Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 04.05.2024 8:31

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 27 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 13.01.2011 19:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Kui vahepeal öösel und ei tule siis ronivad pähe igasugused rumalad mõtted :-D Lihtsalt huvi pärast küsin, et kas keegi on kusagil neti avarustes kohanud miskit sellist teemat ? Kohe kindlasti ei hakka ma seda praegu ehitama aga kuna turboclub on standby asendis siis võiks 1 selline teema siin olla, kus astrona postitusi lugeda :kill Netis esimene search tulemust aei andnud küll aga leidub mehi kes nelja taktilisi kuue taktilisteks ehitavad (vw ja porsche mootorid eelkõige) Karterisse jätaks ikka õli ja katsuks õhu silindrisse teisiti saada.

Mis oleks suurimad takistused 4 silindrilise töötaktide arvu vähendamisel?

Omale tuli esimese asjana pähe see, et oleks vaja pidevat pööretega seotud õhuvoolu, mis puhuks silindrist põlenud gaasi välja.... Selle võiks lahendada kompressor? 2 taktilisi kompressoriga diisleid on ju olemas? Turbot ilmselt nii vara käima ei saaks ja mootori käivitamine oleks võimalik vaid suurel kiirusel slepis vedades.
Sisselaske pordid tuleks teha silindriseintesse....minu lemmikmootoril poleks sellega probleeme...freesiks ära veidi ribisid ja keevitaks hülsi külge pordi.
Väljalase saaks toimuda originaal porte pidi läbi plokikaane ja kasutades väljalaske klappe....nukkvõll ei pea vist isegi custom olema vaid õigesti ajastatud :roll:

Täielik idioodi vaimustus mis pool päeva kummitas :kill

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 13.01.2011 19:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
Hehe, deja-vu.

Ma kunagi mõtlesin sama asja. Porte pole vaja tekitada, custom nukkvõll ajab asja ära. Proovimisstaadiumis ka 2x väiksem nukaratas. Lisaks wasted spargi puhul saab säde ka õigel ajal õiges kohas olla. Ehk siis proovimine on väägagi lihtne kui mingi R4 ülanukkvõlli(de)ga kompressormootor olemas oleks.

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 13.01.2011 19:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Udul head ideed.
Ühe isendi siiski leidsin : http://www.streetfire.net/video/mps-sup ... _39692.htm

See vist type 2st ehk sarnasest bokserist tehtud kuid rohkem infot kahjuks ei leia.

Youtubet uskudes saab siiski ka turboga vist asja aetud :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=FNqg-BSJ ... h_response

siis peab muidugi direct injection olema ja ei saa vist läbi turbo benssu kütta.
aga bloweriga saaks läbi bloweri?

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.01.2011 16:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
portidega lahendus oleks ilmselt oluliselt parem....
Minu mootori puhul saaks ära jätta klapid,vedrud, nookurid,tõukurvardad, tõukurid, nukkvõlli.
Ehk, et kui mootorisse sisse vaadata siis peale väntvõlli ja selle külge aheldatud kolbide sinna midagi ei jääkski. Mootor maksimumpöördeid piiraks vaid vänt koos juurdekuuluvaga.
Minu mootori puhul olen väntvõlli piinanud 6300ni ja sealt edasi ei lähe klappide mitte sulgumise tõttu. Väntvõlle mis 10000 pööret käivad on isegi saada, kuid klapimehhanisme ümber kohandades nende pööreteni ei saa mitte ühtegi originaalosa kasutada ja need pudinad maksavad kõik kokku enamgi veel kui väntvõll. Ja mida siis ka saavutada oleks? kui hakkaks asi 2 taktilisena tööle siis klappidega variandi puhul ei töötaks mu mootor kõrgemalt kui 3000rpm ja hüpersuper performance osadega jääks piiriks siiski 5000 rpm kuna klapid liguvad selle pöörde juures sama kiiresti kui tavamootoris 10000RPM

Kuidas asi käima saada? Kas kompressoriga oleks asi lihtsam ja kütusesegu pumbatakse mootorisse juba starterit andes?

