TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Väntvõlli kaela taastamine
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=8939
1. leht 1-st

Autor:  Mardo [ 03.05.2011 22:51 ]
Teema pealkiri:  Väntvõlli kaela taastamine

kas keegi oskab sellest rääkida, teab kes sellise asjaga tegeleb või oskab niisama rääkida asja mõtekusest.
Kõik know-how on teretulnud. :bb

Tänud!

Autor:  hents99 [ 03.05.2011 23:55 ]
Teema pealkiri:  Re: Väntvõlli kaela taastamine

Astromotos vast kogenuimad tegelased siinmail, kes võiksid asjast asja teha.
Selliseid vidinaid tasub taastada siis, kui pole korralikku saada või/ja on hirmkallis tükk.

Autor:  onesuspect [ 04.05.2011 7:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Väntvõlli kaela taastamine

Olen korra lasknud teha aga kahjuks mul ei kestnud, teha viisin mustamäele aga tehti BLRT-s. Tehakse vist pulber keevitusega.

Autor:  KaroK [ 04.05.2011 13:54 ]
Teema pealkiri:  Re: Väntvõlli kaela taastamine

Lihvimine on ka taastamine.
Pealekeevitamist on proovinud TTK õppejõud Toomas Pihl, kuid ei ole eriti andmeid asjade kestvusest.

Autor:  jeff01 [ 04.05.2011 18:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Väntvõlli kaela taastamine

Mindki hakkas huvitama kas eestis leidub keegi kes väntvõllidega sama suudab teha mis lombi taga tehakse.

1. Vastukaalude keevitamine või olemasolevatele massi lisamine.

2. Knife edgeks treimine

3. 66 strokega väntade 71seks lihvimine (Pärast kasutatakse väikema silmaga kepsu)

4. Peale keevitamine + siis lihvimine sellest samast 66sest vändast kuni 90nese stroke saavutamiseni.

5. erinevad keemilised karastamise viisid.


Tundub ju meitemaal kuidagi ulme kuid kui keegi on seda USA foorumis küsinud siis öeldakse, et igas väntadega tegelevas workshopis saab selline asi tehtud.

Autor:  Mardo [ 05.05.2011 6:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Väntvõlli kaela taastamine

keegi teab hindadest ka midagi rääkida?
uue vastu vahetamine United Motorsis on 1000eur
mis iseenesest polegi palju aga antud jupp
läheb vabalthingavasse. Kestvusprobleeme ka
ei soovi, seega vist peab selle raha loovutama
ja seejärel probleemivabalt liiklema, mitte et
mul taastamisse usk puudub ;)

Autor:  onesuspect [ 06.05.2011 15:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Väntvõlli kaela taastamine

jeff01 kirjutas:
Mindki hakkas huvitama kas eestis leidub keegi kes väntvõllidega sama suudab teha mis lombi taga tehakse.

1. Vastukaalude keevitamine või olemasolevatele massi lisamine.

2. Knife edgeks treimine

3. 66 strokega väntade 71seks lihvimine (Pärast kasutatakse väikema silmaga kepsu)

4. Peale keevitamine + siis lihvimine sellest samast 66sest vändast kuni 90nese stroke saavutamiseni.

5. erinevad keemilised karastamise viisid.


Tundub ju meitemaal kuidagi ulme kuid kui keegi on seda USA foorumis küsinud siis öeldakse, et igas väntadega tegelevas workshopis saab selline asi tehtud.

Ära sa seda lombitaga foorumi juttu ka sulaselge tõena ka võta! Olen käinud ja näinud nii mõndagi. Aparaaddid ja riisatad olemas jah neil aga tegemine on ka teadus mida kõik seal ei jaga. Ma arvan, et meil saaks ka mehed hakkama kui nad teaks mida teha, seda siis treimise ja keevitamise suhtes aga karastamise suhtes jään skeptiliseks. See kõik pelgalt minu arvamus ja mõningane kogemus

Autor:  jeff01 [ 06.05.2011 19:03 ]
Teema pealkiri:  Re: Väntvõlli kaela taastamine

kõike tõepähe ei võtagi kuid tegijaid siiski on sest selliseid väntvõlle mida tehas pole tootnud sõidab sealpool tuhandeid.
Usun, et siingi pool oleks tegijad olemas veel ehk kümnendiks aga pealekasvu sellisel teemal pole kusagilt paistmas :S igalpool puha vanad mehed. Tuleb lihtsalt nad kõik läbi tammuda ja uurida. ekstsentriliselt "strõuki" suurendada oskavad nad ilmselt kõik aga kuidas neid asju nii keevitada et asi kõveraks ei kisu, nõrgaks ei jää jne.

