Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 10.05.2024 8:09

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 336 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Drag Racing Eestis 2010
PostitusPostitatud: 13.09.2009 18:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.02.2005 16:41
Postitusi: 774
Asukoht: Randvere
Kuna selles foorumis on palju potensiaalseid Drag Racereid, siis arvan, et teil on ka õigus kaasa rääkida teemal, mis siiani on ringelnud vaid TQHQ BHRA liikmete ringis.

2009a oli uute reeglite katseaeg ja nüüd on käes aeg, kus kõik autod on klassides, kuhu nad kuuluvad, kuid ala arengu huvides Eestis tuleks siiski muudatused sisse viia.
Käisin laupäeval Tartus ja tõdesin, et kõik ei ole veel kadunud ja võistlejaid on rohkem, kui kunagi varem. Põhjus väga lihtne, sest korraldajad on mõelnud uute potensiaalsete võistlejate peale ja eraldanud nad spetsiaalautodest. EMV nn street B klassis oli umbes 13 võistlejat, kes tuleks saada sõitma EMV etappidele. Sealt on edasi juba rahakoti paksuse ja pisiku süvenemise teema.
Ise sõitsin samuti 5a tagasi 13 sekundit ja hetkel arvan, et peaksime tegelema võistlejate arvu suurendamisega, millega kaasneb ka automaatselt ala populariseerumine. Nagu EMV välised võistlused näitavad, siis see ei ole masu, mis võistlejate rivi kahandab!!!
Meie töökojast käib palju hakkajaid mehi, kes tahaksid sõita, kuid peavad end paremaks, kui streetmanid, kuid samas ei suuda B klassi parimatega konkureerida ja seetõttu otsivad altenatiive.
Minu ettepanek oleks Pro klass jätta modifitseeritud autodele, milledel on näiteks rehvipiirang 10,5; kütusepiirang ja lubatud teha mootori ja käigukasti muudatusi.
Nii saaks street b ja c jääda puhtalt autodele, milledel on ülevaatus ja kindlustus ning mis sõidavad originaal käigukasti ja kohustuvad täitma kõiki turvareegleid, mis kaasnevad kiirusega.
Niikaua, kui pole rada, siis pole mõtet autlow autosid Eestis ehitada ja seetõttu peaks BHRA langema plaanides aega, kui oli võistlejaid igas klassis 16 ellika jagu. Kurb tõsiasi aga vaja teha.
Reeglie tegemisel peab mõtlema ka neile,kiiretele igas klassis keda rahvas siiani vaatamas on käinud, et nemadki ei jõua igal aastal uut autot ehitada ja uute reeglitega kaasa minna.
Mis oleks vaja, et Tartu rada saaks valmis? Palju raha või mis materjali või mitu allkirja peab koguma?
Kas BHRA on Tartu autoklubiga sellel teemal rääkinud?
Need olid minu ettepanekud laias laastus ja ootan huviga vastukaja ka siin foorumis.

_________________
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.09.2009 18:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.04.2009 15:26
Postitusi: 220
Asukoht: Rakvere
Minu arvates Viljari jutt konkreetne ja väga õige! Kuid siiski tekib üks aga! Nimelt kui B ja C klass jätta tänavalegaalsete autode valda, siis autode nö tuunimine jääb ära! Kuna Eesti Banaani vabariik ei luba omavoliliselt autot modifitseerida ja seega igasugune ÜV lootus kaob ära! Ja vaevalt, et keegi viitsib maadelda bürokraatiaga ja valmistada ümberehitamis taotlusi ja koostada projekte ARK jaoks. Muidugi jääb veel võimalus teha nö ``musta`` üv. Kuid kas see klapib ka BHRA reeglitega??

Või jävad sinna mingid kindlad punktid mille järgi jagatakse B ja C klass (näiteks originaal kere, käigukast, sillad jne) ??


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.09.2009 19:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.02.2005 16:41
Postitusi: 774
Asukoht: Randvere
Ülevaatuse järgi kindlasti klasse teha ei saa, sest seda saab kahjuks veel osta.

_________________
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.09.2009 19:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
kahe käega igati poolt ja samas suunas olen isegi mõelnud aga ma ei ole suutnud välja mõelda mille järgi siis autod street klassi peaks kuuluma. Ülevaatus on suht kahe otsaga asi. Suht võõras oleks dragi üritus ja originaal sisse-väljalasetega autod. Kas reaalselt läbi linna omal jõul kohale sõitnud autod oleks street autod? Kas peaks neil piirama originaalklaaside vahetamist? rehvilaiust, tehases peale pandud mootorit või veel midagi?

