TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=2385
8. leht 11-st

Autor:  aht [ 02.12.2008 16:07 ]
Teema pealkiri: 

Vaatasin jh, et auto seisab ja mersu kõrvale tekkind juba ammu.

Autor:  taxu [ 03.12.2008 15:01 ]
Teema pealkiri: 

Mis sodi neisse vl portidesse läks? Ise katsid, või kuskil teha lastud?

Autor:  Raceboy [ 03.12.2008 15:48 ]
Teema pealkiri: 

taxu kirjutas:
Mis sodi neisse vl portidesse läks? Ise katsid, või kuskil teha lastud?


Ise sellist tööd küll ei suuda teha. Töö lasin teha TTÜ spin-off firmal Otter AG, kes tegeleb igasugu pinnetega. Ära ta sealt igatahes ei taha tulla, sest klapipesa freesimisel oli tükk tegu, et see enne sealt maha saada.

Autor:  Raceboy [ 01.01.2010 19:06 ]
Teema pealkiri: 

Selle auto teema on kaua talveunes olnud, nüüd oleks paslik vast uuendada.
Kuigi ammu kirjutanud midagi pole, olen aegajalt auto kallal nokitsenud.
Kuigi jupid on ammu olemas olnud, pole olnud aega neid külge kruvida.
Vahepeal võtsin alt tagasilla ja vahetasin ära kardaani, endise 20mm läbimõõduga kardaani asemele läks 951-l (ja kõikidel 2,5-3,0l eesmootoriga Porschedel) kasutatav 25mm kardaan.
Samal ajal vahetasin ära ka kütusepaagi.

Kogu tehnika (mootor, kardaan, käigukast) rändas mu punase 924 peale, millest saab lugeda siit: http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=5714

Eelmise aasta viimasel päeval võtsin 2,5liitrise mootori lõplikult lahti ja nüüd ootab plokk uut nädalat, et survepesus vanast saastast lahti saada.
Väntvõlli mõõtsin ära, oli täiesti mõõtudes ja sisse lähevad juba tolmukorra alla mattunud (õnneks ikka pakendis) uued saaled, tihendid jm.
Plokikaas ootab juba tükimat aega plokile pääsemist, loodetavasti saab jaanuari-veebruari jooksul mootori lõplikult kokku ja saab hakata kollektori tegemist koos vahejahuti, sisselaske, torustike jm meisterdamisega.

Eesmärgiks oleks selle aasta jooksul (suvel siis) autoga sõita. Kiiret pole, teen siis kui aega ja viitsimist on. Põhiline on fun.

Autor:  mulk [ 15.01.2010 12:40 ]
Teema pealkiri: 

Raceboy kirjutas:
Assy. on 3599110.


Selle p6hjal on tegu 52mm kompressori ja 65mm turbiinirattaga HX40´ga, mis on pärit 8.3L Cumminsist.

Autor:  twist [ 15.01.2010 12:54 ]
Teema pealkiri: 

OT:
Kas kõikidel "õigetel" Porschedel on vl/sl kanalid stock kaanel nii sujuvad?

Autor:  Raceboy [ 15.01.2010 19:42 ]
Teema pealkiri: 

Mis mõttes õigetel?
Erinevaid kaasi on palju ja enamik ei evi porte, mida ei saaks praendada mingil moel. Porsche R4 16V kaantel ma aga tõesti ei kujuta portimist kui sellist ette, kuna läbimõõt on suur ja mingeid imelikke jõnkse ei tee. Parandada annaks aga nt CNC pingis sisselaske juhtpuksi töödeldes ja 7mm asemel 6mm varrega klappe kasutades.

Markuse (Audiophile) 944 Turbo (pmst sama kaas) arendas 1.3bari juures modifitseerimata kaanega 495 hj rattast, igati ok tulemus.

Autor:  twist [ 17.01.2010 0:59 ]
Teema pealkiri: 

Õigete all mõtlesin mootoreid, mis pole mõnelt muult margilt laenatud(kas Porschel tegelikult peale diisli selliseid ongi? :? ) Kuskilt kõrvu jäänud jah, et Porschel suhteliselt ideaalsed pordid. Kuidas siis V8-te ja näiteks 1985-... B6-tega lood on?

Autor:  jeff01 [ 17.01.2010 10:30 ]
Teema pealkiri: 

twist kirjutas:
Õigete all mõtlesin mootoreid, mis pole mõnelt muult margilt laenatud(kas Porschel tegelikult peale diisli selliseid ongi?


Palun täpsusta mis mootoreid sa arvad laenatud olevat ja millelt siis?
Ma ei tea kas kadedusest või millest aga alati tuleb teemaks miski legend, et sellel on ju a-la audi või volkari mootor aga in real on asi sellest kaugel.

Kui konkreetsest 16v mootorist rääkida siis ma kahjuks ei teagi mis autotootjad on veel teinud 2,5 või 3,0 R4 alumiiniummootoreid.