Autor:  mulk [ 06.05.2011 19:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Väntvõlli kaela taastamine

Kui on soov kõikke seda teha, siis lähim koht selleks on teisel pool lahte, soomes, viiest punktist kolm teeb R-Koneistus ise, materjali lisamine tehakse väljaspool, nagu ka termiline töötlus, näiteks üks levinumaid viise on Nitroc e. nitreerimine.
Nitreermise järgselt on väntvõll kõver, nagu ka ilmselt keevituse või mis iganes viisil materjali lisamisel.
See aga ei ole probleem, väntvõll aetakse täiesti "nulli"
Kui uus väntvõll maksab 1k€, siis on mõistlik osta see :)
Omal on kogemust Nitreerimise ja sirgeks ajamise osas ja kumbki operatsioon on jämedalt 0.1k€, liikuvate/pöörlevate osade kaalu ajamine 3-4 sata ja ega see materjali lisamine, või kaelte lihviminegi alla sajalise õnnestu.

Autor:  Astrona [ 10.05.2011 16:54 ]
Teema pealkiri:  Re: Väntvõlli kaela taastamine

mulk kirjutas:
R-Koneistus
Tahad öelda, et saab 1K euriga näiteks 3mm kolvikäigule otsa, ilma et vändakael sellest peenemaks muutuks?

Autor:  jeff01 [ 10.05.2011 19:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Väntvõlli kaela taastamine

Astrona kirjutas:
mulk kirjutas:
R-Koneistus
Tahad öelda, et saab 1K euriga näiteks 3mm kolvikäigule otsa, ilma et vändakael sellest peenemaks muutuks?

Mina lugesin tema postitusest küll nii välja ja ei saa ka aru miks see peaks ka kallim olema sest umbes 30-40% on see töö usas odavam ja umbes selline hinnavahe on ka kõigi teiste varuosadega mida uurinud olen.

Mis on nissani vända kaela mõõt, et seda enam peenemaks ei julgeta teha? volkar tegi tehases kaelad 55 asemel mingist aastast 50ne mm peale ja nende type 4 mootoritega vändaprobleeme ei ole erinevalt type 1 mootorist :roll: Teada on ka see et vända toorikut ei muudetud...või vähemalt on ka ise tehtud sama operatsiooni sama edukalt.

Autor:  mulk [ 10.05.2011 20:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Väntvõlli kaela taastamine

Seda kui palju ja mis meetodil kepsukaela kasvatada saab, võib täpsemalt küsida R-koneistus´lt endalt.
Ühe tuttava mootoril tehti laagripukkidele kerge lisamine, kuna pukid polnud pärit samast mootorist, siis jäi "hammas" sisse isegi peale laagripaku otste ja ploki vastapindade mahafreesimisel, kuna antud plokiga oli juba palju vaeva nähtud ja aeg hakkas lõppema, siis oli odavam lasta pakkudele materjali peale kanda, mitte uut toorikut võtta. Kui palju täpselt antud operatsioon maksma läks ma ei tea.
Miks nende teenuse hind nii kõrge on ... ma arvan, et selekteerida. Pigem teha vähe ja vähemalt hästi, kui palju ja "kuidagi tehtud"
Ja tegu on oma ala parimatega.

Autor:  Astrona [ 11.05.2011 13:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Väntvõlli kaela taastamine

Jeff, elementaarne on 55mm kael 50mm peale treida ja sellega käiku kasvatada. Tolle teenuse eest ei soovikski palju maksta. Teine asi on kael jätta stock mõõtu, et kasutada stock saalesid ja kepsusid lihtsalt custom kolviga. Kaela taastamine ja kasvatamine on vähe peenem tehnoloogia.
Kui üldse kuskil leida, siis CA Stroker kitid on ~7000-13000$ + transport (Eesti letihinna peale ei taha mõeldagi), et saada 5-10% kubatuuri ja sepis kolvid ja -kepsud, mis ei pruugi võimsust kasvatadagi, kui kaas ei hinga, turbo hakkab piirama vms

Autor:  jeff01 [ 11.05.2011 18:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Väntvõlli kaela taastamine

Töö hinna osas mõtlesin ikka materjali lisamist ja peale seda keemilist karastamist + sirgeks ajamist + mõõtu lihvimist. nii nagu praegugi tehakse.

