heh kui 5w40 on liiga tavaline siis peab kohe kas 5w30 või 5w60 olema.
siis saab racing maiku juurde veidi. Nii ei saa ju öelda et 5w40 on halvem kui need eelnevad....nede vahe on vaid õli siskoossuses kuumalt.
õli pead valima vastavalt mootori seisukorrale mida saab osati hinnata õlisruve järgi, kliimale milles plaanid kasutada ja sellele kuidas plaanid kasutada (kas palju külmkäivitusi, lühikese-pikad otsad, ainult pähe andmine vms.
kui sul värske 10w40nega oli 2 bari tühikäigul siis arvesta suurusjärku nii, et sama klassi õlide korral võiks olla 1,5 bari 5w40nega, 1 bar 5w30nega ja 2,5 + bari 10w60nega. (See on vaid pakutud suurusjärk mitte absoluutne tõde)
Aga liiga suureks ma õlisurvet ei ajaks....õli vananeb kiiremini, stressab filtrit ja võib juhtuda, et jookseb rohkem filtrist mööda kui sellest läbi. Plokikaanest karterisse tagasivool võib ebapiisavaks jääda. Ka turbo tagasivool võib ebapiisavaks jääda ja turbo suitsemisega lõppeda.
Minu soovitus: 5w40 mõõda sellega surve huvi pärast töösoojal mootoril värske õliga ja enne õlivahetust....ehk miski ~6000 pärast
või kui kevad varem kätte tuleb siis kevadel. Meie kliimas talviti soovitan lihtalt lühikest välpa kuna kondentsi tekib palju.