Me @ tahaks kah järgmisel aastal miskit ehk sõita aga kaalupiirangusse ei mahu vist kuidagi ära ka autot kergendamata :? outlaw oleks variant aga ma kujutan ette seda irvitamist juba :-D

Ise fännan tartu autoklubi ürituse klassijaotust...sarnane sellega mis kunagi kõigil üritustel oli. Lahe oli vaadata samas klassis nii turbo kui NA autosid omavahel koefitsendi abiga mõõtu võtmas.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.09.2009 19:45 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Praegu paistab kõige kehvem olukord olema kuni 4L klassides, mis võikski olla rohkem alustamiseks.
Ehk oleks mõistlik luua juurde kuni 2,5L NA ja kuni 2,5L ülelaadimisega autode klassid. Saaksid sõita Audid, Nissan 200 SX'id, 325 BMW'd jne.

Siis veel need suurema töömahuga vähemodifitseeritud klassid, mis praegu eksisteerivad.
Kuni 4L
Üle 4L

Nendes klassides siis oleks suurem kere ja alusvankri modifitseerimine keelatud.
Teatud ET'st tuleks vastavalt kaar ja siis puur. Ülevaatus ja kindlustus pole olulised.


Rohkem modifitseeritud klassiks on Outlaw ja peaks olema juba miinimumkaaludega reguleeritud ?
Niipalju töömahtu - niipalju kaalu.

Väljamaal on ka valeveolistele omad klassid.
Neid minu visioon ette ei näe. FWD peaks lihtsalt oma imelikku asja täie tõsidusega ajama ja proovima Shabalini kombel tagaveolistele kandadele astuda.

EDIT: Võiks olla ka FWD Outlaw


Outlaw konkurentsi ja vaadatavuse kohta ei oska eriti midagi öelda - rada oleks vaja.
Allkirju aitaks ka koguda.


Viimati muutis KaroK, 18.09.2009 19:57, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.09.2009 19:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.02.2005 16:41
Postitusi: 774
Asukoht: Randvere
Täpsustuseks nii palju, et suuri muutusi ilmselt ei tehta ja jutt käib väikestest ümberkorraldustes, millel oleks jumet.
Eelmisel aastal tehti näiteks street klassides rehvilaiuse piirang ja pliikütuse keeld, et võtta näiteks minu ja Markeli hoogu maha. See plaan aga kukkus läbi ja nüüd sõidame me Eestist kahekesi. Õnneks käib Ilmars ka siin.

_________________
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.09.2009 20:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
uusi klasse juurde loomata ilmselt uusi tulijaid palju pole. :(
hetkel passivadki ju paljud turboclubi autod millel töömahtu vähe....jääb lihtsalt lubatud maksimaalne töömaht ja selles peituv jõud kasutamata.
Päris stock autode klass oleks siiski pointless IMO

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.09.2009 20:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
IMO on kütusepiirang kaht jalga lonkav idee. Mis vahet seal on, millega sõidetakse? Mõistan, kui kõige paremad (=rohkem jõudu saab kätte nt) kütused oleks kõige kallimad ja seeläbi oleks kõhnema rahakotiga võistlejatel kohe puudujääk, aga ei ole ju.

Kui päris aus olla, siis nö tavapärasemaid võistlejaid toobki rajale just seesama, mis Tartu Dragile neid tõi: kubatuuripõhised klassid.
Rohkem võistlejaid rajale saada on ju muude vahenditega ennegi proovitud, aga kui reeglid ikkagi ei soosi kasvõi teoreetiliseltki mingit edu, siis keegi eriti sõitma ei kipu.

Kaalupiirangu idee klassisiseselt on iseenesest toimiv, aga mõnes olukorras sellegipoolest veab alt ja kui aus olla, siis on palju huvitavam vaadata võistlust, kus keegi ei sõida kunstlikult raskeks jäetud autoga, vaid piltikultöeldes viimase verepiisani. Miks nt Raini kollasel CRX-il on stock uksepolstrid ja tavalised klaasid? Lihtne, muidu läheks allapoole miinimumklaau, aga imelik on ju kiirendusautol nt autoraadiot vms küljes näha?

Jutu point ongi see, et Tartu Autoklubi võistlustel pole asja reeglitega nii ulmekeeruliseks aetud (klassijaotus, kaalu-, rehvi-, kütuse- jm piirangud), seetõttu sinna viitsitaksegi osalema minna. Ahjaa, osalustasu (küll on ikka valus teema :-D ) oli ka 300 kr vs EMV etappide müstilised 1500....

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.09.2009 21:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:31
Postitusi: 655
Asukoht: Tln
Street, ülevaatus, kindlustus jms - see kõik on taandareng ja sellel pole dragrace`ga midagi pistmist. Streetrace ei populariseeri dragi kui ala. Hetkel on A,B,C kõik piisavalt kiireks läinud juba, et sinna pole tänavaautoga asja. Kas siis peaks iga klassi veel kaheks jagama - a`la Pro ja Street?
EMV sarja sõidavad need, kes on hingega selle ala juures ja kellel on selleks võimalused. Milleks kedagi vägisi tuua EMV sarja sõitma?

