TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

bmw 325i (2,7)T M-technik II 89 - S3nder
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=7298
8. leht 9-st

Autor:  s3nder [ 16.11.2010 9:11 ]
Teema pealkiri:  Re: bmw 325i (2,7)T M-technik II 89 - S3nder

praegune map on 300kpa-line ja peale läheb 400-ne.
seda sidurit hakkab lahutama hydrauliline survelaager millega asi enam niil raske pole.

Autor:  jeff01 [ 16.11.2010 11:36 ]
Teema pealkiri:  Re: bmw 325i (2,7)T M-technik II 89 - S3nder

Sidur on vägagi isane aga teisiti vist kümnesse ei sõida kah. Vast peab sama hästi kui välja näeb.
Selline sidur eeldaks vist tiivakaarte laiendamist ja 10,5" rehvi ? Hüdrolaager on kah pildil kui ma ei eksi. se on 100% bolt on?
Kuidas muu osa heaks saab....kast/kardaan/differ/poolteljed ? või ootab esmalt nende purunemise ära?

Autor:  hents99 [ 16.11.2010 11:54 ]
Teema pealkiri:  Re: bmw 325i (2,7)T M-technik II 89 - S3nder

Lisaks on clutch boosterid ka saadaval, kui jalg krampi kisub :)

Autor:  s3nder [ 16.11.2010 13:37 ]
Teema pealkiri:  Re: bmw 325i (2,7)T M-technik II 89 - S3nder

jeff01 kirjutas:
Sidur on vägagi isane aga teisiti vist kümnesse ei sõida kah. Vast peab sama hästi kui välja näeb.
Selline sidur eeldaks vist tiivakaarte laiendamist ja 10,5" rehvi ? Hüdrolaager on kah pildil kui ma ei eksi. se on 100% bolt on?
Kuidas muu osa heaks saab....kast/kardaan/differ/poolteljed ? või ootab esmalt nende purunemise ära?

hydrolaagrile peab tegema vaheplaadi kuhu see kinnitub lisaks peab tegema pedal stopi pedaali alla, ennem vaatan kuna originaal sild otsa annab ja sis mötleb edasi,kindlasti tuleviks tuleb selline sild naq mardo teeb ja lisaks veel SVEA kardaan mida rootslased kasutavad oma masinatel .

Autor:  Madis_P [ 20.11.2010 22:24 ]
Teema pealkiri:  Re: bmw 325i (2,7)T M-technik II 89 - S3nder

Mul tekkis küsimus esialgse sidurilahenduse kohta (AAN korv + bmw V8 ketas). Kas selline lahendus on "bolt-on" või tuleb audi korvi kuidagi modifitseerida ja kas AAN korv sobib kokku ka M20-ne originaalsidurikettaga (228mm vist)? Üritasin guugeldada, aga ei leidnud netiavarustest teisi selliseid lahendusi. Kui kellelgi on mõni link sellise sidurilahenduse kohta, siis oleks tänulik, kui jagaksite :)

Autor:  635Driver [ 21.11.2010 14:59 ]
Teema pealkiri:  Re: bmw 325i (2,7)T M-technik II 89 - S3nder

M30 mootorile audi korvi paigaldamiseks oli vaja diftid ümber teha ja ketas läks ka 240mm mõõduga. Arvan,et v8 kettaga ja AAN korviga sama lugu.

Vaatan ,et suurem turbo ja Map andur ning tekib küsimus,et kas järgmine aasta katsetatakse mootori piire?? :-D Seadistamine toimub ikka tänaval või minnakse pinki??
Kui sa suuremat rõhku tahad ja ikka nn. aiavoolikute ja muude seadistamisvigadega tegeled siis on piir kiire tulema :-D :-D .
Tegelikult huvitab mind ka see,et mida täpselt logitakse antud mootori töös?

Autor:  Raceboy [ 21.11.2010 19:21 ]
Teema pealkiri:  Re: bmw 325i (2,7)T M-technik II 89 - S3nder

Siiani on lastehaigused valutult suhteliselt läbitud ja küllap Sander on õppust neist juhtumistest võtnud, kuid mis seadistusvigadest sa räägid? See pole ilmselgelt seadistusviga, kui ta tarkvara ise uuendas ja asi natuke vussi läks või mis?

