TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

BMW E36 5 silindrit + HX50, [MÜÜDUD]
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=13584
3. leht 17-st

Autor:  Corrado [ 11.01.2015 20:36 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Vahepeal jälle hulga õli maha voolanud ja viimaks tuli siis mootorile saalekolks sisse. Pikka juttu ei ole, uus mootor komplekteerimisel ja selle peale ära saab, siis tuleb ennat kokku võtta ja läheb aju kah takkajärgi. Kaua võib ilma seguta sõita :-D

Pilt
Pilt
Pilt

Ja peale neljatunnist ploki puhastamist
Pilt
Pilt

Kuna silindrid praktiliselt kulumiseta ning rõngad ja saaled paistavad väga ilusad, siis need vahetusse ei lähe. Silindrid saavad kerge hooni roostekirme eemalduseks ja läheb kokku nii nagu on.
Hunnik tihendeid ja simmereid sai juba valmis muretsetud.
Igaksjuhuks sai õlipump lahti võetud ja jõutud järeldusele, et sedagi uut vaja.. lihtsalt igaks petteks. Plokikaas saab klappide soovelduse ja ilmselt ka uued hüdrokad. Kõik mis kasutada kõlbab, saab puhastuse osaliseks ja lõpptulemus võiks vähemalt mõnda aega puhas ning kuiv mootor olla :burn

Autor:  JLKK [ 11.01.2015 20:50 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Kui sa juba silindreid hoonima hakkad pane ikka uued kolvirõngad.

Autor:  Corrado [ 11.01.2015 20:54 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Hoonin vaid selle trelli otsa käiva hargiga, et pasakiht maha lasta.. see sealt midagi erilist maha ei söö nagunii.

Oleks rahakott paksem siis laseks üleüldse suuremaks puurida ja paneks suurema kolvi koos kogu uue mudruga sinna :D See rohkem säästuprojekt ja harjutamine.
Kogu see raha pidi niigi teise auto alla minema aga no mis seal ikka, tuleb rohkem päevatööd teha lihtsalt :lol:

Autor:  JLKK [ 11.01.2015 21:10 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Kontrolli siis vähemalt vanade rõngastega rõngalukupilud üle ja veendu ,et asi väga hull ei ole. Pole ju pointi kui rõhk läbi kolvirõngaste karterisse vihiseb.

Autor:  mitsu_manic [ 11.01.2015 22:53 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Corrado kirjutas:
Hoonin vaid selle trelli otsa käiva hargiga, et pasakiht maha lasta.. see sealt midagi erilist maha ei söö nagunii.


Sa vist pole varem silindreid hooninud? Kasuta natuke otsingut ning mõtle korra veel hoonimise peale.
Vana rõngas nagunii samas asendis tagasi ei lähe ning rõnga otsad söövad kriimud sisse, lisaks on silinder nagunii ovaalne. Ehk siis vana rõngas, hoonitud silinder, kõige odavad tihendid ja säästuprojekt kõlavad eriti hästi. Kindlasti leiad parema otstarbe sellele rahale.
Aga eks igaüks peab ju ise reha otsa astuma, enne kui aru saab. Edu. ;)

Autor:  Corrado [ 11.01.2015 23:06 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Leiakski parema otstarbe sellele rahale, see mootorivahetus oli täiesti plaaniväline asi, aga midagi teha pole. Kuna silindrid on sisuliselt kulumisjälgedeta siis ma tõesti ei näe mõtet sinna hakata uusi rõngaid sisse panema.
Pole ka varem pidanud ühtegi mootorit nullist kokku panema, niiet ideaalne toormaterjal selle katsetamiseks. Ma ei põe absoluutselt sellepärast kui seal väike kompressioonikadu sellepärast tekib.

Autor:  mitsu_manic [ 11.01.2015 23:18 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Asi ei ole väikeses kompressiooni kaos, vaid kui sa selle turboga üle ka laed, siis ega pikalt enam ei sõida. Ning kui sa algtõdesid ei tea, siis pole mõtet ka teha.

STD rõngaste komplekt ühele silindrile on c 15€ x 4 on ainult 60€. Pole päris ületamatu summa, selle asemel, et käsihooniga silinder rem mõõtu lasta ja turbo pauk karterisse puhuda.
Kuskilt jäi silma siit foorumist, et oled turbomeeste garaazis tööl, seega kuidas sul sellist jama lastakse teha?

Autor:  Corrado [ 11.01.2015 23:49 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Ära nüüd üle ka paisuta.. ei hakka ma mingisse rem mõõtu seda plokki nüüd hoonima. Paar tiiru sissevälja silindris selle hooniga ja on ta puhas ning kogu moos. Saa aru, et siin on jutt silindri seinte puhastamisest mitte reaalsest hoonimisest.

Loomulikult see 60 ei ole palju, aga kui nüüd võtta letihindadega siis need jubinad mis ma juba ostsin, on 185 euri, õlipump on ligi 50 veel otsa, siis võiks ju saaled vahetada nii raami kui kepsu omad, kah oma 100 euri veel otsa ja siis järsku on juba ca 400 euri järsku läinud. Ja üleüldse võiks ju vända ka ära lihvida ja silindrid suuremaks ajada jne jne.
Ma lihtsalt ei ole nõus sellesse mootorisse sellist raha panema kuna mul on vaja teisele autole teine mootor ehitada, praegu on lihtsalt hädajuhus kuna pealolev mootor on pooleldi surnud juba ja vahetan ka vaid hädavajalikud asjad.. rõngad ja saaled seda antud juhul ei ole, aga vanade tihendite või simmeritega oleks ju natuke imelik kokku panna mootorit.

