Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 23.04.2024 13:08

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 116 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 02.12.2011 14:43 
Eemal

Liitunud: 20.05.2005 9:40
Postitusi: 395
Põnev teema. Sama huvitav on tegelikult auto kui terviku vaatamine/võrdlemine. Milline auto on kõige paremini tasakaalus, mootori nö "response" on parim, käigukasti ja ülekannete sobivus mootori iseloomuga, lisahobujõudude saamise lihtsus/odavus rõhu tõstmise või vabalthingavale autole turbo lisamise läbi, roolisüsteemi-teetunnetuse-juhitavuse-kere-veermiku-käigukasti-pidurite vastupidavus ja koostöö/sobivus tõstetud võimsusega, auto enda soetushind jne. Kui kõikide nende detailide kooslust ühes autos vaadata ja püüda hinnata autot kui tervikut, ning seda kuidas see kooslus juhile ja auto sooritusvõimele mõjub, siis läheb pilt palju keerulisemaks.

Kui väga lihtsustada, siis saab ka eesti entusiastid kaheks jagada. Mootorimehed kellele piisab ka kiiresti otse sõitvast autost - ehk siis audimeeste ja suuremahulise saksa NA raua turbotajate koolkond ning teisel pool on väiksemate ja kergemate hea juhitavusega pöördelembeliste (sageli ka väiksema hp-ga) autode omanikud kellele meeldib ka vahel kurvis kiiresti sõita ehk siis S-Nissanid ja 924/944 Porsched. Ma loodan, et ma väga nüüd liiga kellelegi ei teinud :)

Samas üks huvitav projektimõte mis Eestis veel tegelikult teostamata ja maandub veidi nende kahe maailma vahele - E36 M3 + custom turbolahendus. Suht kerge kere, hea juhitavus, suure mahuga + pöördelembeline mootor ja mõistlik soetushind.

Tuli veel meelde üks Nissani fanboy küsimus :) - kes oskab nimetada turbomootorieid mis olid juba tehasest ITB-dega.

Mees kelle värvikas ja inforohke jutt on mulle alati meeldinud - mootoriguru Eric Hsu - on alati rõhutanud mootori seadistuse olulisust, laia powerband'i ja response tähtsust. Veidi tsitaate RB26 kohta:

The 2530s are the ultimate turbos for the 500-600hp range. A single turbo with properly selected components can come close, but they still cannot match a pair of 2530's low end response and part throttle power modulation that you need on the street or a tight, small road course. Plenty of turbos can do the 500-600hp thing, but the 2530s are so perfectly sized for the RB26 that they can magnify the entire powerband if your engine is tuned correctly with the right parts.

Vanakooli saksa raua turbotamise kohta ka veidi kildu (mulle endale 930 hirmsasti meeldib, aga ega Hsu selle jutuga ei eksi ka) :) Plus if you look at the 930's engine, you kind of wonder how Porsche and Porsche tuners even got as far as they did with it. It is archaic looking. It obviously works, but an air cooled Porsche 6 banger cannot produce the powerband of an RB26. With its 2 big ass valves and 2 spark plugs/cyl, it can produce a shit ton of mid-range and that's it. It doesn't produce a ton of high RPM power. It doesn't produce tons of torque at the bottom either. Winner? RB26 again despite it being significantly smaller in displacement. It's just an engine that benefits from being designed in a newer era.

Kõik teavad kindlasti valge Mine's R34 GTR videot, kus Keiichi Tsuchiya karjus roolis ja mootor käis pöördesse nagu bike'l, sellise setupi kohta ka veidi tausta:
We can thank Mine's and the HKS 2530 turbos for creating the whole big cam, medium sized turbo, sub 8500 rpm style of engine tuning. If you think the Mine's car is running their off the shelf cams, you should hear it idle. If it has a pair of their off the shelf 250° cams, then I'm black. The car can BARELY idle. In America, I'll have to pat myself on the back for creating the trend with Kim Johnson's BNR34 and pretty much smoking the shit out of nearly everybody at just about every competition we attended with a daily driven street car. I was influenced by rally engines that used long duration high lift cams with medium sized turbochargers and had insanely wide powerbands and flat torque curves. To this day I still get emails from Skyline owners that say, "What did you use for xxxx part on Kim's car? I'm trying to build a clone." In reality, to build a clone you'll need about $35K and a trip to XS Engineering, but I guess it doesn't hurt to ask. I give advice, but not secrets.

