Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 22.09.2023 0:49

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 27 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
PostitusPostitatud: 24.11.2021 18:42 
Eemal

Liitunud: 06.09.2021 15:13
Postitusi: 23
Asukoht: Tartu
EDIT: klapikambrikaane leke sai vist ikkagi kontrolli alla, ise lolli peaga ei vaadanud, et poldialused tihendid mõnes kohas puudu. Muud väga hetkel arenenud ei ole, tööd teinud ja ringi sõitnud. Talv tuleb siis saab hakata taas vaikselt nokitsema.
Teha oleks vaja järgnevalt:

1) Boost controller ja sidurikomplekt, et saaks juurde keerata :-D
2) Õhutoru ja filtrit hetkel endiselt veel pole.
3) Ventikas ühendada
4) Kütusepump paagis asendada võimsamaga
5) Uueks aastaks dragi slickid soetada
6) Mingeid pisemaid asju veel leiab (Nt kütusehais tuleb salongi ilmselt paagituulutuse kaudu, mis tuleks ära juhtida alla poole)
7) Natuke välimust ja kere kohendada


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
PostitusPostitatud: 10.12.2021 20:13 
Eemal

Liitunud: 19.10.2017 11:20
Postitusi: 9
Kuidas fmici wg end selle lühikese aja jooksul tõestas?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
PostitusPostitatud: 16.01.2022 20:28 
Eemal

Liitunud: 06.09.2021 15:13
Postitusi: 23
Asukoht: Tartu
Maxdot kirjutas:
Kuidas fmici wg end selle lühikese aja jooksul tõestas?


Hetkel low boost seades toimetab ideaalselt. Kui rõhku kunagi juurde tuleb, siis saan sellele küsimusele soovi korral uuesti vastata :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
PostitusPostitatud: 16.01.2022 20:32 
Eemal

Liitunud: 06.09.2021 15:13
Postitusi: 23
Asukoht: Tartu
Talv on juba poole peal, auto on ka ikka veel "poole peal" :-D . Ühesõnaga, sõidan temaga ikkagi ringi, ei õnnestunud plaan teda talvel otseselt nokitsemiseks kuskile paigutada. Kõik jupid veel siiani küljes ja toimivad, vahepeal oli probleem kui käivitus ja ei käivitunud, aga midagi rohkemat täheldanud pole. Lisan paar ilupilti kah :lol:

Pilt
Pilt


Teiste nurkade alt ei kannata näidata, sest roostet leiab igalt poolt :-D :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
PostitusPostitatud: 17.09.2022 1:37 
Eemal

Liitunud: 06.09.2021 15:13
Postitusi: 23
Asukoht: Tartu
Tervitus taaskord foorumi külastajatele ning asjahuvilistele. Suvi oli pikk ning viimasest postitusest päris palju aega möödas.
Kiirendusele sel hooajal ikkagi ei jõudnud, sest iga kord tabasid autot tagasilöögid ning tõrked. Lähemalt siis järgnevas kirjatükis.

Lühidalt - tee korra ning korralikult. See kehtib vist iga asja kohta, kuid olles alles "värske" selles maailmas siis vaja ikka kõik omal nahal ära tunda. Hetkel taaskord mootor maas ning laiali. Põhjuseks purunenud kolvid (Ja seda mitte 1 korra vaid juba kolmas kord, kui üks või mitu neist katki on olnud. Ehk siis on aeg teha asja korralikult ja rahulikult, läbimõelduna. Plaanis sel talvel mootorisse veel panustada ning lisada sepiskolvid, sepiskepsud kui ka 84.5mm bore peale üle minna. Lisaks võimalusel teha korralik juhtmestik ja originaal ära kaotada, karterituulutus ümber teha ja mõningaid pisiasju veel.

Sel aastal sain temaga umbes täpselt (Ehk peale talve kui esimene kolb oli purunenud) 300km sõita. Põhjuseks enamasti purunenud kolvid. Seade polnud päris see mis ta oleks olema pidanud ning tundub, et purakat need originaal kolvid eriti taluda ei taha. Suve lõpus sai ka lõpuks dünoseade, 300-310kw & 650nm @ 1,2 bar. Jäin rahule, korraks sain ka nautida õhtut kuniks pooltelje murdsin ning paar päeva hiljem juba kuulasin, kuidas käivitusel lonkab - ja oligi teada, et tuleb taas lahti võtta.
Vahepeal jamas sidur meelsasti. Toimis, järgmine hommik enam ei toiminud. Kasti vaadates selgus, et pulk oli ära kukkunud ning uue komboga on natuke liiga lühike. Tehti pikemaks, toimis. Paar päeva hiljem jälle sama seis. Kast maha, kõik tundub korrapärane. Lõpuks tuli välja, et töösilinder oli kahjustada saanud ja kogu pidu selles seisneski.
Lisaks on nüüdseks peal kolmas hiina turbo. Esimene suri peale esimest käivitust, teine sai natukene ka vatti tunda, kuid lõpuks andis otsad "esimesel" dünokatsel, mil oli paks suits pidevalt taga. Samuti sai kohaldatud õli äravoolu turbost karterisse. Kuna algne lahendus siiski ei toiminud lõpuni välja (Õli ei voolanud piisvalt ära ning jäi takistama) siis lisasime parema stutsi (45 kraadi nurgaga mitte enam 90), jämedama vooliku ning ava õlipunni kõrvale mitte enam õlipunni. See lahendus tundus toimivat (Kohalt minnes või esimene käivitus peale seismist oli kerge vinega, kuid suures pildis ei olnud enam pidevat suitsu taga).