Ja seni pole mingit vajadust olnud pingis häälestuseks, kuna pole probleeme olnud ei kestvuse ega minekuga. Pealegi, suhteliselt hiljutine kogemus pink vs lennuväli on selgelt viimase kasuks. Üks teine kiire E30 (sinu vana mootoriga, 635Driver) sai ka umbes 5tunnise häälestuse TKTK pingis (mitte minu poolt), aga tulemuseks oli jõnksutav auto ja kõik tuli üle häälestada, lisaks kütusekulu langes linnas 23 liitrilt 14-le liitrile 100 km kohta. Pingis oli küll kõik loadsite'd väga head, aga reaalne sõit oli midagi muud (kas keegi suudab simleerida nt sõiduga auto tagatekkivat vaakumit ja sellega kaasnevatmootori VE suurenemist?).
Eks tõekspidamised on erinevad ja igaühele oma, aga räägin lihtsalt senistest kogemustest ja kuna autol võistlustel ju pmst mootoriga ühtki probleemi polnud (ptüi-ptüi-ptüi), siis milleks seda lähenemist muuta?

Loogiline on liikuda sammhaaval ja mitte liiga uljaks minna, siis pole muud kui mootori mehaanilise vastupidavuse piire karta :)

Vihjeks veel, et tuleb teine firmware ja tõenäoliselt ka flatshift koos anti-lagiga käiguvahetuste vahel.

Autor:  635Driver [ 21.11.2010 20:03 ]
Teema pealkiri:  Re: bmw 325i (2,7)T M-technik II 89 - S3nder

Rõhku 2 bari ja fuelcut oleks pidand toimuma 255kpa juures aga ei miskit .Pidasin nagu rohkem seda osa silmas kui seadistamisele viitasin aga nagu aru saan siis see oli tingitud softi uuendamisest???
Iga kord kui softi uuendad siis peab kõik üle käima ajus??

Mis puudutab seadesse siis mitu tundi seadistatakse maanteel autot,et võib öelda valmis??
See linnasõidu keskmine kütusekulu on nii paljudes asjades kinni aga kui räägid vaikselt veeremisest(ilma rõhuta) siis see on juba seadistaja taga kinni kui nii suur kütuse vahe.See kuidas keegi rõhu alas seadistab on tema enda teha. See 14l võib olla isegi reaalne selle vana mootori kohta 3.5l kuna kergema auto peal ning seade hoopis teine võrreldes orig ajuga. Ma arvan,et kogenud häälestaja paneb pingis auto käima ilusti ilma vigadeta ja seda ühe päevaga raudselt.
Kaua läheb aga aega maanteel seadistamisega pluss veel kõik see lisa jant seal juures ning pole lahe tegevus kihutada 5nda käiguga koormuse all.
Mind hoiatati ka ette Hesteci pingis,et võib juhtuda selline asi ,et maanteel võib tõusta rõhk aga ei tõusnud ning minu autot häälestati kõvasti alla 5 tunni( vana seade oli all kuid see tuli kõik üle käija). See miks mootor ei kestnud on juba teine teema ja häälestajat selles süüdistada ei saa.

Autor:  Raceboy [ 21.11.2010 21:14 ]
Teema pealkiri:  Re: bmw 325i (2,7)T M-technik II 89 - S3nder

Ma ütlen düno vs lennuväli kohta vaid seda, et autod sõidavad siiski lennuväljadel ja tänaval, mitte dünos ja loevad ikka tulemused võistlustel, mitte dünos ;)
Pealegi, täiskoormusel avalikul teel sõita on vale ja lennuväli on just õige koht selleks. Küll aga on vaja maanteel ja linnas ka sõita, just selleks, et tuua esile kõik võimalikud situatsioonid ja siiani on see kõige paremini töötanud.

Kõik aeg kokku häälestamiseks on läinud umbes 5 tundi ja sellest enamik on kulunud selle peale, et auto oleks tänavasõidukõlbulik (käivituks, sõidaks osakoormustel ja ühtlasel koormuselt veatult ja võtaks vähe kütust) ja seda kõike 292 kraadise nukkvõlliga. Viimasel ajal on rohkem kokkupuuteid olnud just BMW M20 ja M30 mootoritega (mõlemal karmid nukad ja mõlemad tänavasõiduautod) ja M30 on olnud oluliselt raskem häälestada.

Pole mõtet seda teemat pöörata vaidluseks teemal düno vs teel hälestus. Selle kohta on juba teema olemas ja võib seal edasi rääkida, aga võin öelda, et ma usun autotootjaid ja profitiimide häälestajaid (nt ALMS, FIA GT jt) rohkem, kui düno-omanike sõnu. Esimesed millegipärast käivad kogu seade hiljem rajal/teel üle ja kui üks etappidest ära jätta, siis pole see kindlasti mitte rajalsõit.

