Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 22:03

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: E30 RB24DET
PostitusPostitatud: 17.03.2012 11:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
No võib vist vaikselt juttu teha ka sellisest imeloomast...

Mingi hetk juhtus ette valge sedaankerega 318i ja noorus lõi pähe, sai siis see ära ostetud ja järgmine hetk kargas muidugi pähe, et tuleb midagi, umm, huvitavat teha sellega... :)

Järgmisena juhtus ette Nissani RB20DET mootor, mis pärines selliselt harulduselt nagu 200ZR.

Kuna mootor oli teadmata ajalooga ja nägi välja selline, et pauku sealt küll ei tule, võtsin ta lahti igaks juhuks.

2.0 tundus piisavalt igav, et mitte enam samamoodi kokku panna, siis sai mootor puuritud 86mm peale, sisse pistetud 2.5 kolvid ja saavutatud nii töömaht 2428cc.

Kuna korralikku RB25 kaant ei jäänud mõistliku raha eest ette, sai lastud RB20 kaas ümber freesida toetamaks 86mm kolbi. Ühtlasi surveaste kohendatud 9.5:1 peale. (Originaalis peaks olema 8.5 minuteada) miks nii kõrgeks, sest ma hakkan alkoholi tarvitama. :)

Kui see kaane-eksperiment nüüd ikka totaalselt metsa läks, siis saan alati peale pista RB25 või 26 kaane ja minna eluga rahulikult edasi, senini on aga põnev küll :)


Turboks sai hetkel RB25DET NEO küljest pärinev isend, mis peaks siis keraamilise turbiiniratta asemel evima terasest ratast.

Kogu kompotti hakkab juhtima Megasquirt, mingeid eksootilisi komponente esialgu ei plaani.

Hetkel on protsess nii kaugel, et lõpetasin just mootori kinnituste tegemise e30 keresse. Tõstan paari tunni pärast, kui ehk enam 40 kraadi õues pole, selle mootori lõplikult omale kohale ja asun elektrisüsteemi kallale.

Pilte praegu pole väga palju kogunenud, siin on üks hädine klõps mootori proovimise aegadest.
Pilt

Ja üks niisama klõps andmaks ilmet, millise saaniga tegemist ikka on :)
Pilt

_________________
TurboLestaKala | JAM Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E30 RB24DET
PostitusPostitatud: 17.03.2012 11:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Üle pika aja sinust ka lõpuks midagi kuulda. :-D
Ootab huviga, kuidas see ise tuunitud kompott tööle hakkab.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E30 RB24DET
PostitusPostitatud: 17.03.2012 11:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.06.2007 17:32
Postitusi: 212
Asukoht: Soome
Ei tea miks, aga vähemalt mulle tõotab see projekt tulla vägagi paljulubav. 9,5:1le surveaste sobib ju ka 98 bensiiniga täiesti hästi.
Aga mis plaanid autoga on? Kere enamvähem siledaks ja suurem panus tehnikasse või igast otsast pestud, kustud, kammitud?

_________________
BMW M52 328i turbo


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E30 RB24DET
PostitusPostitatud: 17.03.2012 14:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
Enamvähem puhta kaltsuga suurem kakikord maha pühkida ja rajale :)

See kere on liiga nigelas olukorras, et seda lakkuda. Lisaks rõve neljaukseline :)

Siin on erinevad hillclimbi, ja hobiringraja sarjad olemas, kus saab 'outlaw' klassis osaleda.
Samuti oleks põnev liimirajal mõni triip ära teha. Eesmärgiga kunagine õnnetu betooniraja 12.3 üle sõita :)

Hetkel hoian autol Rego (teie mõistes siis TÜV, kindlustuse ja registreerimise segu) peal, et vajadusel, kui väga ei hulla, saab ka tänaval liigelda, aga palju ei tasu, kuna siin politsei oskab ja tahab ka kapoti alla vaadata. Tulemuseks võib olla auto konfiskeerimine ja pressi alla saatmine.