Karterituulutus vajab ka ümber tegemist. Hiinakad ei ole päris selle põhimõttega mis ta olla võiks, mul koguneb sinna liiga lühikese aja jooksul liiga palju (Katkised kolvid põhjustavad seda ka jah, kuid vaadates seda filtri ava siis sealt kaudu oleks endalgi raske hingata :-D )

Muus osas ei oskagi rohkem hetkel kommenteerida, tuleb vaeva näha ning uuesti asi kokku panna, et lõpuks ka mõni korralik sõit teha. Õnneks pea terve aasta aega nokitseda ning loodetavasti uuel suvel taaskord teedel :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
PostitusPostitatud: 06.10.2022 21:07 
Eemal

Liitunud: 06.09.2021 15:13
Postitusi: 23
Asukoht: Tartu
Update:

Niisiis, tuleb ainult minna edasi, mitte tagasi.

Otsused on tehtud ning uus speclist enamvähem teada.
Vahepeal loobusin hiina koldest ning M50nv kepsudest.
Tulemas on sepiskepsud, sepiskolvid ning blokk puurida suuremaks (84,5mm).
Lisaks visuaalses mõttes plaan plokk puhtaks lasta teha.
Kolle tuleb siiski ka custom, et vältida igasugust õliäravoolu kui ka sellega seonduvaid probleeme ning lisaks seda asetust seal all, mil turbo kätte saamiseks tuleb see laiali lammutada, lisaks kolde kinnitamine ploki külge oli parajalt keerukas.
Ehk siis, see peaks tähendama rohkem boosti. Muus osas peaks jääma kõik esialgu samaks, kuid hoian muudatustega kursis neid kes siia ära eksivad :-D

Seekord teen asja rahulikult, ei soovi enam samu vigu korrata, tuleval aastal tahaks sõita ka.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
PostitusPostitatud: 01.03.2023 2:31 
Eemal

Liitunud: 06.09.2021 15:13
Postitusi: 23
Asukoht: Tartu
Vahepeal on vaikseks jäänud, kuid mis sa ikka teed kui ehitad asja edasi.


Olen jõudnud nii kaugele, et mootor on taas kapotiall ning pole ka kaugel esimene käivitus.

Mis siis vahepeal ära tehtud sai?

Esmalt, läbisid suur osa kui mitte kõik detailid korraliku pesu ning inspekteerimise. Paljud tihendid mis eelmistel kordadel vahetamata jäid, said nüüd vahetatud ning loodame, et ka ühtki õlileket ei teki. Väntvõll jäi originaaliks, kuid sinna lisandusid Maxspeedingrodsi sepiskepsud ning AMP44 sepiskolvid. Bore 84,5mm, kaanetihendiks Cometic 85,1mm. Kaas oli varasemalt juba tehtud ning seda rohkem näppima ei hakanud, lisaks kaane kinnitamiseks kasutusel Nissani VQ35 vändapakutikud (ARP) mis olid ka juba eelnevalt olemas, et vältida keermete väljatõmbamist mis M52 puhul tavaline nähtus olevat.

Muus osas mingeid erilisi muutusi mootorisse juurde ei tulnud, küll aga on valmimas uus torukollektor ning turbo asukoht tuleb üles. Eelnevalt kasutuses olnud Maxspeedingu malmkolle ei olnud teab mis parim tükk ning bottom-mountina kasutades oli koguaeg jama seal all toimetamisega (Kinni-lahti tegemine, ruumipuudus jms). Sellele kohaselt siis ka cooleritorustiku kui ka summuti muutmine vastavalt võimalusele.

Eemaldasin ka kogu konditsioneerisüsteemi, mille järgi alguses kogu lahendus tehtud sai because racecar :-D . See annab nüüd veidi rohkem ruumi ning kaaluvõitu juurde.

Teiseks kaotame ära originaalaju ning põhiajuks jääb EstEcu II, sellega seonduvalt siis uue juhtmestiku tegemine ja andurite jms ühendamine, et vältida uuesti laiali käimist.

