Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 31.10.2020 20:02

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 10.04.2020 11:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 685
Asukoht: Tallinn
Lihtsalt kõiki parameetreid kangemaks sedaistada ei ole mõtet. Ei ole mõistlik tuimalt 13 kraadi pealt 17 kraadi peale tõsta süütenurka. Kui hakkad piiri taga ajama, tuleb veenduda, et detonatsiooni ei ole. Ja detonatsiooni puudumine ühe tõmbega ei välista seda, et teisel päeval hoopis teistsuguse ilma jm tingimustega mootor detoneerima ei hakka.

Turbomootori max süütenurk on piiratud "detoneerimis-piiriga", st jõud kasvab kuni selle hetkeni, kui korralikult detoneerima hakkab -- see piir tuleb kätte tihtipeale "sujuvalt" ca 3 kraadi süüteganurga lisandumise jooksul. Kui suurt süütenurka mootor mingi rõhuga mingil pöördel konkreetsetel tingimustel turvaliselt kannatab, sõltub miljonist parameetrist, aga kõige rohkem surveastmest ja kütusest.

Mis mu jutu point oligi..? :D Seda tahtsin tegelikult targutada, et üsna lebolt võib juhtuda, et saad stock sisuga 98 kütusega nt 1.8bar boostiga hästi käima, kruisid sellega suve jooksul kolmel korral läbi Eesti, talvel ehitad uue mootori ja taod siis vastu rinda, et kõik, kes alla 1.5bar boosti kasutavad, ei tee asja õigesti, sest kestab jumala vabalt.
Samal ajal mõni teine peenestab vabalthingava pilliga ja ütleb, et raisk ei kesta, kuna peab iga 200kkm järel kaanetihendit vahetama.

Mootori "kestmine" on väga suhteline mõiste. Kui Sul kõik jupid küljes originaalid ja vabalthingava oled turbotanud kas või 0.5bar-iga, võid olla üsna kindel, et näiteks kaanetihendit pead hiljemalt 50kkm järel vahetama, kolvirõngaid hiljemalt 100kkm ja enamik teistegi remontide vajadus saabub vähemalt 2x kiiremini kui originaal-seades vabalthingavana. Kas võib öelda, et selline mootor "kestab"? Tehasemootori mõistes mitte. Ühesõnaga, üldiselt iga lisandunud kilovatiga annad ära mingi hulga kestvusest ka küsimus on lihtsalt selles, kus Sinu jaoks see sweet spot asub.
Kuid kõik see kehtib vaid juhul, kui Sa mootorit detoneerima ei lase. Rõhu alas normaalselt detoneerides saabub remondi-vajadus pigem 100km kui 100kkm jooksul :)

Ärge palun isiklikult võtke :bb

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 10.04.2020 15:52 
Eemal

Liitunud: 28.03.2016 11:29
Postitusi: 40
Päris tuimalt ikka lõhki laskma ei hakka :lol: Proovin ikka tasa ja targu knock controlli ja octaani tõstjaga. Octane boosteriga peaks sinna 102 kanti oktaani saama ja see 17kraadi nurka oleks esialgu pigem lagi mitte must be.

Sellega seoses olengi mõelnud millised deto andurid osta. Kui kellelgi head nõu andurite suhtes siis rääkige julgelt. Originaal andurid ka muidu olemas ja näitavad isegi midagi aga kas neid vanu usaldada saab enam turbokal?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.04.2020 10:52 
Eemal

Liitunud: 29.11.2014 12:30
Postitusi: 27
Mul uusi bosch detoandureid pakkuda. :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.04.2020 17:45 
Eemal

Liitunud: 28.03.2016 11:29
Postitusi: 40
Üks tõmme siinpere rahvale ka :D Siin juba octane booster kütusele lisatud ja midagi imelist ei juhtunud nagu mõni tuubi video väidab. Lihtsalt veits deto kindlam ma loodan. IAT püsib kenasti 15 kraadi juures maanteel tõmmates ja keema ka otseselt selle radikaga veel ei lähe. Süütenurga jätan ka rahule, las tiksub seal 13-14 kraadi juures. Rõhku madalamal pöördel teeb 0.9 ja vaikselt langeb 0.8 peale lõpus. See langus ma arvan nõrk wg vedru teema, sellega ilma manual boost controllerita oli vist aint 0.2 bar rõhku.

https://youtu.be/_jnJDmmq2bM


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.06.2020 10:18 
Eemal

Liitunud: 28.03.2016 11:29
Postitusi: 40
Juba mõnd aega tagasi oli tunne, et silindri rõhkusi peaks kontrollima aga polnud mahti seda teha ning tallasin kallasin julgelt edasi. Nüüd siis lõpuks jõudsin sinnamaale, sest sumpast sinist fooni nägin ja olukord on kirju. teine silinder näitab vaevu 4 bar :( teised 11,5-14bar. Plaan oli lammutama hakata talvel kui rohkem aega aga ju peab ikka varem sellega vaikselt pihta hakkama. Küünalde värv oli ka natukene üllatus. Harjunud veits tumedama tooniga aga ju see kütuselisandi teema on.

Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 26.09.2020 13:51 
Eemal

Liitunud: 28.03.2016 11:29
Postitusi: 40
Kiirem suveaeg on mööda saanud ja nüüd aega muude asjadega tegeleda. Bemmil nüüdseks vana mootor maas ja asemele panen ajutiselt 2.0 mootori, et masin päris seisma ei jääks. Peaks siis juba selle 2.0 motoga ülevaatusel ka ära käima, 2.5 originaa sumbutaja jooks koos kattidega selle tarbeks alles jäetud ma ei tea aint, kui hästi see väike mootor need katid soojaks ajab :roll: .

Turbomootori lahkamisel läks tuju päris alla. Mootoril silindrid päris kulunud nii, et näpuga juba ranti tunda. Teise silindri kolb rõngaste vahelt katki, teised viis tahavad veel kontrollimist saada aga survete järgi olid normis. Ja plokikaas tundub väga kahtlane, pildilt näha, et klappide vahele on jooni tekkinud ja põlemiskabri küljel ka näha jooni jooksmas ei tea kas sellist tasub enam kasutada? On need nüüd läbivad mõrad või mingid muud jooned seda raske öelda.
Nüüd siis kaalun kahte varjanti kas vahetan selle kolbi välja ja trein ka kolvid madalamaks ning orig tihendiga kokku tagasi ja kestab veel odavalt. Või siis minna all in teha plokil pinna lihv, silindrid remont mõõtu hoonida ja kui juba tegemises siis kaane poldid ka 11mm peale teha. Plokikaas kindluse mõttes kohe uus otsida ja sinna ka pinna lihv survestamine ja klapitööd ära teha. Sisu poolest tuleks ka siis juba sepis kolb ja keps ning 2.8 vänt ning ei peaks seda kompotti enam lahti võtma.

Pilt

Pilt

Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 27.09.2020 16:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4615
Asukoht: Tallinn
Kui sa mootori detoneerima lased, siis pole vahet, mis kolvid sul seal mootoris sees on, katki lähevad nad ikkagi, küsimus on lihtsalt, kui kiiresti.

Millega sa detot kuulad ja kas Classicu deto kontroll oli reaalselt korrektselt confitud ja seadistatud ka?
Või oli see kolb juba varasemalt haiget saanud?

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 27.09.2020 21:53 
Eemal

Liitunud: 28.03.2016 11:29
Postitusi: 40
Eks see juba ja ammu selge, et loll pea hävitab ükskõik mis kolvi ära :axe deto kontroll polnud aktiveeritud eks selle vea parandam uue mootoriga ära. Kolb sai ammu juba viga, kui mootor hüdrolukku sai lastud eks sellest polegi lugu tegelt, nüüd vähemalt oli põhjust lahti kakkuda ja teha paremaini kui ennem :badgrin: Kuna plokk niikuinii kulnud siis läheb vist ikka remontmõõtu ja kõik muud hea pudru sinna juurde.

Hetkel plaan järgmine:

Amp44 m52b28tu 84,5mm sepis kolvid
Maxspeeding 135mm kepsud
Väntvõll tuleks 2.8 oma
11mm arp tikud
m54 originaal mls tihend
240kraadised nukad bmw omatoodangust
uue plokikaane peab otsima

juhtimise poole pealt peaks lisama:
boostcontrol solenoid
uued deto andurid
õli ja kütuserõhu andurid
uus kütuserõhu regulaator
flexfuel andur

Eks siis näha palju ma sellest listist lõpuks täita suudan eks see rohkem märg unistus ole, kuid ikkagi täitsa teostatav.
Naine tegi nalja, et ta saaks selle raha eest uue titekäru, kurat ma ei mõista mis titekäru see on mis kaks tonni maksab :lol:


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.09.2020 10:24 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1361
Asukoht: Tartu
Kuula naist seekord, Tal tundub perspektiivikam mõte olevat....see pole protsess, mida vahepeal nurka saab visata...

Täna saab tonni-paari eest juba valmis turbotatud mootori koos enamvähem viisaka kereg...ja niipalju seades, et senini kestnud...ilmselt toorest seljaselamist kogu raha eest. Aga kindlasti kestab teise samapalju veel.

Ma eeldan, et saan järjekordselt teada, kes olen ja kuhu peaksin minema oma arvamusega :kill

_________________
C126+W126 ; SEC ; W201+W203


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.09.2020 16:00 
Eemal

Liitunud: 28.03.2016 11:29
Postitusi: 40
hents99 kirjutas:
Kuula naist seekord, Tal tundub perspektiivikam mõte olevat....see pole protsess, mida vahepeal nurka saab visata...

Täna saab tonni-paari eest juba valmis turbotatud mootori koos enamvähem viisaka kereg...ja niipalju seades, et senini kestnud...ilmselt toorest seljaselamist kogu raha eest. Aga kindlasti kestab teise samapalju veel.

Ma eeldan, et saan järjekordselt teada, kes olen ja kuhu peaksin minema oma arvamusega :kill


Neid protsesse mul juba on :lol:

Nendel kahetonnistel pead ka ikkagi kõik asjad välja vahetama ja ümber tegema, et asja saaks, kui üldse leiad mõne. Mina küll ühtegi ei leia.

Niiet heintz võid kuupeale käia :axe


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.09.2020 16:21 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1361
Asukoht: Tartu
Hehee, seda ma arvasingi
Edu sullegi! :-D

_________________
C126+W126 ; SEC ; W201+W203


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11