Fog kirjutas:
Õige lähenemine ühe agaga. Nimelt hea momendi ala ja selle kasutus ning "area under the curve".
Jah. Lühidalt rõhutaks siis, et mitte maksimum võimsus ühes punktis, vaid võimsus kasutatavas pööretevahemikus on põhiline.
Seda kas mootoril on ka peale tippvõimsuse midagi, iseloomustab hästi ta momendi RPM-number, eriti see mitu % on see madalam max-hp rpm-numbrist või kui veel täpsem olla siis piirajast. Ja kui peale käiguvahetust kukuvad pöörded ikkagi max-momendi kanti, siis on paratamatult ka keskmine võimsusvahemik suur.
Ka see täpsustus näitab, et käigukast peab olema vastavalt mootorile.
Siin tuleb esile ka 1 automaatkasti eelis, mis laseb pööretel libiseda õigemasse vahemikku.
Kui kasutatada ideaalset variaator kasti, millega mootori pöörded on koguaeg maxrpm peal, siis pole max kiirenduse suhtes absoluutselt oluline, kas tal ka 10% madalamatel pööretel mootor üldse käib.
Fog, kas simulatsioonis arvestasid sellega, et madala rpm momendi korral peale max powerit kukub vääne juba kiirelt ja tuleb kohe käiku vahetada. Samas kui S2000'l on maxpower suht magusama momendi alas ja peale max poweri ületamist on veel arvestatav vääne ning piiraja tasub selle võrra panna kõrgemale. A la kui torgi pillil on max power 5000rpm ja piiraja 5500 (+10%), siis S2000 hp 7800rpm puhul tuleks piiraja panna tagasihoidlikult 8970 (+15%) peale.
Kui viitsid, pane S2000'le selline käiguline kast, et iga järgnev käik on eelmisest 20% suurem. Siis kasutatav pööretevahemik oleks 7000-8500, ehk võimsus kunagi alla 90% ei lange. Ei usu et sealt ikka veel sekund vahet tuleb.