Kiirenduse mõistes saavad alla ka täisslikid (28x10R15), mis ka õnnega pooleks soetatud said. Natuke flantsi ja tiiva rullimist ning võiks olla ideaalne.

Sillaosade lõhkumise leevendamiseks tuleb tellimus USAsse ühe solenoidi järgi, mis siis peaks libistama launchimisel sidurit vastavalt reguleeritusele. See võiks leevendada esialgu pooltelgede ja kardaani-diffri purunemisi, kuid ega nad lõputult ilmselt kesta.

Nipet-näpet pudi padi veel (Audi süütepoolid, võib-olla uus catch can, pihustitele tehtud vahejupid peaks ka üle vaatama ja korrigeerima, sest eelmisel korral tundus, et justkui oleks natuke liiga kõrged, et surub vahelt välja, võimalusel/vajadusel uus sisselaskekollektor, kuid elame-näeme seda ideed) ning võikski hooaja alguseks valmis saama.

Lisan ka speclisti loeteluna:

Väntvõll: M52TUB28
Kolvid: AMP44 (84,5mm)
Kepsud: Maxspeedingrods (135mm)
Kaanetihend: Cometic 85,1mm
Kaanepoldid: Nissan VQ35 ARP vändapakutikud
Kaas: Taastatud M52TUB28
Blokk: M52TUB28 (84,5mm BORE)
Nukad: Stock
Cooler: FMIC
Pihustid: Bosch 1000cc
V.L Kollektor: Custom
S.L. Kollektor: M52TUB28
Drossel: M52TUB28
Turbo: Maxspeedingrods GT3582
Wastegate: FMIC
Blowoff: FMIC
Paagipump: Hellcat 525e
Kütuselatt: M52TUB28
Ventilaator: 16'' FMIC
Radikas: M52TUB28 stock
Summuti: 3'' downpipe + resonaatorist lõpuni stock
Sidur: M40 hooratas + 6 labaga ketas + AUDI AAN korv
Aju: EstEcu II (Wheelsup Racing)


Võiks olla enamvähem kõik, lisan ka mingil hetkel protsessist pildimaterjali ka üles.

Seniks stay tuned! 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
PostitusPostitatud: 27.03.2023 7:28 
Eemal

Liitunud: 19.10.2017 11:20
Postitusi: 9
Huviga ootamas :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
PostitusPostitatud: 01.05.2023 12:56 
Eemal

Liitunud: 19.01.2013 15:29
Postitusi: 26
Asukoht: Jõgevamaa
Kuidas topeltvanos estecuga klapib?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
PostitusPostitatud: 03.05.2023 20:37 
Eemal

Liitunud: 15.08.2020 11:40
Postitusi: 20
kurikristjan kirjutas:
Kuidas topeltvanos estecuga klapib?

Seal pole küll minu seade kuid EE2ga klapivad vaid on off vanosed ja sujuvad PWMiga juhitavad eeldavad juba Estecu3 juhtaju.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
PostitusPostitatud: 16.09.2023 21:41 
Eemal

Liitunud: 06.09.2021 15:13
Postitusi: 23
Asukoht: Tartu
Ahoi.

Mõni lausa huviga ootamas, et jätkaks siit seda osa, aga ega midagi head siin jätkata polegi.
Wheelsup vahepeal vastas juba vanostega seotud küsimuse minu eest ära ning jah, nii ongi.
Tulevikus ehk on plaan ka need juhtima panna, kuid seda aega ilmselt veel niipea ei tule.

Viimane postitus sai tehtud selle aasta märtsis, kust nüüdseks pool aastat möödas.
Kindlasti tahaks keegi peale minu ka teada, kuidas auto sõidab, toimetab jms, aga ma ei oska seda veel endiselt öelda.

Nimelt ei ole ma senini ühtegi korralikku sõitu/seadet/käimist saanud. Jah, mingeid käivitusi, mõne kilomeetrised testisõite ilma boostita jms on tehtud, aga siis ka enamasti kohe laiali tagasi võetud. Eks õpitakse ikka enda vigadest, mitte kuulates neid, kes juba on midagi sarnast läbi elanud ning eks sealt see kõik algabki.

