Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 9:21

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 116 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 18.11.2011 11:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.01.2005 15:16
Postitusi: 218
Asukoht: Jüri
Kui TKTK pink tuli siis proovisin Dynomax vs TKTK, vahe ikkagi märgatav.

max rwkw TKTK: 208 @ 6701rpm
max rwkw dynomax: 247 @ 6400rpm

max rwtrq nm TKTK: 313.8 @ 5289rpm
max rwrrq nm dynomax: 404 @ 5400rpm

Pilt

Muidugi turboauto, vesicooler ja TKTK esirattad veeresid ka kaasa. Kõige parem oleks katsetada mingi vabalthingava masinaga seda vahet.

_________________
Kopikas Racing


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.11.2011 12:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Turbomasinaga ei saa seda päris otseselt võrrelda. Kõige etem oleks mingi keskmisest veidi võimsama vabalthingavaga (200-300 hj) ja samal päeval mõlemas dünos käia.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.11.2011 12:09 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
TKTK dyno näitab suhtkoht samu numbreid, mis autotootjad lubavad.
Kooli laborite käigus on sealt üle veeretatud päris uusi autosid, ja tulemused jäävad/saavad samasse suurusjärku.

Kuna kõik küsivad: "palju see siis mootorist on? " võib öelda ligikaudse valemi.
See ei pretendeeri mingile tõele.
Üheteljeveoline - ratta kw/ 0,85
Neljaveoline - ratta kw/ 0,8

Ja kuna pingi tarkvara oskab päris hästi tulemusi standardoludele ümber arvutada, siis ei ole see ruumi temperatuur ka nii suur muutuja. Väljaarvata juhud, kui mootori juhtarvuti detonatsiooni või väga ekstreemsete sisselaske temperatuuride tõttu kõvasti eelsüütenurka maha keerab.

Teemasse

Audi on ennast tõestanud ja juppide ning KnowHow poolest on see 500 hp kergesti saavutatav.
Kellel on alla 600hp audi, see on politsei :-D

Mersu ja bemm on ennast ka skandinaavlaste käes hästi üleval pidanud.

Selles teemas olev jutt rootoritest on tundub ka usutav.

See et AMS perfomance töökojast 1000+ UShp mitsubishi 4g63'esid välja veereb, ei tähenda, see mootor ongi kõigeparem. Juppide ja töö nimekiri on aukartustäratav - meil ei saada seda nii tasakaalugi, et 10 000 rpm teeks.

BMW 1,5 liitrine mootor arendas peaaegu 1500 hobujõudu.

Soomlase Ville Oksaneni tappajamosse kapoti all on ka mosse ploki ja vända ja plokikaanega 800+ Hp'd


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.11.2011 12:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Dünode võrdluseks on teine teema (dünomaxis on kah tehase autoga täpselt tehase võimsus mõõdetud).
Enne tuleks üldse aru saada, mis on 500hj.
Kui Opel Calibra 2.0T on kiire auto, siis Ferrari on väga kiire - enamus vastu ei vaidle. Tegin kiire päringu, ja siit on näha et keskmine Ferrari on täpselt 300hj. poole võrra võimsam kui Calibra. Defineeriks ka järgmise termini "üli kiire", mis võiks siis kah näiteks poole võrra võimsam olla, ehk 450hj. Seega 500hj poleks isegi keskmisest Ferrarist klassi võrra võimsam, vaid pigem ülejärgmises klassis. Ja neil on oma ülikool, omad tehased ja itaallaste keskmine IQ pole madalam kui eestlaste oma :lol: jne.
* Pooled mainimist väärivad projektid ("lugejate autod") on isegi turboklubis alla 300hj.
Reaalselt üle 500hj autode nimekiri eestis on suhteliselt lühike. Pakun, et iga 3000. auto. Ja kui võtta üle 300hj/t, siis neid vast mingi 100 kuni mõnisada tk liikvel on (hetkel laiali olevaid masinaid ei loe). 400hj/t kümme kuni mõnikümmend, 500hj/t ??? Eks suvel lugedes on neid ühesuve liblikaid rohkem, aga noh teemaks on ka töökindlus.

Rääkides odavatest lahendustest, siis pigem kaldun kah arvama, et mootorit lahti ei tohiks võtta.
Tean, et ka TC'st läis läbi 1.6 civic, mis lahtivõtmata turbotati üle 300hj peale, seega poole suurema mootoriga 500-550hj ei tohiks olla palju suurem probleem. Seega üritaks ikkagi keskenduda mootoritele, mida ei pea üli täpselt kontrollima või üldse ümber ehitama hakkama. Selge see, et ilma karu-kõhtu vaatamata garantiid (kindlustunnet) ei saa, aga jutt käibki ju odavatest lahendustest.