50 ja 55 kaela puhul pidasin silmas seda mis tehas tegi kusagil 80nendate keskel....nüüd pole need mõõdud enam popid ja minnakse keevitamise teed aga seda teed minnes ei viitsita mõne millimeetri pärast keevitada vaid originaal kepsuga + 1cm ja aftermarket või juba stockis pikema porsche kepsuga teine sentimeeter.

Kui aga jah hülsi pikkus ja kaugus vändatsentrist on ette antud nagu tavaliselt siis on asi tõesti juba millimeetrites kinni ja teinekord lihvitakse poole mm stroke tarvis ka remondi võimalus maha ja sõidetakse + saaledega.....ise igaljuhul miski kahekohalise xxcc pärast ei punnitaks üldse.

Kui aga rääkida sellest kuidas vaikselt kulgevat tänavaautot annab taas sõitma panna siis see on uskumatu millised jubedused võivad tööle jääda....(rõhutan: VÕIVAD) Toodi mulle kord ära kolisenud alfa millel vänt väga peetis oli aga omanikul raha polnud eriti ja auto olevat niikuinii müügikas olnud. Vänt oli kaela ühest otsast pool millimeetrit peenem kui teisest otsast. Ostsin remontmõõdus saaled, lihvisin väntvõlli ilma välja võtmata liivapaberi ja karukeelega üle, et väga hirmus poleks ja sai isegi seda kõverust paremaks ehk....proovisin kokku panna ja jäi loksuma. Keerasin paar tiiru ja nägin, et saale kannab vaid ühest küljest. Lihvisin kepsu vastust maha ja panin kuivalt kokku....pingutasin polti vaid niipalju, et vänt ringi käiks ja lasin 6-8 tsüklit (järjest peale keerates) mootorit strarteriga ringi kuni ettenähtud pingutusmomendiga kenasti ringi käis :-D Võtsin uuesti lahti, võtsin kõrvalkepsu kah lahti ja puhusin vända puhtaks ja puhastasin metallipurust ära....käisin veel karukeelega nii vända kui saale üle ja panin kokku. Panin käima ja käis ilma igasuguse hääleta...võtsin omanikult kõik sendid mis tal olid (ma ei mäletagi aga mõnedsajad kroonid) ja ütlesin, et mina ei usu et see päev aegagi kestaks....lasime mitu tundi vaikselt 1-2k rpm käia ja lõpuks sõitis veel omanik minemagi. Helistas paari päeva pärast et pole midagi häda olnud ja et õlisurvegi korras. Ütlesin, et ma ikka ei usu sellesse sest vända kael oli konkreetselt kõver ja keps ujus ilmselt kohe ühte seina vastu. Soovitasin igatahes mitte üle 3k rpmi lasta ja hakata uut väntvõlli või alumist otsa otsima. Omanik rääkis ikka, et kohe kohe müüb maha ja et ei taha raha alla panna. Nii läks magus aeg mööda ja kuna auto sõitis ilusti ei torkinud kah se müügiteema eriti...mina jõudsin vahepeal töökohta vahetada ja mitu aastat vanemaks saada kui omanik austraaliasse kolis ja lõpuks oma auto ikka maha müüs....Mitukümmend tuhat kilomeetrit selle autoga nende aastate jooksul sõideti ma ei tea kuid lõpuks oli ununenud ka minu soovitatud pöördevahemik ja omanik kiitles ka sellega, et piirajani küllalt lasknud ja pole midagi juhtunud.
Ühe mondeo seest olen leidnud +1,25 saale (miskitel usakatele selliseid vist toodeti) nii, et kõik on võimalik kui tegu on miski kulgemise autoga mis saab pähe vaid tehasest määratud hobused.
Uskumatu mis?

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/