TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=7329
3. leht 6-st

Autor:  Mihkel [ 08.11.2010 12:54 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel

Nii ongi parim lahendus, lihtsalt vahest ei ole kõige lihtsam sellist lahendust tekitada, kui seda stockis ette nähtud pole.
Mul jääb ka väljalaskekolle veidi jalgu aga ringiga vedades saab asja ära ühendada.

Autor:  Mihkel [ 12.11.2010 1:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel

Nüüd siis lõpuks turbol vesijahutus ka küljes.
Üllatavalt viisakas jäi IMO kogu kompott isegi välja nägema.
Mingi hetk peaks kapotialt ka mõne uue pildi tegema.
Õli tagasivoolu tihendi tegin ka uue aga mulle tundub juba, et see õli tuleb kuskilt mujalt ja valgub sinna.
Kuumaosa vahelt on nagu õline, samas tagant ei suitse ega haise.
Või kuumaga ronibki äkki õli äravoolu ümbert pealevoolu kõrguseni välja?

Järgmine nädal saab ehk mõned reaalsed rattanumbrid ka ära näha.

EGT võimendi mille tellisin olen lihtsalt ära suutnud kaotada kuhugi,
tahaks selle ka lõpuks külge saada aga ei leia krt üles.
BP ja TIP kellad pean ka homme uued soetama, et saaks ilusti täis pildi kogu süsteemist silme ette.

Autor:  Astrona [ 12.11.2010 9:52 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel

Ma kah nägin kurja vaeva tagasivooluga...
Ei ma usu, et õli sul seal ronib, kui just õhuvoolud nii pole sätitud. Pigem ikka pealevoolust pihustab kuskilt vahelt kui täis rõhu üles saab, ja sealt siis ehk valgub.
Ostsid selle kasutatuna, siis pole välistatud ka pragu korpuses vms...

Autor:  Mihkel [ 12.11.2010 11:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel

Pealevool on kompressori poolses küljes, märg on kuumakoja poolt.
Pealevoolu ümbert on kõik ilusti kuiv.
Vaatan nüüd valges uuesti, kas on sama märg kui enne äravoolu ümbert.

Autor:  Astrona [ 12.11.2010 13:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel

Mihkel kirjutas:
Pealevool on kompressori poolses küljes, märg on kuumakoja poolt.
Pealevoolu ümbert on kõik ilusti kuiv.
Mihkel kirjutas:
Kuumaosa vahelt on nagu õline, samas tagant ei suitse ega haise.
Või kuumaga ronibki äkki õli äravoolu ümbert pealevoolu kõrguseni välja?
Kumb siis? Et õli siiski "ei roni"? :)
GT28 seerial oli õli äravool teise flantsiga kui näiteks T28. Tihti-peale häkitakse GT külge T seeria flants puurides poldi auke parajaks :) ja ikka juhtub, et siis natuke lekib.
Ise ostsin hongkongist :lol: spets GT flantsi + stutsi ja ütleks, et sellel on tihendav pind veel väiksem ja leke oli veelgi kergem tulema... :)

Autor:  Mihkel [ 13.11.2010 14:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel

Pealevoolu kõrgusel ehk siis sama kõrgel kui pealevool aga teises keskosa servas.
Mul on originaal K24 flants kasutusel ja originaal tihendi järgi tehtud tihend.
Hetkel tundus, et ei leki enam tagasivoolu vahelt, haiseb ikka ja kuumaosa ning keskosa vahelt on märg.
Tegu vist mingi mikro mõraga kuskil.

Autor:  Mihkel [ 16.11.2010 21:19 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel

Täna sai siis TKTK Dyno külastatud, kus tudengid said Sierra peal kätt harjutada.
Detonatsioonikindlus testiti ka ära kenasti ja mootor elas selle edukalt üle, vanakool ikkagi. :-D

Tulemused siis sellised@1.4bar:
Pilt

219hj/161kw@5200rpm ja 344nm@3250rpm rattast
ning umbes
252hj/185kw@5200rpm ja 396nm@3250rpm mootorist

Kuna dyno ruumis oli parajalt soe, siis reaalsuses maanteel võib sealt ilmselt isegi mõni kw rohkem tulla.
Näiteks proovisõidule minnes peale seadistamist oli rõhk pea 0.1bar kõrgem, kui dünos, ilmselt külmemast õhust, kuna ma kasutan MBC-d ülemise kambri juhtimiseks.

Muidugi viskas proovisõidul kenasti overboost cut-i ning siis 3-mandaga kohe rattad ringi nii kui fuelcut ära kadus, sai kenasti külgees ohutussaare poole driftitud. :-D
Tänu kiiremale roolilatile jäi auto ilusti õigesse suunavööndisse ja pääses kerge ehmatusega, vana latiga oleks ilmselt kellad olnud, kuigi pidurdusruumi oli ka veel piisavalt.
Tõesti ei osanud oodata, et fuel cut-i läheb ja siis veel 3-mandaga risti viskab auto, järelikult sai seade päris hea. :)

Õhtu lõpetuseks tegi Janis kerge proovitiiru oma 350kw@4wd wheels S6-ega, mis jättis ikka väga sügava mulje (11.2@400m), just auto powerband.
Comp Turbo ja kogu üldine pakett toovad reaalse mineku ikka väga madalale. Nüüd on motivatsiooni Subarut edasi ehitada, see üle 300kg kergem kui S6. :p

Autor:  Siller [ 16.11.2010 22:33 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel

Ma olen alati püüdnud aru saada, mida tähendab NM ja mida HP.

