TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

BMW E36 5 silindrit + HX50, [MÜÜDUD]
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=13584
2. leht 17-st

Autor:  RaigoL [ 07.12.2014 22:42 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

jeff01 kirjutas:
RaigoL kirjutas:
E36-e ori. kütuse pump saab ilusti hakkama 500hj-ga turbokal, omal nahal järgi proovitud ;) . Asi jääb sul praegu pihustite taha eeldades, et pump korras on.


Rida neljadel poole pisem pump stockis. Kuna sa crankis töötad ja ka kaagiga läbi käid siis küsi talt kuidas pumbaga kindlapeale minna ja 5min pärast on asi mõõdetud :)
Suuremate sisemiste muutusteta on asi suht selge palju sealt jõudu tuleb ~80kw stockis = 160kw 1bariga ja nii seisab ta ka koos kui seade on õige. Selle turboga ma enamat niikuinii ei loodaks ja jälgiks kriitiliselt sisselaske tempi.

E36-e puhul pole vahet kas tegu on 318i-ga või kasvõi m3-ega, kütusepump mõlemal tehasepoolt sama.
http://bmwfans.info/parts-catalog/16141182842/

Autor:  redline [ 07.12.2014 23:35 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

3.2 evo pump siiski suurem, aga 1.6-3.0m3 on pump sama, et reaalselt saab see 1.6 pump hakkama vähemalt 350hp :)

Autor:  Corrado [ 08.12.2014 10:57 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Pump on praeguseks hetkeks juba kontrollitud igatpidi ja selles probleem pole. Hoopis see hiina fpr ei toimind nii nagu tarvis, ehk siis vaakumiga tiris kütterõhu küll alla aga boostiga üles ei läind. Momendil orig regulaatori peal tagasi ja sõidan rahulikult kuniks aju peale saab.

Ajuga sain lõpuks kontakti ka loodud ja nüüd vaid kättevõtmise asi... vaja pistikus juhtmete asetus üle vaadata ja õhulugeja asendada MAP sensoriga :)

Autor:  Raybert [ 09.12.2014 16:40 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Olen alati soovitanud kõik vaakumvoolikud, ühendused ja andurid, samuti ka täiskompottis ühendatuna vaakumvoolikud mis iganes ka ühendatud ei ole Vaakumpüstoliga ära kontrollida nii vaakum kui ka rõhk, et kõik toimiks ning üllatusi poleks. ei ole just tore kui vaakumvoolikud maha libisevad või mõni andur/seadeldis ei toimi....

Autor:  Corrado [ 10.12.2014 1:20 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

No huvitav oli see, et nt rehvi pumpamiseks mõeldud manomeetriga FPR'i puhudes toimis asi ilusti ehk siis nt 0,5 bari puhul tõusis kütterõhk 0,5 bari võrra.. aga kui turbo puhus sama rõhku siis kütterõhk ei teinud teist nägu ka.. healjuhul tuli vaakumist välja.
Praegu orig regulaatori peal tagasi ja kell vahel.. rõhk tõuseb ilusti nii nagu peab.

Muus osas aga niipalju, et kuna eile õnnestus fooritaga ühele järsule pidurdajale tagant sisse põrutada, siis see aeglustab veidike ehitamist kuna vaja visuaalne pool kah korda teha.

Autor:  Raybert [ 11.12.2014 1:56 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