Selle 9.5 CR-ga on nii, et kui tegemist oleks RB25 või RB26 kaanega, ei muretseks üldsegi, aga kuna kaas on omalooming, siis mul pole päris head aimu, kus see detonatsioon nüüd asuda võiks. Samas siin on häid racing kütuseid vabalt liikvel, küll vajadusel leiab sobiva segu paaki.


** Ühtlasi on mul üks laiskusest tulenev küsimus Datsunitega rohkem kodus olevatele inimestele... Järgnevatel piltidel on 2 detaili, mis kinnituvad SL kollektori erinevatesse otstesse. Mis vennad need on ja kuidas need töötavad. St - ma viskan need minema, eksju? :)
https://picasaweb.google.com/mart.jakob ... nimeestele




Aga natuke pildimaterjali kah juurde.
Mootor on nüüd omadel käppadel ja lõplikult kohal. Kruvisin ka kolle ja turbo külge, et näha mis kuhu mahub - ma ei tea, kuhu ma piduri peasilindri panen, võimendist rääkimata! :D
Võimalik, et tuleb mõtlema hakata pedalboxist...

Käpad said mõnusalt üle dimensioneeritud, aga noh, vähemalt on reservi ka 500hp jaoks :)
Pilt

Käigukangi ava tuleb sutsuke tahapoole nihutada. Aga see paistab eniveis boonuseks olevat kui pedalboxi teed minna.
Pilt

Ja nii ta siis istubki. 1.8 vedrustusega tuli päris hea madaldus! :) Õnneks hakkab eestist liikuma kogu mu e30 varandus, muuhulgas ka coiloverid.
Pilt

_________________
TurboLestaKala | JAM Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E30 RB24DET
PostitusPostitatud: 17.03.2012 16:39 
Eemal

Liitunud: 02.02.2010 15:22
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Kas rool jääbgi paremale poole, või on plaanis vasakule poole nihutada. Iseenesest mõnus projekt ning jaksu ja jõudu sellega :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E30 RB24DET
PostitusPostitatud: 17.03.2012 17:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
Miks ma selle valele poole panema peaksin??? :lol:

Aga natuke tausta kah, miks ma otsustasin 2.4 liitrise töömahu kasuks ja tegin selle kemüüse.

Nimelt on tänu 2l vända kasutamisele stroke 69.7 millimeetrit. Erinevalt 2.5 71.7mm ja 2.6 73.7mm.
Selle lükkega loodan ma alumise otsa natukene pöörderõõmsamaks saada.

Kuna keegi on sinna kaande ka solid lifterid pannud, siis julgen arvatavasti proovida redline'i tõstmist umbes 8500 peale...

_________________
TurboLestaKala | JAM Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E30 RB24DET
PostitusPostitatud: 17.03.2012 21:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.02.2009 22:55
Postitusi: 394
Asukoht: Tallinn
mart154 kirjutas:
kuna siin politsei oskab ja tahab ka kapoti alla vaadata. Tulemuseks võib olla auto konfiskeerimine ja pressi alla saatmine.


Päris karm :roll: Aga muidu lahe ettevõtmine.

_________________
BMW E92 COUPE 335xi
"Küla laadija rästik" :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E30 RB24DET
PostitusPostitatud: 18.03.2012 19:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
kas puurisid rb 20 ne siis 78salt 86 le? Kui nii siis on see üsna huvitav mootor.
Neid sealpool lademetes ja mõistliku hinnaga?

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E30 RB24DET
PostitusPostitatud: 19.03.2012 9:00 
Eemal

Liitunud: 22.12.2004 10:17
Postitusi: 570
Asukoht: Pärnu
Hmm.. See keraamilise turbiiniga vurr kannatab ehk 0,8-0,9 bari boosti, nii et ole ettevaatlik sellega. Iseenesest lahe projekt sul. Kui boosti väga palju keerata ei saa, siis katseta äkki metanoolipritsi ja varajase süütenurgaga, sedasi lähenedes võid rahulikult madalama boostiga sõita ja ikkagi normaalseid jõunumbreid saada.

