida polegi. Tehasest tuli 3.0 turbokana atm kasti otsas, mina ostsin ta ilma mootori ja kastita. Nende stock koned mind nagunii väga ei eruta.

Nüüd siis selle põhilise osa juurde - mootor.
Nagu pealkirjaski näha, siis edasi hakkab tirima seda pilli volvo mootor. Esimese hooga ilmselt ootate kas vana hea "redblock" 8v turbokat või T5 mootorit.. aga peate pettuma(või ka üllatuma?), sest vahele läheb nn whiteblock 6 silindriline, ehk siis sisuliselt T6 aga lihtsalt vabalthingava versioon. Tegu siis sama mootoriga mis laialt tuntud r5, lihtsalt ühe silindri jagu pikem.

Konkreetne mootor on siis pärit volvo 960 pealt. 3 liitrine(tegelt küll 2.9), 24 klappi, originaalis 150kw. Stockina üldiselt mõttetud mootorid, kuna vabalthingavad ja suurte kerede peal pole nad kiired ega ka ökod. Samas järgiaidatuna väga ilusa häälega, päris mõnusa madalalt algava väändega ja ka minu jaoks ühe olulise faktori - hea välimusega mootor.

Mis nüüd puudutab tugevusvaru antud mootoril, siis nagu ka T5 omanikud teavad, ei ole tegu tehasest tulnuna just tugeva mootoriga. Silindrid mõranevad ja kepsud purunevad :badgrin: Aga plokki tugevdatakse üsna lihtsa meetodi abil ja normaalne keps ei maksa ka palju, niiet need asjad mind ei morjenda.

Kuna volvo enda RWD käigukastid ei ole eriline laiatarbekaup, siis lähen bemmi käigukasti teed. Esiveolise volvo kaste mul paar tükki vedeleb, ühel lõikasin ribadeks ja sinna otsa keevitasin getrag 260 kasti :-D

Ja hetkel rohkem väga polegi midagi öelda, kuna mingeid osi veel valmis pole ostnud. Laias laastus kõik mis vähegi kapotialla läheb läbib värskenduskuuri.
Jõueesmärki otseselt ei ole, aga niipalju tean, et supra oma raske kerega alla 600hj eriline loom ei ole :-D

Nüüd siis juturaamatule lisaks pilte kah :)
Pilt

Korra proovisin mootorit niisama vahele
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Viimati muutis Corrado, 25.09.2018 22:57, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.02.2017 18:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.08.2005 17:44
Postitusi: 300
See on väga mõsitlik viis kuidas kasti mootoriga laulatada, aga kuidas sa pärast keevitamist kasti otsa sirgeks said, need kipuvad keevitamisel ära tõmbama. Ja kuidas sa tagasid selle, et vänt, sidurvõll ja kardaanivõll ühel joonel on? Sidurivõll toetab ju vända otsa laagrile, muidu on paras tallesaba.


Viimati muutis erik, 05.02.2017 19:17, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.02.2017 19:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 212
Asukoht: Tartu
erik kirjutas:
See on väga mõsitlik viis kuidas kasti mootoriga laulatada, aga kuidas sa pärast keevitamist kasti otsa sirgeks said, need kipuvad keevitamisel ära tõmbama. Ja kuidas sa tagasid selle, et vänt, sidurvõll ja kardaanivõll ühel joonel on? Siduri võll toetab ju vända otsa laagrile, muidu on paras tallesaba.


Kasti ots oli mootori külge kinni polditud ja mootor püstises asendis, et gravitatsioon teda kuhugi poole ära ei tiriks. Vända sisse lasin treida pronkspuksi mis tänu oma väga täpsele mõõdule ei lase kastil kuhugipoole liikuda, ning lisaks ka võlli ümber koonuspuks mis korpuse vahele kinni surutud, et võll kasti suhtes täiesti tsentris oleks.

Ega seda, kas ta nüüd 100% ideaalne on, ei teagi enne kui masin sõitma saab ja mingi aja ära sõitnud on, aga oma e36 v8le tegin täpselt samamoodi kasti ja sõitsin sellega mingi 14k km maha ilma ühegi kastimureta :)
Ja ka herr Kaak on nii mõnegi kasti teinud sama süsteemiga ning niipalju kui mina tean, siis sõidavad ka muretult.

