Maik kirjutas:
Astrona kirjutas:
Maik kirjutas:
Palju sellise suhteliselt tülika ja keerulise süsteemi kasutegur on ? Pigem hüpata aste edasi ja teha lihtsalt võimam mootor mõistlike kuludega.
Mingi 0,1 sekundit?
Kui on vahejahutusega probleeme, siis samade kuludega suurem-võimsam mootor ehitada on pehmelt öeldes suhteliselt keeruline ülesanne ja tekitaks veelgi probleeme juurde.
Vahe võib olla väga suur!!! Praktikas, 1. päev Raadil sõitsin 14s võideldes erinevate probleemidega. 2. päev 12s kui avastasin et tempi tõttu on masin seadest väljas. Aga parema ic'ga on lisaks stabiilsusele ka töökindluse kasv.
0.1s on suhteliselt suur samm, kui iga kuu astuda 0.1sek kiirema aja poole, siis 3 aastaga saab 12seki masinast 8.5seki masin. Sellise suhtumise pärast ongi põrnikad kiiremad kui Corvettid
Kasutegur? Kas vastus "200kraadi läheb sisse ja 40kraadi tuleb välja" oleks piisav? Võibolla on sinu jaoks see mõistmatu, kuna 0.5bar on vähe teine maailm, kus saaks üldse ilma coolerita hakkama, kuna soojust toodetakse 4-5x vähem.
Allapoole vööd ei ole tõesti mõtet lüüa, mind huvitab reaalselt - ma lihtsalt olen "over engineeringu" vastane ilmselt,muud midagi
0,1 sek kiirem aeg igaaastaga -ainult- icebox arenguga - kahtlane . Jeffi-i idee lihtslt töötavast jahutusest mulle näiteks meeldib.
Astrona - niipalju kui mina aru saan - sul lihtsalt ei ole endal piisavalt võrdlusmaterjali probleemideta sõitudest. Mina tahaks sama autoga ja sama seadega ja jamadeta pigem aega parandada.
Eestis vist on alla 500hp kere osas stock corveti aeg 11 sek ? Iseenesest
Ise ma eriti ei usu,et dragile mingit "aega" võtma tulen. Lihtsalt ei viitsi neid dragi rehve osta ja kellegil pole eriti 17" drage niisama laenuks anda keda ma ka tunneks. Tänavarehviga kahuks sealt mingit erilist aega ei tule. teoorias võiks 12 sek sõita küll - kindel pole
* Endal kah õhk-õhk ühe lisa-vendiga cooleri peal + sund-ventika lüliti, ja viimane võistlus võisin juba jahutusprobleemid unustada.
* Selge see, et kuiva jää kontakt pind on 100x väiksem kui vee-jää segul.
* Nagu Fogiga mainisime - soojushulk tuleb välja arvutada, kuna see suht kinnine süsteem. Ja ebapiisava veekoguse puhul pole sellest abi. Näiteks 1L vett ajab ta tõenäoliselt keema enne finishi joont, eriti kui pikemat sorti burnout ja stage teha.
* Kuna plaanid alla välistempi ajada, siis sul peaks seal olema isolatsioon, ehk kastil n.ö. lebomati-kiht peal, et jää liigakiirelt 30C veeks ei sulaks. Ja kui isolatsioon on peal, on veekogus veelgi tähtsam. Hetkel ma ei kujuta ette, kas on vaja näiteks 1 või 10L vett - peab arvutama.
* Lihtsuse mõttes soovitan isegi jää mängust välja jätta. Enne starti lihtsalt välistempiga vesi sisse ja mure murtud - jää seal sees alandaks vaid stardi tempi ~5-10C võrra, aga kui kasti ära ei isoleeri võib see ka enne starti juba sulanud olla jne... kui just pohhuilt varuga ballasti selle vee ja jää näol kaasa ei võta. Ilma isolatsioonita, võiks olla isegi ribidega kast, ja kui tuul pealt läbi käib, siis too ei soojenegi, isegi kui vee kogus on suhteliselt väike.
Effekt on u. sama nagu raske cooleriga, mis alles 10s peale boosti all istumist soojenema hakkab - ainult et vee soojusmahtuvus on sama massi juures 5x suurem.
* coolerid naljalt ei purune, ja kui purunebki, siis rõu alla, ja sealt pressib õhk vette mitte vastupidi, kui BOVi pole siis ka peal gaasi mahalaskmist mõnd aega on seal ülerõhk, kuni turbo seisma surgeb. Tee õhutihekast, sealt vea ülevalt voolik endale istme sisse. Siis hea vaadata, peale sõitu, kui cooler lekkis, siis püksid on märjad
* vent ei takista muhvigi. No 10A ta genekarihma pealt võtab mis on kuni pool hj, aga see on ikkagi soovitav peale starti välja lülitada.
* piirituse lisamine veele vähendab selle soojusmahtuvust (eesti keeles: sinna mahub siis vähem soojust sisse enne kui temp juba kraadi võrra tõuseb)
Maik: Mina ei löö. Sina nagu üritasid ja lilhtsalt mul on valus blokk
Üritan edasipidi pehmemalt blokkida, et lööjad haiget ei saaks
* "Pigem hüpata aste edasi ja teha lihtsalt võimam mootor mõistlike kuludega. "
1 variant on muidugi, et müüd oma vetika maha ja hakkad jeffile sponsoriks
* Ära isiklikult võta - nalja peab saama!
* 0.1s pidasin silmas, et jeff ehitab seda 2 nädalavahetust, ülejäänud 2 tõmbab ringi... Järgmisel kuul teeb aga midagi muud, millega veelgi 0.1s hammustada jne... Aasta peale teeks see juba 1.2s. Seega kui siis iceboxist tuleb see 0.1s välja, siis see on oluline võit - kõikidest plaanitud "tuuningutest" seda paratamatult ei tule.
* probleemideta sõite pole neil, kes ei sõida või kes tehnika arvestades viimast ei võta. Eks sa tule paranda aega, siis saad kah sõna sekka öelda
Sa juba selle pärast ei taha tulla, et kole suur tõenäosus on, et jeffi stockis 40hj mootor lükkab ta auto kiiremini lõpujooneni
Mihkel käis vähemalt oma 8 klapilise Sirjega paugutamas
Nimesid ei nimeta aga ühe 48 klapilise mootoriga auto omanik kohandas loodetavasti peale seda oma põhimõtteid.
Käisin ka ABCS Dragil, 5.7 kompressoriga corvette sõitis 12.x, need on meie eesti tingimused, jäi hästi meelde, kuna olin just 1.8L'ga 12.0 sõitnud. Nii väga oleks tahtnud kõrval rajal olla
OK hakkan juba "Marti panema"... Aga seegi näitab, et valem on selline: "potentsiaal - probleemid = tulemus".
Kui juba OT, siis ka teine hea valem: POWER = RPM x BOOST x KUBATUUR, ühest ainult ei piisa
Siit võiks vee tuletada ja täpsustada,et ET = MASS / (RPM x BOOST x KUBATUUR x VE x PIDAMINE) + PROBLEEMID
Selle viimase komponendi olulisust näitab ka tõsiasi, et selle aasta B klassi võitja tegi 4-6 korral 20s ja aeglasemaid sõite oma ütleks et korraliku 11.0s masinaga. Hästi on siis kui hooaja parima sõidu juures on see PROBLEEMIFAKTOR alla mingi 0.3seki - kõigil nii hästi ei lähe. Proffimatel muidugi suuri probleeme on vähem, ja ajad enamvähem ühte auku, aga siis on 0.4sek juba sama tähtis probleem, kui algajal 1.4sek.