Alustame kusagilt algusest:


Mootor oli kevadel juba koos ning isegi kapotiall, aga ootas käsitööna väljalaskekollektorit ning nipetnäpet kohendamist umbkaudu juuni keskpaigani. Sealtmaalt hakkasid pihta ühed ja samad, korduvad probleemid. Usun, et praeguseks hetkeks on plokikaas maha käinud selle poole aasta jooksul peaaegu kahe käe sõrmede jagu (Ning just täna sai mootor taas maha tõstetud ja pukki pandud, et siis talvel täiendada ning korda teha), sest kaanetihend ei tahtnud minuga koostööd teha. Ilmselt hakkasid jamad sellest, kus ühel hetkel käis mootoriplokk puurimises ning kerges lihvis ilma otsakaaneta (Timing case), mis põhjustas selle, et kaas rippus sisuliselt 1-2mm õhus otsa pealt (Lisaks kukkus mingil hetkel originaal otsakaas maha niivõrd kehvasti, et pidin uue muretsema). Selle järelduseni jõudmine võttis omajagu aega (paar korda kaas maha) enne kui aru sain, milles asi on. Tegelikult ei tahtnud ma keset hooaega mootorit lahti võtta, et see serv paika lihvida ning otsustasime ühel hetkel, et tõmbaks selle serva hoopis karteri tasapinna poole ning pingutaks siis alt poolt karteri paika (Oli võimalik, sest mingil hetkel on otsakaant fikseerivad nagad kuhugile jalutama läinud). Aga siis oli juba hilja.

Seejärel hakkasid pihta anomaaliad sellega, et plokikaanepoltide keermed ploki sees hakkasid järgi andma. Esmalt andis üks kaane pingutamisel 60nM-iga (Mis sai esialgu helicoiliga parandatud), teisel või kolmandal katsel juba teine ja sealt see pihta hakkas. Ilmselt on probleem ARPi tikkudes, mis on natukene liiga lühikesed (ei ulatu lõppu) ning seetõttu ta mutrit pingutades poldi kaasa tõmbabki.

Vahepeal kui õnnestus vältida keermete purustamist, kimbutasid mind õli ja vesi, mis kaane ja otsakaane vahelt korda mööda immitsesid.
Kord vesi, kord jälle õli. Ilmselt selle 1-2mm kõrgema otsakaanega ning plokikaane pingutamisega rikkus see siiski Cometicu tihendi ära (Visuaalselt kihte inspekteerides kahjustused silmale puudusid) ning sellega on kööga.

Siit juba ongi suht koht juuli lõpp käes, kus oli ka veidi õnne, kuid mitte kauaks. Peale öist mootori kokkulappamist, et hommikul seadistama minna ning võimalusel ka LÕPUKS võistelda, ei tulnud ikkagi midagi välja.

Lühidalt - kuidagi õnnestus kaanetihend pidama saada (Ilmselt aitas kaanetihendi kihtide vahele pandav "liim") ning oli lootust, et saab isegi sõita. Öö läks kiirelt, hommikul veel auto kolast tühjaks lappamine võttis omajagu aega aga ta toimis ilma leketeta. Võistluspäeva hommikul jõudsin ca 9 ajal Wheelsupi dünosse, et midagigi paika panna ja seadistada, kuid seal mu pidu ka lõppes. Ca poole tunni "seadistamisega" lahkus kaanetihend chatist ning lõi surve sisse.

Ja peale seda seisis ta tänaseni mil ma lõpuks mootori maha võtsin ja talveks garaazi nokitsemiseks jätan.
Mu kuulus lause "Järgmine aasta kindlalt sõidab!" sobib siia hästi ja eks selline plaan ka on, sest kaua ma teda ikka ehitan.

Mingisugused ideed ka õhus, mida nüüd tegema hakata:

1) Plokikeermed taastamisse (Miski keermepuksid vms?)
2) Tuning sisselaskekollektor koos sinna kuuluvaga
3) Uus kütusetrass ning etanooli pealt käima
4) Suuremad (2200cc?) pihustid
5) Tugevam sidur (3 kettaline ehk)
6) v.l kollektorit veidi ringi teha ning downpipe 3,5" peale + summuti lõpuni.
7) Sidurilibistaja paigaldada ning katsetada

ja nipetnäpet veel. Kardaani, pooltelgede ja üleüldse tagasillale ei oska veel midagi mõelda, sest kogemus puudub, kas, kuidas ja mis üldse seal kestab või mitte.

Luban iga kord pilte ka lisada, aga hetkel veel kohe ei hakka, äkki lähiajal jõuan miskit lisada.



Proovin kursis hoida tihedamini, kui uuesti kuue kuu pärast :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
PostitusPostitatud: 20.09.2023 7:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2005 23:06
Postitusi: 536
Asukoht: Põlva
Nii need ehitamised kipuvad minemagi, ise ehitasin oma hobikat 10a, siis sai villand ja viskasin paari päevaga komplekti ja sõitma. Ning edasi sai ehitatud ainult samm haaval kui lõpplahendus on juba välja nuputatud.

Helicoil toimib hästi keerme taastajana, teda on eri pikkusega ka saada (1-3D) Seal kus ise sai teda kasutatud kippus tikk välja tulema 350Nm juures.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 27 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11