1* mootor + uus õli ja filtrid (rihmad rullikud kah eelarvesse?)
2* aju, juhtmestik, triggerdus, andurid, pihustid, pump, FSE
3* IC, torud, lõdvikud, klambrid, boost-controller, bov.
4* turbo koos kõigi õlitus jahutus voolikutega
5* väljalaske kollektorist kuni summutini
6* kõige selle välja otsimine, transport ning paigaldus.
7* seadistamine
Piltlikult Iga hobujõu eest peab igas punktis ühe euro maksma. (Nimekirja koostasin lennult, seega ebatäpne).
Et 1-2k eur'iga see saavutada, siis peaks üksik punkt selles nimekirjas maksma 150-300eur. Tundub suhteliselt naiivne, või siiski tehtav? 1-3k eur'iga leiab ehk töötava 300hj komplektse mootori, mis ei vaja remonti, käib omal jõul ehk puudub vaid aku, radikas ja bensupaak.
600hj BBC mootori (mis on massi tõttu võrreldav 500hj R4'ga) saab näiteks Vitsuti käest tellida (pead ei anna, aga vist 6k eur). Kui saab kuskilt odavamalt, siis see on juba millegi arvelt - ja see õigest kohast näpistamine või mitte näpistamine ongi just see know-how mis "odavaim"-teemaga hästi haakub. Teema pole ju "Kallid kerged kindlad kenad vms 500hj lahendused". Töökindlus võiks siiski mingi 10000-100000km olla. (Pole uurinud, lihtsalt pakun, et enne 100k pealt vaadatakse ka Veyronitele korra kõhtu).

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.11.2011 13:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Soodsalt tegemine eeldab seda, et inimene teab ise suhteliselt hästi, mida ja kuidas teha ning omab tööriistu ning suudab elementaarsed asjad ise ära teha.

500hj suutliku turbo saab vabalt alla 300 euro, samuti summuti ja kollektori, IC, mis jätab veidi enam raha aju jaoks. Pihustid, pump on võimalik samuti alla 300 euro leida ning häälestus käib juba selle minu postituse esimese lause kohta. Sinu postitusest võib välja lugeda, et kõik ülalnimetatud asjad tuleks osta, kuid meil leiduvate soodsate ja võimekate mootorite puhul (BMW ja MB R6) kas pole üldse bolt-on juppe või on need ulmeliselt kallid. Ehk siis teha on odavam ja tihti ainuke võimalus.

Ehk kes tahab soodsalt saada, alustagu teooria selgekstegemisest ning jätku margieelistused kõrvale :)

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.11.2011 14:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.07.2005 11:09
Postitusi: 402
Mihkel kirjutas:
Võrdluseks sai tehtud kuu tagasi üks 1.6 4sil turbokas 100% stock sisu (stockis 115hj), TKTK dynos tõmbas 280hj.
Samas võrdluses USA foorumite sama auto SUVALISTE tulemustega tõmmatakse seal 0.3-0.5bar VÄIKSEMA rõhuga SAMA tulemus.


Ma liigitaks selle kütuse kvaliteedi kapsaaeda.

IvarR

_________________
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.11.2011 11:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
IvarR kirjutas:
Mihkel kirjutas:
Võrdluseks sai tehtud kuu tagasi üks 1.6 4sil turbokas 100% stock sisu (stockis 115hj), TKTK dynos tõmbas 280hj.
Samas võrdluses USA foorumite sama auto SUVALISTE tulemustega tõmmatakse seal 0.3-0.5bar VÄIKSEMA rõhuga SAMA tulemus.


Ma liigitaks selle kütuse kvaliteedi kapsaaeda.

IvarR

Seda kah, jah, et hj on üldse natuke ebatäpne näitaja, sel juhul võiks ära märkida, mis dünos selle peab välja mõõtma. Pealegi hj numbrit pole ju otseset vaja, soovitakse siiski pigem kiirendust (erandjuhtudel soovitakse muidugi ka numbreid dyno-lehel). Kuna veerandmiili aeg sõltub aga paljuski stardi-pidamisest, mis on samuti erinev siin ja teisel pool lompe, siis palju konkreetsemalt mõõdetav ja võrreldav oleks näiteks kiirendus 150kmh pealt. Teema võiks olla "odavaim auto ca 0.5G @ 130-160kmh vahemikus". Antud juhul võib juhtuda, et teema algataja saabki oma 500hj, aga naabrimees sõidab oma 400hj'ga ikka eest ära, ja alles siis taibatakse, et ei soovitudki võimsust, vaid kiirendust.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.11.2011 15:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Kogu elu ei käi kiirendusrajal ja suvisel hobimasinal pole sellest 0,2-0,3 s võidust 60 ft juures sooja ega külma. Lisaks ei koti nt ringrajal see absoluutselt kedagi, seal on vähe olulisem pidamine kurvis.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.11.2011 16:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.02.2009 22:55
Postitusi: 394
Asukoht: Tallinn
Mis siis tuleb, ala 2,2....3 liitrine R5/R6 (jätsin audi sisse :D... loe: 3 liitrine rida6) mootor, hea kui oleks 24 ventiili, või ehk 4 klappi silindri kohta... Voolavusest nii palju et võiks olla nii palju vähemalt et ühelt poolt sisse ja teiseltpoolt välja.
Ehk siis ... Kes teeb selliseid mootoreid: Toyota, Nissan, Volvo, Audi, MB, BMW (loe tugevuse järjestuses) Keegi tahab lisada midagi? ...