Autor:  Dc85 [ 16.01.2011 11:47 ]
Teema pealkiri:  Re: bmw 325i (2,7)T M-technik II 89 - S3nder



Edti: tegu siis s3nderi äsja valmis saadud mootoriga. Lumi tuli taas teedele ja suurem proovisõit jäi ära..

Autor:  RICE BURNER [ 16.01.2011 22:44 ]
Teema pealkiri:  Re: bmw 325i (2,7)T M-technik II 89 - S3nder

Natuke küll teemast mööda, kuid silmaringi laiendamiseks mainin, et nii kaua, kui TKTK dyno ruumis ei ole korraliku ventilatsiooni, siis see pink häälestamiseks ei sobi tõesti. Aga jään ikkagi arvamusele, et aju tootja seab siis ikkagi suured eelised ja piirangud teel vs dynos seadistamisele.
Hea näide on 900hp 1500+nm Viper, mis peale dynost tulekut läks otse saugale ja peale sõitu logi vaadates ei olnud mitte ühtegi korrektuuri vaja teha.

Autor:  Raceboy [ 17.01.2011 8:17 ]
Teema pealkiri:  Re: bmw 325i (2,7)T M-technik II 89 - S3nder

RICE BURNER kirjutas:
Hea näide on 900hp 1500+nm Viper, mis peale dynost tulekut läks otse saugale ja peale sõitu logi vaadates ei olnud mitte ühtegi korrektuuri vaja teha.



Ringaraja logi ei anna päris adekvaatset hinnangut üldisele häälestusele, kuna kruisamist kui sellist ei ole. Boksiteel kulgemine eriti selle alla ei käi.

Ideaal-häälestusena näeks mina vabalthingavate ja mitte-bensiiniga töötavate turbomootorite puhul sellist varianti, kus algul paned kütuse+süüte nii paika, et auto normaalselt käib, siis lähed dünosse ja leiad MBT ja seejärel lennukal täiskoormuse kütus+linnavahel/maanteel kruisamine reaalelus paika.

Bensiiniga ja piisava boostiga töötavate mootorite puhul on MBT 99,9% juhtudest piiratud detonatsiooniga, nii et seal tuleb kõrv terav ja meel ärgas hoida :)

Aga teemasse ka: päris hästi käib pöördesse, ilmselt tekis kohapeal paarutades umbes 02-0.3 bari boosti ka? :-D

Autor:  Audiophile [ 17.01.2011 10:34 ]
Teema pealkiri:  Re: bmw 325i (2,7)T M-technik II 89 - S3nder

Oma kommentaarideks ütleks nii palju, et ringrajal ei teki never nii suuri kiirusi (summuti otsast tekkiv vaakum ja kasvav VE on otseselt sellega seotud.. seepärast on alati hea maanteel üle seadistada.. nii nagu seppo harinen ja paljud teised seadistajad ka teevad on et võtavad -5 kraadi süüdet tagasi max võimusest (loe detonatsiooni piirist) + ma olen päris kindel et kompressoriga autol ei teki rõhu tõusmist suurel kiirusel..nii nagu turbo autodel..Viperi 1500nm suudab ilmstl 250kmh ka rehvi suitsetada..:)

Autor:  Motary1 [ 17.01.2011 14:23 ]
Teema pealkiri:  Re: bmw 325i (2,7)T M-technik II 89 - S3nder

Raceboy kirjutas:
RICE BURNER kirjutas:
Hea näide on 900hp 1500+nm Viper, mis peale dynost tulekut läks otse saugale ja peale sõitu logi vaadates ei olnud mitte ühtegi korrektuuri vaja teha.



Ringaraja logi ei anna päris adekvaatset hinnangut üldisele häälestusele, kuna kruisamist kui sellist ei ole. Boksiteel kulgemine eriti selle alla ei käi.

Ideaal-häälestusena näeks mina vabalthingavate ja mitte-bensiiniga töötavate turbomootorite puhul sellist varianti, kus algul paned kütuse+süüte nii paika, et auto normaalselt käib, siis lähed dünosse ja leiad MBT ja seejärel lennukal täiskoormuse kütus+linnavahel/maanteel kruisamine reaalelus paika.

Bensiiniga ja piisava boostiga töötavate mootorite puhul on MBT 99,9% juhtudest piiratud detonatsiooniga, nii et seal tuleb kõrv terav ja meel ärgas hoida :)

? :-D

Mis asi on MBT?

Autor:  Mihkel [ 17.01.2011 14:33 ]
Teema pealkiri:  Re: bmw 325i (2,7)T M-technik II 89 - S3nder

Seda seletatakse mitut moodi aga lihtsamalt MBT = Minimum advance for Best Torque

8. leht 9-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/