_________________
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.09.2009 21:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.01.2005 15:16
Postitusi: 218
Asukoht: Jüri
Hetkel kehtivad tehnilised reeglid on minumeelest mõistlikud, nende ümbertegemine tähendaks paljudele inimestele kes autosid ehitavad muutusi.

Minu arvates oleks parim variant teha indeksipõhised klassid. Võitlejatel huvitavam sõita, ei ole ajavahe 4 sekundit... ja pealtvaatajatel vaadata. Isegi kui ineksilähedasem (kiirem) aeglasega kokku läheb on ikkagi variant et käik läheb mööda, laseb ratta ringi jne ning aeglasem võidab. Kes ellikas aja lõhki sõidab kukub välja, aga võib järgmine võistlus ikka omaklassis edasi sõita.

Klassid näiteks:
Kuni 13 sekundit
Kuni 11 sekundit
Kuni 10 sekundit
Kuni 9 sekundit
Kuni 7.5 sekundit

Viimases klassis küll kahtlane, seal vägapalju võistlejaid küll ei leiaks.

See variant oleks ka turvalisuse poolest parem, lõppkiiruste vahe võib praegu olla pea 100km/h.

_________________
Kopikas Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.09.2009 21:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.02.2005 16:41
Postitusi: 774
Asukoht: Randvere
Seda kõike on vaja ainult ühel eesmärgil, et tuua juurde pealtvaatajaid.
Praegu on EMV etappidel sõitmas, kas mõned üksikud väga kiired või väga aeglased hobikulgejad. Vahepealne seltskond, kellest saab kõik alguse puudub täielikult. Igal võistlejal on oma toetajaskond ja nii see publik tuleb.
Minu eesmärk ei ole ala pidurdamine edasijõudnute seas, vaid uute meelitamine rajale. See ei ole kerge ülessanne.
Minu arvates peaksime andma võimaluse ka 11-12 sekundi autode omanikele võimaluse seista karikarivis ja sealt jõudu ja sponsoreid kogudes edasi areneda.

_________________
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.09.2009 21:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.04.2009 15:26
Postitusi: 220
Asukoht: Rakvere
Samvel kirjutas:
Street, ülevaatus, kindlustus jms - see kõik on taandareng ja sellel pole dragrace`ga midagi pistmist. Streetrace ei populariseeri dragi kui ala. Hetkel on A,B,C kõik piisavalt kiireks läinud juba, et sinna pole tänavaautoga asja. Kas siis peaks iga klassi veel kaheks jagama - a`la Pro ja Street?
EMV sarja sõidavad need, kes on hingega selle ala juures ja kellel on selleks võimalused. Milleks kedagi vägisi tuua EMV sarja sõitma?


Ei toogi kedagi sinna vägisi! Vaid tulevad huvilised.Ja osad on ehitanud oma autot aastaid ja uustulnukatel peab olema siis kontol vähemalt 1mil eeku, et pakkuda konkurentsi A,B või C klassis!

Ja mis vahet seal on mis klassis Te Viljariga vägikaigast veate- Pros või Streedis, nagu nii keegi teine sinna sõitma ei tule peale Lätakate! Lihtsamaks läheb asi uustulnukatele nagu mulle!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.09.2009 22:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
Tegelikult peaks olema võimalus, et tänavaautod (kuni 11.5 sec - turvakaare indeks) saaksid sõita omavahel.

sealt edasi, minu meelest, kõik toimib ka praegugi...

Kellele juba 11.5 igav tundub, ja näeb, et raha edasi minna on, siis on B-klass juba hea väljund.

_________________
TurboLestaKala | JAM Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.09.2009 22:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.04.2009 15:26
Postitusi: 220
Asukoht: Rakvere
11,5 ja 9,5 vahele mahub terve kalender minu arust! :-D Ehk siis mida oleks teha 11,0 autoga praeguses seisus B klassis?? Ainult loota, et teiste meeste tehnika ei pea vastu... Vaevalt küll.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.09.2009 22:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
Valdzi pakutu natuke paremas vormis:

A -> 11,5(turvakaare piir), mootor vaba, 10,5 rehv, BH keelatud, miinimumkaal, bensiin?.
C -> 10,0(uus FIA turvapuuri piir), mootor vaba, 10,5 rehv, BH keelatud, miinimumkaal, bensiin/alko?.
B -> 8,5(8?p puuri piir), mootor vaba, 10,5 rehv, BH lubatud?, PS miinimumkaal, bensiin/alko.
OL -> turvaindeks, muu vaba.

Midagi sellist tooks tegelikult võistlejaid kõvasti juurde.

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 336 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 109 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11