Akna kõrgustest ja mõõdust oleks veel vara rääkida, kuid kui ma õigesti põhimõttest aru saan siis sisselaske aken peaks asetsema veidi kõrgemal, et mootor töötaks ülelaadimisega? vastasel juhul ju puhutaks küll silinder segu täis, kuid kui kolb aknad sulgeb puuduks seal ülerõhk....


EDIT:

olen suutnud leida ainsad pildid ainsast üritusest (Videos käinud 2 taktilisest volkarist) mis ehitati möödunud kümnendi algul kuid mille kohta ülejäänud info puudub.

Kuna mootor paigutati ninasse siis ilmselt oodati sealt väga palju.....
Pilt
Custom plokikaas või oleks õigem öelda silindripea?
Pilt
Custom kolb mille rõngaste asetus pole just kuigi tavaline.
Pilt
Silinder millel vist 2 sisse ja 4 välja ava.
Pilt
vist sisselaske avad.
Pilt
Pilt

Imelikud tunduvad ka need kolvisõrme sulgemise otsad ja see et alumisel rõngal on soones augud nagu osadel kõige ülemisele rõngale tehakse et seda paremini vastu silindrit suruda


EDIT2:
Kõrvuti olevad ja ülevalpool olevad avad on siiski vist hoopis väljalaske avad kuid kas see mootor on siis vabalthingav ja kompressor on vaid silindrite põlenud gaasist puhastamiseks? kui aknad vastupidi teha siis mis üldse toimuks.....toimub põlemine, kolb hakkab liikuma alla ja silindris on vist survet omajagu....esimesena avaneks minu idee järgi sisselaske port ja gaas tungiks osaliselt hoopis sinna?

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.01.2011 1:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.01.2008 23:16
Postitusi: 259
Asukoht: Tallinn
Soovitan korra uurida mootorrataste 2 taktilisi mootoreid, klapp PEAB olema enne sisselaset, ehk nn reed valve.

Lugemist: http://science.howstuffworks.com/transport/engines-equipment/two-stroke1.htm


Nimelt et kolb mitte ei lükkaks heitgaase sisselaske porti, tulebki mängu reed valve/s mis siis survega lükatakse kinni ja gaasidel pole kuhugi minna kui väljalkaske porti

arvesta, et jõud mis mootorit kiusama hakkavad on poole suuremad. kuna igakord kui kolb üles liigub saab laksu pähe.

Siit saab vaadata töötsüklit: http://science.howstuffworks.com/transport/engines-equipment/two-stroke2.htm

Kui see juba midagi koidab siis peab hakkama loogiliselt edasi mõtlema ilma karteri ruumi sekkumiseta 2 taktilise tegemisele, nimelt siis on juba tõesti vaja midagi mis seda suruks silindrisse. kasvõi vähesel määral, muidu lihtsalt võrdub see pöörete lakke tõusmisega.
PS: 2 taktilise silindri kuumused ja muud asjaolud viivad väga kergelt põlenud kolvini :-D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.01.2011 12:55 
Eemal

Liitunud: 06.01.2010 16:27
Postitusi: 56
Asukoht: Tartu
1. kolvirõngastel peavad stopperid olema kohas, mis kolvi liikumise teel aknasse ei juhtu. Ehk, et kui rõnga ühenduskoht keerab end kusalegi aknasse, siis on rõngas pooleks -> silinder ja kolb rikutud.
2. kahetaktilise väljalaske ehitus on oluliselt keerulisem, kui 4-taktilisel. Tean juhtumit, kus kardispordiks ehitatud minski 125cc mootor läks välimuselt täiesti identsete summutitega 11000rpm vs 15000rpm. Muidugi on kahtaktilised mootorrattamootorid ilma igasuguste gaasijaotusklappideta. Võibolla siis kompressorit/klappe kasutades pole väljalase nii oluline.
3. nondel mootoritel õlitatakse väntvõlli laagreid bensiinis oleva 2T õliga. Aga VW mootoriga vist seda plaani polnudki, et gaasid läbi karteri lasta?!