Miks ma nii pikalt siin kirjutan - point selles, et suuremahulisele mootorile turbo külge viskamine ja sealt 500hp saamine ei tohiks olla turboentusiastidele mingi püha graal, mille saavutamine/leidmine on kõrgeim ja ülim eesmärk.


Viimati muutis Taavi, 02.12.2011 15:35, muudetud 3 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.12.2011 15:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Taavi kirjutas:
Tuli veel meelde üks Nissani fanboy küsimus :) - kes oskab nimetada turbomootorieid mis olid juba tehasest ITB-dega.


Nissan Skyline GTR ja Pulsar GTR näiteks.

Mitte Nissanitest Porsche 911 RSR Turbo, 917 turboversioonid, 944 GTR, 924 GTP jne.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.12.2011 15:27 
Eemal

Liitunud: 20.05.2005 9:40
Postitusi: 395
Tsiteeri:
Mitte Nissanitest Porsche 911 RSR Turbo, 917 turboversioonid, 944 GTR, 924 GTP jne.


Need vist on kõik 100% võidusõiduautod, mida tänavale ei ole toodetud? :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.12.2011 14:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
ITB'd on väike kõrvalle kalle. Aga turbo-valik on imo vähe rohkem teema seotud.
See on personaalne. Mulle meeldis Janno tehtud seadistus 1.8 peal, mis võttis ilma turbota suht iga vajutuse peale linna kiirustel rattad ringi. 225 tänavarehvid rohkem kui 0.7bar boostiga 80-100kmh pealt ei pidanud, ja kui GT2876R'ist maksimum võtta siis selle 400hj/t ei pea ka 3. käik - ütleks et suht small sized turbo. Responsi poolest aga ütleks et medium sized, kuna 100kmh'ga veeredes peale vajutust ei tulnud jõud kohe taha. Äkkilist sõitu tehes, aga oli ka response hea, kuna turbol pöörded koguaeg sees - siis piisas isegi aeglasele kardirajale. Samas sai ka rahulikult sõita ja jõu taha tulemine oli suhteliselt tajutav ja sujuv.
GT35R mis lubab ka 500-600hj - jällegi sama lugu, et 1.8'st piisab, et hea tahtmise juures igal legaalsel kiirusel originaalist vähe laiemaid rehve põletada, ning dragil põhimõtteliselt takistuseks ei jää. Küll aga response on ülikehva, ka parema tahtmise juures, eriti suurematel kiirustel, kui 1.8 loomupoolest pidamist ära ei vääna. (ei hakka lisama, et GT35'ga kui juba spoolima hakkab, siis on spoolitud, ja kontrolli võib kaduda).
Piltlikult kui maanteel avastad, et Transit sõitis mööda, siis kulub 3sek spoolimiseks ja 2sek möödasõiduks, aga GT28'ga kuluks 5sek asemel 2.5sek. Ja a la kui tahad kardi rajal kurvist välja kiirendada, siis pead enne kurvi sisse pidurdamist juba gaasi põhja vajutama :lol: A la sobiks rajale, kus sirged on 300kmh ja kurvid 200kmh. Aga kui GT35'st maximum võtta, ja möödasõitu ise planeerida, siis 2sek pärast tagasireastudes pole vaja peeglisse isegi McLaren F1'st möödudes vaadata :)
See on isiklik-valik, mulle lihtsalt piltlikult meeldib pigem elada teadmisega, et F1 ei saa su möödasõitu takistada, kui see, et saaks Transitile kiirelt "tagasi-teha". Teisel juhul võib loobuda +200hj'st, et response saavutada. See enam vähem nagu Drag vs rinka.
Ja on suur vahe, kas vaja Drag500 või Ring500.

Kusjuures, suure turboga väikse mootoriga masinal on kütusekulu üldiselt väiksem :) Aga see selleks.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.12.2011 17:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Maailmas on palju teisi turbosid peale Garretti GT seeria. Siinkohal väike meenutus HX40 (~GT35 suurune kompressor) vs GT3076. Kusjuures HX40 on tavalise, mitte split-pulse turbiiniga. Arva ära, kumb on kumb:
Pilt

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.12.2011 10:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
LordVampire kirjutas:
SHiiim kirjutas:
Kuidas BMW eta 2.7 (m20b27) mootoriga lood on? Kas seda mootor kõlbab ka siia teema alla?


