Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 03.05.2024 23:40

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 24 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Icebox cooler?
PostitusPostitatud: 13.12.2010 18:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Teab keegi kommenteerida omadest kogemustest häid ja halbu külgi?
On keegi selle ise valmistanud?
Om keegi selles plast vannidega coolerit kasutanud? :-D
Võiks ju olla võimalik kuumal suvepäeval alla 10 kraadiseid sisselaske tempe saavutada?

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Icebox cooler?
PostitusPostitatud: 13.12.2010 20:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
palju sul muidu seni võistluse ajal aega üle jääb? :) Oleksid jõudnud veel jää/vee vahetamisega tegeleda?

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Icebox cooler?
PostitusPostitatud: 13.12.2010 20:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Astrona kirjutas:
palju sul muidu seni võistluse ajal aega üle jääb? :) Oleksid jõudnud veel jää/vee vahetamisega tegeleda?

Arvan et rajaääres kraani avamine ja kaanest jää lisamine ei võta üle paari minuti. Õnneks on meie võistlustel nii, et kõik klassid 1. ring, siis kõik teine ring jne ja kahe sõidu vahe on piisavalt pikk, et pool võistlust raja ääres teistele kaasa elades veeta.
Mul puudub sellega igasugune kokkupuude ja see, et peale ühte sõitu peab jää ära vahetama on mu jaoks tegelikult uudis kuid mitte suur kaotus.....jää ei maksa ju pmt midagi. Isegi vähem kui CO2ga cooleri jahutamine
Mõtlesin, et kui seal isegi vesi ja selles jääkuubikud sees on asjast rohkem kasu kui välisest coolerist :roll:

Miks see mind üldse huvitab on see, et TADS3mel polnud vist väga jahe ilm ja päike paistis lagipähe....peale mootori soojaks saamist oli cooler käega katsudes juba kuum kuid pool tundi jääkotti peal hoides kukkus sisselaske temp 14 kraadini. (Starti jõudes oli see muidugi juba 16 ja finizis 70)

Kui auto peakski kunagi ka tänaval sõitma, siis igasugi warninguid saab ju outputide abil tekitada kui sisselaske temp hakkab tõusma üle lubatu. Muidugi on võimalik ka boosti maha keeramine sest Homerid üle ookeani on kõik kuni 10 PSIni ilma cooleriteta ja tihti ka kuni 1 barini.

Minu auto puhul aitaks see välimuse legaalsusele kaasa kui puuduks üüratu metallist antitiib intercooleriga.


Kas üldse tehakse sellist asja? niipalju kui googeldades leian on 100% nad justkui veega cooleri vahele pandavad jääkastid kuid mitte nii et cooleri kärg jää sees. :roll:

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Icebox cooler?
PostitusPostitatud: 13.12.2010 22:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.01.2005 15:16
Postitusi: 218
Asukoht: Jüri
Ausalt öeldes ei soovita vesijahutust. Mul suht kallis süsteem ja asi ikka ei tööta nii nagu päris tahaks. Olukord suht sama, start 10-15C aga finishis 60+C.

Olen vahetanud pumpa ja voolikuid suurema vastu, vähendanud jääboksi kaugust (vähem voolikutes takistust), aga tulemus siiski suht sama. Ühe normaalse sõidu jaoks läheb pea paar kilo jääd ja see jebimine on ikka suht tülikas. Kuiva jääga sai asja paremaks, ei sulanud nii kähku ära vähemalt...

Igatahes minu arvamus on see, et kui vähegi ruumi siis mõistlik õhk-õhk cooler panna. Sinna peale võib väikse boksi ehitada kuhu kuiva jääd sisse panna.

_________________
Kopikas Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Icebox cooler?
PostitusPostitatud: 14.12.2010 13:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
jeff01 kirjutas:
Astrona kirjutas:
palju sul muidu seni võistluse ajal aega üle jääb? :) Oleksid jõudnud veel jää/vee vahetamisega tegeleda?

