Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 12:06

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 27 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 21.01.2011 0:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
Astrona kirjutas:
Aga andke parem hea mõte, mis 7,4L plokiga teha

Seda mõtet peaks vist ka siis küsima, kui mootor terve oleks. Mida sa teed 7,4l mootoriga?

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 21.01.2011 9:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
taxu kirjutas:
Kunagi juhtusin lugema artiklit, kus oli tehtud V2 mootori ühest silindirst kompressor, vist oli ducati mootor. Võibolla mingi selline variant?


See mõte käis mul juba nädal tagasi peast läbi, kuidas 4 silindriline 2 silindriliseks teha ja ülejäänud kahest silindrist ülelaadimine saavutada 4 taktilisele või segu ettelüke koos ülelaadimisega kahe taktilisele. Ka kolbkompressoril lööb tavaliselt 1 kolb teisele ette.
aga selle asja pointi ma ei leidnud sest ma ei usu et sellist ülelaadimisviisi koefitsendiga ei korrutata või töömahtu 4 silindri järgi ei võeta. Kui mingi ime läbi peaks töömahuks arvatama siiski 2 silindri maht siis variante oleks mul nii töö kui õhku pumpavate silindrite näol. ~750cc-1200cc
Kui oleks vaid nii et töömahu alla käib vaid küünaldega silinder ja õhku ette lükkavad silindrid ei tähenda ülelaadimist siis võiks isegi mingi kahetaktilise peale mõelda. Saaks auto street klassi jaoks õigesse kaalu....õigemini ülekaalu.
Töötavad mootorid on kõigi eri tüüpidena välja mõeldud aga näe ikka leidub siin lolle nagu mina kel näpud sügelevad.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 21.01.2011 13:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
jeff01 kirjutas:
aga selle asja pointi ma ei leidnud sest ma ei usu et sellist ülelaadimisviisi koefitsendiga ei korrutata või töömahtu 4 silindri järgi ei võeta.
Me dragi reeglites ei mainita mootorite arvu. Võiksid teoorias oma leiutise endale abimootoriks panna. vms :evil: . Aga kohtunikud pika mõtlemise peale otsustaks vist ikkagi nii, et töö-silindrite maht x 1,7. Mis tähendaks ka, et 4120cc V8 masin võiks omal 2 küünalt välja keerata ja minna 1.8T'dega võidu sõitma.

taxu kirjutas:
Astrona kirjutas:
Aga andke parem hea mõte, mis 7,4L plokiga teha
Seda mõtet peaks vist ka siis küsima, kui mootor terve oleks. Mida sa teed 7,4l mootoriga?
Nu Trans Am'il oli selline peal, ja sinna läks nüüd teine kap-rem mootor - mille ülesanne on seda kolakat "2-ukselise-auto-kombel" edasi liigutada. Lihtsalt: see stuff jäi üle; norm hinnaga müüa ei oska ja võtab teine lihtsalt ruumi. Lihtsalt taastada imo pole mõtet, pigem teeks siis nullist teise või ostaks töötava. Vedeleb ka CA plokke, ja kaalusin nende üksteise otsa asetamise R8-kombel, aga lõpuks jäi mõte selle taha, et kastipoolne väntvõll ei kannataks seda 1200+hj ja niisama all-show-no-go ei motiveeri.
Või küsid, mida mootoritega üleüldse teha? No, eks ikka üritaks siis mõnele rondile vahele tõsta, või paneks katusele pasuna-kompressorit ringi ajama nagu WWII ajal :lol:

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.01.2011 0:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
"No replacement for displacement"-maalt tulevad jah need 7l mootorid. Siinmail tundub lihtsalt sellise numbri nimetamine esimesel hetkel koomiline. :okse

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.01.2011 13:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Kas on olemas saaledega kahe taktilist? ilmselt mitte. Bensu-õli segus elab ilmselt vaid laager.
Kas on kuidagi võimalik tekitada laager väntvõlli keskele?
Pilt

Vaid siis kui teha väntvõll keskelt avatavaks? see pole vist reaalne. :ohshit

Kui oleks plokk vähe asisemast metallist kui alumiiniumi-magneesiumi sulam siis õnnestuks ehk vändaliin mõõtu ajada ja väntvõllile tavoti abil nõelad ümber panna aga minu mootoril mitte.

Ja kuidas saaks selle keskosa hermeetiliseks?