Mul sõber/tuttav sõitis drifti m20 mootoriga, sealt vägapalju kiidusõnu järgi ei jäänd...(läheb uuest aastast toyota mootori peale) teine sõber ütleb kui BMW siis pigem M50B25 mootor B28 vändaga


Eta mootor + 2.5 kaas. Kuna kolbe on umbes 6 erinevat põlvkonda valida, siis saad valida täpselt sulle sobiva surveastme. Jupid vanarauahinnaga saadaval, midagi customit tarvis pole.

Üks korralik HX35-40, pööretega mõistlikku piiri jääda.
Korralik seade, ning rajale 500hp nautima.
Kogu eelarve oli eestis suts üle 70k 3 aastat tagasi.



Samas tundub see nii igav ja kindlapeale minek olevat mulle nüüd :)

Palju põnevam on järgmine retsept.
RB20DET üle puurida 86mm peale. Sisse RB26 kolvid ja peale RB26 kaas.
Kogu kupatus hoolsalt tasakaalutada ja N1 õlipumpa kasutada.

Tulemuseks on 2.4 töömahuga, tohutult pöördeid armastav 500hp "tsiklimootor"
Jupid vanarauahinnaga aga teie peate elukohta vahetama enne :)

Kogu eelarve hetkeks 2500 taala. Teha veel torutööd ja osta uued turbod. Annan kindlasti dünotulemused kah teada, kui aeg selleni.

_________________
TurboLestaKala | JAM Racing


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.12.2011 1:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.04.2007 21:24
Postitusi: 729
Asukoht: Tallinn
Kui jutt juba rb24 peale läks siis:



Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.12.2011 2:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.03.2005 18:01
Postitusi: 390
Asukoht: .EU
Noh rb26 kaas ei ole nii lihtne saada,
odavam arvan et kohe kompleektne rb26mootor v6tta

ps
mul on pakkuda r33 rb26dett koos kastiga

_________________
ECI


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.12.2011 17:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.07.2005 11:09
Postitusi: 402
13B NA 9.4cr töökorras mootor ca 200-250eur
korra lahti võtta ja ära portida ning uued o-rõngad panna 200eur
MS2V3 400eur koos juhtmesarjaga
Kolle materjal 80eur
Väline 60mm WG 150eur
FMIC komplekt 200eur
HX40Super 790eur
WB kit 200eur
2x1600ccm pihustid 200eur

Kokku 2470eur ja 500whp easy :) Ja mida suuremad pordid seda rohkem ka väänet ning tühipöördeid kuid tänaval suht ebamugav sõita siis.

Tsiteeri:
Update: 506 RWHP 383 RWTQ
New numbers at 19 PSI with an 11.0 A/F
http://www.rx7club.com/attachment.php?s=&postid=2224452
Modifications include:
Large Port
T-78 Turbo
HKS Twin Power
1000cc/1600cc injectors
Power FC
Aeromotive fuel pump, -8 lines, SX FPR
Greddy 3 row intercooler
Apexi GT Spec Exhaust
Rx7store midpipe
Tuned by rx7store.net

Greddy T-78
Apex N1
Midpipe
PTP Fuel System
850's/1600's
Street Port
2mm 2 piece seals
PTP built motor
Power FC
HKS Twin Power
NGK 115 Plugs
Greddy Front Mount
Extrude honed intake manifold
Greddy Profec B
HKS Coilovers
Tuned by PTP (Protech Performance)

561 hp / 509 tq

jne neid autosid väga palju

_________________
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.12.2011 19:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.03.2006 14:54
Postitusi: 273
Asukoht: Tallinn
Miks te asja nii keeruliseks ajate?Minge võtke mõni kõige odavam mootor romulast,millel nats litraazi ka on ja viskate oma vile vahele ja saategi sealt oma 500hj ju kätte.Selles suhtes ilmselt ongi Hentsil õigus,et selleks sobib ju väga hästi odav mersumootor,mis on töökindel.
Neid mingeid kalleid high performance kulikatega mootoreid ei ole üldse ju mainida mõtetki,kus iga julla on kas siinamil defitsiit või üldse mite kätte saadav ilma meeletu transa e. siis lisakuluta.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 06.12.2011 13:50 
Eemal

Liitunud: 20.05.2005 9:40
Postitusi: 395
Just, teeme ikka võimalikult põlve otsas ja romulajuppidega, nii on kõige õigem. Seda rada edasi mõeldes oleks kõige odavam osta E32 750i (1000 EUR) ja lasta sellele 200hp shot pähe (kasut komplekt ca 500 EUR?), voila 500hj 1500 euroga!