Arvan et rajaääres kraani avamine ja kaanest jää lisamine ei võta üle paari minuti. Õnneks on meie võistlustel nii, et kõik klassid 1. ring, siis kõik teine ring jne ja kahe sõidu vahe on piisavalt pikk, et pool võistlust raja ääres teistele kaasa elades veeta.
Mul puudub sellega igasugune kokkupuude ja see, et peale ühte sõitu peab jää ära vahetama on mu jaoks tegelikult uudis kuid mitte suur kaotus.....jää ei maksa ju pmt midagi. Isegi vähem kui CO2ga cooleri jahutamine
Mõtlesin, et kui seal isegi vesi ja selles jääkuubikud sees on asjast rohkem kasu kui välisest coolerist :roll:
No üldse oli palav see aasta. Täheldasin isegi seda, et kui hoian masina jahedana, jätan burnouti vahele, on tulemus parem, ja mitte vähe, kuna selliste tempide juures pole see asi paika seadistatud.
Lahendasin asja nii, et panin coolerile kah vendi peale, ehk stardis on kõik välistemperatuuriga.
Mina isiklikult see aasta ei saanud võistluste ajal kordagi tribüünile. Kunagi pole ju nii palju aega, et saab auto nii korda ja kiireks kui tahaks - ideaalis võiks muidugi kõik enne tehtud olla, ja võistluse jooksul mitte uuesti remonti vajada, jajah.
Kui sa pead silmas vesi-coolerit jää-kastiga, siis see on pumbaga süsteem ja peale igat sooja välja ja külma sisse laskmist on vaja ka süsteem tuulutada, ja võiks ka kontrollida, et jääkoti kiletükke vms paska pole pumba ette läind jne... Kogu see süsteem maksab suhteliselt palju, eriti kui korralikult teha. Ja kaalub too kah rohkem kui täislaks-kergendusega autot veel 10000eek eest kergendada jõuaks.
Kogu süsteem tarbib jääd ja vajab hooldust, võimaldab uusi rikkeid jne... FMIC on selles mõttes konkurentsitult hooldevaba. Sul FMIC muidugi jääb motoorist kaugele jne, et tasub kaaluda küll ka alternatiive...
Ise kaalun vesicoolerisüsteemi vaid tavacooleri lisana, ilma jääta, ilma paagita, ainult radikaga, kuna suurem FM ette ei mahu, väike radikas aga küll, siis lisajahutusest võib kasu olla (uue paksema (10-15cm) FMIC tegemine kah maksab), 1m voolikuid 2L vett (~5kg vs täis ice-süsteemi 20kg vastu) 200mL/s 10sek peaks vesi ühe ringi tegema. Seal on sigaoluline, et pump on piisavalt tugev. suvaline 1500eekune boschi-pump ei pruugi piisav olla, et cooleri sisendi väljundi vahel juba tempide tuntavat tõusmist ei tekiks, ja auto läheb sõnaotseses mõttes vett vedama.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Icebox cooler?
PostitusPostitatud: 14.12.2010 16:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Tegelikult oli mu mõte pista tavaline Õhk-õhk cooler kuhugi kasti mida saab jääga täita ja alt kraani abil tühjendada kasvõi peae igat sõitu. :-D

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Icebox cooler?
PostitusPostitatud: 14.12.2010 21:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.01.2005 15:16
Postitusi: 218
Asukoht: Jüri
Kaval mõte, dragis võiks selline asi täitsa toimida. Cooler peab ikkagi olema päris suur et oleks piisavalt pinda ja massi. Muidu oleks suht sama mis praegu jääkotiga, et start on väga hea, aga lõpus tõuseb temp ikka liiga kõrgele.

Karp kuivajääga cooleri küljes oleks kergem (ka teostada), samas tuleks seda panna vähe, sest niiskete ilmadega jäätub terve cooler kinni muidu. :-D

_________________
Kopikas Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Icebox cooler?
PostitusPostitatud: 14.12.2010 21:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
jeff01 kirjutas:
Tegelikult oli mu mõte pista tavaline Õhk-õhk cooler kuhugi kasti mida saab jääga täita ja alt kraani abil tühjendada kasvõi peae igat sõitu. :-D
See veekogus võiks vähemalt kannatada 10sek burnouti ja 15sek sõitu + 2min tühikäiku. Tahad, et arvutan sulle vaja mineva vee koguse, et see enne lõppu sul keema ei läheks :lol:? Ei viitsi.

Põhimõtteliselt on see ikkagi vesicooler. Kasti, kus on vesi, läheb kuum õhk sisse ja tuleb külmem välja. Kärg on küll negatiivis ehk vesi on väljaspool. Vee mahtu ja pinda rohkem ning seega jahutusvõimsust on rohkem, aga massi veelgi rohkem. Samas kui sa selle enda liiga kerge masina tagaosasse paigutada, siis miks mitte.

Cooleritel on see põhitõde, et poole suurem cooler ei jahuta poole paremini, aga on poole raskem, poole kallim küll.
Arvan, et topelt suur IC annab lisa-jahutusega rohkem juurde kui ta extra massi maha võtab.
10kg pole ju probleem, kui saame IAT 5C alla poole.

