Dünode võrdluseks on teine teema (dünomaxis on kah tehase autoga täpselt tehase võimsus mõõdetud).Enne tuleks üldse aru saada, mis on 500hj.
Kui Opel Calibra 2.0T on kiire auto, siis Ferrari on väga kiire - enamus vastu ei vaidle. Tegin kiire
päringu, ja siit on näha et keskmine Ferrari on täpselt 300hj. poole võrra võimsam kui Calibra. Defineeriks ka järgmise termini "üli kiire", mis võiks siis kah näiteks poole võrra võimsam olla, ehk 450hj. Seega 500hj poleks isegi keskmisest Ferrarist klassi võrra võimsam, vaid pigem ülejärgmises klassis. Ja neil on oma ülikool, omad tehased ja itaallaste keskmine IQ pole madalam kui eestlaste oma
jne.
* Pooled mainimist väärivad projektid ("lugejate autod") on isegi turboklubis alla 300hj.
Reaalselt üle 500hj autode nimekiri eestis on suhteliselt lühike. Pakun, et iga 3000. auto. Ja kui võtta üle 300hj/t, siis neid vast mingi 100 kuni mõnisada tk liikvel on (hetkel laiali olevaid masinaid ei loe). 400hj/t kümme kuni mõnikümmend, 500hj/t ??? Eks suvel lugedes on neid ühesuve liblikaid rohkem, aga noh teemaks on ka töökindlus.
Rääkides odavatest lahendustest, siis pigem kaldun kah arvama, et mootorit lahti ei tohiks võtta.
Tean, et ka TC'st läis läbi 1.6 civic, mis lahtivõtmata turbotati üle 300hj peale, seega poole suurema mootoriga 500-550hj ei tohiks olla palju suurem probleem. Seega üritaks ikkagi keskenduda mootoritele, mida ei pea üli täpselt kontrollima või üldse ümber ehitama hakkama. Selge see, et ilma karu-kõhtu vaatamata garantiid (kindlustunnet) ei saa, aga jutt käibki ju odavatest lahendustest.
1* mootor + uus õli ja filtrid (rihmad rullikud kah eelarvesse?)
2* aju, juhtmestik, triggerdus, andurid, pihustid, pump, FSE
3* IC, torud, lõdvikud, klambrid, boost-controller, bov.
4* turbo koos kõigi õlitus jahutus voolikutega
5* väljalaske kollektorist kuni summutini
6* kõige selle välja otsimine, transport ning paigaldus.
7* seadistamine
Piltlikult Iga hobujõu eest peab igas punktis ühe euro maksma. (Nimekirja koostasin lennult, seega ebatäpne).
Et 1-2k eur'iga see saavutada, siis peaks üksik punkt selles nimekirjas maksma 150-300eur. Tundub suhteliselt naiivne, või siiski tehtav? 1-3k eur'iga leiab ehk töötava 300hj komplektse mootori, mis ei vaja remonti, käib omal jõul ehk puudub vaid aku, radikas ja bensupaak.
600hj BBC mootori (mis on massi tõttu võrreldav 500hj R4'ga) saab näiteks Vitsuti käest tellida (pead ei anna, aga vist 6k eur). Kui saab kuskilt odavamalt, siis see on juba millegi arvelt - ja see õigest kohast näpistamine või mitte näpistamine ongi just see know-how mis "odavaim"-teemaga hästi haakub. Teema pole ju "Kallid kerged kindlad kenad vms 500hj lahendused". Töökindlus võiks siiski mingi 10000-100000km olla. (Pole uurinud, lihtsalt pakun, et enne 100k pealt vaadatakse ka Veyronitele korra kõhtu).