Nm näitab seda, mis jõuga mootorit väänatakse, 1m õla otsas.

Ja suurem hp nr näitab seda, kuidas paremini autot müüa. :-D

Äkki keegi viitsib võimalikult lihtsalt lahti seletada, mida tähendab Nm ja kuidas seda kõige paremini "tunneb"?
Miks kukub vääne peale tippu jõudmist ära, kuid Hp jääb enam-vähem konstantseks?

Autor:  Maik [ 16.11.2010 22:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel

http://www.tqhq.ee/dir.php?id=30 siin on päris hästi seletatud (ma arvan).

Autor:  Mihkel [ 16.11.2010 22:50 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel

Hp näitab sisuliselt seda, kui kaua jõutakse võimalikult suurt nm hoida.
Hp on funktsioon pöördemomendist läbi mootori pöörete.
hp = torque * RPM / 5252

Autor:  jeff01 [ 17.11.2010 9:17 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel

Siller kirjutas:
Ma olen alati püüdnud aru saada, mida tähendab NM ja mida HP.

Nm näitab seda, mis jõuga mootorit väänatakse, 1m õla otsas.

Ja suurem hp nr näitab seda, kuidas paremini autot müüa. :-D

Äkki keegi viitsib võimalikult lihtsalt lahti seletada, mida tähendab Nm ja kuidas seda kõige paremini "tunneb"?
Miks kukub vääne peale tippu jõudmist ära, kuid Hp jääb enam-vähem konstantseks?


Nm on see mida sa kiirendades tunned.
väiksema kw-ga kuid sama nm-iga autos on kiirendus sama....kuniks peab käiku vahetama sest suurema kw-ga auto veab tinglikult pikemalt.

Autor:  murjam [ 17.11.2010 16:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel

Ei tohi jah unustada, et suure kw, kuid väikese nm-ga mootor suudab tegelikult kiirendada väga hästi, kuna vahepeal on meil alati käigukast, kus ülekandega suurendatakse nm-i ;) (kiirendab ratasteni jõudev nm). Superbike (palju kw, vähe nm) suudab esimese käiguga kiirendada väga pikalt, samas kui väiksemate kw-dega mootor nõuaks juba ammu käiguvahetust. Järgmise käigu kasutamine vähendab drastiliselt ratasteni jõudvat nm-i.

Autor:  Astrona [ 18.11.2010 4:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel

jeff01 kirjutas:
Nm on see mida sa kiirendades tunned.
väiksema kw-ga kuid sama nm-iga autos on kiirendus sama....kuniks peab käiku vahetama sest suurema kw-ga auto veab tinglikult pikemalt.

Mihkel ja murjam saavad asjast aru õigesti.
Nm on see, mida tunned, aga ratta Nm, mitte mootori Nm. Kui käiku ei vaheta, siis mootori nm on otseses seoses ratta nm'ga.
Dünod väljastavad segaduse tekitamiseks ratta-nm nime all aga "rattast-mõõdetud-mootori-moment", mis on mootorist mõõdetud momendist lihtsalt kadude võrra väiksem.
Tsiteeri:
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=30 siin on päris hästi seletatud (ma arvan).
Kunagi lugesin ja sellega saab vaieda.
piltlikult riisiga, mille mootoril vähem momenti, aga näiteks võimsust tiba rohkem, tõmbad käigu alla ja sõidad usarauast mööda... Kuna rattasse jõudev nm on suurem, kuna mootori moment korrutatakse suurema käigunumbriga läbi. Segadust tekitab siin võibolla ka see, et atm kastiga enne stalli lööb pöörded üles, kus on suurem võimsus, jagab selle suurema võimsuse madalama kiiruse peale libistades ära, ja on piltlikult veel suurem ülekanne, aga see lõpeb stalli juures, mis tõttu pedaalivajutades võib usarauaga madalal kiirusel veelgi suurema momendi saada.
GT jääb 4500 peal juba väikseks või hakkab mootor pooma? Meenus, et mul sel hetkel alles 100hj ja alustab spoolimist ja nii madalale järgmiste käikudega pöörded ei lange :lol:
EDIT: Unustasin mainida muidugi, et respect et sellise poweriga 13'sse vist sõitsid. Tõnuri kah kunagi sõitis oma 3L vabalthingava Caliga olematu võimsusega 13.

Autor:  altz [ 18.11.2010 11:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel

Astrona kirjutas:
GT jääb 4500 peal juba väikseks või hakkab mootor pooma? Meenus, et mul sel hetkel alles 100hj ja alustab spoolimist ja nii madalale järgmiste käikudega pöörded ei lange :lol:

See on ikka kkk K24-jaga mõõdetud graafik, GT vist alles läheb peale millalgi...

Autor:  Ragnar [ 18.11.2010 11:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel

Tegelikult võiks võrdluseks Sierraga käia ka Kostiveres. Mind hirmsalt huvitab see vahe mis nendel dünodel.

3. leht 6-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/