Vesicooleri variandid:
1* suletud s.h. jääga: kuum-õhk LIC vesi
2* radikaga: kuum-õhk LIC vesi RADIKAS välisõhk

Variant on ka "suletud LIC" ise vee-jää sisse uputada. Tulemus peaks olema sama nagu oleks suurendatud kärje-pinda, mis kuuma õhuga kokku puutub. Kasvab töökindlus, kuna kaovad voolikuühendused jms. Sisse läheb vaid 2 õhu lõdvikut, pumba juhtmed ning kraan ja täiteava. Halveneb ta põhipoint - kompaktsus. Samas kasti kujuga on võimalik vee maht optimaalseks ajada - loe väga raskeks ei lähe.
No ja siis võiks seda vett veel ka CO2 või muu gaasiga jahutada :badgrin: IC korpusele panna ribid a la arvuti prose radikad, et tööpinda veelgi suurendada.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Icebox cooler?
PostitusPostitatud: 15.12.2010 0:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
See vast ei mahu enam päris täpselt pealkirja alla, aga on ju variant, kus kasutatakse koos nii vee madalat temperatuuri, kui ka tema aurustumisel tekkivat lisajahutust. See on vee pihustamine õhk/õhk jahuti ribidele. Kanister, kust vesi tuleb, võib muidugi ka poolenisti jääga täidetud olla. Selle variandiga jääb ära jääkasti tühjendamine peale sõitu- tühjaks lasid juba sõidu ajal. Ainult täidad uuesti.
Minu meelest sellest veel madalamaks saab tempi ainult materjalidega/lahendustega, mis pole enam veepõhised. Nagu kuiv jää jmt.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Icebox cooler?
PostitusPostitatud: 15.12.2010 2:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
No dragil ikka vasta maad vett ei lasta. Isegi CO2 puhul peab vähemalt kondentsi kogumise matt olema. Pihustamise jaoks, oleks vaja veel kõvemat pumpa. Aga point on sees. Kui vesipritse puhul on veepihustus-kogus mootori võimsusega piiratud ja hakkab teatud maalt süütamist segama, aga antud juhul võiks panna väntvõllilt aetava pumba ja pihustaks mitte pool liitrit minutis, vaid liiter sekundis :) Samas veepihustamisel ei teki sellist aurustmis-jahutus-effekti, mis pihustatud vee põlemiskambris aurustamisel tekib.
Jeff, aga lükka cooler siis bensupaaki :) 2 in 1.

Kusjuures, arvuti jahutamisega on vist rohkemgi vaeva nähtud. Passiivne cooler, vendiga cooler, veepihustus-tower on kah vana asi. Peale selle on suht igapäevane ka vesijahutus (u. see mida jeff pakub), ning freoonjahutusegagi olen kokku puutunud. Peale selle lihtsalt vedel lämmastik jms mängud. Väga alla nulli ei maksaks ronida, bensiin enam ei aurustu.
Pealegi peab süsteemi ikkagi lihtsaks jääma, et näiteks 10 tunnine seadistamis-sessioon mingite jahutussüsteemide hooldamisega 100 tunniseks ei veniks.
Aeg on piiratud! Mida rohkem seda mujale kulub, seda kehvem seade tuleb.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Icebox cooler?
PostitusPostitatud: 15.12.2010 20:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
Palju sellise suhteliselt tülika ja keerulise süsteemi kasutegur on ? Pigem hüpata aste edasi ja teha lihtsalt võimam mootor mõistlike kuludega.
Mingi 0,1 sekundit?

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Icebox cooler?
PostitusPostitatud: 15.12.2010 21:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Maik kirjutas:
Palju sellise suhteliselt tülika ja keerulise süsteemi kasutegur on ? Pigem hüpata aste edasi ja teha lihtsalt võimam mootor mõistlike kuludega.
Mingi 0,1 sekundit?
Kui on vahejahutusega probleeme, siis samade kuludega suurem-võimsam mootor ehitada on pehmelt öeldes suhteliselt keeruline ülesanne ja tekitaks veelgi probleeme juurde.
Vahe võib olla väga suur!!! Praktikas, 1. päev Raadil sõitsin 14s võideldes erinevate probleemidega. 2. päev 12s kui avastasin et tempi tõttu on masin seadest väljas. Aga parema ic'ga on lisaks stabiilsusele ka töökindluse kasv.
0.1s on suhteliselt suur samm, kui iga kuu astuda 0.1sek kiirema aja poole, siis 3 aastaga saab 12seki masinast 8.5seki masin. Sellise suhtumise pärast ongi põrnikad kiiremad kui Corvettid :lol:

Kasutegur? Kas vastus "200kraadi läheb sisse ja 40kraadi tuleb välja" oleks piisav? Võibolla on sinu jaoks see mõistmatu, kuna 0.5bar on vähe teine maailm, kus saaks üldse ilma coolerita hakkama, kuna soojust toodetakse 4-5x vähem.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Icebox cooler?
PostitusPostitatud: 15.12.2010 21:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Rahu rahu, allapoole vööd ei ole mõtet lüüa, arutaks niisama seda mu ideed panna intercooler koos veega pesukaussi ja se sügavkülmas võistluste tarbeks jäässe lasta et siis koos kausiga autosse tõsta :lol:

Päris nii ma tegelikult seda ette ei kujutanud aga põhimõtteliselt oli plaanis jah miski kast kokku keevitada millesse saaks IC toppida ja millesse saaks kaane kaudu jääd lisada.
Omale tundub, et vesi + selles ujuvad jääkuubikud jahutaks rohkem kui lihtsalt jää.....lihtsalt jää oleks ehk mõned kraadid külmem kuid ta ei suuda seda jahedat temperatuuri alumiiniumini juhtida nii hästi kui vedelik.

Ainus mure mis mind kohutab on võimalik intercooleri purunemine...Kui kast oleks piisavalt madal siis ehk ei jõuaks vesi mootorisse....Kastis võiks olla ka rõhulüliti mis 0,1 bari pealt juba mootori seiskab et võimalik cooleri purunemine avastada :roll: Võibolla on see ülemõeldud ja mõttetu lisa.

Kui siiski mõtlema hakata siis on plastvannidega coolereid tänaval küllalt kasutatud ka väga külmades tingimustes ja suurte rõhkudega nii et ehk on mu hirm plastvanni ees asjatu.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Icebox cooler?
PostitusPostitatud: 16.12.2010 1:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
1) Purunemise vältimiseks, teed enne pressure-checki. Muu on ülemõeldud.
2) Jää ja vee segu ongi parim.
3) arvuta välja, palju sul reaalselt vett vaja on. Soojusmahtuvus õhul, veel, jääl, jää veeldumissoojus, õhukogus, temp...

Mina hetkel igatahes mõtlen rohkem ventidega õhk-õhk jahuti peale. Jääb kogu möslamine ära, ning õigesti dimensioneerides peaks hea saama.

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Icebox cooler?
PostitusPostitatud: 16.12.2010 2:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
Astrona kirjutas:
Maik kirjutas:
Palju sellise suhteliselt tülika ja keerulise süsteemi kasutegur on ? Pigem hüpata aste edasi ja teha lihtsalt võimam mootor mõistlike kuludega.
Mingi 0,1 sekundit?
Kui on vahejahutusega probleeme, siis samade kuludega suurem-võimsam mootor ehitada on pehmelt öeldes suhteliselt keeruline ülesanne ja tekitaks veelgi probleeme juurde.
Vahe võib olla väga suur!!! Praktikas, 1. päev Raadil sõitsin 14s võideldes erinevate probleemidega. 2. päev 12s kui avastasin et tempi tõttu on masin seadest väljas. Aga parema ic'ga on lisaks stabiilsusele ka töökindluse kasv.
0.1s on suhteliselt suur samm, kui iga kuu astuda 0.1sek kiirema aja poole, siis 3 aastaga saab 12seki masinast 8.5seki masin. Sellise suhtumise pärast ongi põrnikad kiiremad kui Corvettid :lol:

Kasutegur? Kas vastus "200kraadi läheb sisse ja 40kraadi tuleb välja" oleks piisav? Võibolla on sinu jaoks see mõistmatu, kuna 0.5bar on vähe teine maailm, kus saaks üldse ilma coolerita hakkama, kuna soojust toodetakse 4-5x vähem.


Allapoole vööd ei ole tõesti mõtet lüüa, mind huvitab reaalselt - ma lihtsalt olen "over engineeringu" vastane ilmselt,muud midagi :) 0,1 sek kiirem aeg igaaastaga -ainult- icebox arenguga - kahtlane . Jeffi-i idee lihtslt töötavast jahutusest mulle näiteks meeldib.

Astrona - niipalju kui mina aru saan - sul lihtsalt ei ole endal piisavalt võrdlusmaterjali probleemideta sõitudest. Mina tahaks sama autoga ja sama seadega ja jamadeta pigem aega parandada.

Eestis vist on alla 500hp kere osas stock corveti aeg 11 sek ? Iseenesest :ohshit Ise ma eriti ei usu,et dragile mingit "aega" võtma tulen. Lihtsalt ei viitsi neid dragi rehve osta ja kellegil pole eriti 17" drage niisama laenuks anda keda ma ka tunneks. Tänavarehviga kahuks sealt mingit erilist aega ei tule. teoorias võiks 12 sek sõita küll - kindel pole :)

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 24 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 105 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11