_________________
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E30 RB24DET
PostitusPostitatud: 19.03.2012 9:12 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Tsiteeri:
Turboks sai hetkel RB25DET NEO küljest pärinev isend, mis peaks siis keraamilise turbiiniratta asemel evima terasest ratast.
Terasest rattaga on sõit tükkmaad muretum.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E30 RB24DET
PostitusPostitatud: 25.03.2012 11:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
Tänase seisuga peaks enamus käivitamiseks vajalikke varuosasid leitud olema.

Hetkel toimub radiaatorite paigaldamine. Eesmärgiks oli kogu kupatus stange taha ära mahutada, seetõttu sai nina originaalplekist ikka üsna puhtaks lõigatud. Tulede jms paikasaamine saab huvitav olema :)

Radiaatoriga sain pügada. Nimelt üks jalg ära murdunud ja lekib. Peab ringi vahetama.

Endale märgiks ka maha, et radikas on 92+ Lanceri pealt.
Süütama hakkab HSV (Holden Special Vehicles) tootevalikust pärinev V8 coilpack, millelt ühe pooli viskasin lihtsalt minema.
VR Sensor pärineb Hyundai pealt.

Sidurdama sai leitud Sachs Race Engineeringu poolt tehtud ja natuke kustomiseeritud korv. Kuna isend on varem kasutatud, ei tea, kas töötab ka hästi.

Ühtlasi jäi pihku ka natuke cooleri torustikku, mis paistab isegi sobivat. Ja downpipe mahtus kah ilusti alla.

Õhtupoole ehk lisan mõned pildidki.

_________________
TurboLestaKala | JAM Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E30 RB24DET
PostitusPostitatud: 06.04.2012 18:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
Pilte ikka ei ole viitsinud teha.

See-eest sai täna esmakäivitust filmitud :)
http://www.youtube.com/watch?v=9z_8yCNLbuE

_________________
TurboLestaKala | JAM Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E30 RB24DET
PostitusPostitatud: 17.04.2012 4:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
Nüüd siis natuke pikemalt käiata saanud ja segugi natuke rohkem paika keeratud.

Muidugi on jälle Megasquirdi klassika - Trigger errorid :-D
Eks hakkab täna õhtul potekaid kruvima ja takisteid vahele proovima.

_________________
TurboLestaKala | JAM Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E30 RB24DET
PostitusPostitatud: 26.04.2012 20:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.08.2005 14:17
Postitusi: 110
Väga huvitav projekt.
Perthis on E30 suht levinud, igapäev tuleb mõni ikka sõites vastu 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E30 RB24DET
PostitusPostitatud: 13.07.2012 13:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
Lühidalt. See BMW peksti segi ja pandi põlema. Tuleroaks langes kõik peale megasquirdi, mis oli just tol õhtul lauanurgale modimiseks võetud, seega teema võib lukustada.


Pikemalt. Umbes kuu enne seda sai auto sõitvaks vormistatud, natuke seadistatud ja cruisitud.
Max pöördeid ei õnnestunud ajada üle 7500 kuna nii megasquirt, turbo kui ka pihustid ei võimaldanud rohkem.

530cc pihustid töötasid 95% dutyga, seda siis selfmeid E85-ga ja umbes 7.5:1 seguga. Rõhku oli 1.6 bari mingi vanematsorti HX35 turboga.
Kes tahab, võib sealt mingeid võimsuseoletusi teha.

Pilte pole näidata, sest kaamera põles kah koos autoga maha.

Kohalik politsei kah uurib asja, aga väike tõenäosus on mingit raha tagasi saada.
See lugu on siis lõppenud niimoodi.

_________________
TurboLestaKala | JAM Racing


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 53 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11