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.01.2011 19:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
1) rõnga luku teemast olen teadlik....kümmekond kahetaktilist on jalge vahelt läbi käinud. Küsimus oli hoopis milleski muus.
2) jah summutiosa kohta on omaette teadus nagu ka akende kohta. Sel teemal võib end 100h harida ja ei pruugi ikka läbi hammustada. Rääkimata veel väiksemast ajast.
3) ei, karterituule mõtet polnud sest puudub võimalus karter pooleks jagada hermeetiliselt. (kui 2 kolbi käivad üles ja võiks samal ajal karterisse hõrendust tekitada siis teised 2 tulevad samal ajal alla ja miskit hõrendust ei ole)

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.01.2011 9:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
Sattusin mitte ammu lugema sellist varianti, kus sõltuvalt koormusest kasutas mootor vastavalt 2 või 4 takti. Tegemist siis mitte isearetusega, vaid mingi teadusprojektiga vmt. Iva pidi olema kütuse kokkuhoius. Praegu kahjuks täpsemalt enam ei mäleta, aga et põhimõtteliselt on võimalik samas rauas mõlemat versiooni rakendada.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.01.2011 19:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Vabandan ette, et pole kogu teemat põhjalikult läbi lugenud!
Seda, mida suudavad silindriseinal "aknad", suudaksid ka nukkvõlliga aetavad klapid. Kui panna poole väiksemad nukirattad, siis käiksid nii sisse- kui väljalaskeklapid 1 pöörde jooksul kinni lahti (Fog juba kah mainis seda). Mingi õige ajastusega võiks asi isegi omal jõul pöörelda, ja custom nukkvõlliga võiks lausa korralikult käia. Võimsuse kasvu näiteks 2% lihtsate lahendustega saaks juba siis kui VE tavalise 80% asemel näiteks 41% saavutada. 4-pütane käiks siis teoorias sama sujuvalt kui V8 - igakord kui vändakael üles ronib käib seal peal pauk, 4 pauku per pööre - nagu v8.
süüte järjekord oleks siis 1&4-2&3 - umbes nagu jalgrattal mõlemad vändad üles panna :lol: - ehk siis mõjub saaledele topelt jõud, samas kuna jõud on vasak parem suunas nagu balanssis siis, pikilõtku poolest võiks isegi kergem olla.

Ideaalse tulemuse nagu ikka saaks välja timmida, kui oleks elekrooniliselt juhitud gaasijaotus ("elektro-hüdro" vms) ehk siis piltilkult iga kiiruse ja koormuse kohta oma nukkvõll. Hetkel pole aega rohkem genereerida.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.01.2011 22:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Küsimuseks jääb siiski klapimehhanismile antav koormus mis oleks 2x suurem kui 4 taktilises ja seega saaks ehitada vaid madalapöördelise 2 taktilise mis pole enam FUN... 2 taktilise eelis olekski ju muidu igasuguse liigse kola puudumine mis teeb keeruliseks mootori pöördesse mineku.

miskit tüüpi 2 taktilisi diisleid nimetatakse detroidi diisliteks ja neid on nii turbo, kompressori, kui ka mõlema kooslusena toodetud aga neil aparaatidel oli kogunisti 4 väljalaske klappi silindri kohta :-D

Pointi miskit ehitada oleks just ilma turbo ja kompressorita. Korralikus sisse ja väljalaske inertsidega tekitatakse väidetavalt kuni 0,6 bari ülerõhk. Siit tuleb ka võimsus (loomulikult on võimsuse taga ka pööre mida vaid klappideta mootor võimaldaks)
800cc mootorsaani mootor toodab õigete torude ja viledega vabalthingavana 150hp mis võiks 1600se mootori puhul juba miskit päris head. Ameerikas pandaks alumiiniumbalavanka pinki ja tehtaks uus kahe osaline karter, visataks sinna 4 enduuroka silindrit-kolbi miski vända otsa ja pandaks asi käimagi.....me veel veidike maas.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.01.2011 19:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Tuleviku 2 taktiline on lausa uskumatu. See lahendab üsna mitu probleemi. Eriti pööretemaias ta muidugi olla ei saa selliste kepsudega.


