Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 21:20

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Artikkel dünostendidest
PostitusPostitatud: 31.08.2011 23:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.04.2007 21:24
Postitusi: 729
Asukoht: Tallinn
Lugege siin :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 31.08.2011 23:22 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Eks dünostendi eesmärk on ikkagi näidata ära tulemust enne vs pärast, mitte mingit numbrit, millega netiavarustes kõvatada.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 31.08.2011 23:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.04.2007 21:24
Postitusi: 729
Asukoht: Tallinn
hents99 kirjutas:
Eks dünostendi eesmärk on ikkagi näidata ära tulemust enne vs pärast, mitte mingit numbrit, millega netiavarustes kõvatada.

Täpselt nii! :)
Dünotada ka autot alati samades tingimustes, võibolla mõni kruvib väiksemad rattad alla ja saab ka +20whp


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.09.2011 8:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
Väiksemate ratastega või muudetud ülekannetega on võimalik see jõud nö. kiiremini maha panna,kuid stend peaks ikkagi õiget jõudu näitama ,mitte suuremaid-väiksemaid numbreid.

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.09.2011 23:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.04.2007 21:24
Postitusi: 729
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
the setup of the car can alter the dyno reading. If the tire pressures, type of tire, or alignment are different from a previous dyno session, the results will be altered. Even if the car is strapped down differently, that can alter the readings and strapping down the car to varying degrees can alter the alignment as the suspension compresses.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.09.2011 11:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
Dyno mõõdab arendatava jõu ja kiiruse korrutist- auto ajab rulli mingi jõuga ringi ja teeb seda konkreetsel ajahetkel mingi kiirusega. KUIDAS ta selle saavutab- rehvide läbimõõdud jne jne, ei mõjuta toda arendatava jõu ja kiiruse korrutist! Sest kui näiteks paneme väiksema ratta alla, siis aetakse rulli aeglasemalt ringi, aga tehakse seda samavõrra suurema jõuga. Kokkuvõttes on korrutis sama. See on nagu kangiteooria- pikema õlaga võidad jõus, aga kaotad samavõrra teepikkuses ja vastupidi.
Kui me aga tahame tulemuse esitada jõu/väände ja MOOTORI PÖÖRETE suhtena, siis on vajalik viimase vahetult mootori küljest mõõtmine, sest igasugu ülekandetegurite järgi pöörete arvutamine on see koht kust ebatäpsus kohe sisse tuleb. Vot seal hakkab rehvi läbimõõt jmt mõjutama.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.09.2011 12:25 
Eemal

Liitunud: 24.07.2006 12:25
Postitusi: 598
Asukoht: Tartu
Rattamõõt ikka mõjutab rulle (Ülekanne, mis rulli pinda puudutab, ju muutub) aga mitte väga palju, Kostiveres jah ei mõjuta.

_________________
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.09.2011 12:49 
Eemal

Liitunud: 30.09.2008 8:50
Postitusi: 128
Asukoht: Tartu
ahto42 kirjutas:
Rattamõõt ikka mõjutab rulle (Ülekanne, mis rulli pinda puudutab, ju muutub) aga mitte väga palju, Kostiveres jah ei mõjuta.

Mis vahet seal on kas rattad on 630mm või 650mm läbimõõduga? Rulle ringi ajav jõud on ju ikka sama, ega jõudu ära ei kao ega juurde ei tule puhtalt ülekannet muutes.

EDIT: Tallinna TKTK dünos saab keerata dyno rullide koormust juurde päris korralikult, kui vaja näiteks mõnda kohta seadistada kütte/süütekaardil. Koormust saab nii palju peale keerata, et näiteks 5000 rpmi juures 600Nm jäi väheks, et dyno rulle ringi ajada. Seega tegelikult ei oma ka tähtsust, mis käiku kasutada rullidel. Tõmbe tegemiseks pannakse tavaliselt rullidele täpselt nii palju koormust, et see võimalikult palju simuleeriks tänaval tekivat koormust. Pigem on seadistada lihtsam suurema käiguga ja sama koormuse juures rullide poolt, kuna kui tõmme kestab 10-20 sek, siis on lihtsam kogu pöörete vahemikus kuulata detot ja jälgida segu, kui näiteks tõmme kestaks 2 käiguga ala 5 seki.
Segane jutt laupäeva hommiku kohta aga mis seal ikka.

_________________
ex-Audi S4 2.2T - 609hp/846Nm rattast mõõdetuna
10.9@210, 1km 268km/h, 1miil 295km/h


Viimati muutis rst, 03.09.2011 10:09, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.09.2011 15:31 
Eemal

Liitunud: 24.07.2006 12:25
Postitusi: 598
Asukoht: Tartu
mis vahe on dünoda kolmanda käiguga või neljandaga?

_________________
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.09.2011 18:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
ahto42 kirjutas:
mis vahe on dünoda kolmanda käiguga või neljandaga?

Vahe on selles, et mida madalam käik, seda kergemini lööb ratta rullil libisema, mis on paha. Muud vahet pole.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.09.2011 9:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
Pikem käik koormab ka mootorit rohkem ja tekitab rohkem heitgaase mis on turbomootorile kasulikud, see oli seal artiklis sees.

seega peaks vist vahe tulema reaalselt kas on 1 käik või nt. 3 käik. (eeldame siis väikse hp-list autot mis ei võta rattaid ringi).