eks need hiinakad ole nagu nad ole.
Ta toimib ju pmst sedasi, et kütus lastakse sisse, kuul reguleerimisvedruga hoiab kuuli vastu kütuse tagasivoolu ava. kui vedrule survet avaldada rõhuga siis kuul peab tugevamini end vastu ava suruma.
Kui aga see vedru on seal halb(ilmselt liiga pehme ja halvast/valest materjalist) siis kui kütus voolab läbi ava ning pealt turborõu survega püüda vedrut kokkusuruda et rõhk tõuseks siis vedru lakkab(surub lihtsalt kokku) oma õiget tööd tegemast ning kütus voolab lihtsalt läbi. Erinevus on ka selles kui kiiresti see rõhk sinna vaakum/rõhu avasse siseneb ehk kui kiiresti püütakse vedrut kokku suruda.
Kui see surutakse kiirest siis ta võib õigesti tõusma hakata või siis ei tõuse ning kui aeglaselt siis sama lugu et võib ja ei või olenevalt siis asjaoludest. sinu puhul on siis ilmselt sedasi, et kui kiiresti(kompressoriga) suruda siis ta tõuseb kuna avaldatakse momentjõudu vedrule ja kuulile kui aga rõhuga siis see aeg on palju pikem ning selle ajaga surutakse lihtsalt vedru kokku ning midagi ei muutu.
Loodan et sõnastasin enamvähem õigesti ning on tekst arusaadav.
Aga no eks need hiinakad ole rohkem ilu asjad kui töötegijad.
Samuti ka Boost controllerid. Endal kogemus kus hiina MBC ühtäkki rõhu all ära lagunes ning lajatas veidi rohkem rõhku ning kaanetihendist sain jagu.
Kasuta ikka kvaliteetseid tooteid, muidu võid väga kiiresti mootorit lammutama hakkta ;)

Autor:  Corrado [ 11.12.2014 2:55 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Siiani ma olin lugenud jah, et hiina vidinad ei kõlba mootorite külge aga noh nüüd on vähemalt endal ära proovitud ja õnneks ilma tagajärgedeta. Kuigi kuna tegu on siiski m40 mootoriga, siis neid jagatakse 10 euriga ära ja endalgi eelmisest bemmist üks alles jäänud kuurialla.

Aga tänud selle teooria eest.. kõlab üsna loogilisena.

Autor:  Uku. [ 12.12.2014 22:16 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Joel kirjutas:
jeff01 kirjutas:
~80kw stockis = 160kw 1bariga

Kas sellel 1bar = 2x stock võimsus valemil on mingi teaduslik loogika ka? Et kui stock on 160kW, siis 1 bariga on 320?


Üldjuhul saab originaal kw järgi isegi mingi umbkaudse arvutuse teha palju 1bar-iga tuleb jne. Kuid asi oleneb kaane voolavusest suht palju, nt. m3 originaal kaan voolab mingi 330hp ringis vabalthingavana, seega 1bar peale ja võib loota 660hp-d, seda sel juhul kui nukad orig. asendis ja piiraja orig. pööretel. Täiesti ulme tundub mulle siiamaani kuidas Eesti poisid on võtnud m3-e mootorist 1100hp-d 1.3 või 1.4 bar-iga :bb
Ise ühe m40b16 mootori turbotanud ja 0.5-0.7 bar-i kannatas ilusti orig. surveastmega. 1bar-iga lahkus originaal sidur. Hetkel uue mootori ehitus käsil ja varsti tuleb teema ka vb.

Autor:  RaigoL [ 12.12.2014 23:04 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Arvesse tuleb võtta ka turbo suurust, nukkade asetust süütetabeli/seade agresiivsust jne. selles kalkulatsioonis ;) . Eesti poiste 1100hj m3-e mootorist rääkides, sai ju sinna ka oluliselt suuremat boosti näidatud, kuid mis sa sellest õhust ikka kütad kui turbol tootlikus otsas. Laeks jäi seal selle turboga 1168hj@1,4bar ja turboks Precision 7678 Billet.
Kui asjadesse pealiskaudselt süveneda siis jäävadki paljud asjad arusaamatuks ;)

Autor:  Corrado [ 14.12.2014 14:55 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Nüüd siis lugu selline, et ostsin blowoffi ja ühtlasi sain sünnipäeva kingituseks turbo jaoks rem komplekti :bb Saab ehk lõpuks sellest lekkimisest ja suitsemisest lahti :-D

Autor:  jeff01 [ 15.12.2014 21:32 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Tihti tuleb ka 5-10% kaoga leppida uku valemis kui turbotatakse mõnd kaasaegset kõrge staatilise surveastmega mootorit, millel seda alandatud on. Kuid kui nukka muutes powerbandi kõrgamale ei nihuta siis mul on see powwa x boost suht täpseid tulemusi andnud küll. Éhk ka siis kui NA on omanud korralikku 4-1 või 4-2-1 väljalaset.

