Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 15:33

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 05.09.2011 8:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
Siinkohal loogika ei aita,

nagu mu esimene post ütles siis jõud mis mootorist tuleb jääb samaks. Lihtsalt ülekande kordistaja muutub,ratta kiirendus muutub niipalju,et ületab rehvi takistust. See kõik ei tundu loogiline,aga on siiski :P

Aga saad ju ise proovima minna igasse dünosse,kui ei usu.

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.09.2011 13:45 
Eemal

Liitunud: 03.10.2009 16:27
Postitusi: 82
Asukoht: Tln
Asjalik artikkel. Kuna ise turboga pole stendis käinud ja sel teemal üldse mitte mõelnudki, siis see nii erinev spooli vahemik erinevate käikude oli minu jaoks natuke üllatav aga muidugi väga loogiline.
OT:
mitsu_manic kirjutas:
Ma toon nüüd jälle 1 näite, nagu koguaeg.
Mu vana Galant 2.0 107kw 0-100km/h rebib eest ära kuni max 1.5x võimsamatest autodest. Pärast 100km/h lähevad nemad eest ära. Miks?? Auto kaalub suht vähe juba tehasest, ja kasti ülekanded on mega head. Lisaks japsi erksus.

Mitte ainult F=m*a, arvesta ka õhutakistusega. Esimese käiguga on jah kiirendus, ehk G jõud suured ning rasketel autodel on nii rohkem pidamist kui ka rohkem jõudu vaja oma raske kaalu liikuma saamiseks. Kui esimesel käigul on näiteks kiirendus 0,8g, siis kolmandal umbes 0,3g mis näitab, et puhtalt massi liigutamiseks tehakse iga käiguga aina vähem tööd (auto mass pmst ei muutu aga kiirendus väheneb). Suurema massiga autodel jääks nagu võimsust "üle" aga see töö lähebki suures osas õhutakistuse ületamiseks, mis teadu pärast kasvab kiirusega geomeetriliselt.
Väiksema võimsusega masinad jooksevad siin varem tasakaalupunkti kus võimsus ja tuuletakistus+muud takistused on pmst võrdsed. Näiteks vooluooneline pereauto peaks ca 230km/h juures 110kW kulutama ainult õhu lükkamiseks.
Hea võrdlus onTG Mclaren F1 vs Veyron 16.4, kus F1'l on parem kaalu võimuse suhe mis määrab ära sõidu alguse aga hiljem tuleb Veyroni toores õhu lükkamise jõud mängu. Siin foorumis pakun ei tohiks mu jutt eriti kedagi muidugi üllatada :)

_________________
M62B44 & 2x HX35
11,09@1/4 mile
300km/h@1mile


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 96 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11