Need oleks suurimad küsimused, mis takistavad "õige" kahetaktilise teemal edasi mõtlemist.
Kui need küsimused õnnestuks lahendada siis jätaks mootorist ära....õlipumba, nukkvõlli, nukarattad, tõukurid, vardad, tõukurvarraste torud, nookurid ja nookurvõllid, klapid, vedrud, taldrikud, õli jne pudinad. Lisaks juba eemaldatud jagajale ja selle ajamile, bensupumbale jne. Keevitaks piki nukkvõlli tunnelit ploki vahele vaheseina ja koosneks mootor vaid laagritel vändast ja vändakorpusest + keps, kolb, silinder ja custom kaas. Tekitaks ploki välised pordid.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 23.01.2011 19:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
jeff01 kirjutas:
Kas on kuidagi võimalik tekitada laager väntvõlli keskele?
1. mõte on, et võtad 2 paksu poolkuud, mis oleks siis ka "laagri kuulide põhi". Siis laod sinna kuulid peale ja tõmbad rõnga peale. Viimane on siis tiba suurem kui kepsukäik - näiteks 140mm.

Kas mitme-silindrilisel on mitmeosaline karter? muidu kolvi alla liikumisel tekkiv pumpamis-effekt nullitaks ju ära teise kolvi ülesliikumisega.

Miks ta ei võiks kasutada mõnda teist ruumi, kus ta õli ära ei riku? Näiteks sul 4 silindrit - segu koosta neist kahes, ja tööd teevad teised 2.
Kas 2-taktilist tehakse "hülsi-portidega" seepärast, et a la 30000rpm peal ülijäikade klapivedrudega on pea võimatu? kindlasti ka töökindlus, kuna liikuvad osad puuduvad.
Kas plaanid ka ülelaadida? Siis vist need õliaurud rikuks kütuse ja detob juba madala boostiga.
Kuhu see peale läheks? Genekas või paat oleks vähem nõudlikumad, kui auto jms - tuleks erinevad lahendused.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 23.01.2011 20:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Kui miskit ehitaks, siis kindlasti autole.
Miks? Puht sportlikust huvist ja olemas olevatest originaal osadest, et asi üle mõistuse kallis ei tuleks.

2 silindrit segu sisse lükkama teemal me ülevalpool juba rääkisime. Se oleks lihsaimalt teostatav kuid miskit erilist tulemuseks poleks....800cc kahepütane 2 taktiline ongi ehk sama mis 1600cc neljataktiline. Selle oleks pointi kui oleks kindel et sellise monstrumiga võib võistelda ja et kahetaktilist ei kohelda neljataktilisest erinevalt. Siis saaks eduka prototüübi korral ka 1-1,3 liitrise teha.

Kui siis juba 1600 2 taktiline.

Jah, karter peab olema keskelt eraldatud.

2taktilise suurimaks eeliseks ongi detailide vähesus mis mootori pöördeid piiraks. Olgem tagasihoidlikud ja tuleme näiteks 10 000 pöördega 2 taktilise juurde. See stressaks ju klapiajamit samapalju kui 20 000 RPM neljataktiline.

Kas laagri kuulid või nõelad või mis iganes jookseks poolkuudel? kahtlen......kahtlane juba miski saale pooleks saada nii et see pärast kokku surutuna veel ringi moodustaks
Kui keskele jätta saale ja otstesse laagrid lendaks asi vist laiali?

aga kui vänt pingis pooleks lõigata, otstesse freesida miski tapp mis neid ühendaks (Ideaalse sobimise nimel võik tapi esmalt läbi ära freesida ja siis lõigata) ja siis otsad laagri keskele koos tapiga kokku suruda?

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.01.2011 0:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
Miks arvate et liugelaagrid seal ei kesta? Väikestel 2 taktilistel kasutatakse nõellaagreid lihtsalt selleks, et surveõlitust tarvis poleks. Antud juhul ju pole see teema, kui doonoriks niikuinii surveõlitust omav mootor?!

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.01.2011 4:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
jeff01 kirjutas:
Olgem tagasihoidlikud ja tuleme näiteks 10 000 pöördega 2 taktilise juurde. See stressaks ju klapiajamit samapalju kui 20 000 RPM neljataktiline.
No tegelikult 4 taktilisel on klapivedru juures määrav see aeg mille jooksul ta klapi kinni peab lükkama. See, et ta vahepeal 3 takti kasutult seisab pole eriti oluline. Seega 10000rpm kahetaktiline stressaks pigem u nagu 12000rpm 4-taktiline. Ja 4-taktilised lastakse kah üle 20000rpm'i. Suuremad mootorid siiski alla 15000RPM. Antud eelarve juures muidugi üle 10K läheks kalliks.