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 06.12.2011 23:22 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Just täpselt nii ongi. Küsitigi ju odavaimat mootorit, mis saavutab vähemalt 500hp ja 500Nm. Kas just kõige õigem, aga täidab eesmärgi, mis on püstitatud.
Selge on see, et meil on odavam tuunida euroopa autosid, mitte hiinakaid. 500hp/Nm saab näiteks kindlasti odavamalt kätte BMW`st kui Nissanist. Japsis oleks asi ilmselt vastupidine, siin mitte.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.12.2011 10:29 
Eemal

Liitunud: 20.05.2005 9:40
Postitusi: 395
Kogu minu pika jutu mõte oli, et kas üldse on vaja taga ajada seda odavaimat 500hp mootorit? Tundub, et nagu auto ise ja kogu kooslus ei oleks üldse oluline. Kui on hetkeline maanteel saadav kiirenduslaks oluline, siis võibki ju 1500 eurose nitrobemmiga sõita. Kui mootorist saadav odav jõud on ainuke näitaja siis poleks tegelikult mõtet autoga tänavale ronidagi, ehitad koju vannituppa mootoridüno ja muudkui dünod seal, ning vahid ekraanilt numbreid.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.12.2011 11:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Inimeste ootused ja eelistused on erinevad.

Selle loogika järgi on 99% USA võimsatest autodest ju mõttetud, kuna nendelgi on märksõnaks odavad hobujõud. See kehtib mõistagi ainult USA's ja meil hakkab see USA mootorite puhul kehtima umbes 1000+ hj juures.

Lihtsalt mingi tänavaauto juures pole midagi 500 hj/500 Nm soovis valesti, ega masin automaatselt ringrajale pea pürgima ja kui eesmärgiks on selle masinaga sõita, mitte seda pidevalt eksponeerida, siis ma küll ausaltöeldes ei näe erilist põhjust, miks need asjad ei võiks olla nö põlve otsas tehtud. Kui töötab, siis töötab. Heaks näiteks on Ville Oksaneni Moskvitš, mis on põlve otsas ehitamise musternäide.

Ma ehitan oma 911 turbomootorit ka nii, et kõik asjad teen pmst ise ja seda mitmel põhjusel. Esiteks on nii palju odavam, teiseks ma saan nende tegemisega hakkama ja kolmandaks on paljud lahendused, mida nö otse külgepolditavana pakutakse, paras porr. Mis siis, et näevad kenad välja, aga funktsionaalsus pole see.

Igaühele oma ja alati pole vaja, et kõik viimase peal oleks. Kui ma kõike selle loogika järgi teeks, siis poleks mõtet mingite vanade autodega üldse jännata vaid tasuks ehitadfa kas mingi uue sportauto baasil või üldse ise nullist mingi masin ehitada.

Selle teema mõte oli ikkagi võimalikult odavalt 500 hj/500 Nm saavutada, mitte need numbrid võimalikult hea juhitavuse, tesostuse või välimusega saada.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.12.2011 11:31 
Eemal

Liitunud: 20.05.2005 9:40
Postitusi: 395
Ma just püüdsin autot kui kooslust rõhutada. Auto võib ka odavalt ja põlve otsas tehtud olla, aga siis peab oskaja ja stiilitunnetusega tegija olema, ning viimistletud peaksid olema kõik auto olulised komponendid, mis sooritusvõimet mõjutavad. Ringiaeg ei ole üldse primaarne, aga tasakaalus ja täpse autoga on ka nauditav tänaval sõita. Mina isiklikult näiteks ei näe võlu mingis sileda istme ja veoautorooliga sedaankerega pehmes taksomersus (tehase eesmärk oligi 80-datel just selline luksusauto ehitada ja omal ajal oli ta omas segmendis maailma tipp) mille ridakuuele on turbo külge kruvitud - mis sest, et see on Eestis odavaim viis turboautol 500hp saada.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 116 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11