Edit: opel tuli meelde veel, ehk siis - Toyota, Nissan, Volvo, Audi, MB, BMW, Opel

_________________
BMW E92 COUPE 335xi
"Küla laadija rästik" :D


Viimati muutis LordVampire, 20.11.2011 19:17, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.11.2011 18:32 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
Seda et mersu võiks tugevuse poolepealt suht ette tõsta.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.11.2011 19:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.11.2010 18:09
Postitusi: 63
Kuidas BMW eta 2.7 (m20b27) mootoriga lood on? Kas seda mootor kõlbab ka siia teema alla?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.11.2011 21:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.02.2009 22:55
Postitusi: 394
Asukoht: Tallinn
SHiiim kirjutas:
Kuidas BMW eta 2.7 (m20b27) mootoriga lood on? Kas seda mootor kõlbab ka siia teema alla?


Mul sõber/tuttav sõitis drifti m20 mootoriga, sealt vägapalju kiidusõnu järgi ei jäänd...(läheb uuest aastast toyota mootori peale) teine sõber ütleb kui BMW siis pigem M50B25 mootor B28 vändaga

_________________
BMW E92 COUPE 335xi
"Küla laadija rästik" :D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.11.2011 22:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.06.2011 21:15
Postitusi: 200
Siin teemas peaks olema ikkagi jutt odavaimast mootoris 500hj saavutamiseks ja toyota 2JZ-GTE seda kindlasti pole.Selle toyota mootori kõrvale võiks näiteks bmw valikust tuua S38B36(samuti ka S38B38;S50B30;S50B32;S54B32).Kõik need eelnevalt mainitud bmw mootorid toodavad ilma pingutamatta 1000+hj kui keps ja kolb ära vahetada(saavad ka selle 500hj stockina kätte,aga see on resursi raiskamine,sest sellise tulemuse saab ka odavamast ja lihtsamast bmw mootorist),aga tegu pole odavate mootoritega.
BMW valikust oleks kõige odavam mootor millest stock-ina 500hj võtta m30b34(liiguvad hinnaklassis 200-300€).Kindlasti tuleks kasutada ka suhteliselt suurt turbot(näiteks holset hx 50 või hx 55) ja võimalik,et ka teist nukkvõlli.Kolb ja keps peavad seal mootoris kindlasti vastu selle 500hj.
Millegi pärast arvan,et toyota ja nissani valikus olevad mootorid millest lihtsate vahenditega 500hj kätte saada ei ole kindlasti odavad ja kuuluvad pigem samasse klassi bmw S mootoritega(pean silmas seda,et kui juba nende mootorite tuunimiseks läheb siis on siht ikka 1000hj kandis).
Kuigi endale audi ei meeldi siis tõenäoliselt valiks ise just audi sellise eesmärgi jaoks,sest hea tooriku saab kätte suhteliselt odavalt ja eelisteks on tugev nelivedu,hulgaliselt know howd jne(seda muidugi juhul kui eesmärk on fun,sest kui plaan oleks rada nühkida siis vaataks ikkagi midagi teist).

_________________
BMW M3 Touring 870hp & 892nm @ 1,4bar boost
"With great power, comes great responsibility"


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.11.2011 23:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
500hj saamiseks M30 mootorist ei ole kindasti vaja HX50 või HX55-e. Selle saab kätte ka HX35 või HX40-ga ja mõlema turboga on mul M30 mootoriga kogemus olemas. HX35 on 3,5liitrise peal väga äkilise minekuga ning meenutab pigem 6l V8-t. Nukkvõlli samuti pole vaja vahetada.
Küll aga on vaja investeerida programmeeritavasse ajusse ja pihustitesse lisaks tavapärasele turbokraamile.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.11.2011 23:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.06.2011 21:15
Postitusi: 200
Täitsa võimalik.Endal on kogemus näiteks bmw m30b30 stock mootoriga millel kasutasin holset hx50 turbot.HX50 spoolis ennast sellel 3l mootoril tegelikult üle ootuste hästi.
Suuremad pihustid ja standalone EMS on sellise jõu jaoks 100% bmw mootorite puhul vajalik.

_________________
BMW M3 Touring 870hp & 892nm @ 1,4bar boost
"With great power, comes great responsibility"


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 116 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 87 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11