TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Holden Commodore V6. 1998. Mart
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=8398
3. leht 4-st

Autor:  mart154 [ 11.04.2011 10:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Holden Commodore V6. 1998. Mart

Räägime cooleritest.

Suurim, mis ma mõistliku lõhkumisega sinna auto ninna mahutada saan, oleks
280mm laia, 300mm kõrge ja 100mm paksu kärjega.
ehk siis tollides 11x12x4.

Selgelt liiga väike 500 jõu tarvis?
Eriti arvestades seda, et antud kliima on üsna, hmm, soe? :)

Autor:  Mardo [ 11.04.2011 11:44 ]
Teema pealkiri:  Re: Holden Commodore V6. 1998. Mart

minumeelest selliste mõõtudega cooler rohkem kui piisav antud jõu tarvis
teine variant oleks õhk-vesi aga nagu sa juba kliimat mainisid....

Kindel, et neid commodoresid on rohkem ka ehitatud, vaata mis lahendustega
seal see cooler on külge kruvitud ja mis mõõtudega.

Autor:  mart154 [ 11.04.2011 12:46 ]
Teema pealkiri:  Re: Holden Commodore V6. 1998. Mart

no kasutatakse suuremaid siin. aga see tähendab üldjuhul nina tugevat lõikumist + tjuningstanget.

Viimane mulle ei meeldi kindlasti.

Autor:  jeff01 [ 11.04.2011 16:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Holden Commodore V6. 1998. Mart

Eks suuresti oleneb cooleri järele vajadus ka sellest kui hästi sobib turbo ja kui palju teda kuritarvitatakse. Arvan, et midagi siin ennustada pole väga võimalik kui just samasugust kompotti samasse kliimasse pole ehitanud.
Sobita see mis peale mahub ja eks varsti ole logides ja dünos näha kas piisab või ei.

Autor:  mart154 [ 17.04.2011 11:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Holden Commodore V6. 1998. Mart

Vat, siin on meie erinevus. Sina kruvid mingi jupi külge ja loodad, et sobib.

Mina tahan enne kindlaks teha, kas jupp sobib, ning siis alles külge kruvida, et ta kruvitult sinna jääkski!

Autor:  jeff01 [ 17.04.2011 15:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Holden Commodore V6. 1998. Mart

IAT pole lihtsalt asi mis peab reegli järgi olema 17 või 22 või mis iganes kraadi. Minul läks asi kurjaksalles 60 kraadi kandis :-D

Ikka nii suur ette kui mõistlikult annab paigaldada.

Mida ma püüan öelda on see, et meil siin eestis pole võimalik ennustada kuidas meil nägemata kliimas, meil tundmatu mootori ja turbo combo õhku kütab. Kindlasti ei tea me ka mis temperatuuri sinu combo sealse kütusega talub. (Kliima all ei pea silmas vaid temperatuuri....erinevusi meie õhuga on vist päris palju)

Kas kellegil seal sarnast projekti pole?

Autor:  Astrona [ 18.04.2011 9:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Holden Commodore V6. 1998. Mart

Sellites kompaktsetes olukordades kasutatakse ka alternatiivseid lahendusi: vesicooler, vesipritse.
200hj'st 500 välja pressida viitab korralikule coolerile.
Tuleb aga meeles pidada, et poole suurem cooler = 2x poole-väiksem-cooler. Ehk siis 2. cooler või teine pool suurest coolerist üritab mahajahutatud õhku veel maha jahutada.
Sõltub ka otstarbest, kui eesmärk oleks seda 500hj kasutada vaid "burst"idena 3. käiguga üksikuteks 500hj tühjendamiseks, siis ei pea "heat-soak" (soojuse salvestumisega) ehk cooleri tempi kasvamisega arvestama. Vastasel juhul võib suurem cooler aga tähendada lisaks 3. käigu madalamale IAT'le ka seda, et võid peenestada 160 asemel nüüd 200ni.
* WI oleks abiks - selle paigaldus ongi vähe lihtsam kui lõikumine.

Autor:  mart154 [ 22.04.2011 17:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Holden Commodore V6. 1998. Mart

Muide, Astrona, antud isendil läheb kolmas käik umbes 205-ni :)

Aga see selleks, tellisin ikkagi suurema cooleri ja proovisin täna kergelt vahele kah.