_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.01.2011 14:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
jeff01 kirjutas:
800cc mootorsaani mootor toodab õigete torude ja viledega vabalthingavana 150hp

Kas RC masinatel pole mitte 1hj/cc ja seda vabalthingavana - kütus seal on muidugi praktiliselt keemiline ülelaadimine - ja 50000rpm'iga nad üle 50h vist ei kesta kah, aga näiteks drag'is oleks see kestvus juba maa ja ilm.
See vastaskolviga on päris huvitav, käis too ka mainstream ajakirjandusest juba läbi. Keps on jah kolakas, aga see eest pikk, ja nurk muutub vähe, seega ennast ta ei murra. Lihtsalt edasi tagasi loksutamine võtab energiat. Aga eks sellele tuleb väikse pöördega rohkem boosti siis peale keerata :evil:

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.01.2011 23:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
Astrona kirjutas:
... Lihtsalt edasi tagasi loksutamine võtab energiat. Aga eks sellele tuleb väikse pöördega rohkem boosti siis peale keerata :evil:

Loksutamine siiski energiat ei võta, kolbmootori mehaaniline energiabilanss peaks ju tuttav olema. Toimub mitte energia kulutamine, vaid edasi-tagasi kandumine sirgliikuva ja pöörleva osa vahel.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 21.01.2011 0:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
taxu kirjutas:
....
Nagu ikka õige märkus! tänx! Laeva mootori puhul olekski see suht 0. Kui on aga vaja mootorit kiirendada, siis ka see raske keps peab hakkama kiiremini liikuma, kui ma nüüd jälle puusse ei pane :lol:. Aga kuna väidetavalt võib sellele kergmetallist väntvõlli teha, siis kepsu+vända mass kokku siiski nagu langeks. Ei oskagi midagi lisada. Tundub geniaalne.
Samas 2 mooduliga oleks seal juba 4 silindrit, 12 kepsu ja 8 kolbi... päris mitu jubinat.
Sel juhul 2 silindriga 6 kepsuga üksik moodul oleks sõiduautole vast piisav. Kubatuuri väiksele sõiduautole, mis 50hj'ga hakkama saab, oleks vaja mingi paarsada kuubikut, kui ülelaadimine kah lisada :) Kahetaktiline turboga kerge mootor. Mis tähendaks ka, et selle mootori suurus tuleks mingi 5x väiksem kui seal stendis olev pleksiklaasist isend.
Aga andke parem hea mõte, mis 7,4L plokiga teha, millel 1 silinder juba muutus "kahetaktiliseks" - silindriseinas vee-sisselaske-aken :lol: Sellist poolpidust stuffi peaks peaaegu ühe komplektse mootori jagu kah vedelema. 6.5L V7 mõte pole päris see, mida ootan :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 21.01.2011 0:54 
Eemal

Liitunud: 22.09.2010 21:24
Postitusi: 143
Asukoht: Tallinn 56209621
Astrona kirjutas:
taxu kirjutas:
....
Nagu ikka õige märkus! tänx! Laeva mootori puhul olekski see suht 0. Kui on aga vaja mootorit kiirendada, siis ka see raske keps peab hakkama kiiremini liikuma, kui ma nüüd jälle puusse ei pane :lol:. Aga kuna väidetavalt võib sellele kergmetallist väntvõlli teha, siis kepsu+vända mass kokku siiski nagu langeks. Ei oskagi midagi lisada. Tundub geniaalne.
Samas 2 mooduliga oleks seal juba 4 silindrit, 12 kepsu ja 8 kolbi... päris mitu jubinat.
Sel juhul 2 silindriga 6 kepsuga üksik moodul oleks sõiduautole vast piisav. Kubatuuri väiksele sõiduautole, mis 50hj'ga hakkama saab, oleks vaja mingi paarsada kuubikut, kui ülelaadimine kah lisada :) Kahetaktiline turboga kerge mootor. Mis tähendaks ka, et selle mootori suurus tuleks mingi 5x väiksem kui seal stendis olev pleksiklaasist isend.
Aga andke parem hea mõte, mis 7,4L plokiga teha, millel 1 silinder juba muutus "kahetaktiliseks" - silindriseinas vee-sisselaske-aken :lol: Sellist poolpidust stuffi peaks peaaegu ühe komplektse mootori jagu kah vedelema. 6.5L V7 mõte pole päris see, mida ootan :)


Kunagi juhtusin lugema artiklit, kus oli tehtud V2 mootori ühest silindirst kompressor, vist oli ducati mootor. Võibolla mingi selline variant?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 27 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 118 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11