Autor:  Raceboy [ 17.01.2010 11:06 ]
Teema pealkiri: 

V8 pordid on täpselt sama kujuga nagu 2.5 ja 3.0 R4 omad, nii 2- kui 4klapitehnikas (mõlemaid kasutati mõlemate peal), kuna Porsche 944 mootor on nö pool 928 omast ja kaaned on vahetatavad, kuigi pisierinevustega (nukad nt).

Teistelt markidelt "laenamine" on enim kirgi kütnud 924 peal, aga ka seal on VW-lt alles vaid plokk ja seegi on VW-l nii vähelevinud, et raske on seda laenamiseks nimetada :D Seda plokki leiab palju tihemini 924 pealt, kui vastava LT pealt. Ülejäänud osad on Porsche enda toodang.
Seal pole pordi kujud kaugelt head, kahjuks tegi Porsche seda nimelt, kuna algsete prototüüpide kaaned tulid "liiga head": vabalthingav mootor arendas pea 150 hj ja lipulaeva 911 ei tohtinud miski ohustada (150hj mootoriga sõitis 1976a 924 1976a 911 2.7-l rinkal eest ära).
Tulemuseks oli see, et 924 sai lahjema mootori.
924 Turbole pandi juba see õige kaas tagasi ja kes tahab endale sellist 924-ja, millena see tehasest algselt mõeldud oli, paigaldab selle koos vastavate kolbidega.

911 pordid sõltuvad täiesti aastatest. 1980ndate omad on enam-vähem, aga seal pole nö tavaliste tuunimisõvtetega midagi peale hakata, kuna kasutatakse hemi-põlemiskambreid ja lisaks voolavusele on mitu muud nüanssi, mida silmas pidada kui kaasi parendada püütakse (nt twin-plug jm).

Autor:  Raceboy [ 14.02.2010 17:24 ]
Teema pealkiri: 

See pole ilmselt mingi uudis, et asjad edenevad siis, kui neid teha. Kui kasvõi vähehaaval teha, siis kunagi saab ikka valmis, kui ei tee, siis ei saa :)
Kogu heietuse mõte oli see, et leidsin üle kuu aja ühe pärastlõuna, kus ladusin mootorit kokku.
Paljale plokile sai lõpuks külge väntvõll, väntvõlli "häll", õlipump ja balanssiirvõllid.
Äkki jõuab järgmisel nädalavahetusel koguni plokikaant korra peale proovida (et teada saada, kuidas kolvid ja väljalaskeklapid omavahel läbi saavad).
Pilt
Pilt

Autor:  Raceboy [ 04.03.2011 20:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

Väike uuendus ka siia teemasse.

Vahepeal olen uut mootorit jõudumööda koostanud ja tekkis vajadus 951 kolbidesse klapileevenduspesad teha. Selleks on kõige parem lahendus kasutada mingit vana mootoriplokki, väntvõlli ja plokikaant, kus pole klappe sees. Nii ma ka tegin: plokk+väntvõll olid endal olemas ja tänud joonasele, kellelt sain laenuks 944 S'i ilma klappideta kaane ja 944 S'i kolvi, millelt mõõtsin leevenduspesade vajalikud sügavused.

Lõiketeradena kasutasin kaht originaalklappi, millesse hea töökaaslane CNC pingiga terad lõikas ja lisaks tegi ka klapi fikseerimispuksid, et piirata klapi (=tera) liiga sügavale liikumist.

Edasi oli lihtne: 16v kolb sisse, indekseerisin sügavused ära, 951 kolb sisse ja lasin drelliga nii kaugele, kui fiksaatorpuks lubas. Nii tulid kõik pesad täpselt ühesugused. Ahjaa, et klappi drelliga pööritada saaks, töötlesin klapivarte otsad nelikantideks.

Paar pilti ka:

CNC masinaga töödeldud klapid, mis lõikasid alumiiniumi nagu leiba :) (ühe pesa lõikamiseks kulus umbes 20-30 sekundit) nõrka survet avaldades).
Pilt



Fiksaatorpuks (4mm kuuskantpoldiga kinnitatav):
Pilt


Ja "valmistoodang":
Pilt

Autor:  Mardo [ 05.03.2011 2:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

nagu tehasest :-D

Autor:  murjam [ 05.03.2011 11:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

Väga ilus. Kas need süvendid said natukene klapist suuremad ka (kas pole ohtu, et klapp kas või kolvi pisikese lõtku või mõne detaili soojuspaisumise tõttu süvendi serva puutub)?

Porschel on kaaned ikka väga peeneks aetud.. suuremaid klappe panna 944S-i kaande ei mahu vist ühti?

Autor:  Raceboy [ 05.03.2011 11:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

Nikasil silindritel on üliväikesed tolerantsid ja selle lõiketera lõtk juhtpuksis on sellest kindlasti suurem.

Mõõtsin ära ka ja raadius on võrreldes originaal 16v kolviga vähemalt hiljuti kalibreeritud Mitutoyo ulme-nihiku järgi sama :)

Nii et pole midagi karta.

EDIT: Kui keegi tahab selles teemas vanemaid pilte näha, siis kopeerigu pildi link uude aknasse ja asendagu .ee domeeni lõpp .org'iga.

8. leht 11-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/