Autor:  mitsu_manic [ 12.01.2015 9:41 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Vabandust, et aidata proovisin.
Tee see ära ja siis vaata ise edasi :-D

Autor:  jeff01 [ 12.01.2015 10:06 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Veidi parem oleks olnud, kui kolbide väljavõtmisel oleks täpselt rõngapilud ära märkinud kuid kui seda ei teinud siis oleks norm lahendus tõesti vaid hoonida ja uued rõngad panna kuid seegi nõuaks mõningast sissesõitu enne kui suuremat ülerõhku kasutada...selleks pole sul ilmselt aega :-D
Muud hullu ju ei juhtu, kui et peksab rohkem õli karterituulest sisselaskesse ja see ei tee boosti all muud kui aitab detot välja võluda :) Ma tean, et sitast tükki kokku ei keera kuid ma tean ka, et värvimiseks ettevalmistusele ja värvimisele kulutasid aja mille eest saanuks rõngad osta :)

Autor:  Corrado [ 12.01.2015 11:24 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Paraku vaba aja eest keegi palka ei maksa niiet ei saa seda värvimiseks kulutatud aega niimoodi arvutada.

Ma ei ütle et pole mõtet abistavat infot pakkuda aga ei ole mõtet isiklikult ka võtta kui ma seda abi parajasti ei kasuta. Ma saan ju väga hästi aru et seda TULEKS teha aga ma paraku ei saa lubada seda teha antud mootoriga. Nagu ma juba korrutanud olen siis mul teine ja natuke kallim mootor nagunii vaja üles ehitada kust ka mingi reaalne jõud on vaja kätte saada. Küll ma sinna ostan rõngaid ja muid vidinaid.

Karterituul mul nagunii sisselaskesse pole ühendatud niiet see mind ka ei häiri.

Autor:  Reimann [ 17.01.2015 21:31 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Laotakse ju lahtivõtmata mootoritele ka laadurid peale, ning kõik sõidavad.
Pole keegi pilusid mõõtnud, uuest plokikaanetihendist rääkimata. Teame ilmselt kõik mõnda, kes 25a, sõtnud mootori rõhualla pannud, ning ei tule mul kedagi meelde, kes oleks oma mootorist kulunud rõngaste tõttu ilma jäänud.
Ideaalis on hea kõik need protseduurid ära teha, ning loomulikult tähtsama projekti puhul kindlasti ka tehakse, kui on jõusoovi rohkemaks kui 10km, kuid nagu jutust lugeda võib, ei ole antud juhul see prioriteediks ja tähtis on see vaid sõtma saada.

Autor:  jeff01 [ 17.01.2015 22:38 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Reimann kirjutas:
Laotakse ju lahtivõtmata mootoritele ka laadurid peale, ning kõik sõidavad.
Pole keegi pilusid mõõtnud, uuest plokikaanetihendist rääkimata. Teame ilmselt kõik mõnda, kes 25a, sõtnud mootori rõhualla pannud, ning ei tule mul kedagi meelde, kes oleks oma mootorist kulunud rõngaste tõttu ilma jäänud.
Ideaalis on hea kõik need protseduurid ära teha, ning loomulikult tähtsama projekti puhul kindlasti ka tehakse, kui on jõusoovi rohkemaks kui 10km, kuid nagu jutust lugeda võib, ei ole antud juhul see prioriteediks ja tähtis on see vaid sõtma saada.


jah, lahtivõtmata mootoris on rõngad ellipsisse kulunud silindrite järgi paika kulunud ja ongi võimalikke probleeme vähem kui vana rõnga teise kohta panemine. Minul on 2x juhtunud selline asi, et rõngavahed keeravad end kohakuti ja kohe on õli karterituulutusest väljas ja ühe silindri surve madalam....kakkausin mootori lahti sest olin kindel, et sain kolvist jagu kuna rõhku oli kuni 2,3 bari kuid võta näpust. Mitte midagi polnud katki vaid lukud olid kohakuti. Järgmist õli väljalöömist eirasin ja varsti keeras end ka kuhugi suunas edasi sest õli väljalendamine kadus sama järsku kui tekkis ning surve tõusis sarnaseks teiste silindritega. (Mul olid kümnendik kulunud silindrid ja korduvalt vanadena sisse toptud rõngad.) Need on lihtsalt VÕIMALIKUD tagajärjed kuid mitte alate ei lähe kõige hullemini.

Autor:  kurikristjan [ 18.01.2015 13:58 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Silindrisein võib kulumisjälgedeta olla, kuid reaalset kulumist hinnatakse ikka mõõtetulemuste järgi. Ega silindrisse ei tulegi mingeid karjuvaid märke silindriseinale, kui mootor pole pikalt detoneerinuna kolbe üle paisutanud, üle kuumenenud, õlist kuivale jäänud või liiva sisse ahminud.

Vanad rõngad teises asendis peale + hoon kisub kurja poole. Pane uued. Hoonituna ja mootorile veidi koormust rakendades töötavad need ehk sisse ka, kui ellips karm pole.

Autor:  Corrado [ 18.01.2015 19:16 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Palju asju oleks tore teha. Kui tõesti midagi reaalselt juhtub selle mootoriga, siis vaatame edasi, aga praegusel juhul on mul vaja investeerida volvo mootorisse.

Võite rahulikult hingata, kolvid on ammu juba silindris tagasi ja välja ma neid sealt enam võtma ei hakka.

3. leht 17-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/