Käigukasti radikas tuleb teistsugune osta ja survevoolikud ringi lasta teha.

Stange tala tuleb lõhki lõigata ja tükkmaad õhemaks teha. Arvatavasti teen ta kitsamaks kah ja lõikan stanget numbri tagant nii palju ära kui vähegi võimalik, et näha ei jääks. Siis saab vajadusel numbri minema visata ning pikemalt paugutada ;)

Lisaks tundub, et tuled peavad kaotama oma sisemised nurgakinnitused. Eks siis tuleb muud välja mõelda, et tuled paigal püsiks...

Stanget tuleb kah omajagu lõigata, a kui hästi läheb, siis väljastpoolt eriti aru ei tohikski saada.

Pilt

Lisaks, kui kogu möll eest lahti oli, viskasin mõned ksenoontuled kah vahele.
Pilt

Autor:  mart154 [ 15.05.2011 14:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Holden Commodore V6. 1998. Mart

Algul sai nii tehtud.

Pilt

Seejärel natuke keevitatud ja käiatud.
Pilt
Pilt

Lõpuks natuke värviga möllatud ning polte keeratud.
Pilt
Pilt


Ja valmis ta ongi.
Pilt


2 päeva tööd. Erilisi muresid polnudki. Üks hiina polt muidugi murdus coolerisse, seda saab veel välja puurima hakata. Siinsed tavalised poldid on 5 tugevusastmega. Eesti tavalised 8.8 poldid on juba "high tensile" :kill

Autor:  Mardo [ 15.05.2011 16:28 ]
Teema pealkiri:  Re: Holden Commodore V6. 1998. Mart

Viisakas! ;)
Leidsid oma 2" V-Bandid kuskiltki? :-D

Autor:  mart154 [ 15.05.2011 16:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Holden Commodore V6. 1998. Mart

ei leidnud. tellisin laserlõikuest lihtsalt 2 kõrvaga flansid ja loodan, et püsivad tihedad.

Autor:  Mardo [ 16.05.2011 0:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Holden Commodore V6. 1998. Mart

Muide, avastasin et db-hp's täitsa olemas 2" roostevabad V-Bandid :lol:

Autor:  mart154 [ 20.05.2011 18:21 ]
Teema pealkiri:  Re: Holden Commodore V6. 1998. Mart

On reaalne mõte osta mul kohalikult turult õhku lastud Getrag 260 kast ja eestist mõned doonorkastid, näiteks bmw alt, ning loopida terve sisu ümber?

Probleem siis selles, et hinna eest, mis maksab korras Holdeni bellhousinguga G260 saab euroopast umbes 10-15 bemmi kasti.


Teine variant, mis välistab suure aretamise, on võtta Borg Warneri T5 käimar. Aga see kurat läheb ju laiali :) Neid leiaks siit umbes 3 bemmi kasti hinnaga :)

Kolmas variant on võtta kohe mingi totaalselt pommikindel kast näiteks ja hakata bellhousingut vahetama. See tundub kole keeruline :)


Isand Fogile pole ka kindlasti silma jäänud mingit bisnesit, mis häid manuaalkaste bjuuigi v6-le pakuvad?
Nagu ma aru saan, siis Camaro ja Firebirdi rakenduses on kah T5?

Autor:  Maik [ 20.05.2011 21:01 ]
Teema pealkiri:  Re: Holden Commodore V6. 1998. Mart

T56 pead silmas ?
Ls1 mootoriga autodel peaks nagu seee olema... selline kast peaks kestma mingi 700hp..
süvenenud pole,aga minu 500hp pole küll probleemiks olnud.. tõsi küll, sidurit peab kas õhutama või midagi hakkab seal ära kulutama tundub :P

Autor:  mart154 [ 21.05.2011 3:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Holden Commodore V6. 1998. Mart

Pean silmas T5 kasti. V6 kasutab T5 kasti, V8-d kasutavad T56-t.

T5 oli vist midagi taolist, mis on näiteks Sierra all, kui ma ei eksi. :)

3. leht 4-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/