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.09.2011 10:30 
Eemal

Liitunud: 24.07.2006 12:25
Postitusi: 598
Asukoht: Tartu
Seda minagi, kuna dünotakse võimalikult lähedase 1:1 käigugaTavaliselt 5'tes kastides neljas käik), et saaks mootori võimsust otse mõõta, Kui seda vahekorda(käiku) muudame, siis muutub ka ju ratastele minev jõud läbi käigulasti ülekannete. Miks muidu auto kiirendab madalamate käikudega paremini kui kõrgematega.
Velje suurus ei ole muidugi väga suur kordaja tehtes aga 1-2 hp ikka mõjutab

_________________
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.09.2011 10:57 
Eemal

Liitunud: 30.09.2008 8:50
Postitusi: 128
Asukoht: Tartu
ahto42 kirjutas:
Seda minagi, kuna dünotakse võimalikult lähedase 1:1 käigugaTavaliselt 5'tes kastides neljas käik), et saaks mootori võimsust otse mõõta, Kui seda vahekorda(käiku) muudame, siis muutub ka ju ratastele minev jõud läbi käigulasti ülekannete. Miks muidu auto kiirendab madalamate käikudega paremini kui kõrgematega.

Sinu jutust tuleb ju konkreetselt välja, et näiteks 2. käiguga on autol rohkem jõudu, kui 4. käiguga. Ma küsin ainult kuidas?
Kui 4 käiguga on 400hp, kas siis 2 käiguga on 500hp või?
Jõud mida mootor arendab on ikka koguaeg sama. Lihtsustage kogu asja nii palju, et eelduseks on kõikide käikude võrdne transmisiooni kadu. Loomulikult on suureneb natukene takistus veermikus, kui ratas pöörleb kiiremini, kuid ärge tooge seda muutujat sisse enda huvides. Suurema käiguga väheneb natukene rattast mõõdetud jõud, mootor arendab kahjuks/õnneks ikka sama palju jõudu.
Käigukast muudab ainult seda, kuidas me muudame 4000 mootori pööret rataste pöördeks, st kas ratas teeb 2 tiiru või 4 tiiru selle mootori pöörde juures.
Ma just hiljuti vaidlesin paari sõbraga sellel teemal aga kuramus ma lõpuks loobusin. :lol:

_________________
ex-Audi S4 2.2T - 609hp/846Nm rattast mõõdetuna
10.9@210, 1km 268km/h, 1miil 295km/h


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.09.2011 11:55 
Eemal

Liitunud: 03.12.2009 19:22
Postitusi: 496
rst kirjutas:
ahto42 kirjutas:
Seda minagi, kuna dünotakse võimalikult lähedase 1:1 käigugaTavaliselt 5'tes kastides neljas käik), et saaks mootori võimsust otse mõõta, Kui seda vahekorda(käiku) muudame, siis muutub ka ju ratastele minev jõud läbi käigulasti ülekannete. Miks muidu auto kiirendab madalamate käikudega paremini kui kõrgematega.


Sinu jutust tuleb ju konkreetselt välja, et näiteks 2. käiguga on autol rohkem jõudu, kui 4. käiguga. Ma küsin ainult kuidas?
Kui 4 käiguga on 400hp, kas siis 2 käiguga on 500hp või?



Ei tule ju nii välja, tema jutust.
Lihtsalt aeg, mis kulub X pöördest X pöördeni mootoril jõudmisest on erinev. 2. käiguga on kergem 2000-7000 minna, kui 4. käiguga 2000-7000. Sellest ka see nn effekt, et auto jõuab rohkem minna. Ainuke asi, on see, et mootori suur jõud lühendab aega. Kui nüüd juurde arvutada tuuletakistus, down-force, velje ", autokaal jne.

Ma toon nüüd jälle 1 näite, nagu koguaeg.
Mu vana Galant 2.0 107kw 0-100km/h rebib eest ära kuni max 1.5x võimsamatest autodest. Pärast 100km/h lähevad nemad eest ära. Miks?? Auto kaalub suht vähe juba tehasest, ja kasti ülekanded on mega head. Lisaks japsi erksus.

_________________
Daily stock 400hp/620Nm


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.09.2011 0:35 
Eemal

Liitunud: 24.07.2006 12:25
Postitusi: 598
Asukoht: Tartu
Rull mõõdab rattast tulevat jõudu. Ülekanneteta jõu jaoks on mootori pink. Kui nüüd teoorias päris sügavale minna, siis peaks kõik ülekande arvud(peaülekanne ja nn neljanda käigu oma ka, kui ei ole 1:1 ja väga paljud neljandad käigud pole tegelikult 1:1) pingile sisse söötma, mis konkreetsel masinal on. siis saaks täpse mootorist tuleva jõu. Lihtne näide on ju 21 käiguline jalgratas. Esimese käigiga on ju lihtne kaapekat teha, siis teie teoorias peaks sama ka 21. käiguga sama lihtsalt käima. Minul igatahes käib raskemalt kui üldse kaaperas tuleb.Minu poolt pedaalile rakendatav jõud on sama, mis esimesel käigul. Mina järeldan, et esimese käiguga võimendati jala jõudu nii palju, et rehv kaotas pidamise, kuna talle rakendus x kogus jõudu ja pidamine kadus. 21 käigul peab ju x olema väiksem sest pidamine ei kao.
Mina lihtsalt saan asjadest loogiliselt võttes niimoodi aru, see võib muidugi vale olla. Peace :bb

Kas see UMBES 20%, mis rattast mõõdetule otsa liidetakse, seal ka ülekande arvust võimendus/kahandus sees on?

_________________
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 92 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11