Ühtlasi tõstsin täna selle krempli aiste vahele
Pilt
Pilt
Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.02.2017 19:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.08.2005 17:44
Postitusi: 300
Ok siis arusaadav, teen ise pmst sama moodi.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.02.2017 0:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 212
Asukoht: Tartu
Täna siis võtsin ennast kokku ja käisin ostsin mootori- ning käigukastipadjad ära. Mootoripatjadeks otsustasin siis "big block" e34 patju kasutada.

Käigukasti kinnitus on sisuliselt valmis, veel viimistlemine jäänud.

Pilt
Pilt
Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.02.2017 11:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.04.2012 23:39
Postitusi: 641
Asukoht: Keila
Ilus robustne jupp :)

Kardaani osa jääb supra oma?

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.02.2017 19:26 
Eemal

Liitunud: 23.02.2006 17:50
Postitusi: 187
Asukoht: Tartu
Supra mk3 kardaani vaja, siis mul üks üle :-D

_________________
e36 compact 2jz


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.02.2017 23:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 212
Asukoht: Tartu
Kardaani oleks kusjuures isegi vist vaja :-D

Igatahes täna tegin siis mootorikäpad ka valmis. Kui pada uuesti vahelt välja tuleb, siis tuleb kõik veel üle siluda, kuid mootor ise on paigas ja istub nii nagu ta istuma jääb :)
Järgmine samm on siis karter sinna alla võluda.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.02.2017 22:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.12.2004 20:27
Postitusi: 830
Asukoht: Tartu
Räägi sidurist. Kuidas volvo siduriketta bemmi kasti nuudiga paaritad? Või läheb bemmi sidur, siis aga ei sobi enam volvo hooratas?

Kui suur sidur on sellel getrag 260

_________________
CA18DET best et 11.41s 201kmh


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.02.2017 23:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2789
Asukoht: tartu
Ketas valitakse nuudi järgi ehk siis bmw - valik lai, hind odav, mõõte mitu
valdav osa hoorattaid kannatab treida "siledaks" ilmselt ka volvo oma ja nii saab ka 228 horattad reeglina 240mm peale ning "sileda" hooratta 240mm korve on paljudel autodel mida kasutada....audi, bmw jne.
Sile jutumärkides sest tegelikult on ideaalne clamp sealt kuni paari millimeetri kaugusel...
Kui sobitama hakkad saan aidata ideaalse clampi leidmisel ja mõõtmisel

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.02.2017 1:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 212
Asukoht: Tartu
Siduriga lihtne jah sessuhtes, bemmi aftermarket labadega ketas ja mingi sobiv korv peale. Volvo hooratas on nn sile õnneks juba tehasest.. sealt siis ideaalseks saamiseni õnneks vaid väheke silumist. :-D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.02.2017 18:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.12.2004 20:27
Postitusi: 830
Asukoht: Tartu
Kas bemmil 225mm (+-2mm? )ketast ka on?

Sa tegid nüüd suure töö selle M20 kastiga ära, aga kas see kestab ka? Rated on ta 260nm, reaalsuses ehk 2x rohkem, mida pole ju kaugeltki piisavalt?

_________________
CA18DET best et 11.41s 201kmh


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.02.2017 0:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 212
Asukoht: Tartu
Ega see subaru pole :lol:
Niipalju kui ise tean, siis bemmi kaste on väga keeruline toore jõuga pilbasteks lasta.

Ka mati põld oma 1300hp on läbi samasuguse kasti pannud jõudu maha ketrama ja VEEL laiali ei ole läinud.. pole küll eriti sõitnud ka, aga no neid suurte jõududega ja bemmi kastidega isendeid on siin ilmas küll ja veel.. pole häda miskit neil. ;)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.02.2017 9:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.10.2005 20:12
Postitusi: 273
Asukoht: Tartu
Mati pani selle kasti kaa nii prooviks, lootuses et kestab. Üks test külma ilmaga väga kindlust ei anna aga Soots vist kiirendas ju mingi aeg tavakastiga.

_________________
Kadett 2.0 20VT


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.02.2017 13:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.12.2004 20:27
Postitusi: 830
Asukoht: Tartu
Jako sai 3x vajutada 530d kastiga mis iganes tolle kasti kood on ma ei tea, ja peale seda kast laulis all nii mis hirmus. Samas mul hakkas ka kohe laulma, ja laulab siiamaani, viimasel ajal ainult natuke kõvemini :)

_________________
CA18DET best et 11.41s 201kmh


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 25 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11