Turbo suurust tuleb niipalju arvesse võtta, et see on töötaks oma effektiivses alas kus õhk püsib jahedaim ja takistus väljalaskele on optimaalne. Sellist vahet aga pole, et muidu suuruselt sobiv holset teeb sama rõhu juures nüüd mitusada jõudu vähem. Rõhk on mootorile rõhk ja jõud tehakse õhukogusest mis sisse pressitakse SAMA RÕHU KORRAL ON SEE SAMA kuigi paljud sellest aru ei saa....vahe tuleb vaid väljalaske voolavusest mis peab olema piisav, et gaasivahetus oleks täielik....või noh nii täielik kui see turboka TIPiga üldse olla saab.

Süütetabeli agressiivsus turbokal on ju pmt see, et kui kui vähe sa pead boosti all sellele mootorile sobivat süütenurka vähendama....sitema kütte, mitte pidevalt kontrollitava seade ja väikse turbo korral loomulikult rohkem.

1168 1,4 bariga = siiski 500hp NA
Tavabensuga ei saa lihtsalt ulme nukkvõlle kasutada kuna suurem duration nõuab suuremat CR ja ilma selleta pole alumine ots kuidagi sõidetav (Sain proovida 280 kraadi nukkvõlli 7.5 surveastmega ja 2,3 bariga.....selline duration tahab juba tegelikult 9-10CR kuid bensuga pole see reaalne kui plaanis suurt rõhku kasutada.

Arvan et selle konkreetse HP/boosti taga mille ümber jutt ei paista vaibuvat on 2-3 asja ja need on piisavalt olulised tegurid siin küsimuses kus vahe on ehk sajas NA hobujõus

-dünode vahe
-erinevalt juurde lisatav veermikukadu
-Ehk mõni muu küte...sinisest vaadist näiteks.

Usun, et keegi ei lisanud midagi juurde et "lahedam" olla kuid tulemus on selline mis ühe jaoks on reaalsus ja teine kes käib tartus dünos ja laseb sealsel operaatoril 5-10% veermikukaoks lisada, ei usu kohe mitte mitte. Rohelise kaardiga on bussisõit tasuta, ma ei saa üldse aru miks tallinnas autosid dünoda :-D

Autor:  Corrado [ 15.12.2014 23:21 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

No ideaalne näide selle kalkulatsiooni jaoks oleks ka mu enda 400ne volvo. Vabalthingavana 106kw 206nm ja dünos.. vaevu piikis 0,5 bari momendiks ära mingi 5k pöörde peal(lõdvik läks puru täpselt stendimise ajal) ja oli 155kw ning 340nm mootorist.
Huvitav on muidugi see, et volvo T5 mis ise on 166kw, omab vaid 300nm ja seda 0,7 bari pealt ja omab 10 klappi rohkem. Aga eks seal ole kõik faktorid mängus, surveaste, nukkade erinevus, natuke väiksem kubatuur jne.

Autor:  mihkel-m [ 30.12.2014 1:23 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

T5 mootoritele pannakse vabalthingava nukkasid millega tuleb rohkem väänet, eks ka seal oma osa mängus.

Autor:  Corrado [ 30.12.2014 14:00 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

mihkel-m kirjutas:
T5 mootoritele pannakse vabalthingava nukkasid millega tuleb rohkem väänet, eks ka seal oma osa mängus.

Mul oli jällegi 10 klapine mootor..ehk siis võrrelda ikkagi ei kannata.

Autor:  Corrado [ 03.01.2015 21:12 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 e36

Täna siis suurest igavusest sai turbole rem komplekt sisse ära lükatud. Auto nüüd smoke-free ja lõtkud ka turbol suht nii nagu peab. Võll oli küll veits kulunud, aga uute pukside peal käib küll veel :D

2. leht 17-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/