Töö hinna osas mõtlesin ikka materjali lisamist ja peale seda keemilist karastamist + sirgeks ajamist + mõõtu lihvimist. nii nagu praegugi tehakse.
50 ja 55 kaela puhul pidasin silmas seda mis tehas tegi kusagil 80nendate keskel....nüüd pole need mõõdud enam popid ja minnakse keevitamise teed aga seda teed minnes ei viitsita mõne millimeetri pärast keevitada vaid originaal kepsuga + 1cm ja aftermarket või juba stockis pikema porsche kepsuga teine sentimeeter.
Kui aga jah hülsi pikkus ja kaugus vändatsentrist on ette antud nagu tavaliselt siis on asi tõesti juba millimeetrites kinni ja teinekord lihvitakse poole mm stroke tarvis ka remondi võimalus maha ja sõidetakse + saaledega.....ise igaljuhul miski kahekohalise xxcc pärast ei punnitaks üldse.
Kui aga rääkida sellest kuidas vaikselt kulgevat tänavaautot annab taas sõitma panna siis see on uskumatu millised jubedused võivad tööle jääda....(rõhutan: VÕIVAD) Toodi mulle kord ära kolisenud alfa millel vänt väga peetis oli aga omanikul raha polnud eriti ja auto olevat niikuinii müügikas olnud. Vänt oli kaela ühest otsast pool millimeetrit peenem kui teisest otsast. Ostsin remontmõõdus saaled, lihvisin väntvõlli ilma välja võtmata liivapaberi ja karukeelega üle, et väga hirmus poleks ja sai isegi seda kõverust paremaks ehk....proovisin kokku panna ja jäi loksuma. Keerasin paar tiiru ja nägin, et saale kannab vaid ühest küljest. Lihvisin kepsu vastust maha ja panin kuivalt kokku....pingutasin polti vaid niipalju, et vänt ringi käiks ja lasin 6-8 tsüklit (järjest peale keerates) mootorit strarteriga ringi kuni ettenähtud pingutusmomendiga kenasti ringi käis
Võtsin uuesti lahti, võtsin kõrvalkepsu kah lahti ja puhusin vända puhtaks ja puhastasin metallipurust ära....käisin veel karukeelega nii vända kui saale üle ja panin kokku. Panin käima ja käis ilma igasuguse hääleta...võtsin omanikult kõik sendid mis tal olid (ma ei mäletagi aga mõnedsajad kroonid) ja ütlesin, et mina ei usu et see päev aegagi kestaks....lasime mitu tundi vaikselt 1-2k rpm käia ja lõpuks sõitis veel omanik minemagi. Helistas paari päeva pärast et pole midagi häda olnud ja et õlisurvegi korras. Ütlesin, et ma ikka ei usu sellesse sest vända kael oli konkreetselt kõver ja keps ujus ilmselt kohe ühte seina vastu. Soovitasin igatahes mitte üle 3k rpmi lasta ja hakata uut väntvõlli või alumist otsa otsima. Omanik rääkis ikka, et kohe kohe müüb maha ja et ei taha raha alla panna. Nii läks magus aeg mööda ja kuna auto sõitis ilusti ei torkinud kah se müügiteema eriti...mina jõudsin vahepeal töökohta vahetada ja mitu aastat vanemaks saada kui omanik austraaliasse kolis ja lõpuks oma auto ikka maha müüs....Mitukümmend tuhat kilomeetrit selle autoga nende aastate jooksul sõideti ma ei tea kuid lõpuks oli ununenud ka minu soovitatud pöördevahemik ja omanik kiitles ka sellega, et piirajani küllalt lasknud ja pole midagi juhtunud.
Ühe mondeo seest olen leidnud +1,25 saale (miskitel usakatele selliseid vist toodeti) nii, et kõik on võimalik kui tegu on miski kulgemise autoga mis saab pähe vaid tehasest määratud hobused.
Uskumatu mis?