Üritan täpsusteda:
List võiks olla ka selline, et jääb vaid kokkulappamisrõõm - muidu on igal ühel erinev lõpphind vastavalt keevitus- jms oskustele.
* stokk m30b35 - 200€
Kas 200€ saab sellise mootori, mida pole vaja lahti võtta? Mitu isendit peab ostma, et 1 töökindel satuks ? 1 variant ehk 100eur ront + kiire-kap-remont.
Kas 300€ poleks vähe kindlam?
* proge-aju: 800€
Kas 800€ arvestad aju + juhtmestik + baasseadistus + 1 düno-session?
* 600hp turbo + - 200€ (konkreetne HX50 oli ostetud veoka romulast),
* WG+ vee-õli vollad + mbc : 250+50€ (audi WG?)
* cooler + cooleri torud/lõdvikud + õhufilter + bov - 200 + 70 + 30 + 40
* turbo adapter + dowpipe turbost resokani + suurem reso : 125 + 125 + 25 = 275€
* 630cc Siemensid 6tk ~300 euro kanti,
* benapump (kasutatud firmakas) - 50€ ?
200+800+250+50+200+70+30+40+125+125+25+300+50 ja kalkulaator ütleb 2265€ (~35K EEK)
----------------------------------------
500-800? * stock 3.0T Nissan/Toyota ilma turbodeta
250-400 * aju - NisTune vms variant
100-200 * kõrgema boosti seadistus + dünoaeg. Võimalik, et leiab "kuskilt" mingi ST2 St3 chipi alla, siis läheb veel odavamalt
500-700 * suuremad turbod (kasutatud, õigete flantsidega, 2xsisemine-wg pole 2x250hj jaoks probleem)
150-350 * cooler + cooleri torud/lõdvikud + õhufilter + bov (suurem stokk-lõdviku-mõõduga IC võiks veel odavamaks teha, kui torude tõttu 500hj ei jää tulemata)
50-200 * suurem reso ja kasutatud downpipes from china naaabrimehe käestkui vajadus peaks tekkima
300 * 630cc Siemensid 6tk
0-50 * kõvem benapump (kasutatud firmakas) - kas on ikka 500hj jaoks vaja?
1850-3000€
Kui tahaks siin reaalselt mingit abitoovat infot paika panna, tuleks paika panna arvutuse alused vms: et kas on olemas mingi kere kuhu antud stock mootor istub - ehk stock downpipes, coolerid radikad, benapumbad jms on olemas ja väljavahetamisel saab need müüa. Ja mis maksab 500hj kestev ülekanne antud mootori jaoks.
Sest muidu teeks otsuse pigem selle mootori kasuks, kumba on just antud kerele odavam paigaldada. Mootor, millest saab odavalt 500hj aga ei sobi/mahu kuhugi vahele, pole ju variant.
Võrdlemisel tuleks arvestada ka mootorimassi. 500kg (mootorita) väike-auto puhul nõuab extra 50kg juba +50hj sõimsamat mootorit, arvestades, et ka pidurdamine, kurvikiirus ja kaalujaotus tuleb halvem, võiks selle kompenseerimiseks minna vaja juba +100hj. Samas kui 7-se bemmi vahel ei pruugi dünaamika sellest nagu oluliselt muutudagi.
Ettepanek oleks siis lahterdada need 500hj mootorid ka kaalu-klassidesse (<100, ~120, ~150, ~180~, 250kg) . Näiteks <100kg klassi võiks "odavuselt" võita üldsegi mingi hirmkallis <1.5L mootor.
Samas ei tahaks asja väga keeruliseks ajada - igav ei hakka