Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 13.07.2020 21:58

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 10.04.2020 11:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 682
Asukoht: Tallinn
Lihtsalt kõiki parameetreid kangemaks sedaistada ei ole mõtet. Ei ole mõistlik tuimalt 13 kraadi pealt 17 kraadi peale tõsta süütenurka. Kui hakkad piiri taga ajama, tuleb veenduda, et detonatsiooni ei ole. Ja detonatsiooni puudumine ühe tõmbega ei välista seda, et teisel päeval hoopis teistsuguse ilma jm tingimustega mootor detoneerima ei hakka.

Turbomootori max süütenurk on piiratud "detoneerimis-piiriga", st jõud kasvab kuni selle hetkeni, kui korralikult detoneerima hakkab -- see piir tuleb kätte tihtipeale "sujuvalt" ca 3 kraadi süüteganurga lisandumise jooksul. Kui suurt süütenurka mootor mingi rõhuga mingil pöördel konkreetsetel tingimustel turvaliselt kannatab, sõltub miljonist parameetrist, aga kõige rohkem surveastmest ja kütusest.

Mis mu jutu point oligi..? :D Seda tahtsin tegelikult targutada, et üsna lebolt võib juhtuda, et saad stock sisuga 98 kütusega nt 1.8bar boostiga hästi käima, kruisid sellega suve jooksul kolmel korral läbi Eesti, talvel ehitad uue mootori ja taod siis vastu rinda, et kõik, kes alla 1.5bar boosti kasutavad, ei tee asja õigesti, sest kestab jumala vabalt.
Samal ajal mõni teine peenestab vabalthingava pilliga ja ütleb, et raisk ei kesta, kuna peab iga 200kkm järel kaanetihendit vahetama.

Mootori "kestmine" on väga suhteline mõiste. Kui Sul kõik jupid küljes originaalid ja vabalthingava oled turbotanud kas või 0.5bar-iga, võid olla üsna kindel, et näiteks kaanetihendit pead hiljemalt 50kkm järel vahetama, kolvirõngaid hiljemalt 100kkm ja enamik teistegi remontide vajadus saabub vähemalt 2x kiiremini kui originaal-seades vabalthingavana. Kas võib öelda, et selline mootor "kestab"? Tehasemootori mõistes mitte. Ühesõnaga, üldiselt iga lisandunud kilovatiga annad ära mingi hulga kestvusest ka küsimus on lihtsalt selles, kus Sinu jaoks see sweet spot asub.
Kuid kõik see kehtib vaid juhul, kui Sa mootorit detoneerima ei lase. Rõhu alas normaalselt detoneerides saabub remondi-vajadus pigem 100km kui 100kkm jooksul :)

Ärge palun isiklikult võtke :bb

_________________
Pemmil uued kummid


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 10.04.2020 15:52 
Eemal

Liitunud: 28.03.2016 11:29
Postitusi: 34
Päris tuimalt ikka lõhki laskma ei hakka :lol: Proovin ikka tasa ja targu knock controlli ja octaani tõstjaga. Octane boosteriga peaks sinna 102 kanti oktaani saama ja see 17kraadi nurka oleks esialgu pigem lagi mitte must be.

Sellega seoses olengi mõelnud millised deto andurid osta. Kui kellelgi head nõu andurite suhtes siis rääkige julgelt. Originaal andurid ka muidu olemas ja näitavad isegi midagi aga kas neid vanu usaldada saab enam turbokal?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.04.2020 10:52 
Eemal

Liitunud: 29.11.2014 12:30
Postitusi: 24
Mul uusi bosch detoandureid pakkuda. :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.04.2020 17:45 
Eemal

Liitunud: 28.03.2016 11:29
Postitusi: 34
Üks tõmme siinpere rahvale ka :D Siin juba octane booster kütusele lisatud ja midagi imelist ei juhtunud nagu mõni tuubi video väidab. Lihtsalt veits deto kindlam ma loodan. IAT püsib kenasti 15 kraadi juures maanteel tõmmates ja keema ka otseselt selle radikaga veel ei lähe. Süütenurga jätan ka rahule, las tiksub seal 13-14 kraadi juures. Rõhku madalamal pöördel teeb 0.9 ja vaikselt langeb 0.8 peale lõpus. See langus ma arvan nõrk wg vedru teema, sellega ilma manual boost controllerita oli vist aint 0.2 bar rõhku.

https://youtu.be/_jnJDmmq2bM


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.06.2020 10:18 
Eemal

Liitunud: 28.03.2016 11:29
Postitusi: 34
Juba mõnd aega tagasi oli tunne, et silindri rõhkusi peaks kontrollima aga polnud mahti seda teha ning tallasin kallasin julgelt edasi. Nüüd siis lõpuks jõudsin sinnamaale, sest sumpast sinist fooni nägin ja olukord on kirju. teine silinder näitab vaevu 4 bar :( teised 11,5-14bar. Plaan oli lammutama hakata talvel kui rohkem aega aga ju peab ikka varem sellega vaikselt pihta hakkama. Küünalde värv oli ka natukene üllatus. Harjunud veits tumedama tooniga aga ju see kütuselisandi teema on.

Pilt


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11