2 taktiline juba topelt taktide tõttu võiks nagu 1000 vs 1600cc olla, aga kui veel sumpapauna ja väikse karteriga 0.5bar ülerõhku saavutada, siis võiks võrrelda 2200cc'ga, aga kuna 50% rohkem pöördeid läheb kah peale, siis ideaalis kuiva võhikliku teooriga võiks 1000cc 2 taktiline arendada samapalju kui 3300cc 4-taktiline. Praktika on aga see, et leidsin youtube'ist NOS'iga väidetavalt maailmavõimsaima, mis oli 1725cc 2-taktiline ja vaid 540hj. Mis on pea 3-4x vähem kui 4 taktiline F1 omal-ajal :) mitte aga 3-4x võimsam. Teoorias on kuskil suur viga :)

Arvan, et jätkates läheb see vänt küll laiali. Samas kardaan käib kasti otsa kah põhimõtteliselt (nuudiga) jätkates, ja seal on jõud 2-4x suuremad.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.01.2011 18:35 
Eemal

Liitunud: 24.07.2006 12:25
Postitusi: 598
Asukoht: Tartu
Kuullaager toimib seal esimese töötaktini, siis on kuulijälg kepsus ja väntvõllis. Tsiklitel on rull-laagrid. Neid ikka liigub standartmõõtude järgi, aga siis peab olema keps ju ühes tükis ja vända kael pressitav. Keps on siis veel termiliselt töödeldud, et saavutataks laagrisaale tugevus. Igapäeva töös puutun tarkadega palju kokku, kes mõtlevad, et ohh lasen võlli(mille on rullid/nõelad ära kulutanud) üle treida, küll siis saab hea, nagu uus.

_________________
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.01.2011 21:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
taxu kirjutas:
Miks arvate et liugelaagrid seal ei kesta? Väikestel 2 taktilistel kasutatakse nõellaagreid lihtsalt selleks, et surveõlitust tarvis poleks. Antud juhul ju pole see teema, kui doonoriks niikuinii surveõlitust omav mootor?!


Ei, selles pole küsimustki, et õlisurvega saale ei kestaks. Asi oli selles, et kahetaktilisel on tarvis õhku läbi mootori millegagi pumbata....näiteks karter mille maht niikuinii muutub kolbide liikumisel. Kuna õlist karterit õhuruumina kasutada ei saa siis jäävadki variantideks vaid kompressor....hädapärast ka turbo või 2 silindrit õhku liigutama + 2 töösilindrit

Tänud ahto kaasa mõtlemast. Kuna ise pole materjalide tundmises tugev siis selline abi on alati tervitatav. Kuule ma seal kindlasti kasutada ei plaaninud, kui nii olen kirjutanud, siis kogemata ja plaanis oli rulle kasutada. Seda, et kahes osas saale ei tööta ma arvasingi. see ühenduskoht on sama mis mõraga laagrisaale või veel hullemgi. Vända laagritele tegemine jääb seega 100% et ära. Võtsin selle arutluse alla vaid seetõttu et olen seda sõnakõlksuna kuulnud et tee vänt laagrite peale....eks se siuke linnalegend ole vast siis.


Mõeldavatest variantidest jääks tööle saadavuselt lihtsaimast alustades siis:
Kompressor - minu silmis suurim miinus oleks see, et klappideta ja portidega nagu mulle meeldiks on kompressor vaid gaasivahetuseks mis mootori töömahu 1,7mega korrutab ja boosti sellest mootorile ei teki sest klappideta ei saa sisselaske porti teha kõrgemale kui väljalaske porti.

Turbo - Samad jamad mis kompressoriga + see et käivitama peaks vist suruõhuga :-D ei usu et madalal pöördel üldse käiks.

2kolbi + 2 kolbi - töömaht väheneks 2 korda. Samuti pole ma porte läbi mõelnud ja ei tea kas see üldse teostatav oleks.

Tundub et ongi JOKK ja põhjus miks teistel selliseid ideid ei tule on selles, et jõutakse omas peas nii kaugele ära mõelda kuhuni mina teie abiga jõudsin :-D

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.01.2011 23:56 
Eemal

Liitunud: 24.07.2006 12:25
Postitusi: 598
Asukoht: Tartu
Teflonkattega puks on küll hea libe, aga ei talu lööke, ega töötleist, kuna see kiht on seal alla 0,5mm paksune. Väiksegi vigastus ja kate rikutud.

_________________
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 27 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 98 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11