Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 06.05.2024 2:58

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 28.10.2010 12:41 
Eemal

Liitunud: 12.09.2006 17:51
Postitusi: 41
Asukoht: Tallinn
Tere,

Küsimus siis selline, et kas TBI-le (ehk siis ühe pihustiga) süsteemile ka on mõnda Engine Management süsteemi võimalik külge ühendada?

Eesmärk oleks siis auto võimsust kasvatada ning ehk isegi kütusekulu vähendada.

Õhukogust mõõdetakse MAP sensoriga. Tegemist oleks vabalthingava bensiinimootoriga.

Esialgu kuulaks targemate nõu ning kuulaks kõik arvamused ära.
Saan aru, et kõik on võimalik, kuid kas see ka reaalselt praktiline oleks..

Tänud

Midagi ma juba ka leidsin:
http://www.diyautotune.com/tech_article ... 1-nova.htm


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.10.2010 14:33 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Mis masinaga tegu on ?
Äkki selle mootori mõnel versioonil on mitmepunkti pritse - saad selle üks-ühele ringi tõsta.
Niimoodi talitledes saad endale arvatavasti parema kollektori jne.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.10.2010 14:45 
Eemal

Liitunud: 12.09.2006 17:51
Postitusi: 41
Asukoht: Tallinn
Mootoriks on Wrangler 2.5l TBI 89'
91' tuli sellele mootorile MPI, kuid ega siinmail neid mootoreid palju liigu.

Ma pigem sooviks leida aju või piggybacki, mis sobiks TBI-le ning mida oleks hiljem võimalik ka uue mootori peal kasutada.
See oleks investeering tulevikuks.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.10.2010 15:17 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Kui on plaan minna progetava arvuti peale, siis hargpritse jaoks tuleb ainult kollektor, kütuselatt ja pihustid muretseda. Need võid ju väljamaalt ka muretseda.
Lisaks on võimalus originaalkollektorisse pihustite jaoks augud puurida.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.10.2010 23:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Miks ei saa tavalise progetavaga TBI'd juhtida? Ega ta nüüd nii tähtis kah pole. Mul Vanil need 2 TBI pihustit päris jurakad, seega tuleks enne veenduda, äkki on vaja mingit lisa võimendit vahele.
Enamus ajud juhivadki pihusteid korraga, näiteks 4 kõrgeoomilist, mis võiks olla ka piisavalt suur transistor su ühe pihusti juhtimiseks.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.10.2010 11:07 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Astrona kirjutas:
Miks ei saa tavalise progetavaga TBI'd juhtida? Ega ta nüüd nii tähtis kah pole. Mul Vanil need 2 TBI pihustit päris jurakad, seega tuleks enne veenduda, äkki on vaja mingit lisa võimendit vahele.
Enamus ajud juhivadki pihusteid korraga, näiteks 4 kõrgeoomilist, mis võiks olla ka piisavalt suur transistor su ühe pihusti juhtimiseks.
Millegipoolest võiks siis mootorit paremaks ka teha.
Selleks peaks põlemise efektiivsust tõstma ja hingamist parandama ning juhtimise rauaga kokku sobitama.
Siller kirjutas:
Eesmärk oleks siis auto võimsust kasvatada ning ehk isegi kütusekulu vähendada.
Õhukogust mõõdetakse MAP sensoriga. Tegemist oleks vabalthingava bensiinimootoriga.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.10.2010 12:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Noh mu point oli ju hoopis see, et millest selline küsimus?
1 või 16 pihustit, loogika ju sama, küsimus on vaid pihustite voolutarbimises.

Võta megasquirt.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.10.2010 14:13 
Eemal

Liitunud: 12.09.2006 17:51
Postitusi: 41
Asukoht: Tallinn
Selge. tänud vastuste eest.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.11.2010 0:18 
Eemal

Liitunud: 12.10.2007 15:08
Postitusi: 21
Asukoht: Tallinn
On see kindel, et 1 ja mitte 2 pihustit? Need TBI pihustid on reeglina madala takistusega alla 3 oomi ja võtavad palju voolu. Kui kasutada voolu piiravat takistit, siis halvenevad tehnilised näitajad, näiteks avanemise aeg pikeneb. Üks võimalus on ise LM1949 baasil kahe kanaliga peak-and-hold kontroller kokku joota.
Kuna tegemist vabalthingavaga ja väga suure ümberehitusega tegemist ei ole, siis soovitaks ise PerfectPower'i piggypack'ide poole kiigata.

_________________
Peugeot 406


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.11.2010 11:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
ahto kirjutas:
On see kindel, et 1 ja mitte 2 pihustit? Need TBI pihustid on reeglina madala takistusega alla 3 oomi ja võtavad palju voolu. Kui kasutada voolu piiravat takistit, siis halvenevad tehnilised näitajad, näiteks avanemise aeg pikeneb. Üks võimalus on ise LM1949 baasil kahe kanaliga peak-and-hold kontroller kokku joota.
Kuna tegemist vabalthingavaga ja väga suure ümberehitusega tegemist ei ole, siis soovitaks ise PerfectPower'i piggypack'ide poole kiigata.

Mu 5.0 V8 on kah näiteks 2 pihustiga. Arvan, et kui on TBI, siis see avanemis-aeg pole suurim probleem. Kas mõnel madala-oomilisel-süsteemil on ajus lihtsalt võimas pihusti võimendi? CA'l on igastahes juba tehasest takistite-pakk vahel.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.11.2010 21:07 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Paljas kollektor:
http://viewitem.eim.ebay.eu/8898_Jeep_W ... 87654/item

Kollektor koos pihustite, kütuselati ja drosselklapiga:
http://viewitem.eim.ebay.eu/Jeep_Wrangl ... 56971/item

Ei tea, kas trigger ja muud asjad sobivad ?
http://www.allpar.com/mopar/amc-25.html
kirjutab, et sequential on aastast 96. seega vana süsteem töötab gruppidena vb.

Juhtmestik tahab ringitegemist igaljuhul ja juhtarvuti ka vaja vahetada - aga sa kaalusid niikuinii srandalone'i panna ?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.11.2010 21:40 
Eemal

Liitunud: 12.09.2006 17:51
Postitusi: 41
Asukoht: Tallinn
Standalone vast jah kõige mõttekam panna. Saab kunagi ka teise mootoriga kasutada, kui tulevikus vahetab mootori teise vastu.

Kui aus olla, siis sisselaskekollektorite hindasid pole veel vaadanud. kuid ca 100euri eest sisselaske kollektor saada paljude anduritega on päris hea.
Mõttekam siis jah täispritse peale ümber ehitada, teine kütusepump panna ja siis loomulikult teine standalone aju külge. Iseaasi, kui peaks standalone peale panemiseks minema, siis palju tavaliselt seadistamise, külgepanemise eest küsitakse? Oleksin ka ise juures ning tunnen selle vastu suurt huvi.

Aga ma tänan KaroK, et sa sellist suurt uurimustööd oled jõudnud teha! Veelkord tänud.
Kõige põnevam on see, et isegi 1991 aastal tulnud 2.5l MPI pritsega, uus Wrangler ökonoomsemaks ei muutunud. Isegi 4.0 mootoriga Wrangler teeb maanteel kütusekuluga silmad ette, olles ca 9l sajale vs 2.5l ~11l.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 101 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11