Ahoi.
Mõni lausa huviga ootamas, et jätkaks siit seda osa, aga ega midagi head siin jätkata polegi.
Wheelsup vahepeal vastas juba vanostega seotud küsimuse minu eest ära ning jah, nii ongi.
Tulevikus ehk on plaan ka need juhtima panna, kuid seda aega ilmselt veel niipea ei tule.
Viimane postitus sai tehtud selle aasta märtsis, kust nüüdseks pool aastat möödas.
Kindlasti tahaks keegi peale minu ka teada, kuidas auto sõidab, toimetab jms, aga ma ei oska seda veel endiselt öelda.
Nimelt ei ole ma senini ühtegi korralikku sõitu/seadet/käimist saanud. Jah, mingeid käivitusi, mõne kilomeetrised testisõite ilma boostita jms on tehtud, aga siis ka enamasti kohe laiali tagasi võetud. Eks õpitakse ikka enda vigadest, mitte kuulates neid, kes juba on midagi sarnast läbi elanud ning eks sealt see kõik algabki.
Alustame kusagilt algusest:
Mootor oli kevadel juba koos ning isegi kapotiall, aga ootas käsitööna väljalaskekollektorit ning nipetnäpet kohendamist umbkaudu juuni keskpaigani. Sealtmaalt hakkasid pihta ühed ja samad, korduvad probleemid. Usun, et praeguseks hetkeks on plokikaas maha käinud selle poole aasta jooksul peaaegu kahe käe sõrmede jagu (Ning just täna sai mootor taas maha tõstetud ja pukki pandud, et siis talvel täiendada ning korda teha), sest kaanetihend ei tahtnud minuga koostööd teha. Ilmselt hakkasid jamad sellest, kus ühel hetkel käis mootoriplokk puurimises ning kerges lihvis ilma otsakaaneta (Timing case), mis põhjustas selle, et kaas rippus sisuliselt 1-2mm õhus otsa pealt (Lisaks kukkus mingil hetkel originaal otsakaas maha niivõrd kehvasti, et pidin uue muretsema). Selle järelduseni jõudmine võttis omajagu aega (paar korda kaas maha) enne kui aru sain, milles asi on. Tegelikult ei tahtnud ma keset hooaega mootorit lahti võtta, et see serv paika lihvida ning otsustasime ühel hetkel, et tõmbaks selle serva hoopis karteri tasapinna poole ning pingutaks siis alt poolt karteri paika (Oli võimalik, sest mingil hetkel on otsakaant fikseerivad nagad kuhugile jalutama läinud). Aga siis oli juba hilja.
Seejärel hakkasid pihta anomaaliad sellega, et plokikaanepoltide keermed ploki sees hakkasid järgi andma. Esmalt andis üks kaane pingutamisel 60nM-iga (Mis sai esialgu helicoiliga parandatud), teisel või kolmandal katsel juba teine ja sealt see pihta hakkas. Ilmselt on probleem ARPi tikkudes, mis on natukene liiga lühikesed (ei ulatu lõppu) ning seetõttu ta mutrit pingutades poldi kaasa tõmbabki.
Vahepeal kui õnnestus vältida keermete purustamist, kimbutasid mind õli ja vesi, mis kaane ja otsakaane vahelt korda mööda immitsesid.
Kord vesi, kord jälle õli. Ilmselt selle 1-2mm kõrgema otsakaanega ning plokikaane pingutamisega rikkus see siiski Cometicu tihendi ära (Visuaalselt kihte inspekteerides kahjustused silmale puudusid) ning sellega on kööga.
Siit juba ongi suht koht juuli lõpp käes, kus oli ka veidi õnne, kuid mitte kauaks. Peale öist mootori kokkulappamist, et hommikul seadistama minna ning võimalusel ka LÕPUKS võistelda, ei tulnud ikkagi midagi välja.
Lühidalt - kuidagi õnnestus kaanetihend pidama saada (Ilmselt aitas kaanetihendi kihtide vahele pandav "liim") ning oli lootust, et saab isegi sõita. Öö läks kiirelt, hommikul veel auto kolast tühjaks lappamine võttis omajagu aega aga ta toimis ilma leketeta. Võistluspäeva hommikul jõudsin ca 9 ajal Wheelsupi dünosse, et midagigi paika panna ja seadistada, kuid seal mu pidu ka lõppes. Ca poole tunni "seadistamisega" lahkus kaanetihend chatist ning lõi surve sisse.
Ja peale seda seisis ta tänaseni mil ma lõpuks mootori maha võtsin ja talveks garaazi nokitsemiseks jätan.
Mu kuulus lause "Järgmine aasta kindlalt sõidab!" sobib siia hästi ja eks selline plaan ka on, sest kaua ma teda ikka ehitan.
Mingisugused ideed ka õhus, mida nüüd tegema hakata:
1) Plokikeermed taastamisse (Miski keermepuksid vms?)
2) Tuning sisselaskekollektor koos sinna kuuluvaga
3) Uus kütusetrass ning etanooli pealt käima
4) Suuremad (2200cc?) pihustid
5) Tugevam sidur (3 kettaline ehk)
6) v.l kollektorit veidi ringi teha ning downpipe 3,5" peale + summuti lõpuni.
7) Sidurilibistaja paigaldada ning katsetada
ja nipetnäpet veel. Kardaani, pooltelgede ja üleüldse tagasillale ei oska veel midagi mõelda, sest kogemus puudub, kas, kuidas ja mis üldse seal kestab või mitte.
Luban iga kord pilte ka lisada, aga hetkel veel kohe ei hakka, äkki lähiajal jõuan miskit lisada.
Proovin kursis hoida tihedamini, kui uuesti kuue kuu pärast
